מיליארדים לבנקאים, חוב לאנשים – הסיפור האמיתי של שליטת הכסף באמריקה
נכתב על ידי הכומר שלדון אמרי
הערת המתרגם: מאמר זה נכתב על ידי הכומר שלדון אמרי בשנת 1980, ולכן חלק מהנתונים אינם מעודכנים, אך הוספתי את הנתונים המעודכנים בסוף כל פסקה. כמו כן כאשר נתונים הנוגעים למשק האמריקאי הוצגו, השתדלתי למצוא את הנתונים המקבילים מהמשק הישראלי.
המאמר מתייחס לשיטת הכסף כחוב הנהוגה בארצות הברית, אך החלטתי לתרגם את תוכנו משום שאותה שיטה מונהגת בכל העולם המערבי וגם כאן אצלנו, בישראל. את תפקיד הפדרל ריזרב בישראל משחק הבנק המרכזי של ישראל, "בנק ישראל" שפועל על בסיס אותם עקרונות כמו הבנק המרכזי האמריקאי.
על אף כי אין אני מסכים עם הרבה מהקביעות של הכומר אמרי, ובעיקר הקונספירטיביות שבהן, אני מאמין כי הדרך שבה הוא מציג את המערכת הבנקאית עצמה ואת הכשלים המובנים בה היא בהירה, נכונה, והכי חשוב – יכולה להיות מובנת על ידי כל אחד מאיתנו, ללא שום קשר לרקע הכלכלי שלו – כל שנדרש הוא מעט חשיבה ורצון כנה להבין.
בתקופה זו שרכישת דירה נראית כמשימה בלתי אפשרית לזוגות עובדים צעירים, המיסים מטפסים ומשאירים לנו פחות ופחות הכנסה פנוייה, האינפלציה שוחקת את חסכונותינו בכל שנה והמחירים לא מפסיקים לטפס, כאשר החוב הלאומי וחובות משקי הבית נמצאים בשיא של כל הזמנים (וממשיכים לטפס בקצב הולך וגובר) – וכל זה עוד בתקופה שבה התעסוקה נמצאת בשיא – אני מאמין שחשוב שיותר מאיתנו יבינו את המערכת המוניטרית והבנקאית שלנו באופן יותר טוב, שכן זהו אחד הנושאים שהכי פחות נסקרים בתקשורת ובבתי הספר לכלכלה כאחד.
הייתי ממליץ לקורא להפעיל שיקול דעת בעת הקריאה, ולא לקחת שום דבר שנכתב כאן כתורה מסיני.
-אופיר גאולי , 2014
"אם העם האמריקאי אי פעם יאפשר לבנקים פרטיים לשלוט על הנפקת כספם, קודם על ידי אינפלציה ואז על ידי דפלציה, הבנקים והתאגידים שיצמחו סביבם ינשלו את האנשים מרכושם עד שילדיהם יתעוררו חסרי בית באותה היבשת שאבותיהם כבשו!"
תומס ג'פרסון.
נדמה שלאמריקאים, שחיים כיום במה שנקראת האומה העשירה על פני כדור הארץ, תמיד חסר כסף. רעיות עובדות במספרים חסרי תקדים, בזמן שבעליהם מקווים לעוד שעות בעבודה כדי להרוויח עוד, או לוקחים משרות שניות בערבים ובסופי השבוע, ילדים מחפשים עוד עבודות בכדי להרוויח מעט כסף, חובות משקי הבית מטפסים מעלה, ופסיכולוגים אומרים שהסיבה הנפוצה ביותר לריבים במשפחה ולפרידות היא "ריבים על כסף". הרבה מהצרות הללו נקשרות למערכת "כסף כחוב" הנוכחית שלנו. מעט מדי אמריקאים מבינים מדוע האבות המייסדים כתבו בפסקה הראשונה של החוקה האמריקאית: "לקונגרס יהיה הכוח ליצור כסף ולפקח על ערכו"
הם עשו זאת בתקווה שזה ימנע מתאוות הכסף להרוס את הרפובליקה שהם בנו. אנחנו נראה איך העיוות של הפסקה הזו הביא אותנו לזוועות שהנשיא ג'פרסון הזהיר אותנו מהן.
כסף הוא ה"יצירה" היחידה של האדם
כלכלנים משתמשים במושג "יצירה" כשהם מדברים על התהליך שבו כסף מגיע למחזור. "יצירה" כוונתה ייצור של משהו שלא היה קיים לפני. נגרים עושים משטחים מעצים, פועלים בונים בתים מהמשטחים האלו, ומפעלים בונים מכוניות ממתכת, זכוכית וחומרים אחרים. אך האנשים הללו לא "יצרו" כלום. הם רק שינו חומרים קיימים מצורה אחת לצורה שימושית ויקרה יותר. אך זהו לא המקרה עם כסף. בכסף, ובכסף בלבד, האדם ממש "יוצר" משהו מכלום. חתיכות נייר עם מספר קטן שמודפס עליהן שוות לחתיכת עץ, ואם מודפסים עליהן מספרים גדולים יותר, חתיכות הנייר הללו יכולות גם לקנות מכונית או אפילו בית. הערך שלהן למעשה "נוצר" יש מאין.
"יצירת" הכסף היא מאוד רווחית
כפי שנראה למעלה, יצירת הכסף היא מאוד זולה, ומי שאחראי על יצירת הכסף באומה יכול לעשות רווח עצום! קבלנים ופועלי בניין עובדים קשה מאוד בשביל לעשות רווח של 5% מעל ההשקעה שלהם בכדי לבנות בית, ואצל יצרני מכוניות רווח של אחוז או שתיים נחשב עסקה טובה. אבל ליצרני הכסף אין הגבלה על הרווחים, מכיוון שמספר סנטים יכולים ליצור שטר של דולר אחד או עשרת-אלפים דולר.
הרווח הזה הוא חלק מהסיפור שלנו, אבל קודם בואו נתחשב בעוד תכונה ייחודית של הכסף, שאהבה אליו לא לחינם נקראת בתנ"ך "שורש כל רע".
הצורך באספקה סדירה של כסף
אספקה סדירה של כסף היא הכרחית לחברה מתורבתת. אנו יכולים לוותר על הרבה דברים, אבל ללא כסף התעשייה והייצור ייעצרו לגמרי, חוות יספקו מזון רק לעצמן, עודף המזון יחוסל במהירות, עבודות שזקוקות ליותר מאדם אחד או משפחה שלמה לא יוכלו להתבצע, משלוחים ואספקות גדולות של מוצרים ייפסקו, ואנשים רעבים יבזזו וירצחו בכדי להשאר בחיים, וכל הממשלות והארגונים הגדולים יפסיקו לתפקד.
הפרזה, אתה אומר? כלל לא. כסף הוא כמו חמצן לחברה מתורבתת, כחלק מהצורך למסחר להוציא החלפה ישירה של סחורות. זהו האופן והכלי שבו מתמחרים מוצרים ומוכרים אותם. אם תסיר את הכסף או תפחית את כמותו מתחת לרמה ההכרחית בכדי להמשיך במסחר, התוצאות יהיו קטסטרופליות. לדוגמא, אנחנו צריכים רק להסתכל על השפל הגדול בשנות השלושים המוקדמות.
השפל הבנקאי של 1930
ב-1930 לארצות הברית לא היה חסר יכולות תעשייתיות, אדמות פוריות, עובדים מוכשרים שמעוניינים לעבוד או משפחות חקלאיות יצרניות. היו לה מערכות כבישים ורכבות מהמתקדמות והיעילות בעולם, ספינות, ומערך שינוע מתקדם. מערך התקשורת בין אזורים שונים היה הטוב בעולם, הטלפונים, הרדיו, ושירות הדואר היו מהמתקדמים שיש. לא התקיימה שום מלחמה בערים או בכפרים, לא מזיקים שפגעו בשדות או באוכלוסיה, וגם רעב לא היה כלל. לארצות הברית בשנות ה-30 היה חסר רק דבר אחד: אספקת כסף תקינה בכדי לקיים את המסחר בה. בשנות ה-30 המוקדמות, בנקאים, המקור היחיד של כסף חדש ואשראי, סירבו בכוונה לתת הלוואות לתעשיות, חנויות, וחוות.
אך תשלומים על הלוואות קודמות נדרשו, וכסף נעלם בקצב הולך וגובר מהמחזור. סחורות רק חיכו שירכשו אותם, עבודות היו מוכנות לאיוש, אבל המחסור בכסף הביא את הכלכלה לקיפאון. בעזרת התחבולה הפשוטה הזו אמריקה נכנסה לשפל והבנקאים החמדנים השתלטו על מאות אלפי חוות, בתים, ועסקים. להמונים נאמר ש"הזמנים קשים" ו"חסר כסף", ובגלל שהם לא הבינו את המערכת, הם נשדדו באכזריות מהחסכונות ומהרכוש שלהם.
כסף לעיתות שלום? לא! כסף למלחמה? כן!
מלחמת העולם השנייה סיימה את ה"שפל". לאותם הבנקאים שבתחילת שנות ה-30 לא יכלו להלוות בשביל בתים, תעשייה ואוכל, פתאום היו מיליארדים אין קץ בשביל מחנות צבא, כלי נשק ומדים! אומה שבשנת 1934 לא יכלה לייצר מספיק אוכל בשביל עצמה, פתאום יכלה להרשות לעצמה לשלוח מאות אלפי פצצות לגרמניה, יפן ואיטליה בחינם. (עוד על ה"תעלומה" הזו מאוחר יותר)
עם העלייה הפתאומית הזו באספקת הכסף, אנשים נשכרו לעבוד, חוות מכרו את התוצרת שלהן, מפעלים עברו למשמרות כפולות, מכרות נפתחו מחדש וה"שפל הגדול" נגמר! חלק מהפוליטיקאים הואשמו בזה וחלק אחר קיבלו קרדיט כאילו ש"סיימו" אותו. האמת היא שהמחסור המלאכותי בכסף (שנוצר על ידי הבנקאים) הביא את השפל, ואספקה סדירה ותקינה של כסף סיימה אותו. האמת הפשוטה הזו אף פעם לא סופרה לאנשים ובמאמר הזה נראה איך אותם בנקאים השתמשו בכוח הכי חשוב שלהם ..
הכוח ליצור כסף
כאשר אנו יכולים לראות את התוצאות ההרסניות של מחסור מלאכותי בכסף, אנחנו יכולים להבין באופן יותר טוב למה האבות המייסדים התעקשו על מתן הכוח לייצור כסף לקונגרס ולממשלה בלבד. הם האמינו שכל האזרחים צריכים להרוויח מתהליך יצירת הכסף ולהנות מאספקת כסף סדירה ויציבה ולפיכך, הממשלה חייבת להיות על פי חוק היוצרת והשולטת היחידה על ערך וכמות הכסף.
מאז שהקונגרס היה הגוף המחוקק שחייב בדין וחשבון לאזרחים בקלפי, הוא היה לדעתם המקום הראוי שאליו היה צריך להיות מנותב הכסף והרווחים הגלומים ביצירתו לטובת האזרחים הבוחרים בו. הם כתבו זאת בפשטות: "לקונגרס יהיה את הכוח להטביע כסף ולהחליט על ערכו".
