Movie by:peter joseph
החלק השני והמסכם של ZeitGeist. מתאר את שלטון הבנק המרכזי של אמריקה בכל המערכות הפיננסיות והשלטוניות בעולם. נחשב לאחד הסרטים המושקעים והיפים שיצאו בנושא.
הסרט בתרגום לעברית…
ניתן לראות אותו על מסך מלא בלחיצה על הצלמית המתאימה.
http://www.youtube.com/watch?v=Br_XOnNrOMI
מידע נוסף:
הורדת הסרט למחשב (לחצו עם כפתור העכבר הימני ובחרו: "שמור בשם")
observing animas in their habitat, they lounge by the pool (which they think is a lake) cause they have no memory of what a real lake looks like while munching on stranded leaves placed there by their handlers… One observes a micro outlook on the state of affairs as opposed to the macro level.
unbeknownst to the latter, they live in a zoo…a prison planet.
they are the source of livelihood for veterinarians, trainers, pet detectives and zoologists alike.
hominoids gawk at them on working hours and take random pictures.
do they think there is another world other than the zoo…or is that the spectrum of their reality
היי ,
הסרט משום מה לא עובד ,כנ"ל לגבי הלינק להורדת הסרט למחשב…
אני ממש אשמח אם אפשר לתקן את זה על מנת שאוכל לראות את הסרט .
תודה מראש
יתוקן בהקדם
הסרט תוקן וניתן לצפות ולהוריד אותו למחשב.
לא מבין מה רע מבחינתם בלאומיות ודת. כאילו שכל לאומיות ודת זה פשיזם… כאילו מליונים במאה העשרים נרצחו רק בשם הלאומיות והדת…
קצת בעייתיים בעלי רוח הזמן הזה… אנשי אופנה מתחלפת, עלים נידפים ברוח.
ברמה העקרונית כל דבר שמפריד בין אנשים ואפשר להסתדר בלעדיו הוא לא רצוי.
כמו למשל היהדות שלך ושלי. הרי נאמר "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב", ו"ממלכת כהנים וגוי קדוש" והרי היהדות לא מעודדת התבוללות.
אתה לא מרגיש שכל האחידות שהם מטיפים לה נשמעת כמו מאפייני הסדר העולמי החדש? לא שקוף לך? אתה לא רואה שהבדלי דת שפה ולאום מבחינת מארגני הסדר העולמי החדש הם רק תקלות בדרך שיש?
בלי המילה "שיש" בסוף…
מה אכפת לי מה היהדות רוצה.
הנחת לשניה שאכפת לי.
בכל מקרה העולם מתקדם ליותר היטמעות ויותר יחסי גומלין
בכל דרך אם רעה או טובה.
הדתות צריכות לעבור התאמות אם הן רוצות לשרוד את העידן החדש,ליותר סובלנות פתיחות וגמישות.
לא הייתי ממהר להיכנס לפארנויות בנוגע לסדר העולמי החדש.
זה כמו להניח שהרוע תמיד מנצח ומה שנותר לנו לעשות זה
רק "להרים מגנים" עד שהסופה תחלוף.
אלדד, אתה חמוד. (:
א. ההנחה (לפחות של אנשים מאמינים) היא דווקא שבסופו של דבר, הטוב הוא זה שינצח… השאלה היא מה המחיר שנשלם בדרך.
ב. ממש לא הנחתי שאכפת לך מהיהדות. למען האמת הנחתי שלא אכפת לך. העניין הוא שמהיהדות אכפת לאחוז מאוד גבוה מהאוכלוסיה, ואנשים שלא אכפת להם מהיהדות רקיכולים לנסות להתעלם מהם, אך לא נראה לי שיצליחו…
ג. אתה כותב "הדתות צריכות לעבור התאמות אם הן רוצות לשרוד את העידן החדש,ליותר סובלנות פתיחות ומישות". העידן החדש שלך הוא חזון הסדר העולמי החדש, ולא, לא מדובר במלחמת האור בחושך או החושך באור, אלא מלחמת האור במי שמאמין שגם הוא מייצג את האור. מיותר לציין שהאחרון חושב שהראשון מייצג את החושך. יוצא מכך שישנה אי הסכמה למי הוא המייצג את כוחות האור ומי מייצג את כוחות החושך. אתה ודאי מואר, ממש אילומינטי, ולא במובן הקונספירטיבי של המילה…
ושוב בכדי שלא תבין אותי לא נכון: הכוונה שלי במואר ו"אילומינטי" הוא שאתה נחשב נאור ומתקדם בעולם המושגים שלך.
הוא מתייחס לדת כשקרית, הוא ודאי מדבר על הנצרות. או אולי על כל דת? אבל בעצם, מה הוא יודע על יהדות לדוגמא? היהדות אינה מפרידה את ברכת האל ממעשי ידי האדם, האל ביהדות אינו מברך אנשים שיושבים בחיבוק ידיים, הוא מברך אנשים במעשי ידיהם, את הטכנולוגיה שלהם, אם תרצו. אך אם אנשים יעשו ויאמינו שהכל הוא "כוחי ועוצם ידי" לא תצלח דרכם. הנצרות שונה מהותית מן היהדות, ולכרוך את היהדות עם הנצרות ולהסיק את מסקנות הקריין בסרט לגבי היהדות, הנה טעות מגוחכת ומעוררת רחמים.
