המדינה רוצה לסגור לילדים שלי את בית הספר.
המדינה לא חושבת שיש לי הזכות לבחור את המסגרת החינוכית של ילדיי.
בעיניה כנראה, מסגרות חינוך אלטרנטיביות שמאפשרות לימוד מתוך סקרנות ללא הישגיות ולחץ הן סכנה לדוגמתיות החינוכית שיוצרת אנשים צייתניים.
ואנשים צייתניים שהולכים בתלם מבלי לשאול "למה?" ו-"מדוע?" או שאינם אומרים "עד כאן!" ו-"עם זה אני לא מוכן לשתף פעולה!" הם האנשים שהמדינה רוצה כאן.
כי הם האנשים שלא יצאו להפגין נגד השחיתות והם האנשים שימשיכו לשלם מיסים מופקעים מבלי לומר מילה.
המדינה רוצה לסגור לילדים שלי את בית הספר ולכאורה זה מצליח לה.
היא שולחת מפקחות פדגוגיות שכותבות דוחות שקריים ומגוחכים, היא מזמנת לוועדות פלסטר כשההחלטה כבר נקבעה מראש. היא שולחת שוטרים, שוטרים! ואל מול ילדיי התמימים סוגרת את שערי הבית השני שלהם.
ולמה?
כי הילדים שלי הולכים יחפים בחצר.
כי הילדים שלי מטפסים על עצים.
כי הילדים שלי יכולים לבחור לאיזה שיעור להיכנס.
כי הילדים שלי חופשיים.
המדינה רוצה לסגור לילדים שלי את בית הספר.
וזה לא יקרה לעולם.
פרויקט אמת אחרת מתגייס למאבק למניעת סגירתו של בית הספר הדיאלוגי "הבית העגול"
הבית העגול הוא מקום מיוחד במינו – בית ספר דיאלוגי, שהילדים לומדים בו בשמחה ובאהבה. שמורת טבע של חינוך אמיתי ועמוק. בית ספר עם ילדים מחתך חברתי וסוציו-אקונומי מגוון, שהלמידה בו מבוססת על בחירה ומוטיבציה פנימית.
נשמע מצוין, נכון?
אבל אף על פי שקיבלנו גיבוי והערכה מאנשי חינוך ואקדמיה בכירים; ואף על פי שנבדקנו ועמדנו בכל קריטריון להקמת בית ספר בישראל (מורים מוסמכים, לימודי ליבה, אישורים בטיחותיים ועוד), למרות כל אלה משרד החינוך נלחם בכל האמצעים כדי לסגור את בית הספר שלנו.
כדי למנוע ממשרד החינוך לסגור אותנו, אנחנו מקימים צוות פעולה.
בצוות יהיו חברים מורים ואנשי חינוך, הורים ודורשי שלומנו שרוצים להוביל שינוי מהותי בחינוך במדינת ישראל. אנשי הצוות יפעלו בהתנדבות.
כדי לנצח במאבק המשפטי והציבורי הצוות צריך לפעול במספר ערוצים: עליו לנהל את החזית המשפטית, לגייס לובי של תומכים, לעורר אהדה ציבורית, לרתום את התקשורת ועוד. כל אלו דורשים משאבים כספיים עצומים.
זה הזמן לקחת חלק פעיל למנוע את סגירתו של הפלא הנקרא הבית העגול!
אנא עיזרו לנו לממן את המאבק המשפטי נגד סגירתו של הבית העגול.
כנסו לכאן כדי לתמוך ולעזור.
ההרצאה שלמטה, "כיצד בתי הספר הורגים את היצירתיות", התפרסמה בשנת 2006 באתר TED, והפכה להיות ההרצאה הנצפית ביותר מתוך 700 ההרצאות באתר. הנחת היסוד שלה היא שילדים נולדים מלאי סקרנות, יצירתיות ורצון לשיתוף פעולה.
גם הבית העגול בנוי על הנחת יסוד זו, והילדים בו מקבלים את הכלים והתמיכה לגדול מתוך שמחה, ביטחון, חופש וסקרנות. בבית העגול אין "לקויי למידה" לעומת "מחוננים": כל אחד בקצב שלו.
