גם אם תנסו ממש חזק להתכחש לזה, זה לא ישנה את העובדה שאנו חיים בעולם שנוצר ע"י אנשי שיווק ופרסום.
פרסום הוא כוח חזק מאוד שעיצב את תבניות המחשבה וראיית העולם של מיליארדי אנשים מאז תחילת המאה ה-20 כאשר הוא נכנס לתקשורת הרדיו ומאז שנות ה-40 דרך הטלוויזיה.
עם כוח והשפעה נדרשת גם אחריות (לפחות בתיאוריה), אך נסו לומר זאת למי שעבד בתעשיית הפרסום בתחילת המאה ה-20.
אפילו היום, מפרסמים לא מנסים חזק מדי לשמור על סטנדרטיים מוסריים, אך בעידן של רשתות חברתיות, האמת צפה היום מהר מאוד למי שמוכן להקשיב ומחאות חברתיות יכולות להפיל חברה שמגזימה במסרים שלה.
למרות שגם היום הפרסומות מלאות בשקרים, בהטעיות וברמיזות מיניות (או במיניות ללא בושה), הפרסומות הישנות שלפניכם שוברות כל שיא אפשרי בגזענות, שקרים והשפלת נשים.
כשמביטים בפרסומות הללו קשה שלא לשאול: "איך לעזאזל אישרו אותם?"
האם אנשים היו עיוורים לחלוטין או פשוט כנועים?
אבל אז נזכרים שלמרות שעבדות השחורים באמריקה הסתיימה רשמית ב-1865, היא למעשה המשיכה להתקיים בצורות שונות עד 1928 לפחות…
ושהאפרטהייד בדרום אפריקה התקיים עד 1994…
וכשממשיכים לחשוב אז בעצם מגלים שחלק מהמסרים הללו עדיין כאן, הם רק צבועים בצבעים יפים יותר ועם תלת מימד מגניב.
קל להאשים את אנשי השיווק והפרסום בכל הרעות החולות של החברה, אבל הפניית האצבע המאשימה אליהם היא בעצמה צורה ילדותית של העברת האחריות למישהו אחר.
זה מסיר מעלינו את הצורך או החובה להשתנות.
זו הסיבה שאני מאמין שעד שלא יהיה שינוי פנימי, לעולם לא יהיה שינוי חיצוני בר קיימא.
הדרך היחידה ליצירת חברה צודקת לדעתי, היא לנסות להיות יותר צדיקים בעצמנו.
אז הנה לפניכם 23 מהפרסומות שעיצבו את צורת המחשבה של חצי עולם במאה ה-20.
בחלק מהפרסומות תרגמתי את גוף הטקסט אם הוא היה חשוב להעברת המסר.
חושבים שהמאמר הזה חשוב? שתפו בבקשה…
1. ככל שהאישה עובדת קשה יותר, היא נראית חמודה יותר
2. רוב הגברים שואלים "האם היא יפה?" ולא "האם היא חכמה?"
3. אמא שלך לא רחצה אותך עם סבון פיירי?
4. השתמשו ב"כלורינול" ותהיו ממש כמו הכושי הלבן
5. טיפות קוקאין לכאבי שיניים
6. שמור אותה היכן שהיא שייכת
7. פרסומת לבשר חזיר משומר
8. תראה לה שזה עולם של גברים!
9. בשביל זה יש נשים
10. הלקוח הצעיר ביותר בעסק
11. אל תדאגי יקירתי, לפחות לא שרפת את הבירה!
12. גברים טובים יותר מנשים!
13. אם בעלך מתי שהוא יגלה…
14. יותר רופאים מעשנים "קאמל"
15. יותר רופאים מעשנים "קאמל" #2
16. תנשוף לה בפרצוף
17. תתחיל מוקדם. גלח את עצמך.
18. זה נחמד שיש אישה בבית
19. בגלל שתמימות זה סקסי יותר ממה שאתם חושבים
20. חג מולד שמח למעשנים!
21. האם זה תמיד לא חוקי להרוג אישה?
22. סגה: ככל שתשחק בזה כך זה יהיה קשה יותר
23. משהו לעשות עם היד שלא יגרום לך להתעוור סגה#2
מקור: boredpanda
מזכיר את הסצנה על ה – coon's chicken מהסרט "העולם שבפנים" –
http://www.youtube.com/watch?v=b_h4tgHbUho
לא הבנתי מה הבעיה עם הפרסומת של סכיני גילוח ג׳ילט, מספר 17…
חלק מהפרסומות ממש הצחיקו אותי (כמו האישה בתור שטיח וכו')
מדהים לראות איך שפעם דברים כמו גזענות, שוביניזם, עישון וכו' היו מאוד בולטים אז ולצערי מאוד פופולריים.
אבל מה שכן, היום אין סיכוי שיראו פרסומות מהסוג הזה היום.
אם כבר אז את ההפך: יראו את הגבר מושפל, או את האדם הלבן כנחות יותר מקבוצה של שחורים וכו'.
לצערי דברים כמו מיניות מוגזמת ושימוש בילדים לשיווק מיניות בפרסומות קיימים עד היום…
שום דבר לא שונה היום כל המדיום הזה פשוט מעכב את האנושות חבל שרוב האנשים לא קולטים
מה לא עושים בשביל לקדם מוצר… עצוב!
לעצור אי אפשר אבל להכניס אתיקה והסברים מגיל קטן אפשר.
דבר לא השתנה…הקודקודים שולטים בנו בדיוק כמו שפרעה שלט בנו במצריים וכמו המן הרשע בפרס וכמו היטלר של גרמניה.
שום דבר לא השתנה, המגמה נשארה אותה מגמה רק הדרך לכאורה השתנתה…
אל תאמינו לשום שינוי חיצוני זמני..תתבגרו ותבינו שעובדים על כולנו בעיניים…מלעיטים אותנו בכפית, ביס אחר ביס בכדי שנעכל לאט לאט ובטוח.
הכל כלפי חוץ הצגה ענקית של טייקונים ומנהיגים עשירים שמחליטים לנו את החיים. שקובעים לנו מה ואיך לנשום וכמה מותר לכל אחד לחיות.
כל מי שחופר עמוק יותר יודע יותר ומי שחופר מעט יודע פחות – ככה מלמדים אותנו כבר מילדות להסתפק במועט ולהימנע מדרישות מוגזמות –
החינוך פגום מיסודו ועטוף במסכת קישוטים מפתים לטישטוש ההכרה.
אף פעם המצב לא היה טוב יותר – תמיד היה כך…
האופוריה והתום של פעם בו כולם האמינו בכולם לכאורה התחלפו בחשדנות לכאורה כשבעצם מדובר באותה הגברת – הכל כאמור הצגה – ספינים – ועבודה בעיניים.
הם לא מוכנים לחלוק בעוגה הגדולה ושולטים בה במרץ רב. מצידם שכולנו נתפגר בלי הבדל דת גזע גיל מין וכו'…כמה שפחות טוב יותר עד לקבלת האיזון הגלובאלי הרצוי.
והמבין יבין, ומי שעדיין אינו מבין את הרעיון השטני שעומד ומפעיל את הדברים אז לא נורא – כנאמר: אין שכל אין דאגות, או החמורים נוערים והשיירה עוברת.