איך האנשים איבדו שליטה על הבנק הפדרלי
במקום השיטה החוקתית לייצור כסף ולהשמתו במחזור, יש לנו עכשיו מערכת שנוגדת לגמרי את החוקה. זה גרם לתוצאות הרסניות, כפי שתיכף נראה.
לפני 1913, ארה"ב הייתה אומה משגשגת, חזקה, בצמיחה מתמדת, בשלום עם שכנותיה ומושא קנאה לכל העולם. אבל – בדצמבר 1913 הקונגרס, כאשר רוב חבריו בחופשת חג המולד, העביר את מה שנקרא בזמנו "הפדרל ריזרב אקט" (בשביל הסיפור המלא כיצד החקיקה הזו נכפתה על הקונגרס, מומלץ לקרוא את "היצור מג'קיל איילנד" של אדוארד גריפין) בשמיטת כמה פרטים שוליים, האקט אישר את הקמתו של תאגיד עם סגל של מנהלים שיפעילו את הפדרל ריזרב, וארצות הברית חולקה ל-12 מחוזות פדרליים בהתאם.
החוק הפשוט והנורא הזה אסר למעשה על הקונגרס "ליצור" כסף או להשיג שליטה על תהליך היצירה שלו, והאציל את הסמכות הזאת לפדרל ריזרב. זה נעשה כמובן בעזרת תעמולת כזב שמבטיחה ש"הכסף יופרד מהפוליטיקה" (רק שהם לא ציינו שבכך הוא גם יופרד מהאזרחים..) ושהדבר ימנע את תהליכי השפל והגאות מלפגוע באזרחים(1). לאנשים לא נאמר אז, וגם לא היום, שהפדרל ריזרב הוא תאגיד שנמצא בידיים פרטיות שנשלט על ידי בנקאים למען שליטה פיננסית על האוכלוסייה ולא לטובת האוכלוסייה. מטרת המילה "פדרלי" (ממשלתי) היא בכדי להטעות את האנשים.
- למעשה, התדירות והעוצמה של המשברים רק גברה – להעמקה נוספת: Thomas E. Woods – Financial crises and the Federal Reserve
הרסני יותר מפרל הארבור
מאז אותו היום, שהמיט עלינו יותר הרס מפרל הארבור, קבוצה קטנה של בעלי זכות שמלווים לנו את הכסף "שלנו" ניכסו לעצמם את כל הרווחים שכרוכים בהדפסת הכסף שלנו – ויותר! מאז 1913 הם יצרו עשרות מיליארדי דולרים בכסף ואשראי, ויצרו אותם כרכושם האישי, ואז הם מלווים אותם לנו בריבית. "העשירים מתעשרים והעניים נהיים עניים יותר" נהייתה הפוליסה הסודית של הממשלה שלנו.
הסבר פשוט על איך יצירת הכסף הזו הופכת לחוב של העם יעזור לנו להבין טוב יותר את המערכת הזו.
הם מדפיסים את זה – ואנחנו לווים את זה מהם עם ריבית!
נתחיל עם הצורך בכסף – הממשלה הפדרלית, שכרגיל מבזבזת יותר ממה שהיא לוקחת מהאזרחים במיסים, צריכה לשם הדגמה, כמיליארד (1,000,000,000) דולר. מכיוון שאין לה את הכסף, והקונגרס ויתר על היכולת שלו ליצור כסף, הממשלה חייבת ללכת ל"יוצרים" של הכסף בכדי להשיג את מיליארד הדולר. אבל, הפדרל ריזרב, תאגיד פרטי, לא סתם נותן את הכסף שלו! הבנקאים מוכנים להעביר מיליארד דולר לממשלה, אבל רק תמורת הבטחה של הממשלה לשלם אותם חזרה בתוספת ריבית! אז הקונגרס מאפשר למשרד האוצר להדפיס מילארד דולר באגרות חוב של ארה"ב, שאז מועברות לבנקאים של הפדרל ריזרב.
הפדרל ריזרב משלם את העלות של הדפסת מיליארד דולר (כאלף דולר בערך(1)) ומקיים את חלקו ב"עסקה" והממשלה משתמשת במיליארד הדולר בכדי לשלם על התחייבויותיה.
אז מה יצא לנו מהעסקה הפנטסטית הזו? ובכן, מיליארד דולר שולמו לנושי הממשלה, אבל הממשלה שעבדה את האנשים לבנקים במיליארד דולר נוספים עליהם הם חייבים לשלם ריבית! עשרות אלפי עסקאות כאלו כבר קרו מאז 1913, כך שב1980, ממשלת ארה"ב חייבת לבנקאים מעל טריליון (1,000,000,000,000) דולרים ויותר ממאה מיליארד בריבית בלבד כל שנה ללא שום תקווה אי פעם לשלם את הקרן. ילדינו והדורות הבאים ישלמו את החוב הזה לנצח!(2)
- בדולרים של 1980, שערכם היה יותר מפי-3 בדולרים של היום.
- החוב הלאומי של ממשלת ארצות הברית כיום הוא מעט מתחת ל-18 טריליון דולר, שמתחלק בין מספר נושים, שהגדול ביניהם הוא הפדרל ריזרב, שחלקו היחסי בחוב הולך וגודל משנה לשנה. החוב הלאומי של ישראל בעת כתיבת שורות אלו, ב-2014 עומד על 820 מיליארד שקל.
ממשלת ארה"ב משלמת כריבית בלבד על החוב שלה כ530 מיליארד דולר בשנה (ללא שום סיכוי להחזיר את הקרן), וממשלת ישראל משלמת כ-40 מיליארד שקל לשנה (גם כן ללא סיכוי להחזיר את הקרן), המהווים כ-24% מהתקציב השנתי.
ויש עוד!
אתה בטח אומר "זה נורא!" ובכן, כן, זה נורא – אבל עד עכשיו הראנו רק חלק מהסיפור הזה. תחת המערכת הזו, האגרות חוב של ארה"ב עכשיו נהפכות ל"נכסים" של הבנק שמהם הם יוצרים עוד אשראי כדי להלוות. תחת יחס הרזרבה הנוכחי(3), ממיליארד אחד של אגרות חוב הבנקים רשאים לייצר יותר מ-15 מיליארד דולר בהלוואות לעיריות, עסקים ואנשים פרטיים. בנוסף למיליארד ההתחלתי, הם יכולים ליצור כ-16 מיליארד דולר בהלוואות שמהן הם מקבלים ריבית, והעלות היחידה שלהם הייתה כאלף דולר בלבד. הקונגרס האמריקאי לא מייצר עוד כסף נטול-חוב, ועתה הוא מוכרח להלוות את כל הכסף במחזור ממונופול של בנקאים שגובה ממנו ריבית עושקת!
- יחס הרזרבה הנוכחי בארה"ב ובישראל הינו משתנה בין סוגי פקדונות, אך בטוח לומר שאין היחס השתנה בהרבה, ואם כבר רק ירד דרסטית – מה שנותן לבנקים את האפשרות למנף את עצמם אפילו עוד ממה שהדוגמא הזו הובילה אותנו להאמין, כאשר הרבה פחות כסף נמצא בבסיס הפירמידה ההפוכה. עוד על זה ניתן ללמוד בסרטו המעולה של פול גריגנון, "כסף כחוב 1"
..ועוד..
בנוסף לעושר העצום שניתן להם דרך מערכת העושק האינסופית הזו, הבנקאים ששולטים בכסף בצמרת יכולים לאשר או לבטל הלוואות גדולות לעסקים, ברמה כזו שהחלטותיהם משפיעות באופן חסר תקדים על מחירן של מניות החברה. לאחר שהם מורידים את המחיר באופן מכוון, הסוכנים של הבנק קונים בלוקים גדולים של אותה המנייה, ולאחר שההלוואות לאותה חברה מאושרות – הם מוכרים את המניה שלה במחיר גבוה יותר. בדרך הזו נעשים עוד מיליארדי דולרים שמשומשים בכדי לקנות עוד מניות. התהליך היום זוקק כל כך עד כדי כך שכל שנותר לבנקאים לעשות הוא להודיע לעיתונים על עליה או הורדה בשער הריבית בשביל לשלוח מניות למעלה ולמטה כרצונם. על ידי שימוש בשיטה הזו מאז 1913, הבנקאים וסוכניהם נמצאים בשליטה של כל תאגיד גדול באמריקה. בעזרת השליטה הזו, הם כופים על התאגידים לקחת הלוואות ענקיות מהבנקים כך שגם רווחי התאגידים נשלחים לידי הבנקאים. זה משאיר מעט "רווחים" ממשיים שיכולים להיות משולמים כדיווידנדים ולהסביר מדוע מחירי המניות לעתים קרובות נדחקים מטה, בזמן שהבנקים קוצרים מיליארדים בריביות מהלוואות לתאגידים. למעשה, הבנקאים מקבלים את כמעט כל הרווחים, בזמן שמחזיקי המניות הפרטיים 'מחזיקים את התיק*'.
מיליוני משפחות עובדות באמריקה נמצאות עכשיו בחוב לכמה משפחות בנקאים, בסכום כולל של למעלה מפי 2 סך כל הנכסים בארצות הברית. ומשפחות הבנקאים הללו השיגו את החוב הזה לכנגדנו בעזרת נייר, דיו והנהלת חשבונות!
*bagholder – מונח משוק ההון המתאר אדם המחזיק מניה שמאבדת מערכה
הריבית לעולם לא נוצרת
הדרך היחידה שכסף חדש (שהוא למעשה כלל לא כסף, אלא אשראי שמייצג כסף) נכנס למחזור באמריקה היא כאשר הכסף נלווה מהבנקאים. כאשר המדינה או האנשים לווים סכומים גדולים, אנחנו משגשגים. אך הבנקים יוצרים רק את הקרן של כל הלוואה, ולעולם לא את הריבית. כך שהלכה למעשה, סכום החובות לעולם יהיה גדול מסכום הכסף. הכסף שאמור היה לכסות את הריבית, אף פעם לא נוצר!
תחת המערכת הזו, שבה החוב תמיד גדול מהכסף לא משנה אם לווינו הרבה או מעט, האנשים לעולם לא יוכלו לצאת מהחוב!
הדוגמא הבאה תראה את הזדוניות של מערכת העושק הזו כאשר המחסור בכסף בנוי לתוכה:
אם 60 אלף דולר הולוו (60,000$), אזי 255,931 $ צריכים להיות מוחזרים.(1)
כאשר אזרח הולך לבנק כדי ללוות 60 אלף דולר בכדי לרכוש בית או חווה, הפקיד בבנק מחתים את הלווה על ההלוואה עצמה פלוס ריבית. עם 14% ריבית ל-30 שנה, הלווה מתחייב להחזיר 710$ בחודש בכדי להחזיר את כל הסכום, במשך 30 שנה. הפקיד אז מבקש מהלווה לחתום על טופס שמצהיר שבמקרה והלווה לא יוכל להחזיר, הרכוש שנקנה עם הכסף הזה יעוקל לטובת הבנק. לאחר מכן, הפקיד "יזכה" את חשבונו של הלווה ב60 אלף דולר שנוצרו כאשראי בנקאי.
הלווה אז כותב צ'ק לבנאים, לקבלנים, שבתורם גם הם כותבים צ'קים. 60 אלף דולר של כסף חדש נוספו לסך הכל הכסף במחזור.