הבית העגול הוא חלק ממגמה הסוחפת את העולם, ומבשרת על נקודת איזון חדשה בין חירות לסמכות: לא עוד תפיסה חינוכית אחידה, המוכתבת מלמעלה באופן פוליטי; בני אדם אינם אחידים, לא בגיל הבגרות וגם לא בגיל בית הספר.
אנחנו מרגישים שיש לנו מזל. הילדים שלנו הולכים לבית הספר ברצון ובשמחה. אבל לצערנו הרב הבית העגול, האהוב עליהם כל כך, נתון בסכנת סגירה מתמדת אך ורק בגלל שגישתו החינוכית שונה מזו של משרד החינוך.
וזה לא רק הסיפור שלנו – המלחמה הזאת היא מנת חלקם של עשרות בתי ספר.
נראה כי משרד החינוך מנסה להילחם, באמצעות מאבק משפטי יקר, ביוזמות חינוכיות המאיימות על השליטה הריכוזית שלו במערכת.
משרד החינוך חותר לשלול מההורים, גם בבית העגול,
את הזכות לבחור איך ילדיהם יפגשו את העולם.
זוהי דרך פעולה מקוממת ושרירותית!
ואם רציתם להגיע בקלות לשורה התחתונה
- בימים אלו אנו נלחמים על חייו של הבית העגול שהוא בית ספר נדיר ומיוחד במינו, שמורת טבע של חינוך דיאלוגי שבמרכזו אהבת האדם.
- אנו נגררים על ידי הממסד האטום למאבק משפטי יקר שנכפה עלינו. כל יום של המערכה הזו עולה לנו כסף רב.
- המאבק הזה אינו הוגן והכוחות בו לא שקולים: משרד החינוך מסתמך על חוסר המשאבים של מסגרות כמונו כדי להתיש ולסגור אותנו. צוות הפעולה שהקמנו יוכל בעזרתכם לנצח.
אל תתנו לאטימות הממסדית לסגור מיזם חינוכי המחזיר למרכז את האדם ואת אהבת אדם. מקום המאמין בחינוך אמיתי, מפסיק לחלק ציונים ולתייג ומאפשר לכל ילד וילד לפרוח בדרכו.
הסכום שאנו מבקשים, 60,000 ש"ח, הינו רק חלק מהסכום הנדרש כדי להגן על היצירה הנפלאה הזו משרירות הלב של המערכת.
כל תמיכה תסייע!
באהבה ובתודה
ילדי ואנשי הבית העגול
לא הבנתי ** למה ** משרד החינוך רוצה לסגור ?
יש הרבה מסגרות חינוך אלטרנטיביות כמו רודולף שטיינר שעליהן לא שומעים על כוונה לסגירה…הן גם מסגרות באותו סגנון כמו הבית ספר הזה, בלי מבחנים, הרבה יצירתיות ועוד.
לא מבין מה הסיבה
בתי ספר בישראל זה ביזבוז זמן. 12 שנים מבוזבזים, את הבגרויות אפשר לעשות גם בלי הביזבוז זמן שנקרא בית ספר, הם פשוט גונבים מהילדים את הזמן שלהם. מה שאפשר לתקתק ב- 3 שעות הם מורחים בלי שום סיבה.
בתי ספר נהיו בייביסיטר ולכך אני מתנגד
זה הכול הנדסה חברתית שהנשים יצאו לעבוד וכך מי ידאג לשטיפת המוח של הדור החדש, המדינה כמובן.
פעם משכורת של גבר היתה מספיקה, אבל בגלל הקמפיין של רוקפלר והפמינזם משכורת אחת היום כבר לא מספיקה. היום יש צורך ב-2 משכורות בשביל אותה רמת חיים. הנדסה חברתית כפי שאמרתי. בארה"ב לפחות יש הומסקולינג וילדים שלומדים בבתי ספר שלא מטעם המדינה מצטיינים יותר בלימודים.
כיום יש לנו דור שלם של בוגרי אוניברסיטאות שפשוט לא מסוגלים לחשוב בכוחות עצמם. אין שום הבדל בינם לבין הדתיים. לדתיים יש את התנך והתלמוד ולחילוניים יש את הטלויזיה והעיתונים. והם יהיו מוכנים להגן על האמונות, אמונות פסבדו מדעיות שהוחדרו להם דרך הממסד בלהט כזה שלא יבייש אנשים פאנאטים.
