עדכון 18.2.11
כנראה שהלחץ הציבורי עזר.
מנוע החיפוש של גוגל שוב מכליל את המילה Torrent בהשלמה האוטומטית שלו.
תודה לגולשת האנונימית שהפנתה את תשומת לבנו לעובדה הזו בכזה חן ועדינות 🙂
העידן הנוכחי מתהדר במספר שמות וכינויים.
אחד מהם הוא "עידן הגוגל" (המצאה שלי, ניתנת לשימוש חופשי…)
אם אתה לא מופיע בתוצאות החיפוש בגוגל, אתה לא ממש קיים.
לשם המחשה, יותר משליש מהמבקרים באתר הפרויקט מגיעים אליו דרך גוגל.
מספר זניח דרך מנועי חיפוש אחרים.
כוחה של גוגל בתכנים שנראה או שלא נראה כה גדול, עד שתעשיה שלמה של קידום אתרים
התפתחה סביב העניין.
לכן, צנזורה של מילות חיפוש במנוע החיפוש הראשי של האינטרנט הוא סימן רע.
לפי דיווח מאתר TorrentFreak
גוגל החלה לצנזר ולהסיר מילות חיפוש הקשורות למילה torrent בצורותיה השונות.
חשוב לציין שאין מדובר בצנזורה מבסיס המידע של גוגל.
חיפושים הקשורים לטורנטים השונים עדיין יופיעו בתוצאות החיפוש.
מדובר כרגע אך ורק בצנזור מתוך מנוע השלמת המילים האוטומטי של גוגל וכן מתוך שירות ה-instant של החברה.
מהו טורנט
קבצי טורנט, או ביט-טורנט הינם קבצי ההורדה הפופולריים ביותר באינטרנט.
מדובר ברשת מבוזרת של מחשבים אישיים בכל רחבי העולם כאשר כל משתמש הוא למעשה שרת הורדה והעלאה של קבצים.
לא מדובר רק בקבצים פיראטיים אלא בדרך יעילה, חסכונית ומהירה להורדת קבצים בצורה שלא תחסום את רוחב הפס כולו אלא תתחלק בין מספר משתמשים.
משתמשים רבים מנצלים את רשת הטורנט להורדת סרטים, אלבומי מוזיקה, תוכנות, משחקים וכדו'.
אז מה מצונזר?
כרגע, כל מילה המכילה torrent בתוכה לא תופיע בהשלמה האוטומטית של גוגל.
לדוגמה:
ubuntu torrent
torrent downloads
torrent songs
(ראו עדכון)
מדובר בצנזור רק בגרסה באנגלית ולא בעברית.
מילים עבריות המכילות בתוכן את המילה: "טורנט" יוצגו בהשלמה האוטומטית.
לפי הדיווח מאתר torrentfreak גוגל נכנעה למעשה ללחץ חברות המוסיקה והסרטים המנסות ללא הצלחה להילחם במגמת ההורדות הפיראטיות בעולם.
עצם הצנזור של מילים הקשורות לטורנט הוא פגיעה חמורה בחופש האינטרנט,
נותר לנו רק לקוות שמדובר בצעד חד פעמי שיבוטל עד מהרה
ולא במגמה שתתרחב לתוצאות החיפוש עצמו.
"כוחה של גוגל בתכנים שנראה או שלא נראה כה גדול, עד שתעשיה שלמה של קידום אתרים התפתחה סביב העניין."
והתעשייה הזו גורמת לחוסר דמוקרטיה ואי-אובייקטיביות ברשת האינטרנט, ששם הייתם מצפים למצוא את שיא הדמוקרטיה והאובייקטיביות? תעשייה זו מבוססת על כסף וכל דרך כשרה כדי להרוויח אותו, אפילו להשתמש בגוגל נגד עצמה ("מאכילים את התולעים הרעבות שלה בדברים שגוגל אוהבת לצרוך ופוגעים בתוצאות החיפוש ובתועלתן", מתוך http://it.themarker.com/tmit/article/13966
).