אבל, וזהו פגם קריטי במערכת העושק הזו, הכסף היחיד שנכנס למחזור הוא רק הקרן של ההלוואה (ה-60 אלף דולר בדוגמא לעיל). הכסף לשלם את הריבית לא נוצר ונכנס למחזור הכסף.
ועכשיו, הלווה חייב להרוויח ולהוציא מהמחזור 255,931$, כמעט מאתיים אלף דולר יותר ממה שהוא הכניס למחזור כאשר הוא לקח את ההלוואה! (אגב, זה מה ש'גונב' למשפחות את האפשרות לחיות בבתים טובים יותר – זה לא שהן לא יכולות להרשות לעצמן אותם, אלא שריבית הגזל שלוקחים הבנקאים גורם להם לשלם פי כמה רק בשביל בית אחד!)
כל הלוואה חדשה מקיימת את אותו התהליך. כל לווה מוסיף סכום קטן של כסף לאספקת הכסף כאשר הוא לווה, אבל התשלומים על ההלוואה (בגלל הריבית) מחסירים סכום גדול הרבה יותר ממה שהוא הכניס.
לפיכך אין שום סיכוי שכל הלווים יוכלו להחזיר את כספם למלווים בריבית. כאשר הם משלמים את הקרן והריבית, הכסף הזה נעלם מהמחזור. כל מה שהם יכולים לעשות הוא להאבק אחד נגד השני, וללוות עוד ועוד מהמלווים בריבית בכל דור שעובר. המלווים בריבית (הבנקים), שלא מייצרים דבר בעל ערך, תחילה לאט, ואז בקצב הולך וגובר, משיגים אחיזת מוות על האדמה, על הבניינים, ועל הרווחים הנוכחיים והעתידיים של כל האוכלוסיה היצרנית.
- למעשה הריבית הממוצעת בישראל על משכנתא צמודת מדד עומדת על כ-45%. לקריאה מעמיקה יותר של תחום המשכנתאות מההיבט המוניטרי, אני ממליץ על ספרו של מיכאל רובות'ם –The Grip of Death: A Study of Modern Money, Debt Slavery, and Destructive Economics(1998)
הלוואות קטנות יוצרות את אותו האפקט
אם עוד לא הבנת את האפקט של הדוגמא שלעיל, חשוב על הלוואה קטנה ל-3 שנים לרכב בריבית של 18%.
בצעד הראשון, האזרח לווה 5,000$ ומוסיף אותם למחזור הכסף (זה הולך למוכר המכונית, למפעל ולפועלים), וחותם עם מסמך שבו הוא מסכים לשלם לבנקאי 6,500$.
בשלב השני, האזרח משלם 180$ לחודש מרווחיו לבנקאי. בשלוש השנים הבאות הוא יוציא מכמות הכסף במחזור 1,500$ יותר ממה שהוא הכניס.
כל הלוואה של בנקאי שיוצר אשראי גורמת לאותו דבר לקרות. מכיוון שזה קרה מיליוני פעמים מאז 1913 (וממשיך גם היום), אתה יכול להבין בקלות מדוע אמריקה הפכה מאומה משגשגת ונטולת חוב למקום שורץ חובות בו כל בית, חווה, מפעל ועסק משלמים ריבית גזל לאיזשהוא בנקאי. הריבית הזו לבנקאים ברמה האישית, מקומית, וממשלתית מהווה יותר מ-25% מההכנסות של האוכלוסייה העובדת, ובקרוב זה יהיה אף 50% ומעלה.(1)
- מחקר שנערך בגרמניה שבדק את חלקם היחסי של תשלומי הריבית גילה כי 40% מסך כל ההוצאות של בתי האב הגרמנים הם למעשה תשלומי ריבית מכל הסוגים.המחקר נערך על ידי הפרופסורית המנוחה מרגרט קנדי.
זוהי הסיבה מדוע בנקאים משגשגים בזמנים טובים או רעים
במיליוני העסקאות שנעשו מדי שנה כמו אלו למעלה, מעט מאוד כסף אמיתי מחליף ידיים. גם לא צריך שכסף אמיתי יחליף ידיים, משום ש-95% מכל העסקאות היום בארצות הברית הן על ידי צ'קים או התחייבויות אשראי, כך שהבנקים בטוחים לגמרי ביצירת ההלוואות מהאוויר שלא כנגד כסף אמיתי שקיים אצלם, אלא כנגד ההבטחה שלך לשלם את זה חזרה. העלות בשבילם היא נייר, דיו וכמה דולרים במשכורות ועלויות משרד. זוהי רמאות בסקאלה עצומה, והרווחים גדלים שנה אחר שנה.
והעלות בשבילך? הכל, בסופו של דבר!
ב-1910 החוב הלאומי של ארה"ב היה מיליארד דולר בלבד, או 12.4$ לאזרח. חובות מקומיים של מדינות בארה"ב לא היו קיימים.
ב-1920, לאחר 6 שנים בלבד של תעלולים של הפדרל ריזרב, החוב הלאומי קפץ ל-24 מיליארד, או 226$ לאדם.
ב-1960, החוב הלאומי הגיע ל284 מיליארד, או 1,585$ לאדם. החובות של מדינות ועיירות באיחוד הרקיעו שחקים.
ב-1981 החוב הלאומי עקף את הטריליון דולר וגדל באופן מעריכי, כאשר הבנקאים שילשו את יחס הריבית. חובות של עיריות וגופים ציבוריים גדולים היו גדולים אף יותר, ויחד עם חובות של עסקים ואנשים פרטיים, סך החובות היה כ6 טריליון דולר, פי 3 יותר מערך כל האדמה והבניינים באמריקה.
גם אם היינו נותנים את כל אמריקה למלווים בריבית עדיין היינו חייבים להם עוד 2 'אמריקות' (פלוס ריבית גזל, כמובן!)
אבל, הם ערמומיים מדי בשביל לקחת הכל. במקום, הם ישאירו אותנו עם "אשליה של בעלות" כך שאנחנו וילדינו נמשיך לעבוד ולשלם לבנקאים יותר ויותר מהרווחים שלנו, על חובות שנערמים לנצח. ה"ממסד" הזה לקח בשבי את העם שלנו במערכת הפושעת הזו, ממש כאילו היה לו צבא משלו.
- ב2014 החוב הלאומי האמריקאי עמד על כ-17.8 טריליון(1,000,000,000,000) דולר, שהם כ-57,000 דולר לאדם. בישראל החוב הלאומי עומד על 820 מיליארד ₪, שהם כ 102,250 ₪ לאדם.
עבור המהמרים בקרב הקוראים
בכדי להבהיר טוב יותר את הנקודה שתשלומי כסף קבועים בתוספת ריבית יעבירו באופן מוחלט את כל העושר של האומה למלווה בריבית, דמיין את עצמך במשחק פוקר שבו כולם חייבים לקנות את הצ'יפים (אמצעי החליפין) מ"בנקאי" שלא מסכן צ'יפים במשחק כלל, אלא צופה בשולחן ובכל שעה עגולה באופן קבוע ניגש לשולחן ולוקח 10%-15% מכל הצ'יפים על השולחן. ככל שהמשחק מתקדם, כמות הצ'יפים ברשות כל שחקן יכולה לעלות או לרדת, תלוי ב"מזל" של אותו שחקן.
אבל הכמות הכוללת של הצ'יפים שזמינים בכדי לשחק במשחק (בשביל להמשיך את החליפין והעסקים) תרד ככל שהזמן עובר.
עם הזמן יהיו חסרים במשחק צ'יפים, וחלק מהשחקנים יפסידו את כולם. אם הם ירצו להמשיך לשחק, הם יהיו חייבית לקנות או ללוות אותם מה"בנקאי", ה"בנקאי" ימכור (ילווה) להם רק בתנאי שהשחקנים יחתמו על משכנתא, בכך שהוא מסכים לתת ל"בנקאי" רכוש אמיתי (רכב, בית, חווה, עסק וכו') אם הוא לא יוכל להמשיך לשלם בתשלומים קבועים את כל הצ'יפים שלו ועוד כמה נוספים (ריבית). התשלומים חייבים להיות בזמנים קבועים, בין אם השחקן מרוויח או מפסיד.
קל לראות שלא משנה כמה טוב השחקנים ישחקו, לבסוף ה"בנקאי" יסיים עם כל הצ'יפים שלו חזרה, וחוץ מהשחקנים הטובים ביותר, השאר יפסידו ל"בנקאי" את הבתים שלהם, החוות, העסקים, ואולי אפילו את המכונית, השעונים, טבעות ואף גם את החולצות!
המצב שלנו במציאות גרוע בהרבה מכל משחק פוקר. במשחק פוקר, אף אחד לא חייב להכנס לחוב, וכל אחד יכול לפרוש מתי שבא לו ולהשאיר אצלו מה שעדיין יש לו. אבל במציאות, גם אם אנחנו לווים בעצמנו מעט מאוד מהבנקאים, העיריות, המדינות והממשלות לווים מיליארדים בשמנו, מבזבזים אותם, ואז מחרימים את העושר שלנו בכדי לשלם את זה חזרה לבנקאים יחד עם ריבית. אנחנו מוכרחים לשחק במשחק, ומורשים לעזוב אותו רק במוות. אנחנו משלמים כל החיים, וילדינו ישלמו לאחר שנמות. אם איננו יכולים לשלם, אותה הממשלה שולחת את המשטרה לקחת את הרכוש שלנו ולהביא אותו לבנקאים. הבנקאים לא מסכנים דבר במשחק: הם רק גובים את האחוז המסויים שלהם וזוכים בהכל. בלאס וגאס ובאתרי הימורים אחרים, כל המשחקים מכורים בשביל לשלם לבעל העסק אחוז מסויים, והוא עושה מיליונים. גם ה"משחק" של הפדרל ריזרב מכור, אבל הוא עושה מיליארדים!
בשנים האחרונות הבנקאים הוסיפו כרטיסים אמיתיים למשחק שלהם. כרטיסי אשראי מקודמים כדרך נוחה לשלם. למעשה, הם כלים גאוניים שמהם הבנקים אוספים 2%-5% מכל עסקה מהמוכר ו18% ריבית מהקונים. ממש משחק אמיתי!
וכן, זה גם פוליטי!
דמוקרטים, רפובליקנים, ובוחרים אחרים שתהו למה הפוליטיקאים תמיד מבזבזים יותר מאשר המיסים שהם לוקחים, אמורים עכשיו להבין את הסיבה. כאשר הם מתחילים ללמוד את שיטת ה"כסף כחוב" שלנו, הם מהר מאוד מבינים שהפוליטיקאים האלו אינם משרתים את האנשים, אלא את הבנקאים, שמחפשים עוד דרכים לשעבד את האנשים לעוד חובות. לא צריך הרבה כדי לראות שאם הקונגרס עצמו היה יוצר ומבזבז את הכסף שהוא צריך, לא היה שום חוב לאומי, ויותר מ-4 טריליון של חובות אחרים לא היו קיימים מלכתחילה, מכיוון שלא הייתה שום עלות חוץ מהעלות של יצירת הכסף עצמו, ובוודאי שלא תשלומי ריבית מתמשכים, כך שמיסים ממשלתיים היו אפסיים גם כן.
כסף, ברגע שהוא היה מגיע למחזור, היה נשאר שם ומשרת את מטרתו כאמצעי חליפין דור אחר דור, מאה אחרי מאה – בדיוק כמו מטבעות כיום, ללא תשלומי ריבית לאף בנקאי!