היום אנחנו חיים בזמן של תרמית ומניפולציה גדולה על ראיית העולם.
כמעט כל מה שכתוב בעיתונים או משודר בטלויזיה זה מניפולציה פסיכולוגית, או שהם פשוט מעדיפים לא לדבר על נושאים מסויימים לחלוטין, הרי חס וחלילה אנשים יתחילו להתעורר.
יחי ההבדל בין התנ"ך והתלמוד לבין טלביזיה ועיתונים!!!!
בהחלט אני מסכימה שיש לאפשר קיומם של בתי ספר אינדבידואליים כאלו!
ובאותה מידה יש לאפשר למי שמעדיף חינוך תורני!
משרד החינוך הולך לכיוון של תמיד התערבות בבית הספר.
כמו שחשפה אמא עצבנית בבלוג שלה:
http://immatzbanit.blogspot.co.il/search?updated-max=2014-01-02T21:10:00%2B02:00&max-results=2
משרד החינוך מתעקש לתת כסף לבית הספר ובתמורה להגדיל את שליטתו לאורך זמן.
גם תומך בהתכנסות,פחות סוגים של בתי ספר שיהיה לו קל יותר לשלוט.
דייב אחי היהודי היקר אתה צודק מאוד…שבת שלום ומבורכת.
אבל ההבדל בינינו החרדים האינטליגנטים לחילונים המהונדסים הוא ענק וגדול,אנחנו חושבים מחוץ לקופסא ואנטי ממסדיות הרוצה לקבוע לנו איך לחיות ובמה להאמין ואת מי לעבוד…
ל Dave היקר,
מכל מה שכתבת יש רק דבר אחד עקרוני שמציק לי קצת:
שכתבת את זה לפני! (:
פרט לזה – אתה גדול ואני שמח שיש עוד אנשים שרואים אל מחוץ לקופסה.
יש מלא סרטים על זומבים אבל הבדיחה היא על חשבון הצופים כי הרוב הגיעו לרמה של זומבים – לא בגלל שהם אוכלי בשר אדם אלא בגלל שהם מונעים מתוך החלטת ה"אחר"
אנשים נמצאים במצב היפנוטי ככה שכיום הטלביזיה הופכת להיות מגוון הדעות שלהם – וזה מגוון מאוד מצומצם.
אני בכלל לא רוצה להיכנס לרמה של התוכניות.
כל 12 השנים הללו זה בזבוז מוחלט של זמן – לא כולם חייבים להיות מהנדסים אבל היכולת לחשוב לבד – בנאדם!
אני בעד כל שיטה אשר מועילה יותר מבי"ס קונבנציונלי – ובאמת קשה לרדת מתחת לזה.
שלא לדבר על השימוש הנרחב בסמי רחוב וריטלין שיש בבתי הספר – לא נתפס בכלל!
הזומבים לא יכולים לראות ולכן אין הרבה התנגדות ואת זאת שכבר יש אז התקשורת לא מעבירה כמעט.
המערכת עובדת לא נכון
זה לא רק שהמלך עירום הוא גם מכוער וטיפש.
המדינה הזו נבנתה בזכות אנשים עם יכולת חשיבה וחזון והיא תמשיך לשרוד לרמה שאותם בעלי חזון יהיו בה.
וואו ! כמה עצוב! זה פשוט מדהים איך לאט לאט מצליחה המדינה לסגור ולכבות כל דבר טוב ויצירתי שקם.
הבית העגול הוא אבן יסוד באזורנו, וזה פשוט עצוב שלא מפסיקים להתפל אליהם. ביקרתי בזמנו במקום כשרציתי לרשום את אורי שלי לגן…מקסים…יצירתי…אחר.
לא היה מקום מרוב רשימות של הורים שרוצים להכניס את ילדיהם לשם. נרשמים לגן הזה כשהילד נולד, או כשהוא בבטן.
