- פרויקט אמת אחרת - https://www.emetaheret.org.il -

שומן זה רע! האמנם?

ידוע לכל ששומן זה רע.

שומן נקשר אסוציאטיבית עם עורקים סתומים והשמנה.  בגלל זה אנחנו "זוכים" לראות את המדפים בסופר מפוצצים במוצרים אנורקטיים וחסרי סקס-אפיל שכוללים מאכלים מעוקרים ונטולי טעם.

הקונבנציה אומרת ששומן, ובעיקר שומן רווי הידוע לשמצה, מצטבר ברקמות ובעל יכולת שקיעה גבוהה יותר בכלי הדם היות והוא צפוף יותר וכבד יותר בגלל נוכחות מולקולרית של פחמנים בשרשרת שלו. הדבר המעניין הוא שלא מזמן נכנס למיינסטרים שמן הקוקוס בעל הסגולות הרבות ביניהן האטת הקצב המטאבולי, הזנה של העור והשיער, הורדת שומנים וכולסטרול בדם ועוד. מה שעוד יותר מעניין זה ששמן קוקוס מלא בעיקר בשומן רווי, אז איך לעזאזל הוא מוריד שומנים?!

שטיפת מוח של שנים חינכה אותנו להאמין לשקר הזה.

אוכלים ואוכלים ונשארים רעבים

 

אז איך אנחנו פועלים? אוכלים לחם ובצקים בכמויות, אורז, ירקות בלי סוף, ואז מה אנחנו נשארים רעבים כי רמת הסוכר בדם מזנקת למעלה {אם יש סיבים אז טיפה טיפה יותר לאט} ואז יורדת דרמתית ואנחנו נשארים עם רעב שלא נגמר ושואלים וואט דה פאק? אכלנו הרגע, למה אנחנו רעבים כל הזמן? ואז אומרים לכם שומן זה רע, תצרכו כמה שפחות אגוזים, זרעים ושקדים, מעט אבוקדו, מעט שמן, כמה שפחות שומן מהחי, כי גם הערך הקלורי שלהם גבוה וגם כמובן זה רע ללב.

מה שיותר רע ללב לדעתי זה הכרס המשתפלת והכסף שנוזל ממנה כתוצאה מצריכה מאסיבית של מזון. ובבקשה מכם תכירו לי את האדם שהשמין מאכילה של אגוזי מלך, כי לי בעיקר יוצא להכיר מכורים לבורקס.

ואז נוצר מעגל קסמים חולני שבו אתם צורכים וצורכים ונותרים מורעבים ושמנים יותר.

איכות חיים נמוכה כשל אמבה

אז בוא נאמר ת'אמת, אז האמת ששומן הוא קצת יותר מפי 2 בערכו הקלורי לעומת חלבון ופחמימה ונכון שצריכה רבה שלו תוביל להשמנה, אבל מצד שני צריכה רבה של כל מזון אחר תגרום להשמנה {ואני לא מדבר על ירקות כי זה מוגזם}.

הבעיה בתזונה הנוכחית זה שהיא מבוססת על טעמים שטחיים ואטומים כמו מתוק ומלוח עם מרקמים טרנסיים {שומן טרנס} ומזונות בעלי אינדקס גליקמי גבוה שכוללים גם קמחים מלאים {לכל חסידי המלא, היזהרו הסכרת בדרך} שמעלים את רמת הסוכר ויוצרים שלל בעיות כמו עלייה של טריגליצרידים, קריסה של לבלב תחת העומס {סכרת 2}, כלי דם הרוסים ומכאן הדרך לאיכות חיים נמוכה כשל אמבה סלולה כמו דרך המוות בבוליביה.

לעומת זאת הוספה של שומן לתפריט תגביר את זמן השובע בגלל הצפיפות המולקולרית הגבוהה והעובדה שלוקח לו הרבה זמן להתפרק שלא כמו חבריו המוכרים מהצלחת אדון אורז ומר לחם מלא.

עכשיו דבר נוסף ששוכחים זה העובדה ששומן משמש כנשא של ויטמינים מקבוצת A,D,E,K וכשמורידים שומן מהתפריט אז מן הסתם תהיה קליטה מועטה ביותר של הויטמינים האלה מה שיגרור בעיות מחרידות, שהאנורקסיות מכירות יותר טוב מכולנו, כמו עצמות פריכות, אוסטאופורוזיס, בעיות עור, שרירים, כלי דם פריכים, שיער חלש נושר ומתפורר, מערכת חיסון חלשה, פגיעה בפעילות מנטאלית-מוחית ועוד כהנה וכהנה כייפים כאלה שאף'חד לא רוצה לחוות בשום מצב בחיים.

והגענו לחלק היפה. לא רק ששומן לא בהכרח גורם להשמנה, יתרה מכך הוא יכול לרפא השמנת יתר וסכרת סוג 2! איך הוא עושה זאת? גלוקונאוגנזה.

גלוקונאוגנזה

 

במידה וכל התזונה שלנו תהיה מחלבון או שומן או שניהם אז הגוף יצטרך להשתמש באנרגיה המוצעת לו מהמזון שהיא לא סוכר זמין לכן הוא "ילמד" את עצמו להשתמש באנרגיה ממאגרי השומן {וגם מן הסתם מסת השריר תרד, אבל זה בכל דיאטה}.

תזונאים יגידו לכם: "אוי ואבוי, זה יכול לשבש את מאזן החנקן" ועוד כל מיני הגיגים דוקטורנטים ומתנשאים, אבל בינינו, התפריט שהם יציעו לכם הוא לא פתרון יותר טוב ובטח שלא מועיל. ואי אפשר להאשים אותם כי הם בסך הכל פיונים יוצאי בתי ספר עם אג'נדה ברורה שלא כוללת בתוכה את רווחתכם או בריאותכם. וגם אי אפשר להאשים אתכם, השמנים, כי כשהמצב רע אתם תקשיבו לכל אחד שייעץ לכם וככל שהחלוק שלו לבן יותר זה טוב יותר.

אין הבדל בין השמן לעני. האדם העני נמצא תחת לחץ ולכן יפעל מתוך חרדה לקיום שלו ויבחר להקשיב רק ל"מומחים" הידועים בציבור שמייעצים אותו דבר לכל העולם.

בקיצור כפי שאומר הפתגם החדש-ישן, אדם נזקק וחולה שווה יותר לממשלה מאדם מת. לכן ממוצע הגיל עולה ואיכות החיים יורדת.

תמונה באדיבות:  [Jeanne Claire Maarbes] / FreeDigitalPhotos.net