מעבר לכך, יש משהו בחזון שהסרט הזה מציג, משהו שהוא כל כך אנרכיסטי וכל כך אוטופי, שהוא נעשה למפחיד. ממקום הגיוני בתחילת ועיצומו, הסרט עובר לקווים הזויים ולא רציונליים. לפעמים האנשים הללו מציגים בכוונה אוטופיה, שמטבעה אינה מתגשמת, בשביל שאנשים יחלמו חלומות שאינם מתגשמים. שיחלמו, וימשיכו לשמר מצב קיים, כי הרי שינוי לעולם לא יהיה כל כך רדיקאלי, ועל כן השינוי שהם מציעים גם לעולם לא יהיה ישומי.
הסרט מטיף לקוסמופוליטיזם ומתנגד לפרטיקולריזם. מבחינת יוצרי הסרט הזדהות עם משפחתך, עם עמך, זה פטריוטיות מתועבת שבהכרך תביא למלחמות וניצול של אחרים, וכנראה בסופו של דבר לפשיזם… ראיה שכזו היא ראיה דיכוטומית ובינארית בכוונה להטעות או מתמימות.
והכי מוזר זה שהם מדברים על "איחוד עולמי" שפועל לטובת כולם. רק חסר היה לי לשמוע אותם אומרים "סדר עולמי חדש", שזה בעצם קרוב מאוד למה שהם אמרו אם לא ממש אותו הדבר… והם מוסיפים שבעולם המאוחד שלהם אף אחד לא יהיה נשלט. אשרי המאמין…
דבר נוסף עצוב (לי אישית לפחות) בסרט הזה הוא שיוצרי הסרט אינם מבינים הרבה בתיאולוגיה יהודית שהנה כה שונה מן התיאולוגיה הנוצרית. אני סמוך ובטוח שהם גם לא יודעים הרבה על התיאולוגיה המוסלמית או הבודהיסטית. ביהדות אין מסורות פגניות כפי שהן קיימות בנצרות ומוצגות בסרט. הדת היהודית הנה דת רציונאלית לעילא ולעילא. הם מדברים על פיצול בנצרות המצביע על מציאות של שקר, ביהדות אין פיצול כזה.
הם מציינים ש"עצמאות איננה קיימת בטבע", והטבע הוא הרי מקור להערצה לדידם. על מה זה בעצם מצביע? הם אומרים שכל העולם הוא קהילה אחת, ללא הבדל בין יחידים. מה עם הקולקטיב היהודי? יש לנו זכות בעולמם האוטופי לקיים את ייחודנו? או שעל ייחודנו להתפוגג?
ולא מספיק לנו כל זה, והם לקראת סיום מתבלים על משולש שאדם יוצר עם אצבעותיו שמזכיר לכולנו את הפרמידה ושמש בתוכה זורחת…
לסיכום, ממש דת חדשה, אוניברסאלית, מסיונרית, השוללת כל דת אחרת.
מבחינתי המאמר/סיפור: דמיין, ג'ון לנון ואהבה, הוא הקונטרה לרעיונות הרעים שבסרט הזה.
http://forum.bgu.co.il/index.php?showtopic=135177
הי דניאל!
קראתי את המאמר (הארוך מאוד) והגבתי שם לגופו.
לגבי התגובה שלך, אם נפרק את הרעיון סביבו דתות (רוב המוחלט של דתות בעולם) מתקיימות נמצא שבדר"כ בגרעין קיימת אמונה מוחלטת בצדקת דרכי הדוגמא וסביב אמונה זו שאר המאמינים מתקבצים.
אדם המאמין בצדקת דרכו הוא ינסה לתקשר דרך זו לשאר (כפי שאתה עושה בהגנה על האידיאולוגיה היהודית) ובראיה שבה רק הדרך שלי היא נכונה (כמו שאמרת, דיכוטומית בינארית), סירוב לדרך משמעותו כליה פונטציאלית של הסרבן(או לחילופין, בגרסאת היהדות, קיום הסרבן כעבד למאמינים האמיתיים).
נראה שבמבט היסטורי, כאשר מאמינים של רעיונות בעלי אופי דתי מנסים להגן על דעתם, ההגנה מהר מאוד הופכת להתקפה (בשביל הגנה). לדוגמה אני יכול להציג את היהדות שוב שמספרת את סיפורם ההירוהי של מקבלי התורה ה"אמיתית" במעמד הר סיני שהדבר הראשון שהם פונים לעשות אחרי המעמד הקדוש הזה זה ללכת ולחסל 3000 יהודים פוליתאיסטים שגם מאמינים באלוהים הנכון אבל גם יצרו לעצמם עוד אלוהים לא מספיק נכון(מה שנקרא בימינו, רצח עם על רקע דתי). אני מאמין שאם תפשפש בזכרונך תוכל למצוא עוד כמה דוגמאות כאלה…
האמונה היא מנגנון חזק ומורכב שככל שנחקר יותר אנחנו מגלים שיש לו יותר כוח ממה שאנחנו מבינים(כוח המתקיים גם בחלל הוסבייקטיבי וגם באובייקטיבי). אבל כמו כל כוח, אפשר לנצל אותו לטובת המין האנושי או לחילופין לטובת תת קבוצה בתוך המין האנושי הפועלת נגד שאר המין האנושי (וחשוב להדגיש את הניגודיות).