חובות נערמים ומלחמות
אבל במקום שלום ושגשוג נטול חוב, יש לנו חובות שנערמים לנצח ומלחמות מחזוריות. אנחנו כאנשים עכשיו נשלטים על ידי מערכת ממון בנקאית שבלעה את הממשלה, ומציגה עצמה כממשלה לגיטימית. זוהי עכשיו מערכת ממורכזת, וחזקה לאין-שיעור שהמטרות העיקריות שלה הן קידום מלחמות, בזבוז כספי האנשים, ופיזור תעמולה על מנת להנציח את שלטונה. שני המפלגות העיקריות שלנו נהפכו למשרתות שלה.
ללא ידיעת האנשים, ה"ממשלה" הזו פועלת בשיתוף פעולה קרוב עם ממשלות כאלו במדינות שונות, שגם מחופשות ל"ממשלות". חלק, כך נאמר לנו, חברים. וחלק אחר, נאמר לנו שהם אויבים. "אויבים" שנבנים וממומנים על ידי מניפולטורים בינלאומיים ומשמשים כמטרה להפחיד את העם האמריקאי ובכך להכנס לעוד חובות לבנקאים, שעכשיו מממנים עוד "הוצאות צבאיות", "סיוע חוץ לעצירת הקומוניזם", "זכויות מיעוטים" וכו'. האזרחים, שמבולבלים משטיפת המוח, מסתכלים בתדהמה כיצד הפוליטקאים שלנו נותנים את הכסף, האוכל והסחורות שלנו לאומות אחרות ולממשלות זרות אחרות שנשלטות על ידי בנקאים תחת המעטה של "יחסים טובים" ו"הפגת מתחים". ממשלת הבנקאים שלנו לוקחת את הבנים הטובים והאמיצים ביותר שלנו ושולחת אותם להלחם מלחמות זרות, שבהן עשרות אלפים מהם מתים, ומאות אלפים נפצעים. אלפים רבים אחרים תשושים נפשית, מכורים לסמים, וחולים במחלות מדבקות, שאותן הם מביאים חזרה לארצות הברית. כאשר ה"מלחמה" נגמרת, לא השגנו כלום, אבל אנחנו בחוב עמוק עוד יותר לבנקאים, וזאת הייתה המטרה של המלחמה מלכתחילה!
אבל חכה.. יש עוד
הרווחים מהחובות העצומים הללו משומשים בכדי להרים מערכת שלמה וכמעט נסתרת של שליטה כלכלית ופוליטית על האומה שלנו. הם ממשיכים להגיד לנו שהם רק רוצים בטובתנו, כשלמעשה הם פועלים בכדי להזיק לנו. העריצים הללו יודעים שקל יותר לשלוט ולשדוד אנשים חולים, בורים ומבולבלים מאשר אנשים בריאים ואינטיליגנטים, אז הם מורידים בכוונה את רמת החינוך, ומתסיסים מתחים גזעיים וחברתיים. מאותה הסיבה הם גם מקדמים שימוש באלכוהול, סמים, מתירנות מינית, פורנוגרפיה ופשע – כל דבר שיכול לפגוע בשכלם וגופם של האנשים מעודד באופן נסתר.
משפחה, מוסר, פטריוטיות ודת – כל מה שמכובד נרמס בזמן שהם מנסים לעצב את האדם המשועבד החדש. ה"שליטים" החדשים שלנו מנסים לשנות את כל הסדר החברתי, הדתי, והפוליטי – אך הם אף פעם לא ישנו את מערכת הכסף-חוב שלהם, שבעזרתה הם שודדים ושולטים. העם שלנו נהיה לאסופת "עבדי חוב" לבנקאים ולסוכניהם באותה האדמה שאבותינו כבשו. זה הושג בעזרת המרמה הגדולה ביותר בהיסטוריה. ואני מזכיר זאת שוב: המפתח לעושר ולכוח שלהם עלינו הוא היכולת שלהם ליצור "כסף" מכלום ולהלוות אותו לנו בריבית. אם הם לא יכלו לעשות את זה, הם לעולם לא יכלו להשיג שליטה נסתרת על האומה שלנו. כפי שנאמר: "העשירים שולטים בעניים, והלווה הוא משרת למלווה"
הבה נחשוב על השיטה הנכונה לספק את אמצעי החליפין (כסף) שהעם שלנו זקוק לו:
כסף נטול חוב
ההיסטוריה מספרת על כסף נטול חוב וריבית שמונפק על ידי ממשלות. הקולוניות האמריקאיות עשו זאת במאה השמונה-עשרה, והעושר שלהם מיד התחרה בעושר האנגלי, מה שהביא אותם להטיל מיסים ואיסורים, שגררו את מלחמת העצמאות. אברהם לינקולן עשה זאת ב-1863 בכדי לממן את מלחמת האזרחים. הוא לאחר מכן נרצח על ידי סוכן של הרוטשילדים. שום כסף נטול חוב וריבית הונפק בארצות הברית מאז. מספר אומות ערביות מנפיקות כסף נטול חוב וריבית לאזרחיהן היום. סין המנדרינית הנפיקה את כספה שלה, והיסטוריונים מחשיבים את תקופה זו לתקופה הפורחת ביותר של סין, במובנים כלכליים, תרבותיים וחברתיים.
גרמניה הנפיקה כסף נטול ריבית מ1935 והלאה, מה שתרם משמעותית לעלייתה המדהימה משפל לכוח עולמי בפחות מ-5 שנים. גרמניה מימנה את כל ההוצאות הממשלתיות שלה מ1935 עד 1945 ללא חוב, והיה צריך את כל עוצמת העולם הקפיטליסטי והקומוניסטי כאחד בכדי לשבור את השליטה הגרמנית על אירופה ולהחזיר את אירופה תחת מגפי הבנקאים. פרט ההיסטוריה הזה אפילו לא נמצא בחוברות של החינוך הציבורי (הממשלתי) היום.
הנפקת כסף שלא צריך להיות משולם חזרה בריבית משאיר את הכסף להיות בשימוש בחליפין של טובין ושירותים, וצריך להחליפו רק כשהנייר מתבלה. כסף הוא הכרטיס נייר שעסקאות מבוצעות בו ותמיד צריך להיות בכמות מספקת בכדי להעביר את כל הייצור האפשרי של האומה לצרכנים הסופיים.
זה אבסורדי שאומה תגיד לאזרחיה "אתם חייבים לצרוך פחות בגלל שחסר לנו כסף", כמו שזה אבסורדי שחברת תעופה תגיד "המטוסים שלנו טסים, אבל איננו יכולים לקחת אותך כי אין לנו כרטיסים."
לא עוד ביזה בנקאית
תחת המערכת 'כסף כחוב' הנוכחית, הנטל הנוסף מכריח את העובדים והעסקים לדרוש עוד כסף בשביל עבודתם ומוצריהם בכדי לשלם את החובות והמיסים שלהם שנערמים ללא סוף, העלייה הזו במחירים ובמשכורות נקראת 'אינפלציה'. בנקאים, פוליטיקאים, ו'כלכלנים' מאשימים את הכל בזה חוץ מאז הסיבה האמיתית, שהיא ריבית הגזל שמוטלת על הכסף שנוצר מחוב על ידי הבנקאים. ה'אינפלציה' הזו מיטיבה עם המלווים בריבית, מכיוון שהיא שוחקת את חסכונותיהם של דור אחד, כך שאינם יכולים לממן או לעזור לדור הבא, שחייב ללוות שוב מהמלווים בריבית, ולשלם חלק גדול משכר עבודתם לכל החיים שלהם למלווה בריבית.
עם כמות מספקת של כסף נטול חוב, מעט מאוד הלוואות יידרשו ומחירים יוחלטו על ידי האנשים והסחורות, ולא על ידי חובות וריביות.
אמריקה נטולת חוב אומרת שאמהות לא יהיו מחוייבות לעבוד יותר. כאשר האמהות נמצאות בבית, עבריינות נוער יורדת באופן דרסטי. הכחדת ריבית הגזל והחובות יהיו שווים לכעלייה של 50% בכוח הרכישה של כל עובד. עם ביטול הריביות, יחזור לאנשים הרכוש והעושר המקוריים שלהם מידי המגזר הבנקאי הטפילי, ויסתיים השוד של 300 מיליארד דולר (ואף יותר) בכל שנה מהאנשים. אמריקה תחזור להיות משגשגת ועוצמתית מעבר לחלומות הכי פרועים של אזרחיה היום, וגם יהיה לנו שלום! (לדוגמא תנ"כית של ביטול החובות למלווים בריבית והחזרה של הרכוש והכסף לאנשים, מומלץ לקרוא את "נחמיה" פרק 5)
למה לא סיפרו לך
אני מבין שהמאמר הקטן והלא-שלם על זה על כסף מלא בהפשטות. חלק אף יגידו שאם זה היה כל כך פשוט עוד אנשים היו יודעים על זה, וזה לא יכול היה לקרות. אבל הקונספירציה הזו של המלווים בריבית היא ישנה כמו בבל, ואפילו בארה"ב היא קיימת הרבה לפני 1913. למעשה 1913 נחשבת השנה בה התוכנית שלהם התגשמה, ונפתח להם הצוהר להשתלטות כלכלית מלאה על בני העם שלנו. הקונספירציה הזו ישנה מספיק בארה"ב כך שסוכניה נמצאים כבר הרבה שנים בעמדות מפתח בעיתונות, באוניברסיטאות, בפרופסורה, ביצירת הסרטים, כשדרי רדיו וטלוויזיה, כפוליטיקאים, ועד לנשיאי ארה"ב עצמה.
הטיית מידע ושליטה בחדשות
הסוכנים הללו שולטים במידע שמגיע לבני עמנו. הם מבצעים מניפולציות על דעת הקהל, בוחרים כרצונם מי ייבחר באופן מקומי ולאומי, ולעולם לא חושפים את המערכת הכספית הקלוקלת. הם מקדמים אגרות חוב של בתי ספר, אגרות חוב מוניציפליות, "חידושים עירוניים", עזרת-חוץ, ועוד הרבה תוכניות שונות בכדי להעמיס עוד חובות על האנשים לטובת הבנקאים.
אזרחים אינטיליגנטים תוהים מדוע מיליארדים מבוזבזים על תוכנית אחת ומיליארדים אחרים על אחרת, שלפעמים אף סותרת אותה ומבטלת את השפעתה, כמו למשל תשלום לחקלאים בכדי שלא יגדלו יבולים, בו בזמן שבונים סכרים ותעלות בכדי להכשיר עוד אדמה לגידולים חקלאיים. מטורף או טיפשי? לא זה ולא זה. המטרה היא עוד חוב. אלפי תוכניות ממשלתיות נועדו בכדי לבזבז כסף באופן מתמשך. ברובן אין שום היגיון, אך הן לעולם לא נחשפות כמה שהן באמת, המגשימות האמיתיות של "מיליארדים לבנקאים וחוב לאנשים".
