מכונית פג'ו היברידית חדשה המונעת בעזרת אוויר, אינה זקוקה לבטריה, וירוקה יותר מכל מכונית אחרת!!!
תרגום: ענת ב.
מכונית פג'ו 2008 הינה היברידית ומונעת על ידי אוויר בלבד.
מכוניות ירוקות עכשוויות משלבות מנועים המונעים על ידי חשמל בשילוב עם מנועים רגילים.
למכונית יש מנוע קונבנציונאלי אשר קשור למנוע אוויר הידרולי ומשאבה.
המכונית מסוגלת לספק פליטת אוויר אפסית למטרת נהיגה במהירויות נמוכות בדרך כלל בנסיעות עירוניות.
מכונית הספורט תהיה זמינה בשנת 2016 ומחירה יהיה בסביבות 16,000 אירו.
במשך עשרות שנים, יצרני מכוניות חיפשו דלק שיוכל לא רק להניע מכוניות אלא גם שיהיה ידידותי לסביבה. כעת, חברה אחת מסוגלת לתת מענה לכך: מכונית המונעת על ידי אוויר! מכונית פג'ו 2008 מבטיחה להיות יותר אקולוגית מאשר כל מכונית אחרת הנחשבת ל"ירוקה".
נהיגה נקייה: פג'ו 2008 הינה מכונית היברידית שיש לה מנוע בנזין רגיל מחובר למנוע אוויר הידרולי ומשאבה, אשר מאפשר למכונית לנוע בעזרת דלק, אוויר או שילוב בין השניים – תלוי בתנאי הנהיגה.
כאשר המכונית מונעת, אוויר זורם לתוך צילינדר – ממש כמו בלון אשר אוויר זורם לתוכו וגורם לו להתנפח – תוך שימוש בעדפי אנרגיה ממנוע הדלק, וגם אנרגיה מהגלגלם ומהחום מהברקסים. האוויר משתחרר ומניע את המנוע ההידרולי וכך המכונית מונעת על ידי אוויר, דלק או שילובם.
כאשר המכונית נוסעת במהירויות נמוכות, מתחת ל-72 קמ"ש, המערכת מופעלת באופן אוטומטי. כאשר המהירות עולה או כאשר המכונית בעלייה, המכונית מונעת על ידי אוויר וגם דלק. כאשר המכונית נוסעת מרחקים ארוכים, המכונית מונעת על ידי דלק.
מכוניות היברידיות עכשוויות כגון טויוטה פריוס מונעות על ידי בטריות שהינן כבדות ויקרות מאוד, ובנוסף גורמות לזיהום סביבתי כאשר אין בהן שימוש יותר. במכוניות חשמליות הבטריות עלולות להשאיר את הנהג "נטוש" ללא יכולת להניע את רכבו. מכונית פג'ו החדשה, בניגוד לכך, איננה זקוקה כלל לבטריות. במקום, המכונית ממלאת ומחדשת את יכולתה לנוע באופן עצמאי, על ידי שימוש באנרגיה "אבודה" כאשר המכונית מאטה או עוצרת.
מכונית זו הינה הראשונה ומייצגת דור חדש של מכוניות המונעות, לפחות באופן חלקי לעת עתה, על ידי אוויר. כעת המכונית מסוגלת לנוע 94 מיילים (159 ק"מ) לגלון דלק (3.78ליטר) אולם מהנדסים חוזים כי עד שנת 2020, מכוניות פג'ו יצליחו לנוע 117 מיילים (כ 198 ק"מ) על כל גלון דלק.
כמאה מדעני אליטה עבדו על פיתוח מכונית זו במשך שלוש השנים האחרונות, בתנאים סודיים ביותר, במרכז הפיתוח והמחקר של פג'ו אשר בוליזי, דרומית לעיר פריז. דובר חברת פג'ו אמר: " אין אנו מדברים על מכונות משונות. אלו תיהיינה מכוניות יעילות ומעולות לשימוש יום יומי."
מקור: DailyMail
דרושים תיקונים במאמר:
קמ"ש – הכוונה ק"מ ולא ק"מ לשעה (מדובר במרחק ולא במהירות)
פטרול – דלק
תודה רבה. תוקן.
מציע לתקן את הקמ"ש לק"מ.
כתבה מצויינת. תודה רבה
תודה רבה על התיקון.