אמונה מתקיימת אך רק בהעדר ידיעה, שכן אדם היודע דבר מסויים כבר לא מאמין בדבר זה (כשמשה פגש את אלוהים, הוא פסק להתקיים כאדם מאמין באלוהים והחל להתקיים כאדם היודע את אלוהים) כך שאם אנחנו בוחרים להאמין במשהו, צריך תמיד להשאיר מקום לספקנות בריאה, דבר שאסור בתכלית האיסור ברוב הדתות (לפחות בצד שלנו של הכדו"א).
תפקידה של הדת (בעיני) היא לבדל קבוצה של אנשים משאר קבוצות האנשים בכל סממן אפשרי ולתת לקבוצה שהתבדלה תחושה של עליונות יחסית בגלל כמה מילים שהם מאמינים בהם…
כולנו בני אנוש וכולנו דומים בין אם נאמין בזה ובין אם לא (כולנו נוצרנו בדמותו…) ומתוך החשיבה הזו ניתן להבין את הרעיון הזה שמסתכל על המין האנושי כאורגניזם בודד ומבין שאורגניזם במלחמה עם עצמו סופו נועד לכיליון (מילותיו של מר קארל סאגון)
בברכה, 3l4d2.
הי גם לך.
שמע, אולי בדתות אחרות, אולי אצל אחרים, אך ביהדות, כל אדם המאמין באל אחד ושומר שבע מצוות בני נח, יחשב ל"צדיק יסוד עולם" (במובן הדתי הלכתי ולא במובן של יד ושם) מוסלמים סיקים נוצרים אוניטארים ונוצרים אריאנים (האריאנים לא קיימים היום) נחשבים על פי ההלכה לצדיקים בדיוק כמו הרב שך והרב עובדיה יוסף. כך שהדת היהודית ממש לא קנאית. הדת היהודית ממש לא מתיימרת להיות דת האמת היחידה.
אתה כותב: "נראה שבמבט היסטורי, כאשר מאמינים של רעיונות בעלי אופי דתי מנסים להגן על דעתם, ההגנה מהר מאוד הופכת להתקפה (בשביל הגנה)". ובכן, ממש לא אכפת לי מה השקפת עולמך. אני בכלל מאמין בחייה ותן לחיות. אני גם לא מוצא ביהדות כמו בדתות אוניברסליות כל היבט בעייתי.
אני ממש לא מבין, האם מצאת לאחרונה יהודי שטובח בלא יהודים בשל אמונתם? למה שלא תשפוט על פי מעשים ופחות לפי סיפור שהתרחש לפני 3500 שנה?
אני רואה שאתה אוהב להושיב את היהדות על ספת הפסיכיאטר ולעשות לה דיאגנוזה. אתה נשמע כמי שחושב את עצמו כמבין ביהדות דבר או חצי דבר…
זכור שאתה מטיף לאנשים דתיים להשתנות. אני לא הטפתי לך להשתנות. שוב, חייה ותן לחיות.
אתה כותב: "אמונה מתקיימת אך רק בהעדר ידיעה, שכן אדם היודע דבר מסויים כבר לא מאמין בדבר זה". על זה רק אציין את דברי הרמב"ם: " יסוד היסודות ועמוד החכמות, ל-י-ד-ע שיש שם מצוי ראשון". אז האמונה היהודית היא בראש ובראשונה ידיעה. יהדות אינה דומה לרליגיה (אמונה) הנוצרית.
אני גם מבין שאתה נוטה לקוסמופוליטיזם ואינך מאמין שיש לקבוצות אתניות צידוק או זכות להתקיים. בקיבוצים ניסו ליצור חברה ללא משפחה. לא הצליחו. מה רע לך במשפחה מורחבת? מה רע לך עם שייכות? חומר למחשבה בשבילך.
אין ספק שכולנו בני אנוש. מי אמר שלא? היהדות? ממש לא! ובכל זאת, זכותי לשמור על יחודי. וכי מה הקשר בין זה שאני בוחר להתבדל ולשמור על יחודי לבין האמונה שלא כולם שווים? מה, אני חייב לחתן את בתי עם מסתנן אריתראי או עם ערבי מוסלמי או עם שמאלני אנארכיסט? כולם טובים ושווים, אך אתה לא מחוייב להכניס אותם אליך הביתה. אתה מדבר על אורגניזם. ובכן, מה אתה עושה כשיש לך נמק או גידול סרטני??? אני בטוח שאתה נלחם בו!!!
אל תנסה להסכים עם משהו שכתבתי. רק נסה להבין. להבין שלכולם יש זכויות, גם ליהודים הנאמנים לזהותם. גם אם אתה מרגיש שזה מאיים עליך.
בברכה, דניאל.
