כולנו חווינו את זה בזמן כזה או אחר.
אנחנו יושבים בקולנוע. פרסומת לקוקה קולה מופיעה. קוביות הקרח משקשקות בכוס הזכוכית והנוזל הענברי נמזג בהילוך איטי לתוך הכוס.
בלוטות הרוק והטעם מתחילות לעבוד, הפה מרייר, ואנחנו רצים לקנות את המשקה.
ההשפעה הפסיכולוגית של הפרסומות ידועה וחברות הפרסום מנסות כל טריק פרוידאני כדי לשכנע אותנו שרק את זה אנחנו צריכים, ועכשיו.
אם זה דרך שימוש במין, בעירום, בצילום ללא פגמים ואסטטי, במוזיקה שמשפיעה על התת-מודע, בצבעים מסויימים ועוד ועוד,
מוחנו נחשף באופן תדיר להשפעה חיצונית המכוונת לגרום לנו לצרוך יותר. דברים שאנחנו לא באמת צריכים ושלרוב גם מזיקים לנו.
בשנות ה-60 של המאה הקודמת (המאה ה-20), נעשו ניסויים רבים על ההשפעה הפסיכולוגית של מה שקרוי – Subliminal Influences.
ובתרגום – השפעות תת-הכרתיות.
נבדקים רבים נחשפו למסרים תת הכרתיים שהוסווו בפרסומות ובתשדירי הטלוויזיה, בעיתונות וברדיו.
התגלה שפרסומת מוסווית משפיעה הרבה יותר מאשר פרסומת גלויה.
אחת מהסיבות העיקריות לכך היא שהמודע שלנו מקבל מידע דרך החושים רק שניה וחצי אחרי התת-מודע.
במילים אחרות, תת-המודע מקבל את המידע החושי ראשון ורק לאחר מכן המידע עובר אל רמת ההכרה המודעת.
דבר זה חשוב מבחינה הישרדותית. כאשר אנו נמצאים במצב של פחד שבו אנו צריכים להגן על עצמנו, יש חשיבות מכרעת למהירות התגובה. אם נגיב באיטיות נמות.
תת המודע חשוף לכל המידע שמתקבל דרך החושים. רמת ההכרה המודעת מקבלת את המידע מסונן, על-פי תבניות התנהגותיות שנקבעו דרך התנייה חוזרת ונשנית.
חשוב להבין זאת. התבניות שנוצרו במוחנו הן אלו שקובעות איך נראה את המציאות ואיך נגיב אליה.
נחזור למאה הקודמת.
אחרי שהתברר כי מסרים תת-הכרתיים בפרסומות יעילים הרבה יותר מפרסומות רגילות, החל שימוש הולך וגובר בסוג זה של פרסום.
חברות רבות עשו שימוש תכוף במסרים תת-הכרתיים שכלל לא היינו מודעים להם, וכך השפיעו עלינו לקנות את המוצר.
אחרי זעקה ציבורית שקמה, נאסר בארצות הברית, על-פי חוק, השימוש במסרים תת-הכרתיים.
כמובן שזה לא הופסק. והמסרים רק הפכו יותר ויותר קשים לגילוי.
היום, לא ניתן לדעת אם מסרים כאלו חבויים בפרסומות ובתשדירי הטלוויזיה.
למרות שבארץ אסור להשתמש בפרסומות תת הכרתיות, חברת אורנג', חברת פלאפון וערוץ הספורט הן בין החברות שעשו שימוש בפרסומת תת-הכרתית וחבויה, בניגוד לחוק.
פרסומת תת-הכרתית מוגדרת בכללי האתיקה של הרשות השנייה כ"פרסומת שבה מועבר מסר פרסומי לצופים בלי שהם מודעים לכך באופן מלא, בתמונות חטופות או בצורה אחרת".
החברות שעברו על החוק, קיבלו התרעה בלבד, הן לא נקנסו ולא ננקטו נגדם צעדים משמעתיים.