כנראה שהדרך להחזיר את השפיות למנועי החיפוש היא להפסיק להשתמש רק בגוגל ולהתחיל להשתמש באלטרנטיבות, ככל שתהיה יותר תחרות כך יופחת השימוש בצנזור ע"י גוגל משום שהוא לא יהיה רלוונטי עבור שאר האנשים שמשתמשים במנוע חיפוש אחר, כמו כן צריך לקחת בחשבון שהדף הראשון של תוצאות החיפוש לא בטוח שהכי מתאים לשאילתא שלך אבל שילמו עליו הכי הרבה כסף כדי שתחשוב שזו התשובה שאתה מחפש, מסקנה: גלול ונסה גם את דף התוצאות מספר 2, מזמן לא היית שם 🙂
כמובן שזאת לא ההתחלה, אנחנו כבר באמצע, לצערי זה גם לא הסוף.
גוגל התקפלו מול משטרים שלא נעים להם עם תוצאות חיפוש אלו ואחרות (ע"ע סין), זה רק מובן מאליו שבמערב הם יתקפלו בחיפוש על כלים שמאפשרים פגיעה בזכויות יוצרים.
התוכנית של שליטינו הנעלמים היא שכולנו נחיה כמו בסין. זה הניסיון היחידי שהצליח ולשם אנחנו מועדים.
מי שמכיר את אחינו מ"אהבה 528" – תנסו לחפשם בעברית במנוע של גוגל…
באו כולנו נעמוד דקת דומיה לכבוד הסדר העולמי החדש.
חברות המוסיקה רוצות להילחם במגמת ההורדות הפיראטיות בעולם ??
טוב היה אם בטרם הן נלחמות במגמת ההורדות הפירטיות באינטרנט, הן היו מבצעות המרה של חומר ארכיוני מסרטי 2.5 אינצ' לפורמט דיגיטלי (ללא אובדן) ומוכרות בכסף את החומר הזה.
*
תמונת מצב ישראל 2011,
בישראל פועלות כיום 3 חברות תקליטים גדולות ועוד כמה חברות תקליטים קטנות. רוב ההפקות המוסיקליות, התקליטים, התקליטורים והתעתיקים מופקים כיום והופקו בעבר באמצעות 3 (4 – ראו להלן) חברות התקליטים הגדולות. ונתחיל בקצת סקירה היסטורית.
חברות תקליטים שאינן קיימות יותר:
1. חברת אחווה – חברת תקליטים שפעלה בתקופת המנדט. חלק מהחומרים שהיו בתקליטים אלה עברו המרה לפורמט דיגיטלי על ידי העמותה למורשת הזמר העברי (נחום היימן) ונמכרים על ידי חברת מאגרי מוסיקה. תקליטים אלה נמצאים כיום בפונותיקה הלאומית בירושלים. חלק מהחומר שהיה בתקליטים אלה הועתק לסרטונים ונמצא בתקליטיה של קול ישראל בירושלים. חלק קטן מהתקליטים יש בתקליטיה של ירון מישר.
2. חברת מקולית – כנ"ל.
3. חברת ליטרטון כנ"ל.
4. חברת ישראדיסק (וחברת אם. סי איי) – חברת תקליטים שעסקה בהפקת תקליטים של זמר עברי. חלק מהתקליטים של חברת ישראדיסק נמצאים בתקליטיה של קול ישראל בירושלים. החלק שאינו נמצא בתקליטיה של קול ישראל בירושלים הועבר לפונותיקה הלאומית בירושלים. חלק מהתקליטים של ישראדיסק יש בתקליטיה של ירון מישר. חלק מהזכויות על התעתיקים של חברת ישראדיסק הועברו לחברת אם. סי. איי. וכיום נמצאים בחברת ויזארט. חברת ויזארט מוכרת כיום אוספים של תעתיקים שהופקו בעבר על ידי חברת ישראדיסק. לחברת ויזארט יש אתר אינטרנט פעיל (ראו להלן).