אני משתדל להתרחק מהתייחסות לדת ספציפית ולהשתמש במכנה המשותף לכלל הדתות באשר הן, פניתי ליהדות היות ועליה אתה דיברת.
בנושא שבע מצוות בני נח – הראשונה מבניהם זה היא איסור עבודה זרה ואפשר להיכנס להגדרה של עבודה זרה אם אתה רוצה או שפשוט אפשר להסכים שזה לא ממש לפורליסטי כמו שאתה מציג את זה…
אני מעריך את זה שאתה מאמין בחייה ותן לחיות, אבל כשאתה מגדיר את עצמך חלק ממערכת שבאידיאל שלה, כל הלא מאמינים באידיאולוגיה הם נחותים ונידונים לחיי עבדות זה קצת סותר את ההצהרה שלך.
בנושא היהודי שטובח לאחרונה. אני אישית רואה את היהדות כמניע למדינת ישראל (היא מדינת היהודים) ואמנם ישראל נלחמת מלחמה לגיטימית על קיומה וכו' אבל לומר שלא התבצעו כאן פה ושם טבח על רקע השוני הדומיננטי זה קצת נאיבי. לדוגמה אחת מני רבות שאני יכול לספק: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%98%D7%91%D7%97_%D7%9B%D7%A4%D7%A8_%D7%A7%D7%90%D7%A1%D7%9D
ובכל מקרה, לקרוא לתנ"ך ה"סיפור שהתרחש לפני 3500 שנה" נראה לי קצת מופרך…
בנושא ההטפה לשינוי. זכור שאני לא הטפתי לך להשתנות ברמת הפרט אלה בחנתי את המרכיבים של כל דת באופן ביקורתי, בין דתות אלה קיימת הדת שלך אבל בשום נקודה לא פניתי אליך בבקשה לשנות את דרכיך, רק הצעתי את הפרספקטיבה שלי (וטרחתי להזכיר את זה בכל נקודה חשובה).
בנושא האמונה. אני אישית מעריך מאוד את הרמב"ם כסמכות פילוסופית מהמעלה הראשונה אבל ההגדרה המילונית של אמונה דומה ל: "אמונה היא המצב הפסיכולוגי בו אדם חש כי טענה או הנחה כלשהי הינה נכונה. במקרים רבים חווית האמונה מעורבת בשכנוע פנימי הקשור באופן עמוק לתפיסת המציאות של המאמין, ולכן פעמים רבות לא די בהוכחה סותרת כדי להניא אדם מלהאמין בדבר מה. כל אדם ממציא מספר אמונות מדי-יום ביומו, בהקשרים שונים, בין אם אלו נכונות או שגויות.".
אמנם הציטוט מהרמב"ם מרשים אבל בטל בשישים בין שאר הציטוטים לגבי חשיבות אי הפקפוק באמונה גם לנוכח הוכחות שונות (הרי הן רק נסיונות של הקב"ה)… כך שהאמונה היהודית לא נבדלת משאר האמונות (לטעמי האישי).
בנושא "אינך מאמין שיש לקבוצות אתניות צידוק או זכות להתקיים. " אני לא זוכר שאמרתי את זה, אשמח אם תראה לי איפה אמרתי דבר כזה… שוב, פשוט הצעתי דעה שאומרת שהקהילה שאנחנו צריכים לתמוך בה ולקדם אותה היא קהילת המין האנושי, זה ללא סתירה בכלל עם קיום תתי קבוצות אתניות בתוך במטרה העליונה הזו, כל עוד שהן לא נלחמות בשאר.
מהתגובה שלי במאמר הארוך ההוא: "אני חושב שהרעיון של שוויון מושלם בין כל בני האדם באופן המבטל אינדבידואליות הוא טיעון איש קש ותו לא.
עד שהסינגולריות תפרוש כנפיה עלינו, בני האדם ישארו אינדבידואלים המחפשים להתעדר לאינדבידואלים הדומים להם. לדוגמא אני יכול לתת את היהדות עצמה המכילה בתוכה תתי קבוצות בעלי אידיאולוגיות שונות (ולפעמים סותרות אחת את השניה) המאוגדים תחת אותה הגדרה וחותרים להצלחת העדר. ההתעדרות יכולה לסוב סביב מטרה עליונה המקדמת את המין האנושי או לחלופין כזו המקדמת קבוצה בתוך המין האנושי על חשבון שאר הקבוצות."
בנושא "מה עם שיכות?" אני חושב ששיכות חשובה מאוד ואני רוצה להציע להשתייך לקבוצה שתקדם את כלל בני האדם ולא רק את חלק קטן ממנה.
בנושא הפסקה שמתחילה "אין ספק שכולנו בני אנוש. מי אמר שלא? היהדות? ממש לא!" – אני חושב שהיהדות הראתה כמה וכמה פעמים, בעיקר בהלכות המתייחסות לגויים, את זה שהגויים הם מעמד נחות ליהודים. אני מעדיף לא להיכנס יותר מדי לאפולוגטיקה אבל בין "ברוך שלא עשני גוי" להלכות טומאת כזבים בגויים יש הרבה מאוד דה הומניזציה של גויים ("גוי" = "נוכרי", "ערל", "עכו"ם" וכיוב'). לכן בחירתך להתבדל בעיני לגיטימית מאוד עד שהיא מגיעה בעטיפת אידיאולוגיה ששוללת את השאר.