כתבה שנשמעת קצת כמו פרסומת. בכול מקרה, מציע לפנות למומחה מנועים לשם תגובה כדי למנוע סיפור הדומה לבושות שעשה שר אוצר כשנפל למלכודת הפתאים של נוכל לפני כמה שנים. יש בארץ מומחים לעינייני מנועיםי
אקדים: פרויקט אמת אחרת עבורי, הוא קרן אור
של תקווה. במדינתנו, האמת מכוסה באינטרסים ואינטריגות, בגיבוב של שטחיות ודברי רהב, בניכוס עצמי של ידע ומידע לחינם ועוד
חטאים
בשבילי פרויקט אמת אחרת הוא חמצן שבהעדרו נהיה מורעלים במידע חסר, שיקרי, שטחי, מוזן מאינטרסנטים. לכן, התאכזבתי כשקראתי את הכתבה כי נראה היה לי, שאינה מעמיקה נחקוש אינה מגובה בידע בדוק ושלא נבחנה בשבע עיניים. איני מבין במנועים, אבל משהו נראה לי לא מספיק טוב. למזלי, במשפחתי, מדען בעל שם עולמי, חוקר, מרצה, אורים ותומים בתחום המנועים, שמשמש לי אבן בוחן למידעים מסוג זה. אחר שכתבתי כאן תגובה אבל לא הייתה התייחסותלתגובתי, פניתי לאותו מדען, עטור שבחים, ופרסים, המשמש יועץ בכיר ומומחה עולמי בתחומו -פרופ' ערן שר מהטכניון-וביקשתי לשמוע דעתו ואת.
רשותו לשתף את הקוראים של הפרויקט בתובנותיו. להלן דבריו: "הרעיון באמת לא חדש אבל עדיין מעניין. מהכתבה אני מבין שבסופו של דבר לחץ האוויר שדרוש, נבנה בעזרת מנוע בנזין ומדחס אוויר קונבנציונלים. לכן לא ברור לי מדוע נצילותה של יחידת ההנעה המוצעת טובה יותר מזו של המנוע הקונבנציונלי. מאותה הסיבה לא ברור לי מדוע יחידת ההנעה המוצעת תזהם פחות. כנראה שהמפתחים יטענו שהמנוע הקונבנציונלי יעבוד במשך כל הזמו בתנאים אופטימליים ובנוסף, ניתן יהיה לנצל את בלימת הרכב לצורך דחיסת האוויר ובכך לחסוך אנרגיה נוספת. זה נכון, אך סידור זה ידרוש מיכל לחץ גדול מאוד. הוא יתפוס מקום, יהיה כבד ויגדיל את הסיכון לנוסעים בעת תאונה.
"זה פחות או יותר על קצה המזלג.
מומחה כאן לא יעזור כי זה משהו חדש.
מומחים יכולים להסביר על דברים קיימים.
האם מדובר בחוקי פיזיקה חדשים, בחוקי מתמתיקה חדשים, או שמא ניתן להסביר הפיתוח החדש, בעזרת הפיזיקה הקיימת? כי אם לא ניתן להסביר באמצעות החוקים הקיימים, גם אז צריך לפנות למומחה, אלא, שצריך שיהיה בתחום הרפואה כנראה. אולי
רפואת הנפש? ואם כך, קטונתי. איני מבין באלה. במקרה כזה, השאלה היא, אם זוהי הבמה. למעשה, אני מבין עכשיו שאת חברותי בתפוצת "אמת אחרת" ביססתי על ההשערה, כי כאן נגלה מה שמסתירים במקומות אחרים, אך אולי לא הבנתי את העיקר: כאן אגלה כל מה שלא קביל במקומות אחרים? כלומר מדובר באמת מסוג אחר ולא בסוג אחר של גילוי האמת?
גם אם נלך לפי ההגיון שלך אז המומחה שלך מול המומחים של פזו'.
במילים אחרות אתה טוען שהם משקרים.
יש להם מכונית חדשה שכבר בנו,שהמומחה שלך אומר שבעצם לא חוסכת הרבה אנרגיה יחסית למכוניות קיימות.
הטענה שלך תקיפה,יתכן שהרצון הפירסומי גדול מהרצון לאמת בהרבה.
אבל מכאן להגיד שאתה בטוח ב 99 אחוז שאנחנו הוזים ואתה צודק זה היסחפות.
אני מבין שאתה אוהב את בן משפחתך אבל כבודו לא עומד על הפרק כי הוא לא מצוי בסוד העניין אז הוא לא באמת יכול לדעת רק לשער.