מסרים תת-הכרתיים בפוליטיקה
במערכת הבחירות באמריקה שבה התמודד ג'ורג בוש הבן נגד אל גור, עשו הרפובליקנים שימוש במסר תת-הכרתי שהבזיק לשבריר שניה על המסך בזמן שאל גור הוצג.
נסו לצפות קודם בסרט ואז לקרוא את המשך הפוסט.
סרט הפרסומת המקורי של הרפובליקנים.
למשך שבריר של שניה הבזיקה המילה חולדות / RATS ויצרה בתת הכרתו של הצופה הקשר בין המילה חולדות והמשמעות השלילית שלה לבין אל גור ומה שהוא מייצג.
למי שלא הבחין במילה, היא מופיעה אחרי 25 שניות.
מפעל הפייס משתמש באותן שיטות במחשבים אותם הוא תורם לבתי הספר ולגני הילדים – ילדנו חשופים בכל פעם שהם מדליקים את המחשב לפרסום סמוי שרץ כ 1/3 שניה כאשר מדליקים את המחשב … על כל גודל המסך .
תלונה שהוגשה לאמון הציבור בנושא והנסיונות להפסיק זאת על פי חוק מעלים חשד שמפעל הפייס חושב שהוא מעל החוק עד כה לא הוסרו הפרסומות מהמחשבים כל נסיון להורדתם נחל כשלון כיוון שהן מוגנות עם תוכנה מיוחדת ומוצפנות כך שאין אפשרות להסירם .
תחנות מפעל הפייס שממוקמות ליד בתי הספר מאפשרות ללא כל הפרעה למכור לקטינים הגרלות פייס הדבר לא נאכף – פרומו שעוסק בנושא הוצג בטלויזיה לא מזמן – ילדי ההמורים והאלימות . האם זה העתיד שלנו – עם קידום חינוך שכזה שגורם מפעל הפייס מוטב היה שלא היה פועל כלל במדינת ישראל .
אפשר להסיר את הפרסומות של מפעל הפיס בקלות !!!!
כל תוכנה שמותקנת במחשב ניתנת להסרה וכל קובץ בדיסק הקשיח במחשב ניתן למחיקה. יש תוכנות רבות שמאפשרות לנטרל את פעילותן של תוכנות במחשב, יש תוכנות רבות שמאפשרות גישה לכל המחיצות, הסקטורים והקלסטרים בדיסק הקשיח שמאפשרות מחיקה ושינוי הנתונים בדיסק הקשיח.
כל טכנאי מחשבים מתחיל וכל אדם עם קצת ידע מקצועי במחשבים יודע איך לפרמט את הדיסק הקשיח ולהתקין מחדש מערכת הפעלה. לצורך מערכת הפעלה למחשב ניתן להשתמש בלינוקס שאינה עולה כסף ואין הגבלה על מספר המחשבים שבהם ניתן להתקינה.
ומי שלא יודע איך למחוק קבצים בדיסק הקשיח (כולל קבצים חבויים של מערכת ההפעלה וקבצים נעולים), להסיר תוכנות (כולל תוכנות שלא ניתנות להסרה), לשנות את הנתונים בדיסק הקשיח, לפרמט את הדיסק הקשיח, לבצע חלוקה למחיצות של הדיסק הקשיח וכו… יש אתרי אינטרנט רבים שבהם ניתן ללמוד איך עושים זאת, והכל בקלי קלות ללא מאמץ פיזי.
אני אישית סבור שהמלחמה על התודעה האישית והקולקטיבית מתבצעת ברמות מתוחכמות בהרבה, וככל שלמראית עין מדינות יעבירו לכאורה חוקים נגד פרסומות תת-הכרתיות חבויות, כך גם השיטות התחבולתיות יעלו מדרגה (או יותר נכון יוצפנו עמוק יותר במימי אפלת קרקעית התודעה).