ולא, אתה לא חייב לחתן את ביתך עם אף אחד, עצם חיוב זה ישלול את כל השינוי שאני מבקש, אף אחד לא יכול לחייב אותך לעשות כלום בדיוק כמו שאתה לא יכול לחייב אף אחד לעשות כלום.
בנושא הסיכום. אני מסכים לחלוטין שלכולם יש זכויות, גם לדתיים להיות נאמנים לדתם, אחרי הכל אני לא מתיימר להבין את העולם ואני לא באמת יודע איזו הדרך הנכונה.
מה שאני כן יודע זה שבחמשת אלפי השנים האחרונות דתות למינהן ניהלו כאן את הכל ועשו עבודה די מחורבנת בזה אז אולי כדאי לבדוק אפשרויות קיום אחרות…
עוד דבר שאני יודע זה שאני לא שונה ממך במאום, אני הוא אתה הוא אני וכולנו אחד ואני לא מפחד ממך או מאוים על ידיך אלה אוהב אותך ושמח מאוד לדבר איתך ומרגיש שאתה אחי ושווה ערך אלי בדיוק כמו כל אדם אחר עלי אדמות(אחרת לא הייתי טורח עד כדי כך).
זה בסדר גמור שלא נסכים היום ושיהיו לנו דעות מנוגדות, אני מאמין שיש סיבה שהמפרש פירש את "ובניתם לי מקדש בתוככם" באופן שפירש, כי כולנו (לא משנה ההגדרה שאנחנו נותנים לעצמנו, בין או זה יהודי, נוצרי, מוסלמי או כל מילה אחרת) חלק מהבריאה וצריכים לשאוף לשמר אותה ביחד כי נראה שבנפרד אנחנו נכשלים חרוצות.
בברכה, אלעד.
אלעד, אתה אוהב לדבר בשם היהדות ובו זמנית לעמוד מנגד… מוזרררר לי. מבחינתי מדובר בחוסר היגיון בריא.
אין לי מה להגיד על האמירה שלך שהטבח שהתבצע בכפר קסם התבצע בשם הדת היהודית.
נכון שלא הטפת לי להשתנות ברמת בפרט, הטפת לציבור שלם.חמור שבעתיים.
אם אתה אומר שעל דתות להעלם או שאתה מאמין שיעלמו מאליהם זה אומר שאינך מכיר בשוני כלגיטימי ובטח לא ביחודיות של העם היהודי. אתה מוזמן להשתמד ברמת הפרט אם מתחשק לך. בבקשה אל תאחל זאת לכל השאר.
אתה אומר ש"הגויים הם מעמד נחות ליהודים" על פי היהדות. אולי חלאס אמירות ללא כיסוי? תם הפניה. תן מקור מוסמך, מקור הלכתי מחייב. אמירות לכאן ולכאן יש בגמרא אין סוף, הגמרא מביאה דעות רבות באותו נושא. בסוף הדברים הוכרעו. תן לי את המקור ההלכתי. אתה מוזמן אפילו לצטט מ"תורת מלך", רק בבקשה אל תוציא דברים מהקשרם.ברוך שלא עשני גוי, אומר בסך הכל משהוא דומה ל"ברוך שלא עשני כל דבר אחר". לא נאמר "ברוך שלא עשני גרמני איטלקי או אלעד". אין פה שלילת האחר אלא דגש על היחודיות. נאמרה מילה רעה עליהם? קיללנו אותם? אולי אין שם במשפט הזה אהבה מוקצנת לגוי, אך עזוב, לא תצליח להוציא ממשפט זה מטעמים.
זהו. הסכמנו לא להסכים.
בשורות טובות.
דניאל
הי דניאל!
ראשית, אני מוכן להסכים לחוסר הסכמה בכל נקודה אך במידה ואתה מאשים אותי באמירות ללא כיסוי או בעיוות נתונים לצרכי רטוריקה אני נדרש להגן על מילותי.
לגבי האמירות ללא כיסוי, אני חשבתי שזה ברור לחלוטין שהיהדות היא אתנוצנטרית וגם מוקיעה מתוכה את כל השונה ממנה (דהיינו גוי) ולכן לא נכנסתי לדוגמאות ספציפיות, במידה וזה לא ברור אני ממליץ לבחון את ההלכות המורכבות מאוד הנוגעות לאינטרקציות המותרות ואסורות בין יהודים לגויים.
בניהן: חלב נוכרי, פת נוכרים, עירוב חצרות, גוי של שבת, סתם יֵינָם,
אגב, באופן אנקדוטלי אני יכול לציין את דברי הרמב"ם אותו ציטטת: "שור של ישראל שנגח לשור של גוי פטור ושור של גוי שנגח לשור של ישראל, בין תם ובין מועד משלם נזק שלם".
אם תרצה עוד מקורות אשמח לספק אותם.