"מומחים לכלכלה" כותבים טורים ארוכים ומסובכים בעיתונות, שמטרתם היא למנוע מהאנשים להבין את האמת הפשוטה על המערכת המוניטרית שלנו. פרשנים ברדיו, בטלוויזיה, מחנכים, ופוליטקאים מאשימים את האנשים שהם "עצלנים", "בזבזניים", או חסרי אחריות ולעתים אף מאשימים את העובדים עצמם, ואת הצרכנים בכך שרמות החוב הולכות וגוברות, על אף שחלקם יודעים שהסיבה האמיתית היא מנגנון הכסף כחוב עצמו. האדם הפשוט שמנסה להבין את המערכת מוטבע בים של מלל ודינים משפטיים מסובכים להפליא שכל מטרתם היא למנוע ממנו להבין את המערכת המרושעת והלא חוקתית הזו, שבשקט וביעילות שודדת את החקלאים, הפועלים, ואנשי העסקים מפירות עבודתם והחופש שלהם.
כאשר מספר קטן של פטריוטים או ארגונים שיודעים את האמת מתחילים לחשוף אותה או מנסים לעצור ולבחון מחדש את המערכת, הם חשופים ללעג מתמיד והגחכה, ונקראים בפי התקשורת "אנשי ימין קיצוני", "סופר-פטריוטים", "אולטרה ימנים" , "גזענים", "פשיסטים" ולעתים אף "אנטישמים". שמות שכל מטרתם היא להשתיק אותם, או לפחות למנוע מאנשים אחרים להקשיב לאזהרות שהם נותנים. ספרים ומאמרים כמו שאתה קורא עכשיו לא נכנסים לבתי הספר, לספריות, לאוניברסיטאות ולחנויות הספרים.
חלק, אלו שקולניים במיוחד בחשיפתם את הבגידה כנגד עמנו, מוטרדים בידי סוכניות הממשלה כגון ה-EPA, OSHA, IRS, ועוד – ונגרמים להם הפסדים פיננסיים כבדים ופשיטות רגל. על ידי שימוש בשיטות לעיל, הם מצליחים למנוע מרוב האמריקאים לקרוא את הדברים שקראת במאמר הזה. אך למרות שליטתם במידע, אנשים אט-אט מתחילים ללמוד את האמת.
הפץ את הבשורה
ה"קונספירטורים הנסתרים" בפוליטיקה, דת, חינוך ובידור, כולל התקשורת עובדים בשביל ארה"ב שנשלטת על ידי בנקאים, בממשלה שנשלטת על ידי בנקאים ובעולם שנשלט על ידי בנקאים.
אהבת המדינה והדאגה לילדייך (גם העתידיים) צריכה להפוך אותך למתעניין במיוחד בנושא הזה, שהוא הבעיה הכי גדולה באמריקה, משום שהדור שלנו עוד לא סבל את העול שהדורות הבאים יסבלו. מיסים קשים מנשוא וגזל יהפכו להיות חלק גדול יותר ויותר בעוגת הרווח של האנשים, והם יועברו ישירות לכיסי הבנקאים והסוכנים שלהם בפוליטיקה. רגולציה ממשלתית מכבידה תמנע מרי אזרחי והתנגדות לשליטה שלהם. האם זה אפשרי שלנכידינו לא יהיה בית ואף רכב, והם למעשה יחיו בדירה ממשלתית ויסעו לעבודה באוטובוס ממשלתי, ויורשו לשמור מספיק ממשכורתם רק על מנת לקנות את המינימום של בגדים ואוכל, בזמן ששליטיהם ישחו בעושר? באסיה ובמזרח אירופה זה נקרא קומוניזם, באמריקה זה מעט יותר איטי ונקרא "דמוקרטיה" ו-"קפיטליזם".
אמריקה לא תפטר מהשליטה הבנקאית בה כל עוד האנשים לא מודעים לשליטה הנסתרת. פיננסיירים בינלאומיים, ששולטים ברוב האומות בעולם, וברוב מקורות המידע, מחזיקים אותנו באמתחתם באופן מוחלט. הם מפחדים מדבר אחד ומדבר אחד בלבד – אזרחים פטריוטים מודעים, שחמושים באמת ובאמונה באל. המאמר הקצר הזה נתן לך את האמת, מה שתעשה איתה נמצא רק בידייך.
למה "הם" לא אמרו לך?
למה "הם" לא אמרו לך על הסקנדל הזה – המרמה הגדולה בהיסטוריה, שגרמה לאמריקאים ולעמים אחרים לשפוך אוקיינוסים של דם, לשלם טריליונים של דולרים בריבית על הלוואות שניתנו במרמה ולכבול עצמם למיסים לא הכרחיים?
מי אלו "הם"? "הם" הם הפוליטיקאים מ-2 המפלגות והנבחרים שלהם. רוב הקבוצות "המשכילות" כגון הליגה לנשים בוחרות, הריטג' פאונדיישן, האיגוד האמריקאי לזכויות אזרח, וכל חדשות המיינסטרים, העיתונים היומיומיים, כולל הלוס אנג'לס טיימס, ניוזוייק וכו' – הסתירו ממך את האמת.
מה כמה אנשים מפורסמים אמרו על שאלת הכסף
אלן גרינספאן – "בהיעדרו של סטנדרט הזהב, אין שום דרך לשמור על החסכונות משחיקתן בידי האינפלציה.. זהו הסוד הקטן של חסידי מדיניות הרווחה כנגד זהב. בזבוז גרעוני הוא פשוט דרך להחרמה של עושר. סטנדרט הזהב עומד בדרך של המזימה הזו. הוא עומד כמגן הרכוש האישי. ברגע שאתה מבין את זה, אין לך שום בעיה להבין את ההתנגדות של חסידי מדיניות הרווחה נגד סטנדרט הזהב."
הנשיא תומס ג'פרסון – "המערכת הבנקאית היא פגם שנותר בכל החוקות שלנו, שאם לא יתוקן, הוא יביא לסופנו. אני באמת מאמין שמוסדות בנקאים הם יותר מסוכנים לחופש שלנו מצבאות עומדים"
הנשיא גרפילד – "מי ששולט בנפח הכסף של האומה הוא גם השולט האבסולוטי בכל התעשייה והמסחר של אותה האומה."
חבר הקונגרס לואיס מקפאדן – "הפדרל ריזרב הוא אחד המוסדות המושחתים ביותר שהעולם אי פעם ראה. אין אדם בקונגרס שלא יודע שהאומה הזו נשלטת על ידי בנקאים בינלאומיים"
תומאס אדיסון:[על בניית סכר שולס במימון המדינה] "אנשים שלא הניחו לבנה אחת, או תרמו קילוגרם אחד של מלט, ירוויחו יותר כסף מהמדינה מהאנשים שסיפקו את כל החומר ועשו את כל העבודה.. זהו הדבר הנוראי בנוגע לריבית. אבל הנה הנקודה: אם אומה יכולה להנפיק איגרת חוב דולרית, היא יכולה להנפיק גם דולרים. האלמנט שהופך את האגרה לטובה, הופך גם את השטר עצמו לטוב. ההבדל בין אגרת חוב ושטר הוא שהאגרת חוב נותנת למלווה בריבית לאסוף פעמיים את סכום האגרה + 20% ריבית, והשטר משולם למי שתרם באופן מעשי לעבודה. זהו אבסורד שהמדינה שלנו יכולה להנפיק אגרות חוב אך לא שטרות. שניהם הבטחות לשלם, אבל אחת "משמינה" את המלווה בריבית והשניה עוזרת לאנשים".
הנשיא וודרו וילסון: "אומה תעשייתית גדולה נשלטת על ידי מערכת האשראי שלה. מערכת האשראי שלנו היא מרוכזת. הצמיחה של האומה וכל הפעילויות שלנו הינן בידיים של אנשים בודדים. הגענו להיות אחת המדינות שנשלטות באופן הכי גרוע בעולם – לא עוד מדינה של דעה חופשית ולא עוד ממשלה שנשענת על קולות הרוב, אלא ממשלה שנשלטת על ידי קבוצות קטנות של אנשים עוצמתיים". (לפני שמת, נמסר כי אמר לחבריו "בגדתי במדינתי" – כאשר התכוון לחוק הפדרל ריזרב שהעביר ומסר את השליטה באשראי לפדרל ריזרב)
סר ג'וזייה סטאמפ (נשיא בנק אנגליה והאיש השני בעושרו בבריטניה ב-1920): "הבנקאות נהרתה בחטא ונולדה בעוול. הבנקאים שולטים בכדור הארץ. קח את זה מהם, אבל תשאיר להם את הכוח ליצור אשראי, ובמשיחת עט הם יצרו מספיק אשראי כדי לקנות הכל שוב. אך אם תקח גם את זה מהם, כל האוצרות הגדולים בעולם (כולל שלי) ייעלמו כמו שהם אמורים להעלם – וזה יהיה עולם יותר שמח וטוב לחיות בו. אבל, אם ברצונכם להמשיך להיות עבדים של הבנקאים ולשלם את המחיר של העבדות שלכם, הניחו לבנקאים ליצור אשראי."
גנרל אנגוס: "המערכת הבנקאית המודרנית מייצרת כסף מהאוויר. התהליך הוא אולי הדבר המדהים ביותר שאי פעם נוצר. בנקאים יכולים ליצור אינפלציה, להגביר אותה ולבטל אותה כרצונם."
ראלף הוטריי – "בנקים מלווים על ידי יצירת אשראי. הם יוצרים את אמצעי התשלום מכלום."
רוברט המפיל (מנהל האשראי של הפדרל ריזרב, אטלנטה) : "זוהי מחשבה משתקת. אנחנו לגמרי תלוים בבנקים מסחריים. מישהו חייב ללוות כל דולר שנמצא במחזור, מזומן או אשראי. אם בנקים יוצרים כסף סינתטי אנחנו משגשגים, אם לא, אנחנו גוועים ברעב. כאשר אתה מקבל תמונה מלאה של התהליך, הטרגיות האבסורדית של המצב חסר התקנה שלנו הוא כמעט מדהים, אבל הוא כך. זהו הנושא הכי חשוב שאדם אינטיליגנטי יכול לחקור ולעסוק בו. זה כל כך חשוב עד כי הציביליזציה שלנו עלולה להתמוטט אלא אם כן הדבר יובן ויתוקן בקרוב."
תקשיב, אני מבין את הכוונה שלך ושאתה מנסה לעשות טוב,
אבל האנשים שנכנסים לפה הם אנשים שעצבניים על החיים
ולא יהיה להם כח לקרוא את כל זה..היה יותר טוב אם היית
מתמצת.
לטי,
אני דווקא התרשמתי שרוב הקוראים כאן אינטילגנטים ומוכנים להשקיע זמן רב בלימוד האמת 🙂
מעניין מאוד תודה רבה
במאמר הזה ישנן המון אי-אמיתות, וזה בלשון עדינה ובהמעטה.
מכיון שהרוב המוחלט של הקוראים לא יקראו לעומק את המאמר, ולא יחפשו ויחקרו ויבדקו היטב כל פרט במאמר, הקוראים לא יזהו ולא יגלו את הנקודות שאינן אמת.
משום כך, אין לי עניין לציין את הנקודות הללו ולהוכיח את אי-אמיתותן.
עם זאת, אתן דוגמא פשוטה – גרמניה לא מימנה את כלכלתה ע"י הנפקת כסף נטול חוב. גרמניה פשוט שמטה חובות (תספורת בימינו), וכך הגיעה לכסף נטול חוב. זו ממש לא חכמה גדולה לקבל הלוואה בבנק, להודיע לבנקאי שאינך משלם לא את הרבית ולא את הקרן, ואז להשתלט על ביתו של הבנקאי ולשדוד אותו.