5. חברת גלרון (גלטון) – חברת תקליטים שהיתה בעבר ועסקה בהפקה ובהוצאה לאור של תקליטי זמר עברי, שירי ילדים, מוסיקה של עדות המזרח, פייטנות, חזנות, מוסיקה חסידית, יידיש, ניגוני חתונה וכו.. החברה בבעלות אריה אלמוג ואברהם זבורובסקי. חלק מהתקליטים של חברת גלרון נמצאים בתקליטיה של קול ישראל בירושלים. החלק שאינו נמצא בתקליטיה של קול ישראל בירושלים הועבר לפונותיקה הלאומית בירושלים. חלק מהתקליטים של גלרון יש בתקליטיה של ירון מישר. חלק קטן מאוד מהזכויות על התעתיקים של חברת גלרון הועברו לגל סטאר. גל סטאר שיווקה והפיצה חלק קטן מהתעתיקים של חברת גלרון במגזר החרדי באמצעות חברת סי די אס שפעלה באזור התעשיה מקור ברוך בירושלים (סי.די.אס.אולפן לשיכפול קלטות בע"מ).
6. אחים אזולאי (קוליפון) – האחים אזולאי מאיר, יצחק (ג'קי), דוד וניסים הקימו את חברת התקליטים "האחים אזולאי" בתחילת שנות ה-60 של המאה ה-20. פעילותם תרמה רבות להתפתחותה ושימורה של המוזיקה המזרחית בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל. בתחילת שנות ה-50 החליט אזולאי האבא לפתוח חנות בשוק הפשפשים ביפו ביחד עם בנו הבכור, ג'קי, שעסקה בעיקר בקנייה ומכירה של פטיפונים. באותה תקופה הופקו והופצו בארץ תקליטים עם מוזיקה של הזרם המרכזי על ידי חברות תקליטים שהזניחו את הז'אנרים שכללו מוזיקה ערבית, מוזיקה מזרחית ומוזיקה של עדות המזרח. עובדה זו והאהבה העזה למוזיקה שינק מביתו, גרמה לג'קי לפנות לתחום ההפקה של מוזיקה מזרחית ולגרור אחריו את אֶחָיו. בתחילת שנות ה-60 החליטו האחים אזולאי להקים חברת תקליטים מקצועית שנקראה בפשטות – "האחים אזולאי". החברה הקליטה, הפיקה והפיצה מוזיקה בסגנונות מזרחיים מגוונים: ערבי, תימני, מרוקאי, יווני וישראלי. החנות המקורית של האחים אזולאי עדיין קיימת ביפו – ברחוב רזיאל מול מגדל השעון. בחנות עצמה ניתן למצוא בעיקר תקליטים של מוזיקה יהודית-דתית, תחום בו האחים מתרכזים בימים אלו. אין לאחים אזולאי (קוליפון) את המסטרים של התעתיקים מן העבר.
חלק מהתקליטים של חברת האחים אזולאי (קוליפון) נמצאים בתקליטיה של קול ישראל בירושלים. החלק שאינו נמצא בתקליטיה של קול ישראל בירושלים הועבר לפונותיקה הלאומית בירושלים. חלק מהתקליטים של האחים אזולאי (קוליפון) יש בתקליטיה של ירון מישר. חלק קטן מאוד מהזכויות על התעתיקים של חברת האחים אזולאי (קוליפון) הועברו לחברת פליי רקורדס.
7. האחים בן מוש – אביגדור בן מוש ייסד את החברה ב- 1985 יחד עם אחיו, משה בן מוש, מאבות המוזיקה המזרחית. השניים הפעילו חנות ואולפן הקלטות במקביל. חלק מהתקליטים של חברת האחים בן מוש נמצאים בתקליטיה של קול ישראל בירושלים. החלק שאינו נמצא בתקליטיה של קול ישראל בירושלים הועבר לפונותיקה הלאומית בירושלים. חלק מהתקליטים של האחים בן מוש יש בתקליטיה של ירון מישר. חלק קטן מאוד מהזכויות על התעתיקים של חברת האחים בן מוש הועברו לחברת פליי רקורדס.