כמו שחזרתי ואמרתי בעבר, אני פונה לכלל הרחב יותר של דת ולא "נטפל" לדת אחת. בעיני דת (כל דת) היא ההסכמה של קבוצת אנשים שהם שונים משאר האנשים ובחלק גדול מאוד מהדתות קיימת גם ההסכמה שנאמני הדת טובים יותר מהשאר (ולחלק הזה אני פונה)
בכל מקרה, אני לא מציע שקבוצת אנשים בעלי הגדרה עצמית אנטי דתית יצאו למגר דת, כמו שאמרת, זו תהיה פשוט דת חדשה משל עצמה.
אני רק טוען שהדת בתצורתה הקיימת בחמשת אלפי השנים האחרונות יצרה הרבה מאוד סבל בעולם ולא נראה שהיא עומדת למגר סבל זה.
אני גם מאמין שלא ניתן לתקן בעיה ע"י שימוש באותה התנהגות שגרמה לבעיה מראש.
בכל מקרה, חשוב לי לחזור ולומר שאני לא תומך במיגור אקטיבי של דת, אני חושב שדת תמגר את עצמה מהעולם בסופו של דבר (אם נרצה ואם לא)
מוקיעה מתוכה את כל השונה ממנה (דהיינו גוי)? אשתי גיורת\ מי הוקיע אותה? גדולי ישראל רבים היו גרים, מי הקיע אותם?רבי מאיר בעל הנס, אונקלוס, שמעיה ואבטליון, רבי עקיבה היה בן גרים… להמשיך? ואתנוצנטרית, כן. וכי במה רצית שנתמקד, באסקימוסים? ואתנוצנטריות עדיין לא אומר שנאת זר. האינטראקציות המותרות ובמיוחד האסורות באות בשביל להגן על זהות. מה הבעיה שלך עם זה שקולקטיב נזהר מהטמעות בקרב עמים אחרים? אתה מת על מישמש, אה? קלטתי אותך. אלעד, אין לי שום בעיה עם מה שהבאת. ובלי קשר, אתה מביא מה שנוח לך, אתה מגמתי, ושוב, לא שישנה בעיה עקרונית עם מה שהבאת, זכותינו להתבדל. וכן גם רבית מותר לקחת מגוי ומאח אסור.
ולסיום הויכוח הלא פורה שלנו, אני אגיד לך שהדת לא תמוגר. מה שימוגר (במסגרת ברירה טבעית) הוא חוסר היכולת להיות צנוע ולהודות למשהו שקצת יותר גדול ממך על כל מה שיש לך. אנשים חילוניים, המנותקים מהדת והמסורת, חשים שאינם מחוברים לארץ הזו, ואינם מוכנים לסבול למענה ולמען החיים בה. הם לא יקריבו את רמת החיים שלהם ויעזבו (גם אם לא בבת אחת) לכל מדינת מערב. הם יתבוללו שם בשקט בלי שיפריעו להם. כולם ירוויחו מכך. הדתיים והמסורתיים שישארו במדינה היהודית ושיחזקו את זהותה היהודית וכן המשתמדים שיהגרו לארה"ב קנדה גרמניה ושאר ארצות המערב. אלו שישארו יהפכו למיעוט החש זר ולא רצוי ויעזוב, זאת תהיה "שארית הפליטה". זה החזון שלי. גם אם השמאל יכניס לפה עוד מאוד מסתננים ויפריע לגרשם, בסופו של דבר הם יעזבו (המשומדים) לא הרבה אחרי השוהים הבלתי חוקיים, ואולי במקביל… מי יודע.
זוהי תחזית ריאלית של המציאות. שום דבר אישי. לא להפגע.
הי דניאל!
אני מבין שהרבה יותר נוח יהיה להפוך אותי לאויב היות וקשה להפוך אותי לחבר. אם בדרך זו תבחר אז זוהי כנראה דרכך בעולם ואני מכבד אותה ומאחל לך הצלחה ואושר רב בה ולא אפגע אם תפסיק לקרוא כאן.
אם בכל זאת תבחר להמשיך ולקרוא, אני רק מבקש שתדע שלא היתה בכוונתי להעליב אותך או את אמונתך האישית בשום פנים ואופן, חזרתי והכללתי בכדי לא להעליב דת פרטית ובמידה והיית מעלה טענות אלו כנוצרי הייתי מביא מקורות רלוונטים לנצרות.
הודתי במהלך השיחה הזו שאני, כמו רוב האנשים בעולם, לא באמת יודע מהי הדרך הנכונה אבל בניגוד לחלקם אני יודע להודות בזה, ללא אגו או מסתור אחרי חוקים של אנשים אחרים.
אני רואה בעיה שהמין האנושי תקוע בה ורק מספר לך על הדרכים שאנשים אחרים כבר ניסו בכדי לפתור את הבעיה אבל לא כ"כ הצליחו.
פרשת את משנתך ואני את שלי, ככל הנראה אחד מאיתנו חפור עמוק מדי בדעתו כך שאף אחד מאיתנו לא באמת השתכנע בדברי השני.