אני מציע לכל מי שוקרא מאמרי קונספירציה, לבדוק היטב את המקורות שעליהם מסתמכים כותבי המאמרים, ולבחון גם את מי שמערער על תקפותם של אותם המקורות.
אינני טוען שאין קונספירציות, אולם יש לשקול היטב מהי קונספירציה אמיתית ומהי קונספירציה מגוחכת (כמו חלקים מותך מאמר זה).
קישור תומך לטענה שלך יתקבל בברכה…
נהפוך הוא.
קישור תומך לטענה ש"גרמניה הנפיקה כסף נטול ריבית מ1935 והלאה, מה שתרם משמעותית לעלייתה המדהימה משפל לכוח עולמי בפחות מ-5 שנים. גרמניה מימנה את כל ההוצאות הממשלתיות שלה מ1935 עד 1945 ללא חוב" – יתקבל בברכה.
לטעון שגרמניה מימנה את כל ההוצאות הממשלתיות עד 1945 ללא חוב, זה כמו לטעון ששודד בנקים מממן את חייו ללא כל חוב.
רוב האנשים לא רוצים להיות חכמים ולכן הם לא משקיעים בקריאה לעומק של טענות כלשהן. זה עדיין לא אומר שצריך להלעיט אותם במידע שמקרה הטוב הוא שגוי, ובמקרה הרע הוא מעוות ומסולף (אולי לצורך אג'נדה כלשהיא, או כתוצאה ממופרעות נפשית כלשהיא).
דוגמא נוספת שצריך להביא לה סימוכין מפה ועד הודעה חדשה – "כאשר האמהות נמצאות בבית, עבריינות נוער יורדת באופן דרסטי." יותר נכון לאמר שכאשר הילדים כלואים בבית (מגיל 0 ועד 22) עבריינות הנוער יורדת לכמעט 0. כך שהטענה לעיל היא, בלשון עדינה, מגוכחת לחלוטין.
יש באתר זה דברים שחשוב לקרוא אותם (כמו נושא ההפלרה), ויש דברים שצריכים לעבור ביקורת סופר אולטרה קפדנית, הן לפני הפירסום והן ע"י הקוראים.
הילדים כלואים בבית זה סילוף המציאות בשקל. אני לא מכיר ילד אחד שלא אוהב את החופש הגדול ושלא שונא את בית הספר. אם כבר אז כלואים בבית הספר. כי הרי שהייה בבתי הספר הם חובה על פי חוק ולא זכות. ובתי הספר מתפקדים כבייבי סיטר עבור האמהות העובדות. לימוד מעבר ל-4 שעות זה לא אפקטיבי וגם שעורי בית זה טימטום. בתכלס כל הבגרויות ניתן ללמוד תוך שנתיים בלי מסגרת של בתי ספר. מה גם שרוב החומר הנלמד הוא מיותר. וידוע מארה"ב שילדים שלמדו בבית מגיעים להישגים גבוהים יותר מאלו שלמדו בבית ספר ממשלתי.
היי "סתם אנונימי"
הגבתי לך אתמול אך משום מה התגובה לא עברה, אז אני אגיב שוב. בנוגע לגרמניה שהנפיקה כסף נטול חוב – לא חסרים מקורות בכלל, אתה יכול לדוגמא לקרוא בעבודתו של גוטפריד פדר( שנקראת THE ABOLITION OF INTEREST SLAVERY וניתנת לקריאה באינטרנט) שהיה האב הרוחני של הנאציזם מבחינה כלכלית ונקודותיו אף הופיעו ב-25 הנקודות של המפלגה הנאצית – את התעקשותו על כסף נטול חוב שמונפק על ידי המדינה. היטלר כמו כן היה ידוע בסירובו העיקש ללוות מפיננסיירים זרים ואף פיטר שרים שהמליצו על כך.
אבל אני חושב שהאסמכתא הכי טובה היא מה שהיטלר עצמו אמר: "We were not foolish enough to try to make a currency [backed by] gold of which we had none, but for every mark that was issued we required the equivalent of a mark's worth of work done or goods produced. . . .we laugh at the time our national financiers held the view that the value of a currency is regulated by the gold and securities lying in the vaults of a state bank"
שים לב למשפט המפתח: "לכל מארק שהונפק דרשנו שווי מארק אחד בעבודה או בתוצר".
הכלכלן הבריטי הנרי סי.קיי אף ציין:
" Yet through an independent monetary policy of sovereign credit and a full-employment public-works program, the Third Reich was able to turn a bankrupt Germany, stripped of overseas colonies it could exploit, into the strongest economy in Europe within four years, even before armament spending began."
שים לב ל-"SOVEREIGN CREDIT".
אם אתה מחפש מקורות ספרותיים, ספרה של אלן-בראון "THE WEB OF DEBT" מסקר את התופעה בהרחבה. (ישנם עוד ספרים, אבל זה היחיד שקראתי ואני יכול להמליץ עליו בלב שלם)
בקשר לפסקה השנייה שלך, הרשה לי לשאול אותך שאלה – לאיזה ילד יש סיכוי גדול יותר להיות עבריין: לילד שנמצא לבד בבית כל יום עד הערב, ללא שום פיקוח הורי, או לילד שאמא שלו נמצאת איתו בבית ומשגיחה עליו ועוזרת לו בשיעורים? כמובן שהמילה "דראסטית" שבה השתמש כותב המאמר אולי מוגזמת, אבל הנקודה עדיין תקפה.
האם אני טוען שאין טעויות במאמר? כלל לא. אבל בינתיים מי שנחפז להגיע למסקנות בלי לבדוק את הנושא הוא אתה.
לא רק שהנאצים והיטלר מומנו על ידי אותם גורמים פיננסים שאתם מתלוננים עליהם גם בנו את הכלכלה הגרמנית ברגע שאלו עלו לשלטון.
בעוד שפול וורברג יסד את הפדרל ריזוור האח שלו, מקס וולברג, היה בבנק המרכזי של גרמניה בזמן שהנאצים היו בשלטון!!!!
אתה אכן צודק שאח של פול וורבורג אכן מימן את המפלגה הנאצית בתחילת דרכה. נכתב על זה בהרחבה ב HITLERS SECRET BACKERS. אבל היטלר לבסוף נפטר מהבנקאים והתחיל לבצע את המסחר חוץ שלו דרך בארטר – כלומר החלפת סחורות בסחורות וללא זהב או כסף נושא חוב אחר, ואף סירב ללוות מהבנקאים הבינלאומיים – מה שגרם להם חוסר נוחות רב, במיוחד כאשר העולם ראה כיצד גרמניה נטולת חוב ועם כסף חופשי הפכה למעצמה בתוך 5 שנים, כאשר מצבה לפני היה בכי-רע.
מקס וורברג גם דאג למוטט את הכלכלה הגרמנית בזה שהוא הדפיס מרקים בלי סוף ובכך ליצר את העילה לעליית היטלר לשילטון.
הברטר היחידי שהיטלר ביצע היה עם הציונים.
היטלר היה איש חזית של אותם בנקאים וברגע שמנתחים את כל מה שהוא ביצע באופן אובייקטיבי הוא השיג עבורם את כל שהם רצו כגון –
לכסח לרוסיה את הצורה
לכסח לגרמניה את הצורה
הינדוס העולם לעולם שהוא כיביכול פוסט קולוניאליסטי
הינדוס אירגון האו'ם
הינדוס ישראל
וזה חלקי
התגובה הזאת מיועדת לדייב על תגובתו שנמצאת יותר למטה…(מסיבה זו או אחרת לא הצלחתי לשים תגובה להודעה שלו ישירות).
הי דייב,
אשמח מאוד בפירוט לגבי מה שאמרתה.
למה בדיוק אתה מתייחס שאתה טוען שיש פה טענות הזויות?
האם אתה מתייחס לטענה שבנקאיים עשירים שולטים בעולם מאחורי הקליעים?
האם אתה מתייחס לטענה שהיטלר החליט מתישהו להוריד את התלות שלו בבנקאים בין לאומיים?
אני מסכים איתך שיש קונספירציות אמיתיות, ויש קונספירציות שהן לא מבוססות.
אשמח לדעת למה התיחסתה שטענתה שיש כאן משהו הזוי. בין אם בכתבה עצמה או באחת מהתגובות.
בהמשך לתגובה הקודמת היא כן הגיעה למקום הנכון, ההיתחסות היא לתגבוה מעליה, של דייב.
עוד תוצאה של תעלולי היטלר זה יסוד אירגוני פשע כגון הבנק העולמי וקרן המטבע מהסכמי ברנטון וודס ב1944 – ללא היטלר אירגונים אלו לא היו באים לעולם!
ראוי גם להזכיר שבנוסף לפול וורברג (שהחזיק את הכלכלה של ארה'ב בבצים) ומקס וורברג(שהחזיק את הכלכלה של גרמניה בבצים) שיש עוד וורברג,הפעם אוטו וורברג, ששימש כנשיא השלישי של ההסתדרות הציונית בשנים 1911–1921
עוד הוכחה שעלית היטלר לשילטון הונדסה על ידי אותם גורמים פיננסים היא שאב לנשיא וסבא לשתי נשיאים של ארה'ב עם גישה למידע פנימיני בשם פריסקוט בוש גם כן מימן את הנאצים. ושהוא המשיך לעשות זאת זה כבר הפך לבגידה! אבל משום מה שום דבר לא קרה לו.
http://www.theguardian.com/world/2004/sep/25/usa.secondworldwar
היי סתם אנונימי,
בקשר למימון הגרמני – אני יכול להגיד לך בוודאות שאתה טועה. היטלר באופן מפורש סירב ללוות כסף מהבנקאים המרכזיים, ואף פיטר את שר הכלכלה שהתעקש שעל גרמניה ללוות את כספה מבנק מרכזי או מפיננסיירים זרים.
כמו כן הוא הושפע עמוקות מעבודתו הכלכלית של גוטפריד פדר (שנחשב 'לאב הרוחני' של הנאצים מבחינת כלכלה) שנקראת "Abolition of Interest Slavery" שעקרונותיה אף נכללו בחלק מ-25 הנקודות של המפלגה הנאצית. היטלר אף הגדיל ואמר:
"We were not foolish enough to try to make a currency [backed by] gold of which we had none, *but for every mark that was issued we required the equivalent of a mark's worth of work done or goods produced. . . .*we laugh at the time our national financiers held the view that the value of a currency is regulated by the gold and securities lying in the vaults of a state bank."
שים לב למשפט המפתח:
"אבל לכל מארק שהונפק דרשנו שווי של עבודה או מוצר".
אם אתה מחפש מקורות אקדמיים או ספרותיים שיאששו לך את זה, אתה מוזמן לקרוא את ספרה המעולה של אלן-בראון "WEB OF DEBT" שהיא דנה על זה באריכות – אני בטוח שיש עוד מספר מקורות אך זה היחיד שקראתי בעצמי.
לפיתרון קל של הבעיה בלי צורך בזהב אפילו:
הנס של וורגל באוסטריה 1932.
http://kalkala-amitit.blogspot.co.il/2011/12/blog-post_21.html
לא בעיה לפתור את הבעיה הכלכלית בארה"ב כי הבעיה היא חלוקה לא צודקת של כסף. כאשר יש לך מיליארדרים כמו ביל גייטס ומשפחות רוקפלר והבעלים של וואלמרט ועוד כמה מאות משפחות של מיליארדרים בזמן שחצי מהעם בקושי שורד ואין לו מספיק כסף לדיור לאוכל ולעבודה עם תנאים (בניגוד לניצול של היום שזה עבדות מודרנית) אז לא פלא שארה"ב איבדה את הדמוקרטיה. הדבר היחיד שיכול לשנות את המצב בארה"ב לטובה זה אם תהיה שם הפיכה שלטונית-צבאית ולהחרים את רוב הכסף מאותם מיליארדרים על מנת לשקם את המדינה . (אני לא מדבר על הבדיחה של רפובליקנים-דמוקרטים הרי כל אדם לא שוטה יודע שאין דמוקרטיה בארה"ב. מי ששולט זה מספר משפחות עשירות ביותר והם דרך המועצה ליחסי חוץ שולטים בארה"ב).
חלוקה מחדש לא פותרת את הבעיה מהשורש.
זה טעות נפוצה של סוציאליסטים.
מה שצריך זה לשנות את השיטה. אם לא תשנה אותה יהיו פשוט מיליארדרים אחרים במקומם.
חוץ מזה בחיים לא יקחו מהם את הכסף בכוח כי בכל זאת אנחנו בדמוקרטיה(רפובליקה לא משנה זה די דומה).
מקסימום יעלו מיסים והם יבריחו נכסים באמצעים חוקיים.
גם תיאורית ההפיכה השילטונית לא תהיה בחיים זה חלומות באספמייה. השלטון מאוד יציב בארה"ב ופשוט מחלקים תלושי מזון לנזקקים.
עד שמספיק אנשים לא יתעוררו לא יהיה שום שינוי.
וברגע שיתעוררו לא יהיה צורך בהפיכות כי אנחנו לא בדיקטטורה שהחזק שולט.
תודה רבה על הכתבה. ראיתי סרטים בנושא, אבל הכתבה הזו באמת מעולה.
מה לדעתכם הפרט יכול לעשות עם המידע הזה בשביל להקל על עצמו ועל הזולת הלא מודע למצב? (חוץ מלבחור בחיי דלות וצניעות)
כבן למשפחה ללא רכוש, האם גורלי נחרץ להיות אסיר של ריצה אחר כסף כדי שתהיה לי קורת גג מעל הראש ומה להכניס לפה?
ברמה האישית אתה חייב לצבור נכסים(ראה הספר אבא עשיר אבא עני),אבל בלי החוב כי זה הקטע המסוכן שיכול להפיל אותך.
אם פעם צבירת נכסים היתה מיוחסת לאנשים שרוצים להתעשר אז היום מי שלא צובר נכסים נהיה פשוט עני לאורך זמן.
תודה רבה! כתבה מצויינת וחשובה!
מי יתן וכמות הקוראים של האמת הפשוטה של הדברים תלך ותגדל.
התגובה שלי כנראה נמחקה אבל אני אענה לך בכל מקרה
מקס וורברג היה יהודי-גרמני והיה יועץ קייזר וילהלם השני הוא אהב את גרמניה ולא ניראה לי שהוא היה רוצה לראות את מולדתו נהרסת במלחמה. הוא גם לא היה רוצה במותם של 6 מיליון יהודים. בסופו של דבר נאלץ למכור את הבנק ולברוח מגרמניה מפחד שהנכסים יוחרמו ע"י הנאצים בגלל יהדותו
והם גם התנגדו להקמת מדינת ישראל
When things went so terribly wrong in 1933, the Warburgs took the stand that they were as good Germans as anyone else, and would fight to remain in their homeland. As late as 1937 Max Warburg proposed, as the toast to a bar-mitzvah boy, “Always remember you are a German.”
Jews like Max Warburg supported German imperialism because they considered themselves German, just as many American Jews adopted a chest-thumping Americanism during the Cold War.
Above all, Felix M. and other Warburgs opposed a Jewish state in Palestine. They hoped for peaceful coexistence between Arabs and Jews, and believed that Zionist policies made it inevitable that the two peoples would eventually go to war.
לקריאה נוספת
http://www.sfu.ca/delany/warburg.htm
לעניות דעתך האם מקס וורברג, שאמור להיות יהודי, השתתף באורגיות או בטקס הקרבת ילדים עם קייזר וילהלם השני?
הי דיב,
תודה על ההבהרה!
ספציפית לגבי העניין של מקס וורברג אין לי הרבה ידע…אבל אני יכול להגיד שאני בטוח שיש כמה בנקאיים עשירים (רוטשילד, רוקפלר…) שמנהלים דברים מאחורי הקליעים בצורה מזעזעת..
״ לא בעיה לפתור את הבעיה הכלכלית בארה"ב כי הבעיה היא חלוקה לא צודקת של כסף״
איך אתה בדיוק עומד אחרי משפט שכזה.
עם כמה שלא ״צודק״ המצב הוא, אז מה שצריך לעשות הוא להחרים את כספם של העשירים לטובת כולם.
דבר יפה בארהב שהיום הוא יותר קשה להשגה, הוא הצלחה.
לא סתם קראו לה ארץ האפשרויות.
במאה האחרונה כך זה קרה, אנשים התעשרו, משפחות התעשרו, תאגידים הוקמו, מונופולים השתלטו וכו וכו.
ואז יגיע אדם שיגיד אבל היי צברתם מספיק עכשיו אנחנו צריכים את כספיכם שצברתם לטובת המדינה ולאנשייה. באמת?
אני מאחל לך דייב להתעשר ואז לשמוע מישהו כמוך אומר את אותם דברים, מאמין שתגיב אחרת.
זאת הבעייה של אנשים: בכי והרבה הרבה בכי.
לא תיתכן דמוקרטיה בחברה לא שיוויונית כמו שבימינו 85 האנשים העשירים בעולם הונם שווה ערך לזו של מחצית מתושבי כדור הארץ.
The richest 85 people in the world hold as much wealth as the bottom half of the global population, according to a January 2014 report by Oxfam International, a British humanitarian group, as reported in the Seattle Times.
שבע אחוז מאוכלוסיית ארה"ב מחזיקה ב-63 אחוז מהכסף האמריקני
The top 7 percent of U.S. households (in 2011) owned 63 percent of the nation's total household wealth.
ולעוד נתונים מעניינים…
http://hope.journ.wwu.edu/tpilgrim/j190/richgetricher.html
אז אל תבכו לי על צדק חברתי ודמוקרטיה כאשר באותה נשימה אתם מאמצים תפיסת עולם חזירית.
ברור שאדם מוכשר ושהשקיע שנים בלימודיו מגיע לו משכורת גבוהה יותר מאיש לא מוכשר ועצלן
אבל המצב ברגע זה הוא אסון לאנושות כולה שמאפשר למספר מצומצם מאוד של אנשים לשלוט במיליונים רק בגלל ספרות בבנק.
הבעייה האמתית בארצות הברית ואתייחס לעולם כלל, הוא איך האדם מתפקד.
לאדם לא אכפת מאחר.
האדם הוא אנוכי וחושב רק עליו ומקוריביו.
האדם לא אמפתי.
האדם הוא מאוד חומרי.
האדם נותן לאגו ולפחדיו לנהל אותו.
ניסוי תיאורטי.
שתי קבוצות שבכל קבוצה ישנם 20 אלף איש.
קבוצה א: קבוצה שבבסיסה פחד ואגו הם מושגים עיליונים.
קבוצה ב: קבוצה שבבסיסה מושג אהבה(ההפך מפחד) הוא מושג עיליון.
לשני הקבוצות ישנם כלים לחיות כרצונם, עם כלכלה, מסחר, עבודות וכו.
לאחר זמן מה.
קבוצה א שמנוהלת על ידי פחד ואגו הגיעה להישגים מרשימים אך ניתן לראות בבירור חלוקה בין אנשייה. חלק מאוד קטן הצליח לשגשג כאשר החלק הגדול הולך מאחוריו ובעקבותיו.
קבוצה ב שמנוהלת על ידי מושג אהבה ושיתוף הגיעה אף היא להישגיים מרשימים. חלוקה למעמדות באנשיים קיים אך רק לצורכי הסדר ותפעול המערכת. הצלחה ושגשוג ניראת ברוב תושבייה.
מסקנות:
קבוצה א: האגו ופחד גרמו לאדם לחשוב רק על עצמו ומה מגיע לו מבלי להתחשב בכלל.
האדם החל לצבור נכסים ונהנה מכך, החל לראות הזדמניות כלכליות שמטיבות רק איתו אך לעיתים פוגעות באחר. האדם החל לפתח קשרים עם משתתפים ״חזקים״ אחרים.
פחדיו של האדם גברו עם הזמן, איבוד כוחו אינו אופצייה לאדם וכל נעשה למנוע זאת מתקבל בברכה אצל האדם, אפילו אם זאת פוגע באחרים בצורה מחרימה ופוגענית.
חוקים הוקמו על מנת להגן על המערכת השולטת ועל מנת לגבש סדר בחברה.
ככל שהזמן עובר רק חלק קטן מצליח ל״לפצח״ איך המערכת עובדת ולנצל אותה.
כל שאר האנשים חיים חיים שונים מאחר, חלק מצליח לחיות חיים הגונים, חלק אינו.
אנשים מתמלאים בקנאה לגבי הצלחות שונות. הפחד שסורר בקרבת האנשים החלשים מביא אותם לביצועי אלימות ואף רצח.
המוטו השולט הוא ״החזק שורד״.
עם הזמן האנשים החלשים מחליטים לעשות מהפכות בכדי להפיל את החזקים אך אינם מצליחים.
אי שיוויון הוא המושג החדש אליו האנשים מתחברים.
קבוצה ב: ככל שמושג אהבה שרר בקבוצה זו, שיתוף פעולה ועזרה לאחר הם מושגים החלחלו רבות אצל אנשייה. פחד ואגו אינם הצליחו לכבוש את האדם. לימוד וחוייות שונות התקבלו בברכה על מנת ל״גרש״ אגו.
כלכלה ומסחר שיגשג אצל רוב אנשיי הקבוצה. פיתוחים משותפים שיגשגו.
חוקים נוצרו על מנת לגבש סדר בקבוצה אך אינם יצרו היררכיה והגבלות יתר.
רוב תושבייה תרמו כיכולתם לכלל.
מוטו השורר בקבוצה הוא עזרה לזולת.
זקנייה של הקבוצה מוערכים ועוזרי למידה.
בלי פחד ואגו האדם מצליח לחוות חוויות שונות וחדשות.
עקב שיתוף פעולה, עזרה לזולת, שיתופים נרחבים בין מספר רב של אנשים בנושאי כלכלה, פיתוח, טכנולוגייה, בריאות, חיי חברה וכו, רמת החיים הכוללת נמצאת על רף גבוה ורוב האנשים נהנים מרמת חיים זו.
בעיות המאתגרות את הקבוצה תמיד נפתרות בשיתופי פעולה רחבים.
נשאלת השאלה: איזו מבין שתי הקבוצות דומה יותר לאנושות שלנו?
לפני כ10,000 שנים המהפכה החקלאית שינתה מהותית את חיי האדם.
אין אני טוען שהפחד ואגו אינם התקיימו לפני אך ניתן להסיק בבירור עם תחומי ארכיאולוגייה ואנתריפולוגייה, שהאנושות והאדם כפרט החלו שינוי מהותי בתפיסתו לגבי העולם החומרי. עם תחילת ישובי קבע האדם החל לאגור דברים ופיתח סימפטומים כלפי דברים חומריים( כמו תינוק שמרגיש שהכל שייך לו).