*
ועתה נעבור לחברות התקליטים הפעילות:
8. חברת אן אם סי יונייטד – החברה הוקמה בשנת 1964 תחת השם "תקליטי סי בי אס ישראל", שבאופן רשמי הייתה שלוחה של הזרוע הבריטית של החברה העולמית CBS. בשנת 1988 חל מהפך כשענק האלקטרוניקה SONY רכש את החברה העולמית. בעקבות המהלך, חברת CBS העולמית שינתה את שמה ל SONY MUSIC, והחליטה שלא להחזיק סניף בישראל. בעקבות התנהלות העניינים, הפכה השלוחה הישראלית לחברה עצמאית תחת השם NMC (ראשי תבות של New Music Company). ב-29 בדצמבר 2008, חתמה החברה על הסכם לרכישת מלוא הבעלות על הד ארצי, תמורת ארבעה מיליון שקל .
לחברת סי בי אס היו אולפני הקלטות ותזמורת כלית. חברת סי בי אס הפיקה תקליטים מקוריים של תזמורות כליות ולהקות קוליות שהוקלטו באולפני סי בי אס בביצוע תזמורת סי בי אס.
כיום בשנת 2011 אין לחברת אן אם סי יונייטד אתר אינטרנט כלל !! אין אפשרות לרכוש מחברת אן אם סי תעתיקים של חומר ארכיוני.
ראוי להדגיש ולציין שאתר ההורדות החוקי (בתשלום) SONGS שייך לחברת אן אם סי יונייטד, אבל אליה וקוץ בה, לא ניתן באתר זה לרכוש תעתיקים של חומר ארכיוני.
9. הד ארצי – החברה הוקמה בתל אביב בשנת 1946 כשותפות של צבי לוין עם משפחת אלשיך. החברה הפיקה והוציאה במהלך השנים תקליטים רבים של זמר עברי. ב-29 בדצמבר 2008 החברה נרכשה על ידי חברת אן אם סי יונייטד (ראו לעייל).
10. ישראפון (הליקון) – החברה הוקמה על ידי משפחת אלשיך ועסקה ביצור תקליטים (מפעל פלסטיק) עבור חברת הד ארצי וחברת "התקליט" של דב זעירא מחיפה. בשנת 1985 החברה החלה להתחרות בחברת הד ארצי ולהפיק תקליטים בעצמה תחת השם "הליקון".
כיום בשנת 2011 אין לחברת ישראפון (הליקון) אתר אינטרנט ולא ניתן לרכוש תעתיקים של חומר ארכיוני.
11. התו השמיני – התו השמיני היא חברת תקליטים ישראלית, המנוהלת על ידי יובל ניסנבאום ואסף רחמני. חברת התקליטים "התו השמיני" הוקמה כאלטרנטיבה לחברות התקליטים הגדולות, אן אם סי, ישראפון (הליקון) והד ארצי. לטענת מנהליה, להבדיל מהנהוג בחברות התקליטים הגדולות, אמני החברה מעורבים בכל צעד, בזכות על היצירה ובחלוקת הרווחים. הלייבל החל דרכו בשנות השמונים בחנות ירושלמית קטנה ששכנה במעין כוך ברחוב המלך ג'ורג'. בהמשך, בשנת 1993, עברה לחנות מעט יותר גדולה ברחוב שמאי בירושלים. אסף רחמני, מנכ"ל החברה, החל לעבוד בחנות כמוכר זוטר בשנת 2001. בהנהלתו הרחיבה החנות את פעילותה ונכנסה לתחום ההפקה וההפצה. לייבל ההפצה הוקם בשנת 2002, באותו השם, במטרה לקדם מוזיקה יהודית, אליו הצטרפו אמנים כדוגמת להקת "המדרגות", אהרן רזאל, סיני תור, עדי רן, להקת "הלווים" וגבריאל חסון. בעקבות ההצלחה במכירות בחנויות הרשת, עברה החברה להפצה ארצית של אמנים אלו. מאוחר יותר התווספו לשורותיה אמנים אשר התאכזבו מהייחס לו זכו בחברות התקליטים הגדולות.
כיום בשנת 2011 לחברת התו השמיני אין אתר אינטרנט ולא ניתן לרכוש תעתיקים של חומר ארכיוני.
12. פונוקול – חברת פונוקול נוסדה בשנת 1982. במהלך השנים החברה הפיקה תקליטים לכמה מהבולטים שבאמני ישראל.
כיום בשנת 2011 לחברת פונוקול אין אתר אינטרנט ולא ניתן לרכוש תעתיקים של חומר ארכיוני.