דעתי האישית…
אמנם הראייה (אחד מחמשת החושים) תופסת מקום מרכזי במערכת החושים השלמה של החוויה התפיסתית בהתנהגות ובתרבות האנושית, אולם בקרקעית התודעה האפלה אין אור, וכידוע קליטת המידע החזותי מהסביבה מתבצע באמצעות אור. ולכן אני אישית מניח שבמידה וגורם כל שהוא ינסה להאפיל על מערכות החישה, סביר בעיני להניח שמבין המערכות הסנסוריות הם יבחרו דווקא במערכת השמיעה.
אני מניח שאם בוחנים את הספקטרום האלקטרומגנטי המלא אזי גלי הרדיו הינם בעלי התדירות הנמוכה מבין שאר הגלים (3 קילו-הרץ עד 300 גיגה הרץ), ובעלי אורכי גל הארוכים מביניהם (100 ק"מ עד מילימטר).
הספקטרום האלקטרומגנטי
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A1%D7%A4%D7%A7%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%9D_%D7%94%D7%90%D7%9C%D7%A7%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%9E%D7%92%D7%A0%D7%98%D7%99
גלי רדיו (דגש גם על המספרים בטבלת התת-תחומים 3-30-300-3000 ו- 1-10-100-1000 וכולי)
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%92%D7%9C%D7%99_%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%95
Extremely low frequency-ELF
כפי שאפשר לראות בטבלת התת-תחומים ה-אלף הינו התדר הקיצוני והנמוך ביותר…קצת פרטים נוספים.
https://en.wikipedia.org/wiki/Extremely_low_frequency
Ultra low frequency – Earth mode communications
ULF has been used by the military for secure communications through the ground. NATO AGARD publications from the 1960s detailed many such systems, although it is possible that the published papers left a lot unsaid about what actually was developed secretly for defense purposes.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ultra_low_frequency
Communication with submarines – Extremely low frequency
Electromagnetic waves in the ELF and SLF frequency ranges (3–300 Hz) can penetrate seawater to depths of hundreds of meters, allowing communication with submarines at their operating depths. Building an ELF transmitter is a formidable challenge, as they have to work at incredibly longwavelengths: The US Navy's system, Seafarer, which was a variant of a larger system proposed under the codename Project Sanguine, operated at 76hertz, the Soviet/Russian system (called ZEVS) at 82 hertz.[3] The latter corresponds to a wavelength of 3,656.0 kilometers. That is more than a quarter of the Earth's diameter. Obviously, the usual half-wavelength dipole antenna cannot be feasibly constructed.
Due to the technical difficulty of building an ELF transmitter, the U.S., Russia and India are the only nations known to have constructed ELF communication facilities. Until it was dismantled in late September 2004, the American Seafarer, later called Project ELF system (76 Hz), consisted of two antennas, located at Clam Lake, Wisconsin (since 1977), and at Republic, Michigan, in the Upper Peninsula (since 1980). The Russian antenna (ZEVS, 82 Hz) is installed at the Kola Peninsula near Murmansk. It was noticed in the West in the early 1990s. TheIndian Navy has an operational ELF communication facility at the INS Kattabomman naval base to communicate with its Arihant class and Akula class submarines. The British Royal Navy once considered building their own transmitter at Glengarry Forest, Scotland, but the project was cancelled.
https://en.wikipedia.org/wiki/Communication_with_submarines
ELF transmissions
The coding used for US military ELF transmissions employed a Reed–Solomon error correction code using 64 symbols, each represented by a very long pseudo-random sequence. The entire transmission was then encrypted. The advantages of such a technique are that by correlating multiple transmissions, a message could be completed even with very low signal-to-noise ratios, and because only a very few pseudo-random sequences represented actual message characters, there was a very high probability that if a message was successfully received, it was a valid message (anti-spoofin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Communication_with_submarines
מידע ששותף איתי בפרטי….
מכיוון שישנם בקירוב ל-400 מיליון צפיות בקליפ הבא של אמינם…אני תוהה האם אפשר להגדיר את דקה 3:41 כמסר תת הכרתי?
https://www.youtube.com/watch?v=XbGs_qK2PQA
Subliminal Messages Part 1 Lenon Honor
https://www.youtube.com/watch?v=By6yDL7LGgY
https://vimeo.com/47949958-walt disney