אני עדיין תופס את הדתות הממוסדות המעוגנות בחוקים כעדר המעודר ע"י גרעין של אמת רוחנית אשר מסורסת ע"י אין ספור כוהניו למס ראש פיננסי, אני לחלוטין יכול להבין למה דעה זו פוגעת בך באופן אישי ואני מתנצל על פגיעה זו.
רק בגלל שהעלת את זה בתור טיעון רציני אני מרגיש צורך להגיב למען אנשים אחרים שיקראו את הפוסט הזה – אם אני זוכר נכון, גוי שעבר גיור כבר לא נחשב גוי, נכון? הוא נחשב יהודי… אז אני לא חושב שהטיעון הזה כ"כ רלוונטי.
אני שוב מאחל לך אושר רב בכל דרך שתבחר ומקווה שהיא תהיה מועילה למין האנושי.
בברכה, אלעד.
טוב אלעד, אני לא כועס. אכן, אנחנו רחוקים אחד מהשני מבחינה רעיונית כמו מזרח ממערב. אני בטוח שיהיו נושאים שנסכים עליהם כאן. בכל אופן, תודה על ההתייחסות הרצינית.
אלעד, אני מסכים עם כל מילה שלך ועם דרך ההתבטאות הרכה יחסית והמאוד מנסה להיות חסרת אגו (עד כמה שאדם בזמן ויכוח מסוגל)
אני רואה פה בעיה בסיסית שתהווה את האתגר הקשה ביותר בדרך לאחדות גלובלית.
למרות שהבאת צידוקים לכל מילה ולמרות שניסית להסביר את דבריך בצורה מסודרת ויוצאת דופן, המידע לא עבר באמת לצד השני )דניאל) ונתקע במחסום ההכחשה..
כדי להגיע להישגים גדולים יותר בדרך לאחדות ולשוויון כלל עולמי, אנו נצטרך ללמוד, לא רק איך לוותר על האגו שלנו ולא לתת לצד השני להוציא אותנו מגדרינו עם סילוף הטיעונים שלנו אלא גם איך לגשת לכל אחד ואחד מאותם אנשים החיים בהכחשה עמוקה (לעיתים קרובות בגלל חינוך או פחד)
אני יכול לאבד את האובייקטיביות שלי שוב, רק לרגע (-: , ולאמר שדניאל לא באמת מבין את הנושא הבסיסי ובחירת המילים הקפדנית שלך, שמצאתי לדומה מאד לשלי לעיתים תכופות, הוא מצא בך תוקף ומסיט במקום דעה נוספת להשקפה.
כמו רבים נוספים שנפגוש במהלך השינוי הבלתי נמנע של תודעת האנושות, צריך לגרום לצד השני קודם כל להוריד את מחסום האגו, מחסום ה"אמונה", מחסום ההתבדלות, מחסום החינוך (קשור לאגו לרוב) ולנסות לגרום להם לפתוח את העיניים לאמת, זו שהם כל כך מתכחשים לה..
בשביל זה צריך להתייחס לצד השני (הגדרה גרועה כי הרי איננו בויכוח או מלחמה..)
בצורה שתגרום לו להבין שהוא לא מפסיד כלום בלהוריד את מחסומיו הפסיכולוגיים
הוא לא ייפגע כלל ואף יזכה להשקפה רעננה על העולם.
מנסיון מועט שלי יש, המחסום הזה הוא כמעט בלתי חדיר, בדיוק כמו במקרים של אדם הכלוא בתוך האגו של עצמו, גם כאן, האדם מלא פחד והכחשה מאמת מסוימת ובסיסית הנוגדת חלק יחסית גדול מ"מי הוא"
אני מוצא את הדת מתקשרת ישירות לאגו, גם אדם בהכחשה אגואית עמוקה וגם אדם השרוי במצב של דבקות בדתו נמצאים במצב כמעט בלתי נגיש, אפשר להגיד ששטיפת המוח של החברה והסביבה דומה מאד בשני המקרים (חינוך והרתעה..)
מה שאני אומר בעצם הוא, שאת הדברים שאמרת, אלעד, לא הייתי מנסח טוב יותר גם אם הייתי ממש מנסה, ועם זאת לא ראיתי אפילו סדק בדבקות של דניאל לצידוקיו..אפילו אם מצא את רוב הטיעונים שלך מדויקים ונכונים, ועמוק בפנים הוא הרגיש זעזוע לנוכח הידיעה שרוב חייו חי כאדם עיוור, הוא לא וויתר על טיעוניו ולא באמת ניסה להפתח לאמת הבסיסית שהועברה אליו..
הנקודה שלי היא שאנחנו מוקפים באנשים עם הכחשה עמוקה עד השורש, ולהוציא אותם משם רק כדי שישמעו בצורה אובייקטיבית דעה והשקפה נוספת על העולם ועל האמת האחת, זה כמעט בלתי אפשרי, זה כמו לנסות להרגיע אדם כועס וזועם, ולנסות להסביר לו את מושג ומשמעות האגו וה"עצמי" ותוך כדי גם לנסות לגרום לו להבין שהוא שרוי עמוק במצב הזה עכשיו, בזמן הזעם שלו, אני בטוח שנתקלת במצב המדובר לא פעם..