*
וכעת נעבור אל חברות התקליטים הקטנות שלהבדיל מהחברות הגדולות והחמדניות, החברות הקטנות אינן חמדניות ויש להן אתר אינטרנט.
13. התקליט (דב זעירא) – דב זעירא נולד בשנת 1931 להורים יוצאי פולין. אל המוסיקה התחבר דב כבר בהיותו ילד בן 12 כאשר היה מאזין למוסיקה קלאסית ולקונצרטים של התזמורת הפילהרמונית הישראלית. כמו מרבית הנוער בשנות ה-40' היה חבר בתנועות נוער, מה שקירב אותו מאוד לשירי העם ולריקודי עם. בשנת 1948, בהיותו בקיבוץ גבע, היה בין מייסדי להקת הגבעטרון והביא לחבורה את הלחן להמנונם "גבעטרון, הן כך כונינו" מה שהביא לקשר המתמשך עם הגבעטרון עד היום. בתחילת שנות ה-60, הקים דב זעירא בעיר חיפה את חברת התקליט אשר דרכה הפיק דב לאורך השנים מאות אלבומים למיטב המבצעים הישראלים כמו הגבעטרון, אילן ואילנית, מיכל טל, אריאל זילבר, יפה ירקוני, בועז שרעבי, שלישיית המעפיל, אריק לביא ורבים אחרים. ותיק וזקן הענף, דב זעירא, הינו "המוהיקני האחרון" מבין אלה שהפעילו את תעשיית המוסיקה הישראלית בשנות ה-60' וה-70' של המאה הקודמת שעדיין מתפקד במשרה מלאה ומפיק כ-15-20 אלבומים שונים מדי שנה. אהבתו ותרומתו לפולקלור ולהנצחת השירים והריקודים היהודים והארץ-ישראלים לא תסולא בפז. (המידע על מר דב זעירא באדיבות מר ירון מישר).
דב זעירא כיום בן 80 ועדיין מתפקד במשרה מלאה, יש לו אתר אינטרנט דרכו ניתן לרכוש את מרבית התעתיקים שהופקו בחברתו במהלך כל שנות פעילותה.
14. ויזארט בע"מ, ויזארט הינה חברת תקליטים והוצאה לאור, אשר נוסדה בשנת 1989 כהמשך של חברת התקליטים המיתולוגית "ישראדיסק", מפיקת פסטיבל שירי הילדים לדורותיו. החברה עוסקת בהפקת תקליטורי מוזיקה. מאז היווסדה, עוסקת החברה בהפקת מוצרים לכל מגזרי האוכלוסיה והפצתם הישירה דרך מערכת שיווק עצמאית ורחבה. בין התקליטורים נמנים תקליטורים של מגוון אמנים בולטים בזמר הישראלי בכל התקופות והסיגנונות. דגש מיוחד יש בחברה לחומרים שמתאימים למגזר הדתי-מסורתי. כמו כן החברה נחשבת למובילה בארץ בתחום הריתמיקה ופעילה בהפקה והפצה של הפקות רבות של שירי משחק, תנועה וקצב המשמשות את ציבור הגננות, מורות לריתמיקה, אמהות וילדי הגן.
לחברת ויזארט יש אתר אינטרנט וניתן דרכו לרכוש חלק מהתעתיקים שהיו בעבר של חברת ישראדיסק.
15. פליי רקורדס – חברת פליי רקורדס רכשה את הזכויות על חלק מהתעתיקים של האחים אזולאי (קוליפון) והאחים בן מוש.
לחברת פליי רקורדס יש אתר אינטרנט דרכו ניתן לרכוש חלק מהתעתיקים שהיו בעבר של האחים אזולאי (קוליפון) ושל האחים בן מוש.