עם החקלאות המתרחבת האדם החל לפתח אנוכיות, הבצורת היוותה סיכון תמידי ושמירת אוכל לפרט התקבלה בברכה.
אני מקווה שאתם רואים לאן עמדתי הולכת.
ככל שאני חושב על כך כנראה שלא הייתה אופציה סבירה לאנושות ללכת בדרך של אהבה אבל זמנינו על כדור הארץ אינו נגמר והעתיד תמיד יכול להיות יותר ורוד.
את מי להאשים? את עצמינו.
אנחנו יצרנו את המערכות הללו.
תודה על מאמר מרתק.
שליטת הכסף והתודעה שהולכת ומתהדקת סביב צווארנו נעשית בצורה מתוחמת, ערמומית ומסובכת כל כך שרב הזמן אנחנו לא מודעים בכלל שהיא מתרחשת. כמו שמבשלים אדם במים פושרים לאט לאט, כך כשהמים רותחים לא רק שהוא כבר לא שם לב לכך אלא שהוא בטוח שכך זה צריך להיות וכך היה מאז ומעולם.
לכל אלו שמרגישים שמבשלים אותנו ברותחין כבר הרבה זמן, וגם לאלה שלא (-: שתהיה שנה טובה וגמר חתימה טובה.
דייב
דויד אהבתי כל מילה. הדוגמה שנתת זה בדיוק המקום שעלינו לשאוף. אנחנו בבורותינו יצרנו את המפלצת הזו ובכוחינו לשנות אותה לדרקון אוהב. בפילוסופיה הסינית הדרקון הוא היצור שדואג לרווחת הכלל. כל מהותו היא טובת הכלל. מקווה שהרבה אנשים יקראו את הכתבה ויצפו בסרטי התעודה "זייט גייסט" שנותנים מושג מעמיק כולל ראיונות עם דמויות מהשטח, בשלל נושאים.
להלן מס' קישורים
https://www.youtube.com/watch?v=htS1RRB9_Is
https://www.youtube.com/watch?v=Br_XOnNrOMI
https://www.youtube.com/watch?v=JoQxY8gGyqo
תודה על המאמר. גם אם יש אי דיוקים במאמרים כאלה (וזה לא שאני טוען שמצאתי) הם יוצרים התרחבות של התודעה ומאפשרים דיאלוג בין אנשים כאן ברשת. דבר שלכשעצמו יוצר השפעה על עוד ועוד אנשים.
תודה רבה על הכתבה 🙂
נקודות קטנות של אופטימיות יוצרות קוים ביניהם ולבסוף הפזל יהיה שלם.
אני מקווה שמישהו כאן מבין עברית אבל אם לא לפחות ניסיתי.
אז ככה קודם כל כל הסיפור של קונספירציות הוא די פשוט בעיקרון כל הסיפור של האנשים שמריצים את העניינים הוא להשיג שליטה מוחלטת על הכל זה כמו בממלכת החיות כל אריה שבא לטריטוריה חדשה הורג את הגורים של הזכר הקודם כדי שלא יהיה עוררין לשילטונו ככה זה עובד גם אצלנו פשוט עם יותר מחשבה מה שהם עושים זה זה הם פשוט מחסלים כל סיכוי שיביא להפלתם ואם לומר את האמת המון אנשים היו פועלים באותה צורה אם הייתה להם השכל והיכולת לבצע את זה
11 אחלה מספר. מספר של שער למודעות חדשה ולדרך חדשה. זה לא חייב להיות כך. האדם הוא חיה לכל דבר אך יש לו גם נשמה שנמצאת במעגל של סמסרה. מעגל של שיעורים. ככל שיותר ויותר אנשים יתעוררו למודעות חדשה וידעו את האמת (למרות שאמת בנויה מ2 פרדוקסים), תהיה מסה קריטית שתיצור שינוי. ראה בזעיר אנפין את סיפור הקוטג'. אנשים יגיעו למצב של אין מה להפסיד ולאחר זמן קצר יתעוררו לשאלה מה יש להרויח
בויקיפדיה רשום שהפדרל רזרב מדפיס כסף ונותן אותו לבנקים בתמורה להבטחת החזר עם ריבית. גם צויין שם שכל הריביות חוזרות לממשלת ארהב (מלבד חלק להוצאות וכנראה משכורות מכובדות יותר, מעצבן אך בכל זאת זניח)
לפי מה שהבנתי מהמאמר הריביות הולכות בחוסר צדק למשפחות השולטות.
הייתי מצפה שעשירי העולם יהיו אלה שמלווים כלום בריבית לכל העולם ולא ביל גייטס וורן באפט. רק ישראל משלמת 40מיליארד חובות לשנה, שזה הרבה כסף גם לקרטל של עשרים משפחות.
ובעיית החוב- האם חוב של 100% מהתמג זה הרבה? קחו חברה ממוצעת, שלא לדבר עלמשקיעי נדלן, החוב בדרך כלל הרבה יותר גבוהה ממחזור שנתי, ואולי גם משלושה…
זה מורכב הרבה יותר מזה. בשביל לפשט את זה צריך להבין שהכסף ניתן כהלוואה. תחשוב שההלוואה משמשת כאקדח שאיתו מבצעים פעולות לא חוקיות והכדור שהורג זו הריבית.
הכסף שמודפס ע"י הבנק המרכזי, מודפס בהתאם לשטרי חוב או אגרות חוב שהמדינה מנפיקה. לצורך הדוגמה אם המדינה הנפיקה שטרי חוב של 1 מיליארד ש"ח, הבנק המרכזי מדפיס מיליארד ש"ח ומזרים לציבור דרך הבנקים הקטנים לצורך המחזור הכלכלי. הריבית המשולמת אין לה מאיפה להגיע ולכן היא חייבת להגיע על חשבון הפסד של מישהו אחר. פעם זה אני ופעם זה אתה. הריבית היא וירטואלית. סכום כל הקרנות חייב להיות תואם את סכום אגרות החוב כלומר יש מיש. הריביות זה יש מאין. אם תסכם את סך הקרנות וסך הריביות של כלל האוכלוסייה תגלה שחסר ים של כסף שלא יהיה תואם את סכום כל הקרנות והאגרות של המדינה. זו הסיבה שבגינה מדפיסים כסף שבתורה יוצרת אינפלציה. זו הסיבה ששקל לפני 60 שנה יכול היה לקנות המון ביחס להיום.
כתבה מעניינת!
קודם כל קראתי כבר כמה כתבות על כסף כחוב.
אני מסכים לגמריי עם הגישה העקומה שיש כרגע.
הבעיה בכתבה הנ"ל היא, נדמה שהכותב בין השורות מאשים את היהודים. היהודים שולטים בבנקים, היהודים שולטים בקולנוע, יש אזכור כלשהו על משפחת רוטשילד.
הכתבה מסריחה קצת מאנטישמיות.
לJOHNNY
לצערי זאת האמת ואי אפשר להתעלם ממנה. אכן היהודים שולטים על הכלכלה והבנקאות העולמית,ואי אפשר להכחיש זאת.
כן ,גם באמצעי התקשורת והקלנוע, אבל לא זה הנושא הנדון.
אשר לנושא משפחת רוטשילד הם לא טלית שכולה תכלת ( ראה את התנהגות פקידי הברון) עם המתיישבים היהודים.
הכתבה ,,מסריחה" מאנטישמיות, מסופקני, אם היא מסריחה יש לחפש את הסירחון בעיקר בקרב הקפיטליזם החזירי שהשטלת על העולם,
ולצערנו אנשים בני העם שלנו משחק בו תפקיד מרכזי.
הלוואי שזה לא יביא לאסון גדול על עמנו ומדינתנו.
שלום חברים לדרך בחיפוש אחר האמת,
אני רוצה להוסיף מידע מעניין לגבי "בנקאיים יהודים ואנטישמיות".
ממחקרים אישים שעשיתי, ובוודאי רבים פה יסכימו איתי, אני מאמין שיש בנקאיים שהשטלתו על אמריקה מאחורי הקליעים, ומשקדמים כל מיני תרחישים. בדומה לנכתב בכתבה.
חקרתי על כך עוד, וגילתי שלפחות אחת המשפחות החשובות שבהן, רוקפלר, היא למעשה עם מעט מאוד דם יהודי אם בכלל, והטענה שיש להם מקור יהודי היא מיתוס שמבוסס על טענה אחת בספר מטעם היסטוריון יהודי-
http://www.conspiracyarchive.com/2013/12/01/are-the-rockefellers-of-jewish-descent/
רוקםלר היא משפחת הבנקאיים שלפי עדותו של אהרון רוסו, אגב יהודי ואפשר להתגאות בכך, הייתה חלק מלתכנן מראש את אסון התאומים.
רוטשילד היא כמובן משפחה יהודית, אך איני יודע לגבי נניח, משפחת מורגן.
אני מניח שהאמת היא שיש גם בנקאיים יהודים וגם לא יהודים שם למעלה. אולי הטענה שכולם יהודים מקודמת בכוונה על ידי אותם הבנקאיים, לייצור רושם שכל קונספירציה לגביהם היא "אנטישמית".
כמובן, שלאותם ה"יהודים" שביניהם, אין אג'נדה פרו יהודית אלא פרו עצמם. ואני לא ממש רואה אותם כחלק מייצג של עמנו.
מוסיף לדברים שבעיני מאוד חשוב להפריד בין מיעוט לבין הכלל, ולא להשליך ביניהם…
לדוגמא, זה שהיו מאפיונרים באמריקה שהסתברו כאיטלקים, לא אומר שיש משהו בעייתי בעם האיטלקי כמכלול. שכן מדובר במיעוט מאוד מאוד קטן מכל העם האיטלקי.
הבנקים שולטים ומנצלים אותנו. זה בטוח.
גם אם יש אי דיוקים במאמר – העיקרון הוא שהבנקים שאינם מייצרים דבר הביאו את עצמם בעורמה לעמדה של שליטה. נדמה לי שבארצות הברית אפילו יותר מאשר בישראל.
הממשלות משתפות פעולה , כי זה לא מהכיס שלהם ,
אלא מהמיסים שאנו נדרשים לשלם עוד ועוד…
יש עוד שליטים בעריצות ואלה השופטים בכל הדרגיםבישראל
אין משפט צדק – המשפט הוא משחק , והשופט בעצמו לא שופט בצדק ,
בישראל הם בדך כלל לא עושים משפט צדק הם דופקים לאנשים את החיים בכך שהם שופטים בצורה לא נכונה – חורצים גורלות של אנשים ללא הוכחות אמיתיות ומגינים על פושעים כי יש להם כסף. גם בגץ שולט במה שקורה במדינה בממשלה במשרד החינוך ו ב ה כ ל . ההחלטות שלהם פוגעות באזרחים פשוטים שלא הצליחו להוכיח שלא עשו כל דבר .
את הפשע האמיתי הם לא תופסים , את משפחת עופר הם לא שמים בכלא את מפעלי ים המלח שזה גזל מהכיס הפרטי שלנו הם לא שמים בכלא –
אבלהם רודפים עד חורמה אנשים קטנים ועניים, שרק לא הצליחו להוכיח שלא עשו כלום,