בתור אמא לילדים שנמצאים עכשיו בדמוקרטי בחדרה ולמדו תמיד בגנים אלטרנטיביים "לא חוקיים" אני יכולה רק להגיד שהמקום הזה (המדינה) לא שווה את דור הזהב הבא שאנחנו מנסים ליצור. לא מגיע להם! אני מצידי אנסה לפרסם בבלוג שלי את הנושא כמה שאפשר. שיהיה בהצלחה. ליבי אתכם.
תפסתי אתמול כמה אדם צריך לשלם עבור פרסום פלאיירים של גן ילדים פרטי שבבעלותו… האדם המנהל אותו נאלץ לשלם לי כ1200 למעשה רק כדי שארבעה אחוז או פחות מהתושבים באיזור שלי בכלל יטרחו לעשות לו טובה ולקרוא את המודעות שאני שם להם בתיבות… ממש נפל לי לפתע האסימון לגבי איפה אני חי!!! המדינה הזו שאתם משלמים לה מיסים היתה צריכה לסבסד את האדם הזה ולכלול אותו אוטומאטית ברשימת גני ילדים!!! האדם הזה נאלץ לשלם למפרסם חיצוני מכיסו!!! זה פאקינג גן ילדים!!! למה זה מגיע לי לחיות במדינה כזו?! עד עכשיו אני בספק אם בכלל יהיה הגון מצידי לדרוש בכלל כסף על מה שעשיתי לו! במדינה מתוקנת היו שולחים אליו את הילדים והפעוטות בלי שהוא יצטרך לרדוף אחרי לקוחות אנוכיים וחסרי אכפתיות!!! איפה ההבנה והסולדריות?! אני שואל אם בכלל כדאי לי לקחת ממנו תשלום!!! זה עסק שאמור לדאוג לילדים של אנשים אחרים!!! זה לא צחוק!!! איפה אני חי?!
למה האטימות הזו של משרד החינוך?
אני מקווה שהבית ספר הזה ימשיך להתקיים.
גם אני חושב ש- 12 שנים בבית ספר זה בזבוז זמן, זמן מאוד חשוב ויקר שאינו מנוצל כראוי, קוטלים את היצירתיות והמחשבה הטהורה. מכריחים אותנו ללמוד הרבה דברים כ
מיאו, בדיוק.
"ואני בתוך הגולה", האני הפנימי אינו מתגלה לאדם, רק לפי מדת הטהרה והקדושה שלו, לפי המידה שבה הנשמה מאירה באדם. חטא האדם הראשון בכך שהתנכר לעצמו, בכך שהקשיב לדעתו של הנחש ואיבד את קולו הפנימי. חטא כשלא ידע להשיב תשובה ברורה לשאלה "איכה!?". חטא עם ישראל כשהלך אחרי אל זר מפני ששכח את עצמיותו. חטאה הלבנה כשקנאה בשמש איבדה את שמחת חלקה כשהשוותה את עצמה אל זולתה. וכה הולך העולם וצולל באובדן האני של כל אחד, של הפרט ושל הכלל. באים מחנכים מלומדים מסתכלים בחיצוניות, מסיחים דעה גם הם מן האני, ומוסיפים תבן על המדורה, משקים את הצמאים בחומץ, מפטמים את המוחות ואת הלבבות בכל מה שהוא חוץ מהם, והאני הולך ומשתכח. וכיוון שאין אני, אין הוא, וודאי וודאי שאין אתה.
– הרב קוק
{ מתוך הספר "אורות הקודש"
כנראה שיש אמת בדבריהם של דייב ושל אופיר,חבל שהיא קטנה מספיק כדי להפוך כמעט לשקר,אני לא מאשים אבל זה מה שקורה כשהעמדה הבסיסית היא שאין לאף אחד שחושב הפוך ממני מה להציע לעולם,התרופה שלי היא לנסות להכיל מעט את השונה בלי לשנות את עמדתך וכמובן ללמוד את הרב קוק,שבוע טוב וחודש אדר א' שמח ומהפך.
זה לא אור. זה דודה חנה שלך בחסות ארגון הפ.א.ב.י שדחפו לך קוטג' לתוך הלוע בניגוד לרצונך כשהיית ילד שגרם לך לחשוב כמו משוגע… תכה אדם כל חייו ותלמד אותו שהוא ישראלי יהודי והוא יאמין לזה.