16. האחים ראובני (ראובני הפקות) – מראשוני המפיקים בארץ באופן מסחרי של המוסיקה בעלת הניחוח האוריינטלי שהופצה על גבי קלטות ותקליטים בתחילת הדרך. בראשית שנות ה-70 החליט גרעין של חבורה שזימרה בכל סוף שבוע בבתי החברים, להקליט את השירים לצורך האישי שלהם, פשוט כדי שיהיה להם בבית. השמועה נפוצה והביקוש גבר! כך הונחה אבן היסוד לנושא ההקלטות וההפצה ברבים. חברי הקבוצה המזמרת היו ברובם מ"שכונת הכרם" (כרם התימנים) בתל-אביב, השכונה המאוכלסת ברובה בתימנים, המקום הידוע ב"חאפלות", אותן מסיבות שמחות הכוללות שירי כיף ומצב רוח, שחלקם היו ממקור עממי ולא ידוע לעיתים, כאלה שכבר הרבה שנים הושרו והתקבעו. שירים אלה היו חלק בלתי נפרד מההווי הציבורי של החאפלות. חברי הלהקה המייסדת נקראו "השובלים", אשר בין חבריה היו הסולן שלום שובלי (הדוד של רון שובל), דובל'ה ומשה משומר.
הסנונית הראשונה להפקות-מקור בתחום זה, היה התקליט "בזכרי ימים ימימה" של להקת צלילי הכרם המיתולוגית, שחבריה היו הסולן דקלון (כינוי שדבק ביוסי לוי על שום שהיה דקיק בגופו) ומשה בן-מוש אשף הגיטרה. תקליט זה סלל את הדרך להפקות נוספות של החברה, אשר בעצם היוותה אחד מעמודי התווך בהפקות המוסיקה הישראלית-מזרחית-ים תיכונית, וכך עד היום.
ראובני הפקות הפיקו בשנות השמונים עבור מישאל ברזילי 3 תקליטים של ריקודי עם בעיבודים מוסיקליים מיוחדים של יגאל חרד. עבור הכוריאוגרף שלמה ממן המנהל האומנותי של פסטיבל המחול בכרמיאל הפיקו ראובני הפקות 4 תקליטורים המבוססים על מחרוזות ריקודי עם ללהקות המחול הרבות של שלמה ממן במשך 30 שנות פעילותו. בתקליטורים אלה ריקודי עם בעיבודים מיוחדים לבמה של ננסי ברנדס, עמיקם קימלמן, אריה רייכרט, אורי חודורוב, אסי קוין דיקרוז ועוד…
לראובני הפקות יש אתר אינטרנט וניתן דרכו לרכוש את מרבית התעתיקים שהופקו על ידי ראובני הפקות במהלך השנים.
17. רוקדים (ירון מישר) – ירון מישר – האיש שמאחורי רוקדים כותב:
"את צעדי הראשונים ב"ריקודי-עם" התחלתי בכיתה ד', בחברת הילדים בקיבוץ שמיר. בכל שבוע למדנו ריקוד חדש. כל בת בכיתה לימדה ב"שיעור פרטי" את אחד הבנים ולאחר מכן התאספנו יחד כדי לרקוד את כל הריקודים. בדרך דומה לימודו הבנות גם את הבנות של הכיתה הנמוכה יותר, וכך עברו הריקודים מדור לדור. "הרועה הקטנה" היה הריקוד הכי קשה שלמדנו. מי שידע ריקוד זה – ידע לרקוד.
כבר אז אהבתי את השילוב בין השירים לצעדים ולאינטראקציה החברתית שהמעגל יוצר. בתיכון כבר הלכתי ללמוד בקורסים של מדריכים מטעם תנועת השומר הצעיר והפעלתי חוגים לריקודים לשאר התלמידים.
כבר בכיתה י"א הצטרפתי לקורסים של התנועה הקיבוצית שנערכו בקביעות בגבעת חביבה, עם סיום הלימודים יצאתי לשנת שרות בקן השומר הצעיר בחולון והמשכתי ללמוד וללמד ריקודי-עם.
את שירותי הצבאי עשיתי כקצין בגדוד חמישים (נח"ל מוצנח) וגם בתקופה זו לא נטשתי את ריקודי העם. לאחר השרות הצבאי רקדתי בקביעות בלהקת המחול של קריית שמונה ובחוג האזורי של הגליל העליון, שהתקיים אז בקיבוץ גונן והופעל ע"י ספי אביב. כאשר ספי נעדר מהבית הייתי למחליפו הקבוע. במקביל למדתי באולפן למדריכים בקריית שמונה אותו ריכזו סעדיה עמישי ותמר אליגור. בשנת 1976 סיימתי בהצטיינות את האולפן והתחלתי להדריך בקיבוצים באזור.
בשנת 1979 עזבתי את הקיבוץ לת"א והתחלתי ללמוד במכינה האוניברסיטאית בת"א במטרה ללמוד פיזיקה ומתמטיקה. לפרנסתי הדרכתי ריקודי-עם בבתי ספר ובמתנ"סים של עיריית ת"א. באותן שנים רקדתי בלהקת המחול של גבעת שמואל אותה הדריך שלום עמר. לאחר המכינה עברתי ללמוד בסמינר הקיבוצים במסלול "הוראת חינוך גופני" וקיבלתי את תעודת ההוראה בשנת 1985.
במקביל ללימודים התחלתי לבנות את חברת "רוקדים" שנקראה באותה תקופה "מרכז ההקלטות לריקודי-עם". המטרה ליצור מרכז המספק את כל ההקלטות לריקודי-עם בצורה מקצועית וחוקית "בערה בעצמותיי". לאט, לאט, צעד אחר צעד ובעקשנות מרובה, הצלחתי לשכנע את מנהלי חברות התקליטים בחשיבות העניין, חתמתי על חוזים מיוחדים עם חברות התלקיטים ועם אקו"ם, רכשתי ציוד הקלטות מקצועי ולמדתי את עבודת העריכה.
מתחילת שנת 1999 אני מנהל מאבק חשוב אל מול חברות התקליטים בארץ על מנת לאפשר הפצה חוקית של השירים לריקודי עם. בשנת 2004, לאחר מאמצים אין סופיים, נפרצה הדרך וסוף סוף יש לנו הסדר כך שמוצרינו חוקיים ורשמיים."
לירון מישר יש אתר אינטרנט דרכו ניתן לרכוש תעתיקים של כל ריקודי העם ושל רבים משירי הזמר העברי. ניתן להזמין מירון מישר הקלטות מיוחדות מתעתיקים נדירים.
ובעידן האינטרנט ניתן אפילו להוריד בתשלום מהאתר של ירון מישר קבצי MP3.
18. מאגרי מוסיקה (העמותה למורשת הזמר העברי / נחום היימן) –
בשנת 2002 הוקמה העמותה למורשת הזמר העברי ששמה לה למטרה לשמר ולשחזר את ראשית הזמר העברי ויוצריו. אותם שירים ויוצרים מופלאים שהקימו תרבות יש מאין, הולכים ונשכחים. החומרים המונחים על סרטי טייפ ישנים נהרסים בשל הזנחה וחוסר עמידות במבחן הזמן והצעירים שבינינו מחמיצים הסטוריית זמר מפוארת, בעיקר משום שהשירים והסיפורים סביבם אינם נגישים. תהליך השחזור והשימור של החומרים הישנים יקר מאוד ומאידך, הם נחשבים כ"לא מסחריים". לחברות התקליטורים המסחריות אין עניין בטיפול בחומרים הללו ובשל כך ולכן הוקמה העמותה, שאינה פועלת למטרות רווח. העמותה נתמכת חלקית ע"י גופים ציבוריים ומסחריים אך תמיכה זו אינה מכסה את מחיר השחזור היקר. כל תקליטורי העמותה מלווים בחוברות מילים מושקעות במיוחד, מלוות באינפורמציה רבה, צילומים וסיפורי השירים ומהווים תחקיר מזומר של תקופה אשר קולה כמעט נאלם ונעלם. החתום מטה (העורך האמנותי של הסדרה והמפיק המוזיקלי) עשה כל מאמץ אפשרי לשמר את הצליל המקורי, את המבצעים והביצועים המקוריים. במקרים בהם לא נמצאו חומרים מוקלטים במצב הראוי לשחזור או שלא נמצאו כלל, דאגנו להקלטות חדשות בהן הרוח היא רוח התקופה, הזמן והסגנון.
נחום (נחצ'ה) היימן
עורך הסדרה ויו"ר העמותה למורשת הזמר העברי
לנחום היימן / מאגרי מוסיקה / העמותה למורשת הזמר העברי יש אתר אינטרנט וניתן דרכו לרכוש תעתיקים רבים של ראשיתו של הזמר העברי.
19. – גל פז – גל פז היא חברה המתמחה בהפצת מוזיקה יהודית (בעיקר מוזיקה חסידית וחזנות). החברה קמה לפני עשרות שנים על ידי חיים זילבר והחזן דוד ורדיגר והתחילה בהפצת תקליטים של הזמר מרדכי בן דוד. כיום החברה מנוהלת על ידי הבנים הלל זילבר ויהודה זילבר והוציאה עד היום אלפי קלטות ודיסקים במוזיקה החסידית. גל פז היא החברה המובילה בעולם בתחום זה. החברה מוציאה לאור ומפיצה את אלבומיהם של רוב היוצרים החשובים במוזיקה החסידית, כגון מרדכי בן דוד, אברהם פריד, יעקב שוואקי, משה לאופר ואוף שימחעס. לחברה סניפים בירושלים (סניף ראשי), בני ברק, חיפה ובית שמש וגם בארצות הברית ובצרפת.
לחברת גל פז יש אתר אינטרנט וניתן דרכו לרכוש את מרבית התעתיקים שהופקו על ידי החברה במהלך השנים.
20. נועם הפקות – נועם הפקות היא חברה המתמחה בהפצת מוזיקה יהודית (בעיקר מוזיקה חסידית וחזנות). במשך למעלה מ 15 שנים בחברת נועם הפקות מוציאים קלטות ותקליטורים החל מהרב קרליבך ז"ל, המשך באברהם פריד, בן ציון שנקר, נפתלי הרשטיק ורבים רבים נוספים.
לחברת נועם הפקות יש אתר אינטרנט שניתן באמצעותו לרכוש את מרבית התעתיקים שהופקו על ידי החברה במהלך השנים.
*
לסיום,
רוב החומר נמצא עדיין בארכיונים ההיסטוריים של חברות התקליטים הגדולות על סרטי 2.5 אינצ' או בקלטות DAT ואינו נגיש כלל לחובבי ולשוחרי המוסיקה והתרבות. לחברות התקליטים הגדולות אין אתרי אינטרנט ואת קטלוג התקליטורים למכירה ניתן להשיג רק לאחר שיחת טלפון מיוחדת למנהלי המכירות של החברות הגדולות.
כיום ניתן להוריד דרך אתרי איכסון קבצים ודרך תוכנות שיתוף הקבצים הקלטות מוסיקליות נדירות שלא ניתן לרכוש בכסף בשום חברת תקליטים.
אם חברות התקליטים רוצות לחסל את אתרי איכסון הקבצים ואת תוכנות שיתוף הקבצים, שימכרו קודם כל את התעתיקים של ההקלטות המוסיקליות הנדירות שנמצאות אצלהם בארכיונים.
עד כאן לערב זה !
יש ברשותי את כל הקטלוגים של החברת הגדולות !! מי שרוצה יכול להזמין ממני במייל.
לא יכול להיות שמנהל האתר הזה, דווקא זה – כזה תמים.
גוגל התחילה להיות גוגל של מאות מליארדים – ברגע שמכרה נשמתה לשטני ההון.
היום הכל למכירה – ואת כל אחד (כמעט) אפשר לקנות.
כמו שהחדשות הם לא העברת מידע אלא "עיצוב דעת הקהל", כך גם ה"אתרים החפשיים", וה"תחרות החפשית".
כמו שהרמטכ"ל נבחר רק לפי כישוריו
כמו שבג"ץ חסר פניות והצדק בלבד לעיניו
כמו נשיא אמריקני שנבחר ללא קשר להופעתו, לובן שיניו וכו' – לא כמו כוכב נולד..
כמו ראש מפלגה שפורש בגלל "אידיאולוגיה"..
אין שום דבר חסר פניות, מר מנהל האתר היקר.
בטח לא כלי רב עוצמה כ "גוגל". כמובן שסינוניו ההולכים וגוברים יורידוהו מגדולתו – עד שבעלי הממון ימצאו דרך אחרת לשלוט בהמונים. והם ימצאו.
מסכימה עם כל מלה.