אל תתיאש, יש רבים כמונו שמנסים בכל כוחם רק להגיע אל המודעות שבתוך כל אחד מבני האדם ולש
וואו… חבר'ה, איזו אורגיה של תמיכות הדדיות. (:
אני לא נגד. למה לא אם זה עושה לכם טוב.
מאט, כך אתה אומר: "אני רואה פה בעיה בסיסית שתהווה את האתגר הקשה ביותר בדרך לאחדות גלובלית." מבחינתי זה מרצע שיצא מן השק. כל הזמן כותבים פה נגד גלובליזציה וסדר עולמי חדש ודווקא אתם תומכי אחדות גלובאלית… מי בדיוק ישלוט בעולם האוטופי של אחדות גלובאלית? לא נראה לי שזה יהיה אחר מרוקפלר וחבר מריעיו. ואיך בדיוק אנשים עם השקפה שכזו מצאו את דרכם לאתר שכזה?
השיוויון העולמי שאתה ואלעד מדברין עליו הוא שיוויון של א-ח-י-ד-ו-ת וז-ה-ו-ת (עולם קוסמופוליטי ועידן יוניסקס), עולם של משובטים מחשבתית. כולם יהיו ליברלים ופלורליסטים. ליהודים כמוני יהיה קשה לחיות בעולם "אידילי" כמו שלכם.
חבר'ה נאורים שכמותכם, אני מעדיף להשאר "חשוך" וב"הכחשה". לתמיד.
סליחה..
ולשלוף משם את הנשמה הטהורה הזו רק כדי להראות להם מה שאנחנו רואים, רק כדי סך הכל לפתוח להם את העיניים, ולהסביר להם בצורה הכי יפה שאנחנו לא מעוניינים לפגוע בהם ולא לשטוף להם את המוח, רק לתת להם את האמת הבסיסית!
בברכה
מתן
הי מתן!
ראשית, תודה על החיזוק והמילים היפות.
ציר הזמן הוא פאקטור חשוב בשיחות שכאלה. טבעי שתהליכים בסדר גודל כזה לא יסתיימו על במת הטוקבקים (או אפילו בשיחה פרונטאלית אחת).
המילים שנאמרו נאמרו והכוונה שהיתה צריכה לעבור הועברה. חשוב לציין שאני לא מתיימר לדעת מה היו המילים הנכונות או הכוונה הנכונה, פשוט מאמין שהן עברו וחילחלו לאן שהיו צריכים 🙂
דניאל הראה נכונות להיכנס לשיחה קשה על מהות הגדרתו כאדם ואני מעריך את זה מאוד. לא רבים האנשים המוכנים לחקור ולהשוות את הגדרתם העצמית ביחס לאחרים בעיקר בסביבה בה חקירה שכזו לא מקובלת בכלל וכחברה אנחנו צריכים להעריך מאוד את אלה שניסו.
חשוב יותר מהכל לטעמי לזכור שגם אנחנו לא יודעים את התשובה, אנחנו יודעים גרעין של אמת וסביבו טווים את שאר הרשת המורכבת הזו של דעות, בכך להישאר תמיד אגנוסטיים לזה שיכול להיות שאנחנו טועים בדיוק כפי שאנחנו בטוחים שהצד השני טועה.
בנושא הדתות. לדעתי, בכל אחת מהדתות המרכזיות קיים גרעין של אמת רוחנית , הוא פשוט נשאר בין כוהני הדת (העתיקים) ולא תורגם לפשוטי העם. חלק מהשינוי התודעתי שאנחנו מבקשים זה מפשוטי העם להאמין שהם לא פשוטי העם אלא הם האמת האמיתית והיחידה כי הם בני אנוש.
תודה על החיזוק ממך ותודה לדניאל שאירח את מילותי בתודעתו אפילו לתקופה קצרה.
בכל מקרה, אם אתה (או אחד הקוראים האחרים) ירצו להמשיך את השיחה איתי מעבר לדפי הפורום אני אשמח מאוד לשמוע מכם למייל – [email protected]
אקנח (שוב) במילותיהם מעוררות ההשראה של בני אנוש אחרים על נושא זה:
"A new consciousness is developing which sees the earth as a single organism and recognizes that an organism at war with itself is doomed" – Carl Sagon
It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is the most adaptable to change.
Charles Darwin
היי אלעד
יש הרבה אמת במה שכתבת, אני מבין שיש לך נסיון בשיחות בסגנון הזה, שמחתי לקרוא את ההתכתבות שלכם, זה הבהיר לי כמה נקודות נוספות בדרך לחקירת האמת שלי, בעצם אותה אמת שתהיה של כולם אני מאמין בסופו של דבר..
אני מסכים אתך לגמרי שזהו תהליך, וזוהי ההתחלה היפה שלו.
אשמור את המייל שלך, כאשר ארגיש שיש לי מן החדש לחלוק, אעשה זאת בשמחה.
אני שמח לדעת שיש עוד כמוני, שמוכנים לדרוס את כל האשליות בדרך למקום שמרגיש הכי נכון שיש.
בברכה רבה!
מתן
אשליות… אולי נתאזר בסבלנות ונראה של מי האשליות? (: