המהפכה התעשייתית שהתרחשה לפני 150 שנה הייתה נקודת מפנה עבור האנושות כולה.
המכונה, הדפוס, פס הייצור והמחשב שינו את חיינו ללא היכר.
כל מי שער לדברים שמתרחשים סביבנו בעולם חש שהמהפכה הבאה בדרך.
איינשטיין עד יומו האחרון ניסה לפצח את התאוריה של הכול כיוון שראה את התאוריה הקוונטית כתאוריה לא שלמה.
לאחרונה מתברר, על ידי עבודה קבוצתית של מדענים מתחומים שונים, שהסיבה שכבר 100 שנה לא נמצא מודל המתאר בצורה שלמה, טמונה בהנחה בסיסית שגויה.
ניתוח העולם הפיזיקלי, בקנה במידה הקטן של חלקיקי האטום ובקנה המידה הגדול של גלקסיות וכוכבים, כמערכת מכנית מוביל למבוי סתום.
התיאור של תאוריה שלמה מתבהר כאשר בוחנים את היקום הפיסיקלי כולו כמערכת פרקטלית של אורגניזם אחד המכיל אורגניזם רבים.
ממש כמו הגוף שלנו המכיל אברים שונים, שכול אחד מהם מכיל תאים.
במה זה שונה מהתפישה הקיימת?
היקום כאורגניזם אחד, מתפתח
את המכונה אנחנו מייצרים פעם אחת והיא לא מתפתחת לאחר שיצאה מהמפעל, לעומת זאת את העץ, שהוא מערכת חיה, איננו מייצרים אלא זורעים והוא לעולם לא מפסיק להתפתח, גם כאשר הוא ממשיך את השושלת על ידי הזרעה בעצמו. על פי תפישת מערכת המכונה היקום נוצר פעם אחת בפיצוץ אדיר ה- BIG BANG, ותנועת הכוכבים והגלקסיות המתרחקות אחת מהשנייה הם המשך התנועה שהחלה לפני כ- 13.7 מיליארד שנים.
על פי תפישת היקום כאורגניזם אחד הפיצוץ לא היה חד פעמי אלא היקום ממשיך לגדול ולהתפתח בכול רגע נתון. הבריאה, על פי תפישה זו, מתרחשת בכול רגע ורגע.
מאפיין נוסף הוא התלות ההדדית.
מכונה, כמו למשל המקרר שלנו, תלויה במערכת החשמל.
כאשר ננתק את המקרר מהחשמל המקרר יפסיק לעבוד, בעוד מערכת החשמל תמשיך לתפקד ללא מפריע.
זוהי תלות חד צדדית חיצונית.
המחשב לא יבצע דבר כל עוד לא נזיז את העכבר או ניגע במקלדת – המחשב מחכה להוראות מצד המפעיל כדי לבצע משימות.
חתול לעומת זאת, לא זקוק למפעיל והוא לא מחכה להוראות מגורם חיצוני כדי לזוז.
למערכת חיה יש רצון משלה והוא זה שמניע אותה.
בין המרכיבים של המערכת החיה מתקיימת ערבות הדדית, כלומר ניתוק הכבד, הלב או המוח לא יגרום רק לכבד להפסיק לעבוד אלא כל המערכת תקרוס.
תופעה זו של ערבות הדדית מתקיימת בכול מערכת חיה.
זו ציפור? זה מטוס? לא! זה סופר אורגניזם!
אנחנו רגילים לראות מערכת חיה כגוף חי אחד, אורגניזם אחד. אך מערכת חיה יכולה להיות מכלול של אורגניזם רבים, תופעה הנקראת סופר אורגניזם. סופר אורגניזם הוא אורגניזם אחד המכיל הרבה אורגניזם בודדים המקיימים ביניהם ערבות הדדית.
לדוגמא קהילת נמלים או להקת ציפורים.
למרות שכל ציפור היא אורגניזם בודד, הלהקה כולה מקיימת את התכונות של אורגניזם אחד. הציפורים או להקת הדגים תלויים אחד בשני בערבות הדדית. לדג הבודד אין סיכוי לשרוד ללא הלהקה. לא ניתן לבחון את התנהגות להקת ציפורים בעת נדידה כאשר בוחנים את הציפור הבודדת. על פי אותו עקרון לא ניתן לבחון את התנהגות האטום על ידי פירוקו לחלקים ובחינה של כול חלקיק בנפרד.
תפישת היקום כאורגניזם אחד, היא תפישה חדשנית ההופכת את הקערה על פיה. על פי תפישה זו היקום הוא אורגניזם אחד המכיל אורגניזמים בצורת גלקסיות, המכילות אורגניזמים בצורת מערכות שמש, המכילות אורגניזמים בצורת פלנטות, המכילות אורגניזמים בצורת קהילות בני אדם, המכילות אורגניזמים בצורת משפחות, המכילות אורגניזמים בצורת גוף האדם, המכילים אורגניזמים בצורת אברי הגוף, המכילים אורגניזמים בצורת תאי הגוף, המכילים אורגניזמים בצורת מולקולות, המכילות אורגניזמים בצורת אטומים, המכילים אורגניזמים בצורת חלקיקים אלמנטרים. כול היקום מהגלקסיות ועד חלקיקי האטום תלויים בערבות הדדית אחד בשני.
הרפואה המזרחית תופשת את גוף האדם כמכלול שלם, רפואה הוליסטית (שלמה), כאשר הבעיה נעוצה במכלול המערכת ולא בפרט אחד בגוף.
התפישה המדעית החדשה רואה את המערכת בכללותה, מדע הוליסטי.
כלומר הבעיות שאנו נתקלים בהם דורשות התייחסות הרבה יותר רחבה מטיפול בבעיה עצמה.
המשבר הכלכלי הוא סימפטום של הבעיה ולא הבעיה בפני עצמה. כמו כן ההתחממות הגלובלית, שינוי מזג אויר קיצוניים ועוד. כולנו רקמה אנושית אחת שבה מתקיימת ערבות הדדית, שבה לכל אחד מאתנו תפקיד שונה בתוך מערכת מורכבת אחת. אף אחד מאתנו הוא לא בורג במערכת, כי אנחנו לא מכונות. כאשר אנחנו משתפים פעולה אנחנו לא מכונה משומנת אלא מערכת חיה אחת הכוללת פרטים רבים. כפי שיד ימין לא מכה את יד שמאל, כך אין מקום שאנו נכה אחד את השני.
התיאוריה של הכל
זו היא התאוריה של הכול כיוון שהיא נוגעת לכול תחום מדעי, פסיכולוגיה, פיזיקה, מדעי המוח, סוציולוגיה, כלכלה, רפואה, מדעי המדינה, כימיה, מדעי המחשב וביולוגיה. לכן הפיתוח שלה חייב להיות שילוב של מדענים רבים מתחומים רבים הפועלים ביחד כגוף אחד. חוכמה קולקטיבית זו של מדענים מכול העולם יוצרת ברגעים אלו ממש את התאוריה של הכול.
אנו מוצאים חיבור בין ממצאים מדעיים עם ידע רוחני המצוי כבר אלפי שנים. הפעילות שלנו משלבת דיון עם רבנים, מקובלים, אנשי זן ושאמנים.
ברצוננו לפתוח את הדיון ולשתף את הציבור הרחב. אנו רואים חשיבות בכל אדם כפוטנציאל לתרום לקידום האנושות לשלב הבא של ההתפתחות. על פי התפישה של תאוריה של הכול, לכל אחד מאתנו יש תפקיד ייחודי בבריאת המציאות, ולכן אנו קוראים לכם לקחת חלק בתהליך.
ברצוננו לקיים מפגש בישראל, כפי שמתקיים בעולם זה מספר שנים, בו יהיה דיון בין רבנים, אנשי רוח, מדענים מתחומים שונים והציבור הרחב על כול גווניו. המעוניינים במידע על כנס מדע ומודעות 2013 שיתנהל בעזרת חוכמת ההמונים, אנא הירשמו לקבוצת הדיון הבאה: http://n.sendmsg.co.il/Minisites.as…
ד"ר חגי פולקמן
ד"ר אלון רטר
פרופ' פרנסואז טיביקה
החדש שנאמר כבר מזמן, האמת לא משתנה אבל היכולת לקבל אתה בהחלט משתנה, אני אפילו לא רומז שהאמת נמצאה אולם היכולת להוציא את הראש מהקופסא זה צעד בכיוון הנכון.
אהלן
אני חושב שכדאי לשקול את הטענה שהרצון הוא זה שמפעיל את מה שמכונה כאן "המערכת החיה". קודם כל הרעיון שהגוף שלנו הוא מערכת חיה (כלומר מכנית), רומז על כך שהרצון בא ממקור אחר מאשר הגוף המכני. ואם הוא בא ממקור אחר אז מהוא? האם הוא באמת יכול להפעיל את הגוף רק ע"י רצונו??? כנראה שיש לו תלות בגורם נוסף שיכול להניע אותו. וזו תלות שחשוב להכיר, יותר מהתלות ההדדית לכאורה שיש בין אורגניזמים שונים. (שגם את התלות הזו בעצם מארגן, כנראה אותו גורם נוסף…)
שלום לכולם,
אני מציע לקוראים הפניות שקשורות לנושא. שתי הראשונות
באנגלית והשאר בעברית:
1. כנסי SAND = SCIENCE AND NON DUALITY:
http://www.scienceandnonduality.com
2. הפניה לספרה של פרופ' פרנסואז טיביקה: כימיה מודעת Molecular Consciousness (באנגלית):
http://www.amazon.ca/Molecular-Consciousness-Francoise-Tibika/dp/1594774846
3. כנס מדע ומודעות 2012:
http://www.youtube.com/watch?v=5815zpuhJkA
5. אתר מדעםרוח:
http://q-spacetheory.org/59888/%D7%9E%D7%93%D7%A2%D7%9D%D7%A8%D7%95%D7%97
3. כתבה באתר אמת אחרת: "כשהמדע והמיסטיקה נפגשים":
https://www.emetaheret.org.il/dev/2012/05/12/%d7%9b%d7%a9%d7%94%d7%9e%d7%93%d7%a2-%d7%95%d7%94%d7%9e%d7%99%d7%a1%d7%98%d7%99%d7%a7%d7%94-%d7%a0%d7%a4%d7%92%d7%a9%d7%99%d7%9d/
מספר הערות:
"לאחרונה מתברר, על ידי עבודה קבוצתית של מדענים מתחומים שונים, שהסיבה שכבר 100 שנה לא נמצא מודל המתאר בצורה שלמה, טמונה בהנחה בסיסית שגויה."
– אני מבין שאותם מדענים בדיוק מצאו את המודל המושלם של היקום ולכן הם התפנו לקבוע מה הסיבה שמודל זה לא נמצא עד כה…
"ניתוח העולם הפיזיקלי, בקנה במידה הקטן של חלקיקי האטום ובקנה המידה הגדול של גלקסיות וכוכבים, כמערכת מכנית מוביל למבוי סתום."
– לא בטוח ש"מבוי סתום" זה התיאור המדויק להתקדמות המדעית והטכנולוגית של 150 השנים האחרונות…
ויש עוד לא מעט אי דיוקים..
התכונה החשובה ביותר הדרושה למדען היא צניעות. אני תמיד בעד כיווני חשיבה חדשים אבל אין הכרח לזלזל כך במדע הקיים שהוא כשלעצמו, גם אם איננו שלם, הישג מופלא ומקסים של האדם.
יונתן שלום,
תודה על ההערות. אכן צניעות היא מידה חשובה לכל מדען ולכל אדם.
אותם מדענים טוענים שהתפיסה המדעית המקובלת לפיה המדען נפרד מהנסוי אינה נכונה. הם מציעים תפיסה בה התודעה נכנסת לתמונה, והמציאות היא תלוית צופה.
אפ זה נשמע לך מוזר ושגוי, אשאל שאלה פשוטה: " כמה מבני משפחתך רואים את המציאות בדיוק כמוך?
אף אחד אינו מזלזל בהישגי המדע. נהפוך הוא. כולנו מעריכים ומוקירים את ההישגים האדירים של המדע בהבנת היקום ובפיתוח טכנולוגיות חדשות שעוזרות לאדם.
אבל, הפיסיקה הישנה כן הגיעה למבוי סתום. למשל, תורת הגרביטציה נכשלת בסקלות גדולות של גלקסיות ויותר. החומר הנצפה מסביר רק כ-4-5% מהתנועות ביקום. המדענים מתפתלים ומחפשים חלקיקים חדשים כדי להסביר 95% מהיקום ולא מוצאים אותם. לדעתנו, צריך להוסיף את התודעה למשוואות.
המודל של מציאות תלוית צופה נכנס גם בכל תחום אחר.
לדעתנו, זוהי המהפכה הבאה במדע.
אגב צניעות, עפ"י המודל לכולנו מקור אחד, ולכן עדיף שנשתף כוחות ונפעל יחדיו כגוף אחד. זאת בדיוק יציאה מהאגו.
ממליץ לקרוא את הספר "המציאות הנסתרת מאחורי הקלעים". נותן הבנות חדשניות ביותר. הספר יצא כספר אלקטרוני בהוצאת "מנדלי" והוא חופשי לרכישה.
שלום
הידע הזה קיים, רק צריך לדעת למצוא אותו.
בטוח שמהרבנים לא תבוא הישועה וכנראה שגם לא מהמדענים.
אולי מהפילוסופים? תשכחו מזה…
החיבור בין המדע לדת, אכן, יתן לנו הרבה מאוד ידע, אפשר יהיה לכתוב עוד כמה ספרים עבי כרס.
אבל מעט מאוד הבנה, אם בכלל…
איינשטיין הגיע למסקנה, שמשהו חסר, הוא הרגיש את זה בחושים שלו, אולם לדעתי היה לו גם שמץ של הבנה, שלא מהמדע או מהרבנים תגיע התשובה.
אלפי שנים מדענים ואנשי דת מחפשים ואלפי שנים הם יוסיפו לחפש, מאחר וכאשר מחפשים במקום הלא נכון, מוצאים רק כלום.
החיבור בין מדענים לרבנים, הוא כמו נסיון לערבב שמן עם מים, זה לעולם לא יכול להצליח, זה לא בגלל שהם לא רוצים, זה בגלל שהם לא יכולים, כי זה הטבע שלהם…
יש הרבה מאוד חפיפות בין המדע לדת, אבל לעולם לא תהיה התמזגות ביניהם.
אמת אחרת…
זה מדע בעייתי כי תפיסות תאולוגיות שונות ואידיולוגיות שונות יתנגשו בסופו של דבר. מצד שני זה יכול להיות פתח לדיאלוג… התפיסה ההוליסטית היתה קיימת במדע רק שבמסווה של אובייקטיביות הוצגו אידיולגיות שונות ומסקנות "מדעיות" כביכול. בעריכת ניסוי יש הטייה לכיוון הרצוי. ככה אולי הדיאלוג המדעי יהיה יותר גלוי?
כל עוד יציבו מטרות מדעיות של ערבות הדדית ודיאלוג זה חשוב. אני לא מאמינה בטשטוש הבדלים. אולי סוף סוף זה יהיה פתח לדיאלוג אמיתי. לא לגלובליזציה, אלא שיתוף פעולה מתוך שונות למען המשכיות של הקיים והגעה למקום טוב יותר. מדע שלא עיוור לביקורת על ההשלכות שלו. ואפשר גם להסכים על חוסר הסכמה בתחומים מסויימים זה יהיה שיקוף אמיתי יותר.מדע יותר "מודע".
אליקים שלום,
"זה לעולם לא יכול להצליח,"
" לעולם לא תהיה התמזגות ביניהם"
מאיפה הפסקנות וההחלטיות האלו?
אני תמיד אומר שהדיעה שלי יותר טובה משל כולם, כי מחר אני יכול להחליף אותה…
אולי גם דעתך תשתנה בעתיד? קצת פתיחות רק תועיל.
אגב, הידע הזה כבר קיים אצל אנשים מוארים. בעצם, אצלם זה אודות הידיעה, לא הידע.
שלום
"אגב, הידע הזה כבר קיים אצל אנשים מוארים"
זה בדיוק מה שכתבתי בשורה הראשונה, רק שאתה גם יודע היכן הוא נמצא.
מאין לך, אתה מכיר אדם כזה והאם הוא מדען או רב? או אולי שניהם!?
זה בדיוק ההבדל ביני לבינך, אתה למדת לדוקטורט ואילו לי אין בעייה לכתוב מה שלדעתי נכון, אתה לעומת זאת חייב לכתוב את מה שלימדו אותך שנכון.
תראה מה זה, איך המשפט שלך מתאים גם לתגובה שלי,
אולי גם דעתך תשתנה בעתיד? קצת פתיחות רק תועיל.
לא הייתה לי כוונה להתווכח, אלא להראות את הדברים מנקודת מבט שונה, אם אסור להגיב לדעתכם אלא רק להסכים עמם,
(אתה רב במקרה?)אז אשמח לבטל את תגובתי.
אליקים שלום,
אכן, אני נכיר מספר אנשים מוארים. אחד מהם מספר שנים.
אף אחד מהם לא רב. חלקם מדענים. אשמח להכיר גם רבנים מוארים, אבל כאדם חילוני עדיין לא הייתה לי ההזדמנות הזו. להבנתי, כל אדם יכול להיות מואר. אצלי עדיין לא התפתחה הראיה או הידיעה הזו.
בראשית דרכי המדעית, מדען מכובד נתן לי עצה נהדרת ואמר: "אל תאמין לאף אחד." איני חייב לכתוב את מה שלימדו אותי שנכון, אם איני חושב שהוא נכון. ובכלל דין תגובה באינטרנט אינו כמו מאמר מדעי.
כנראה, לא הובנה כוונתי במשפט על דעתי. הכוונה היא שדעות ואמונות ניתנות לשנוי ואינן האמת עצמה. בוודאי שיתכן שדעתי תשתנה בעתיד, הרי היא כבר השתנתה פעמים רבות בעבר.
אני מכבד רבנים, אבל לדעתי, כל אדם הוא עולם ומלואו בין אם הוא רב או לא. רב יכול להיות אדם טוב, אבל גם לעשות מעשים רעים. רב יכול להיות מואר או לא כמו כל אדם אחר.
שלום
סליחה על החוצפה, אבל מסקרן אותי לדעת, איך מזהים אדם מואר, מאחר ואתה מכיר כמה כאלה, אולי תוכל לעזור להבין זאת.
מאחר ועד היום איני מכיר ולו אחד כזה ואילו אתה מכיר כמה.
אין לי שום דבר אישי כלפי רבנים, בדיוק כפי שאין לי כלפי כל אדם אחר, אולם לדעתי(וסיבותי עימי), הרבנים הם לא אלא שיכולים לסייע לך.
את הידע הרוחני שאותו אתה מעוניין כל כך לשלב, לדעתי לא תמצא אצלם, יכול להיות שהם חכמים ומלומדים ו"מאמינים" גדולים, אולם רוחניות לא נמצאת בשכל כפי שאתה בוודאי יודע.
האם הנך מכיר אולי את הספר- "החיפוש אחר המופלא" של אוספנסקי שהיה תלמידו של גורדייף?
אליקים שלום,
לדעתי, רק לאדם מואר יש את הידיעה שהוא מואר. לאלו שעדיין לא התעוררו יש רק את הרושם אם הוא כזה או לא.
מאחר ואני בקשר עם אדם מואר במשך מספר שנים, קראתי ספרים של אנשים מוארים, שמעתי מספר אנשים מוארים באינטרנט ופגשתי לאחרונה הרבה אנשים מוארים בכנס SAND = SCIENCE AND NON DUALITY בהולנד אני מאמין ביכולתי לזהות אנשים כאלו. בסופו של דבר, כולם מדברים בצורה דומה ובעצם על אותו נושא. כמובן, שאם אדם יתחזה בצורה טובה למואר, לא יהיה לי את הכלים להבחין בזה.
אם אתה מבין אנגלית, אני מאוד ממליץ לשמוע את mooji, ג'מייקני מואר. הוא מעביר את המסר בצורה מעולה.
אני גם ממליץ לבוא לסדנאות של קרטר, ישראלי מואר.
ראה מרכז הוויה בפ"ת. הסדנה הבאה בסוף השבוע הבא.
לדעתי, כל בן אדם הוא בעל פוטנציאל לסייע לי במידה זו או אחרת. למשל, גם מילדינו אנחנו לומדים המון.
איני מכיר את הספר. מהתרשמות שטחית מהאינטרנט הוא יותר מדבר על פסיכולוגיה, תחום שפחות מעניין אותי.
שלום
הספר "החיפוש אחר המופלא" של אוספנסקי, לדעתי, אינו ספר פסיכולוגיה.
נכון שאוספנסקי כתב ספר חשוב בשם- "הפסיכולוגיה של התפתחותו האפשרית של האדם" אולם הספר "החיפוש אחר המופלא" עוסק בידע שרכש מ- גורדייף כתלמידו וכל שנכתב בו, נכתב רק לאחר שקיבל לכך את אישורו של גורדייף.
הספר עוסק לדעתי, בדיוק בדברים שאתה מדבר עליהם וחוקר אודותם.
חיבור בין האדם ליקום.
חיבור בין הקוסמוס עם המיקרו קוסמוס.
חיבור בין החומריות עם הרוחניות.
החשיבות בכך, שאם האדם רוצה להכיר את עצמו, עליו להכיר במידה שווה גם את הסובב אותו.
גורדייף מנסה להסביר את הקשר ההדוק שבין האדם ליקום ואיך שהקוסמוס משפיע על כל מה שקשור לאדם ושלאדם במצבו הנוכחי, אין שום יכולת לשנות דברים ושבעצם כל מעשיו הם פועל יוצא של השפעות קוסמיות.
נכון שהוא גם מדבר על האפשרות שהאדם יכול להתפתח ממצבו זה, למצב יותר גבוה ושבו כן תהיה לו אפשרות מסוימת להשפיע וככל שיתפתח יותר, יוכל להשפיע יותר, כך שמבחינה זאת זה אולי נראה כפסיכולוגיה.
אולם בעיקרון זה אינו ספר פסיכולוגיה והוא מקשר בצורה נפלאה, בין האדם והיקום.
"החיפוש אחר המופלא" כשמו כן הוא, ספר מופלא.
אני מרגישה שהעולם עומד בפני אתגר של שינויים ומשברים.גוף כזה יכול להוות גשר נוסף בכך שיציב יעדים שימתנו את הזעזועים שעוד צפויים לנו כפרטים וכקבוצות. בכך שיציב יעדים שיבטיחו צעידה של ה"אורגניזם" בבטחה אל מה שעוד צפוי לנו. בכך שיצור שיתוף שימתן את הזעזועים שלפנינו. שינוי הוא גם הזדמנות לצמיחה, גדילה והתפתחות.
בהצלחה!
לא ניתן להירשם לקבוצת הדיון
מאוד ממליץ על הספר בהוצאה דיגיטאלית "המציאות הנסתרת מאחורי הקלעים". בהוצאת מנדלי מוכר ספרים ברשת. יש שם הסבר מדהים לגבי מהות החיים, הבריאה, האדם האלוהות ועוד. מאוד מומלץ. מה עוד שההורדה היא בחינם.
התיאוריה שלך נכונה אכן מוסבר בתורת החסידות שהקב"ה בורא את כל הבריאה בכל רגע מחדש "המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית" ככל שעובר הזמן ומתקרבים לגאולה יש יותר חפיפה בין תורה ומדע
נדב שלום,
תודה על התמיכה.
האם אתה חרדי? דתי?
אני מנסה הרבה זמן להגיע לציבור זה, עד כה ללא הצלחה.
האם תוכל לעזור בנושא?
יש לי הרצאה פופולרית מרתקת, בכותרת: "האם היקום מוכיח את קיומו של האל? זוהי הרצאה מדעית שמשלבת מדע ותודעה. היא בהירה, מלאה בתמונות ובסרטים אסטרונומים, ומעלה שאלות ותהיות בכל אדם.
בברכה,
אלון
050-7225629
שלום
ברשותך, מוסיף את דעתי.
היקום אינו יכול ואינו מוכיח לנו את קיומו של אלוהים.
נכון שהיקום הנו בלתי אפשרי ולכן מחפשים את אלוהים ובכך לפתור את החידה.
אולם והיה ויקרה, החידה תהפוך להיות גדולה בהרבה.
רק האדם יכול להוכיח את קיומו של אלוהים, אולם לעולם לא לאחר, אלא לעצמו בלבד.
האדם יכול לנסות ולשכנע וגם להצליח בכך, אבל לא להוכיח.
הדבר דומה בדיוק לכך, שאתה יכול להוכיח שאדם הוא מאמין אבל לעולם לא, שהוא דתי…
פרדוקס:
ההוכחה הטובה ביותר לכך שיש אלוהים, היא, שלא ניתן להוכיח זאת…
כותב נדב:
"ככל שעובר הזמן ומתקרבים לגאולה"
זה מזכיר לי את דבריו של פרופ' ישעיהו ליבוביץ' ז"ל.
"המשיח יבוא"…
אליקים שלום,
תודה על תגובתך. לדעתי, אתה גם צודק וגם טועה.
יש הוכחה לקיומו של אלוהים, אבל היא עקיפה.
המראה מוכיחה לך שאתה קיים, שאתה ביטוי של אלוהים.
לדעתי, תפקיד ההופעה, היקום, הוא להצביע לנו על עצמנו כתודעה, כאחדות. לדעתי, החומר הנראה באמצעות
החומר האפיל והאנרגיה האפילה מצביע על התודעה, שם אחר לאל, שהוא בעצם חסר שם, בטוי, צורה, מרום וזמן.
כח משיכה יוק !
מאז גילוי תורת היחסות ע"י הפיזיקאי אלברט אנשטיין, נפתחה אפשרות הסטורית לנקודת השקפה שמשחררת את המדע מהתפיסה שקובעת שכדור הארץ סובב סביב השמש. על פי תפיסת היחסות, ניתן לראות את המציאות בהיפוך לתפיסה הרווחת: באופן יחסי, כדור הארץ סובב סביב האדם והשמש סובבת סביב כדור הארץ וכוח המשיכה, הוא כח המשכיות התנועה המעגלית הסיבובית, סביב התנועה הישרה (חבל הטבור הצנטריפוגאלי). הפוך מנקודת ההתייחסות החיצונית לאדם. הכל סובב סביב.
מהרגע שנבטל את כח התנועה המעגלית בכוח נגדי לה, או בעצירת התנועה המעגלית, יבוטל הכח המצמיד אותנו לקרום כדור הארץ. מה שאנו מכנים כוח המשיכה, בתפיסה היחסית הוא בעצם כוח דחייה. הסיבה לזה היא התנועה של הקו העגול, יחסית לקו ישר.
אין קו ישר אלה בתנועה. יש נקודה או חלקיק שהוא במנוחה מוחלטת. הלכידות שבנקודה הממשית, שיש לה התחלה וסוף, היא בתנועה מעגלית סביב תנועה ישרה.
תפיסה יוצאת דופן שמתאפשרת הודות לתורת היחסות, אולם אינה באה לידי ביטוי במחקר המדעי, בשל הנטייה לשייך את התפיסה הנ"ל לפאראדיגמה תיאולוגית שקדמה לתפיסה הרווחת שכדור הארץ סובב סביב השמש. "פרה קדושה" ששולטת בתחום המחקר הפיזיקאלי, בשל הפחד של מרבית המדענים מפני ההשלכות שיהיו לאמינותם המחקרית. הדעה הקדומה השלטת הנהוגה בתפיסת המציאות של מרבית האנושות והנחשבת "מתקדמת" יחסית לתפיסה הקודמת – שהשמש נעה סביב כדור הארץ.
בנוסף, התנועה המעגלית סביב התנועה הישרה, היא כפולה ממהירות האור (ב"תווך". האור מתקיים בתווך המוליך אותו ו"מצמצם" את מהירותו האין סופית. הצמצום הזה, מגבלות תנועת האור בתווך, היא ההתגלות של האור, היכולת למדוד את מהירותו.
ולכן, היקום עצמו אינו מתפשט אלה סובב סביב נקודת המדידה, נקודת היחוס, האדם. היקום שומר על מימדיו היחסיים מהרגע שנוצר והוא נע בתנועה מעגלית בתוך מימד גדול ממנו, אבל תופס נפח קבוע. האשליה של ההתפשטות החלל, היא מכוון שהאור מותיר רושם על מסלולו ויוצר רצף של ארועים שאינם מתכלים.
אנחנו רואים את התנועה המעגלית יחסית לנקודת ההשקפה (האדם המתבונן והמודד) ולכן המעטפת או התנועה העגולה סובבת מאיתנו והלאה. כדור הארץ מסתובב ואנחנו סובבים איתו על המעטפת. שינוי נקודת ההשקפה, באופן שהסיבוב של כדור הארץ סובב סביבנו, משנה את ההסתכלות, את היחסיות שהאדם יכול למדוד בחושיו. המשיכה שלנו למרכז כדור הארץ היא מכח המשכיות התנועה, אנחנו שואפים לנוע בהמשך התנועה הדוחפת, כדור הארץ בסיבובו סביבנו, משמש חבל הטבור ששומר אותנו דבוקים למעטפת. האדמה נעה במעגלים סביב התנועה הישרה, הקו הישר. מהרגע שהגוף / המסה, טעונים באנרגית התנועה, אנחנו נצמדים למעטפת החיצונית של כדור הארץ שנע סביבנו.
באופן פראדוקסאלי, דווקא התפיסה לפיה השמש סובבת סביב כדור הארץ ולא ההפך, היא המפתח לאפשרות לחקור את העולם סביבנו בהקשר המדויק.
כשיהודי אומר:"שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד" הוא אמור להתכוון להתחבר לאחד הזה
בכל מהותו וישותו.
בחיים – ההתחברות הזו היא מתוך הסתר, בעולם שבו נעלם האחד (כדי שנזכה לגלותו בכוחות עצמנו), ואחרי מות הגוף הוא בגילוי לנשמה.
ככל שאדם מצליח להרחיב את הכלי הרוחני שלו בתוך ההסתר, כך הוא יוכל להכיל את האור של ה"אחד" לאחר הגילוי.
כל ספר הזוהר וספרי הקבלה עוסקים בזה. זה נמצא בכל התנ"ך רק קצת יותר בהסתרה.
צריך להכנס לפנימיות התורה כדי להבין איך שכל הבריאה היתה מכוונת לכך שנמצא ונגלה את האחדות הזו בתוך ההטבעה שהבורא הטביע את עצמו בטבע. ( אבל כידוע הטבעה יוצאת תמיד הפוך – מה שבולט שקוע ולהיפך…)
הבעיה שלכם היא שהמילה רבנים עושה לכם פריחה בגלל שורת אנשים חלשים שהתקשורת עסקה ועוסקת בהרחבה ובפרוט רב בחולשותיהם. וזה המחסום שלכם מלהכנס לפנימיות התורה נטו.
זה שאנשים רחוקים מהשלמות, אפילו אם הם שואפים אליה זה לא חדש.
אבל למה שזה ימנע ממכם להכנס לפנימיות התורה?
למה להתרכז חיים שלמים בחולשות של הרבנים אם אפשר להתרכז בעולם רוחני שלם שירים אתכם לגובה עצום?
(גם אוספנסקי לא היה מושלם. הוא מספר איך הוא היה גונב ומשקר, ובכל זאת זה לא מונע את ההתלהבות מהספרים שלו.)
לחיזוק דברייך "אין עוד מלבדו".
אני שוב מאתגר את הקוראים להוריד באופן חופשי את הספר האינטרנטי "המציאות הנסתרת מאחורי הקלעים". בהוצאת מנדלי. בספר יש הסבר מקיף מנקודת מבט חדשנית לגבי הבריאה הנוכחית וגם הבריאות שקדמו לה. סיבת הסיבות לחיים שלנו. מהי האלוהות. מי הוא יהוה שכול כך מפחיד את הדתיים. התייחסות למפץ הגדול מנקודת מבט שונה. חורים שחורים. תורת המיתרים וגם על הייחודיות של העם היהודי והאנושות בעתיד ועוד. מחייב ראש פתוח אבל מומלץ מאוד.
אלון שלום
אני שמח לבשר לך שכבר הרב זמיר כהן בספרו החדש "המהפך 3" יכתב שלושה פרקים מרתקים הראשון שבהם נקרא " מכניקת הקוונטים ויקומים מקבילים-בתורת הקבלה" שעוסקים בחיפוש אחר תיאוריה אחידה בפיזיקה וכיצד כבר בתורת ישראל ובתורת הקבלה בפרט יש כבר תשובות לשאלות שלך.
הרב זמיר כהן הוא ראש ארגון הדברות
מרדכי שלום,
תודה על העדכון. ניסיתי בעבר ליצור קשר עם הרב זמיר ועם ארגון הדברות בניסיון לתת אצלם הרצאה, אבל הקשר לא ממש הבשיל. אשמח לשמוע על הספר וכן ליצור קשר עם הארגון.
אלון,
אתה יכול להשיג את הספר בחנויות שמוכרות ספרי קודש ו/או ספרים שונים (אולי אפילו בסטימצקי) בנתניה למשל אתה יכול להשיג את זה אצל "שטרסר", בכפר סבא אתה יכול להשיג את זה אצל "יפת" וכ"ו
באתר הדברות זה עולה 89 ש"ח אולי בגלל המשלוח ,כי בחנות זה עולה 68 ש"ח
באתר: http://www.hidabroot.org/ShopDetail.asp?ProductID=1178
לא הספקתי לקרוא את כל מה שאתה מציג אבל נראה לי שהרעיונות שלך לא מתאימים לשומרי מצוות ולכן לא נראה לי שיתנו לך להרצות ב"הדברות"
הם גם לא מחפשים מרצים כי יש להם אוסף מרצים גדול למטרות שלהם.
אתה בהחלט "מוכרח" לקרוא את הספר הוא פשוט מדהים לדעתי.
מרדכי שלום
תודה על ההפניה. אני עסוק מאוד ויש רשימה ארוכה של ספרים שממתינים לי לקריאה. אולי אגיע גם לזה אי פעם.
בכל מקרה הספר מדהים לעיני אדם דתי (אני מניח שאתה דתי). השאלה היא גם אם הוא ידהים אדם חילוני. בדיוק כמו שחלק מהרעיונות שלי כנראה לא מתאימים לשומרי מצוות, או לפחות לחלקם.
אלון שלום,
זו אמנם לא הפעם הראשונה שאני נתקל בתגובה משונה כמו שלך אבל זה כל פעם מדהים ומעציב אותי מחדש
אתה כביכול מחפש תיאוריה שתאחד את הכל ואני בא ומספר לך שרב זמיר כהן מסביר בצורה מבריקה איך תיאוריות החדשות
ביותר שבפיזיקה כבר מוסברות בתורה וגם מציע הסבר מבריק על יסוד תורת קבלה של כל השאלות שמטרידות אותך כביכול
ואתה כותב לי שאתה עסוק ואולי פעם יהיה לך זמן לקרוא ??
נראה לי שאתה יותר בקטע של להיות פילוסוף חוקר מאשר לחפש תשובות למשהו באמת.
עצוב אבל לא חדש
מרדכי שלום,
אני רוצה להבהיר.
התפיסה בה אני מאמין כיום היא שהיקום הוא תלוי צופה. כלומר, אין אמת מוחלטת אלא היא תלויה בצופה המתבונן.
לי כמדען יש תפיסה מדעית, אבל מכיוון שנחשפתי גם לתורות רוחניות יש לי גם תפיסה אחרת. תפיסת העולם שלי נגזרת מהמסלול שעברתי (מהסיפור שלי), בדיוק כמו שתפיסת העולם שלך נגזרת מהסיפור שלך.
אתה רוצה שעל סמך תגובה באינטרנט אקדיש מיד מכספי ומזמני לראות את האמת מנקודת המבט שלך או מזו של הרב זמיר.
האם לא ברור לך שמה שמקסים אן מבריק בעינך יראה אחרת לגמרי לאחרים?
האם המציאות שלך זהה למציאות של בני משפחתך? של גבר לאשה? של אב לבן?
אני בטוח שהספר של הרב זמיר מעניין, וכאמור אשמח לקרוא אותו בעתיד, אבל זה לא בראש מעייני כרגע.
שאלה שבעצם זהה לשאלה שלך. פגשתי אדם מואר, שהתעורר, שיצא מהאגו, שהבין מה קורה פה באמת, אם אפשר בכלל לדבר על זה. האם תגיע לסדנה שלו, תשלם כסף ותשקיע זמן על סמך מילתי שזו האמת?
אני לא אגיע לסדנה ולא אשלם כסף למישהו שחושב שהוא מואר, (בלי קשר להמלצה שלך) כי אני לא מצוי בחיפוש כמו שאתה טוען שאתה עסוק בחיפוש.
בכל מקרה התהליך לא יהיה לקפוץ לאיזו שהיא סדנה בתשלום אולי אם כבר, אז קריאת חומר/ספר בחינם או בתשלום סביר.
אני שלעצמי כבר מצאתי את התשובות המספקות מעל ומעבר, שהעיקו עלי וממשיך למצוא את כל תשובות לכל שאלה שמתעוררת אצלי בהוויה הדתית שאני חי בה.
כמו כן אני מבין היטב את גודל הטעות של הסברות והטענות שאתה והחברים המוארים שלך מסתובבים אתם.
עכשיו בא נחזור להתחלה :
מכיוון שאתה טענת שאתה עוסק בחיפושים, לשאלות שמטרידות אותך, אז סיפרתי לך שיש לרב זמיר כבר תשובות שלשאלות שאתה מעלה והוא מפרט גם את התיאוריות הפיזיקליות הקימות ולא רק באופן הדתי של העניין.
וגם מכיוון שכתבת שניסית ליצור קשר עם "הדברות" כדי לתת להם הרצאה (מה זה קשור לחיפוש שלך?)
אז עניתי לך כבדרך אגב שהרעיונות שלך לא מתאימים לשומרי מצוות. ועכשיו אתה "בצילבה" ולא מוכן לקרוא כלום עד שאני או "הדברות" לא ישמעו את מה שיש לך להגיד וככה עם הילדותיות הזו, אתה עדיין חושב שאתה מדען בעל סברה עמוקה של תיאוריה של איך כל הבריאה מתנהגת ואולי גם למה.
בסך הכל אתה מחפש מעריצים/שותפים לאגו שלך ואתה בכלל לא מחפש אמת.
אני מאחל לך שתתבגר, לפני שתמשיך לצלול בתיאוריות העמוקות שלך, ככה אולי לבך יהיה פתוח לאמת של מי שאמר והיה העולם.
מרדכי שלום,
אני מכבד אותך כאדם. אנא כבד גם אותי.
לדעתי, התגובה האחרונה שלך מיועדת פשוט לפגוע.
זה מיותר לגמרי.
אני במפורש לא ניסיתי לפגוע בך, ואם פגעתי
אני מתנצל. רציתי להראות ולהדגים שהדברים
מבחינתי נראים אחרת לגמרי. ברור לי שמבחינתך
הם נראים אחרת. האמונות שלך שונות משלי, הוכחות בשבילך שונות מהוכחות בשבילי, וכן הלאה.
המציאות תלוית צופה, כבר אמרתי?
המשך יום נעים,
אלון
אלון שלום,
אני ממש לא התכוונתי לפגוע בך או במישהו אם אתה נפגעת אני מצטער.
ובודאי שאני מכבד אותך כאדם וגם הרבה יותר מזה כי אחרת לא הייתי מגיב אליך בכלל
צריך ללמוד לקבל ביקורת גם אם היא חריפה כדי להתקדם בכל תחום.
בסך הכל רציתי לסייע לך למצוא תשובות שאתה טענת שאתה מחפש.
אני יעצור כאן כי אני רואה שאתה גורר את זה כל פעם למקומות לא רצויים
שיהיה לך רק טוב
מרדכי
מרדכי שלום,
ראשית, לא נפגעתי. קשה מאוד לפגוע בי היום, ובפעמים הנדירות שזה קורה אני חוזר מהר לשקט שלי.
שנית, אם היית מכיר אותי, היית יודע שאני דווקא מוכן תמיד לשמוע ביקורת.
שלישית, תודה על הנכונות לעזור, אבל אנא הבן שיש לנו ראיה ותפיסה שונה של הדברים.
כאמור, אני מכבד את הרב זמיר ואשמח לשמוע אותו ולהיפגש אותו, אבל זה לא בעדיפות גבוהה כרגע אצלי.
בהחלט יתכן שלרב זמיר יש תשובות בשבילך, אבל לאו דווקא בשבילי, או אולי לא בדיוק בשפה שתדבר אלי.
כל טוב,
אלון
שלום
רַבִּי אֶלְעָזָר בֶּן עֲזַרְיָה אוֹמֵר:"אִם אֵין דֶּרֶךְ אֶרֶץ, אֵין תּוֹרָה."
אוסיף משלי: אם אין סקרנות, אין את שניהם…
אליקים,
איזה שם יש לך ברוך השם : אל – יקים
כלומר : האל הוא זה שיקים.
מה קורה עם הסקרנות שלך ?
היא עובדת ?
אתה לא חייב לנשק מזוזות אבל אתה חייב לקיים "וידעת היום והשבות אל לבבך" אחרי זה הכל זורם.
כל התורה כולה והחכמות החיצוניות הם להגיע לידי אהבת הזולת מעל כוח הדוחה והמפריד בנינו. ההתנצחות הזאת בין החברים המכובדים היא עדות עגומה על הריחוק מתורת ה', מתכליתה הקדושה. כל תפיסת המציאות כולה, להביא אותנו לידי הכלל "ואהבת לרעיך כמוך". ביום שנשיג תכלית הקדושה הזאת, יפתחו שערי שמיים ואז "וידעו אותי למקטנם ועד גדלם" דתיים, חילונים, מדענים, הדיוטות, מוארים ועניים בדעת. וד"ל.
שלום
רק סתם מתוך סקרנות…
ב"לדעת אותו" אתה מתכוון: לחבוש כיפה, להניח תפילים, לקיים מצוות ולנשק מזוזות?
או שאפשר גם בלי כל זה?
בשמחה אחי:
כל מה שיוביל לאיחוד ואהבת הזולת.
לכבד, לפרגן, להקשיב, לנסות להבין, לעשות צעד קטן לקראת. צריך להיות "נקודת השקפה", "נקודת ייחוס" לכוון מעל הדחפים החייתיים שבנו: כסף, כבוד, שליטה, ניצול הזולת, הרצון לנצח על חשבון הזולת.
אפשר לכבוש כיפה ולהניח תפילין, אבל אם לא מוביל לתכלית האחת הזו "ואהבת לרעיך כמוך" אתה יכול להוסיף לרשימה גם לחבק עצים ולשיר לציפורים. חבל"ז.
"לדעת את הבורא" זה לדעת שהועיד אותנו להיות יותר מעכברים במבוך, יותר מכלבים בלהקה.
ראויים להיות "נקודת ייחוס" או "צופה", מעל חוקי שרשרת המזון, סולם המעמדות הסוציואקונומים או חוקי הגזע.
לדעת, זה להדמות לבורא. להיות אדם.
יפה כתבת!
שלום
ושוב רק סתם מתוך סקרנות…
"ואהבת לרעיך כמוך"(הטעות במקור) למה בדיוק הכוונה?
כתבת "להיות אדם", אז איך בדיוק הופכים לאחד כזה וזאת מאחר והמשמעות של מה שכתבת היא, שאנחנו לא.
שלום אליקים
אני אנסה בקצרה, כי באמת אפשר לדבר ולהרחיב הרבה על הנושא.
נקודת ההתחלה במסע של להיות אדם היא בהתקיימות השאלה:
מה התכלית של חיינו ? מה הסיבה לקיום ?
האנושות עושה ועשתה עבודה לא רעה בלחקור וליישם את הנסיבות של הקיום ובהחלט הגענו להישגים מרשימים: מערכות חקר ומדע, חינוך, מערכות כלכליות מורכבות ורחבות היקף, מערכות ניהול, בריאות וכו'
באופי המערכות האלה, בהנהגה שלהן, הן מבוססות על חוקי האבולוציה ושרשרת המזון. היחסים בין הפרטים (אנחנו) במערכות האלו, מבוססות על חוקים שמתקיימים במערכות דומות בטבע. באופן הכי מובהק בעולם החי, פחות מזה בעולם הצומח ובאופן הכי קלוש מבחינת יכולת
לזהות את מערכת השליטה הזאת – גם בדומם.
גם הפרט במערכות האלה וגם התאגדויות של מספר פרטים לקבוצה, מכילות את אותם הקודים שקיימים בטבע – החזק שורד, הגדול אוכל את הקטן, הקטן מפתח מנגנון הגנה, הגדול מפתח אמצעי נגד וחוזר חלילה.
ההתקיימות הזאת במסגרת החוקים הנוקשים שהיא מכתיבה
היא התקיימות שמאפשרת חיים, במסגרת חוקיות מוכתבת מראש. לא אנחנו בני האדם קבענו את החוקים וההשתלשלות של שרשרת המזון.
השכלול שמציע האדם, ביכולת לזהות ולאבחן את המסגרת החוק הנ"ל, ולהוסיף מכפילי כוח שיתנו לו את היתרון על פני מינים אחרים על כדור הארץ, היא לא תחליף לשינוי מבני, מהותי, פנימי במגמה.
במילים אחרות: כל התקדמות טכנולוגית מדעית שידעה האנושות תורגמה ליצירת יתרון על פני היריב. הניהול של משאבי הטבע והידע שעומדים לרשות האנושות נוצלו לרוב ליצירת רווח כספי, לצבירת כוח שליטה, לניצחון על האחר תוך ניצול חולשתו וכו' וכו'.
אפשר היה להמשיך במשחק הקיום הזה לנצח, רק שהאיתותים שאנחנו מקבלים מכל עבר, מלמדים על הליכה לסף התהום וחורבן האנושות.
מתבקשת קפיצת מדרגה באופן תפיסתנו את המציאות, ביכולת להבין ולחקור לא רק את לבושה החיצון, אלה את התכלית, את המסובב למציאות הזאת. קפיצה אבולוציונית שתעקר את הכוח הנסיבתי האבולוציוני על איכות חיינו והמשך קיום מערכות החיים על פני כדור הארץ.
ההתחלה כאמור היא השאלה לתכלית הקיום
ההמשך יגיע בתפיסת מהות מחולל המציאות הקיימת
והלאה בהכלת אותו "נוכח נעלם" בכל משוואות חיינו
סיבת הסיבות, עילת העילות.
בהשאלה שאולי חוטא למציאות:
ההבדל בין חיה שכלואה בכלוב ואין לה מודעות לגורם שהכניס אותה לשם
לבין חיה שמתחילה להיות מודעת ל"סוהר" שמנהל את חייה.
לא בטוח שהצלחתי להעביר את המסר שהוא פשוט. לרוב אנחנו לא רואים את הקודים שמפעילים אותנו, קודים חייתיים, אפילו במערכות המתקדמות ביותר שבנינו להישרדותנו. להיות אדם זה להתעלות על מערכת ההפעלה הזאת, לצאת מהכלוב או מהמבוך, לצאת משלטון הנסיבות
ולהתחיל להכיר ולהכיל את מציאות הסיבה, המסובב. זה נקרא להיות אדם.
התכלית/סיבה של חיינו הוא לדעת שאנחנו רוח בחלקנו.
הווה אומר חלק אדם חלק אלוהים,וליישם את ההשלכות של הידע הזה בחיי היום יום. זה יביא לעלייה בתנודה של כדוה"א,כאשר זה מהווה מבחן יקומי לישויות הרוחניות.
לא הוסבר למה הם צריכים את המבחן הזה.
מבחינה ביולוגית אנחנו מיזוג של חייזרים ואדם נאנדרטלי. שאר המינים של האדם הנאנדרטלי נכחדו.
מהחייזרים קיבלנו את החלק הרוחני.
רעיון האבולוציה ככוח מרכזי בנוי על תפיסת האקוואריום – מבחינת הדגים שם זה כל מה שיש ולכן
כל התיאוריות שלהם מבוססות על מערכת היחסים שם.
בול,רוב האנושות עדיין פועלת לפי אינסטינקטים,מעטים מקבלים מודעות לסוהר ולנסיבות.
שלום עמיקם. ישעיהו הנביא" וגר זאב עם כבש וכו…" מדבר בדיוק על עלית מדרגה של כל האנושות. שנוי מהותי של תפסת החיים ומטרתם. אלה ימי המשיח. אם המדענים משנים את תפסת עולמם אז אנו לפני שנוי גדול!
https://www.my-big-toe.com/
אצבעו הקטנה של הבורא ית'
הסטטיסטיקה של הכביסה המלוכלכת:
בכל שנייה נתונה, ממש ברגעים אלה, סובב תוף , עמוס בכביסה מלוכלכת, באחת ממאות מיליוני מכונות הכביסה שמאכלסות את כדור הארץ. בניחוש פרוע, לפחות 200 מיליון מכונות כאלה, בגדלים, צורות וצבעים שונים ומשונים. אם היו מחברים את כולן לאותו מקור מים, היה אגם מישיגן מתרוקן מידי יום מהמים המתוקים שבו ומתמלא בנוזל עכור עמוס במלחים ודטרגנטים שהם החומרים הפעילים ההופכים את ריח החולצה המיוזעת שלנו לקומבינציה מהבילה של ריח שושנים עם ארומת פריחת השקד.
שילוב של כמה חוקים פיזיקלים על הנדסה פשוטה יחסית שמקבלת את התוספות הטכנולוגיות המתבקשות בדמות כרטיסי ניהול ממוחשבים ודיגיטאליים והתהליך שהיה סוחט את האוויר מראותיהן של מיליארדי נשים בעולם, בשפשוף וקרצוף על שפת הנחל, לשעות רבות, הופך בלחיצת כפתור לחוויה זורמת ורגועה ממש.
ביטוי מעשי של התגייסות המדע וכוח החשיבה ההנדסי האנושי בשירות עקרת הבית. אין גם אחד מכל אותם מדענים שעצר לחשוב לשנייה, כמה אנרגיה, מתכת, מים טובים שזורמים לביוב, היו נחסכים, אם הייתה האנושות מעדיפה לשתול בשרשרת הגנים האנושיים את האפשרות לגדל פרווה …
אין אחד מכל המוחות החריפים האלה שעצר לחשוב, איך קורה שהאנושות כולה נכנסה לסחרור כ"כ עמוק, רק בעטיים של כמה ביישנים שהיו דומיננטיים מספיק כדי לכפות את ביישנותם על מרבית האוכלוסייה של כדור הארץ.
דוגמא ניכרת לעין, כיצד המדע נרתם להנצחת העיוות, מטעמים של מחשבה מוגבלת, צרות אופקים ואולי רק בשל העובדה שמפרווה שצומחת על הגוף, אין אפשרות לעשות כסף גדול כמו מתעשייה של מכונות כביסה.
אומנם דוגמא קיצונית משהו, אבל דוגמא טובה עוד יותר להפרדה שיש בין החומר (המרכיב את מכונת הכביסה) לתוכנת ההפעלה (שעושה את מכונת הכביסה לשונה ממקרר למשל) החומר מאותו המקור ותוכנת ההפעלה מאותו השורש (החיים הטובים לעקרת הבית …), רק שהיא מקבלת את המשתנים הנקודתיים המאפשרים כביסה לעומת יצירת קרח.
לשני המרכיבים בטבע, החומר ותוכנת ההפעלה, אותו המקור העליון – מחשבת הבריאה, רק שתוכנת ההפעלה היא צמצום הכוח העליון והשלטתו על החומר, אותו כוח עליון שהוא חיות החומר ממש. בלעדיו, אין קיום למבנה המחזיק את ההגדרה המעשית של החומר, עצמאותו היחסית לחומרים מסוגים אחרים, תכונותיו. בלעדי אותו כוח עליון, לא הייתה מתקיימת החיות גם בשורש מערכת ההפעלה, הרצון של עקרת הבית להעדיף את לחיצת הכפתור על פני השפשוף המונוטוני והמייגע. גם זה וגם זה מקיימים תכלית של החומר, שיש לו קיום רק בהתקיימות הכוח העליון המאפשר אותו, הוא חיות הסיבה והמסובב.
הכוח הנסתר אבל שניכר במבנה החומר –הוא שמחזיק בין החלקיקים המרכיבים אותו – הוא המרחק שבין מרכיביו/ הוא התנועה היחסית בניהם/ הוא הקרבה והריחוק בתכונות החומרים והיסודות השונים בטבע/ ותכליתו היא – האפשרות של החומרים השונים בטבע להקשר ביחד לפעולה משותפת.
המדע האנושי שמסוגל למדוד ולכמת את מבנה החומר, להכפיף עליו חוקים המאפשרים הפעלתו באופנים שונים לתועלת האדם, מגיע עד למקום שאלת התכלית – שאלת תכלית מבנה החומר, הסיבה לקיומו ותכלית המערכת המאפשרת את הפעלתו, במקום הזה נעצרת המחשבה המדעית ומעקרת את הבסיס לסיבת קיומן של שתי מערכות אלה, למעט היכולת להניח עליהן את היד ולשלוט בהם לכאורה.
אני מלך הגבעה:
ניכוס יכולות השליטה על המדידה והשליטה על מערכת ההפעלה כתכלית הכל, מעקרת את המרכיב העיקרי במשוואה. הסטטיסטיקה וההסתברות תופסות מקומם של התכלית ומחשבת הבריאה. הנטייה המדעית האנושית לכיוון המגמה הנ"ל היא מתוך חוסר היכולת לכמת את ההשפעה האלוקית על מקור ומבנה החומר וחוקי הפעלתו, להכניסם למשוואה הנתפסת בכלי המדידה האנושיים הידועים (החושים והשכל/ המעבד האנושי).
עיקור המרכיב הדומיננטי שהוא מהות החומר והפעלתו, נסמכת על ה"הצלחה" המדעית היחסית. ההיסטוריה מלמדת שאותה הצלחה, נידונה להיות מתנפצת חדשות לבקרים, ככל שהיכולת ההנדסית למדידת החומר גוברת.
רוצה לומר, חוקי ניוטון שהיו חזות הכל בעבר הלא רחוק, כבר לא משחקים תפקיד של ממש במגרש המשחקים של הפיזיקה המודרנית. האם היו נכונים לזמנם ? כיצד היו נכונים לזמנם ואין בהם צורך וחפץ בימנו, למעט הערך הנוסטלגי שיש בהזכרתם ?
הנחמה המדעית, זאת שעוברת בין "אמת מוחלטת" אחת לשנייה, בקצב של החלפת גרביים בקנה מידה של ההתפתחות האנושית, נסמכת בנוסף על מרכיב חשוב ורב כוח – תאוות הבצע. רק שמהרגע שהיכולת האנושית להכליל ולחקור את סוד הקיום, תלויה במדדי הבורסה בעולם, או מצב רוחו של נותן החסות, אמיתותו ותקפותו של אותו מחקר נסמכת על משענת קנה רצוץ.
מערכת ההסתרה היא מפתח ההשגה:
"הצלחתה" ושלטונה של אותה תפיסה מדעית מעוקרת – הפיזיקה של ההסתברות, היא הבסיס והתשתית לתפיסה האנושית את החומר. היכולת להכיל במחשבה האנושית את שורש החומר, היא החומר. הגדרת החומר והמערכת ההפעלה, באמצעות התפיסה המדעית האנושית, היא התקיימות החומר והחוקים הנוהגים בו בעולם הזה. ההסתרה והצמצום הנ"ל הם התקיימות החומר. באמצעות ההסתרה, מתקיימת הגדרה מודרגת (שיש בה מדתיות) כל הדרך משורשו העליון ועד לעולם הזה.
בכל מדרגה יש את המידה המקיימת תכלית שלימה, בגבולות שיש בהם התחלה וסוף.
מדרגה שהיא הדרגה הקובעת את היכולת להשיג את המכלול של המרכיבים הנחוצים להתקיימותם של החומר ומערכת ההפעלה הפועלת עליו, ומעל הכל, את הכוח העליון הפועל על חיותם ובכל מדרגה, על פי יכולת המחשבה האנושית להכיל בהתאם.
מסלול "מדיד" שהוא כל הדרך שעושה ה' ית' מאין סוף ועד העולם הזה, כל הדרך שמאפשר ה' ית' לחוקר המקובל, לעלות במדרגות ההשגה וההכלה עד לדבקות השלימה בתכונותיו של הבורא ית'.
הארטיק והתקיימות החומר במחשבה:
איך אנחנו "יודעים" שהמתוק שאנחנו מלקקים, נראה, טעים ומריח כמו ארטיק לעוד 7 מיליארד אנשים?
האם העובדה שיש שבעה מיליארד אנשים שמחזיקים במחשבתם, בזיכרונם את המראה והטעם של הארטיק היא שקובעת בסופו של דבר את אופן ואיכות קיומו ?
כיצד מצטייר הארטיק במוחם של אמנים אוונגרדים ?
במוחם של יצרני ארטיק ? מהנדסי מזון ?
האם יש משמעות לתפיסת רוב האנושות את הארטיק על הגדרת קיומו ?
מה מעניק את התקפות להיותו של הארטיק ?
האם זו הדרך שבה הוא מצטייר במחשבתם של הרוב ?
הדרך שהוא מצטייר במחשבתם של מיעוט מהנדסי המזון ?
ואם רוב האנושות היה רואה בממתק, ציור של שורש ירק מר ומעורר בחילה, האם כוחה של המחשבה המשותפת הזאת הייתה משפיעה על תכונותיו ?
השאלות האלה על השפעת המחשבה על החומר ועל מערכת החוקים המגדירה אותו, נראים אולי מוזרים באיזה אופן, רק שאם נחליף את תכונת הארטיק בתכונת אדם, האפשרות ששבעה מיליארד אנשים יחשבו על אדם מסוים שהוא קמצן, וודאי שתשפיע באופן מכריע על תכונת אותו אדם, גם אם הוא הנדיב שבאדם.
אם כן, כיצד אפשר לעשות את ההבחנה בין ההשפעה של המחשבה המשותפת במסות גדולות על אופיו של אדם, לבין אותה השפעה שיש למחשבה הנ"ל על אופיו של החומר ?
מדוע הרבה יותר קל לקבל את ההבחנה (אם יופעל לחץ סביבתי בלתי מתון) שאדום זה יפה וכחול זה מכוער וקשה לנו לקבל שמתכת היא רכה ופלסטלינה קשה יותר מאבן ?
ואם כל האנושות כולה, תגיע למחשבה משותפת שהעץ מסוגל להוליך חשמל, ביעילות גדולה מזו של כל סוגי המתכות הידועים, האם השפעתה של המחשבה הנ"ל תשפיע על תכונותיו ותהפוך את העץ לחומר ממנו יהיו עשויים מוליכי החשמל בקירות הבית ?
על כוחה של המחשבה המסיבית המשותפת, למדו מנהיגים ושליטים משחר ההיסטוריה האנושית, וזאת הייתה רצופה בדרכים רבות ומגוונות להגיע לסוד אחדות מחשבה כזאת, כדרך לשלוט על הסביבה ולהשליט עליה תכונות ומערכת הפעלה. ככל שהתפתחה האפשרות להיות נחשפים למחשבתו של השכן מעבר לים, הפכו ריכוזיי ההתפתחות האנושית לדומים יותר וחד מימדיים.
שיטת "מצליח" – שורש העצירה.
ההשפעות שהיו לתרבות כזו ואחרת על תכונותיה של האנושות כולה, היו תלויים במידה רבה ב"הצלחה" של אותה תרבות, על פני זולתה:
לדכא בכוח את איכות ומרכיבי המחשבה המשותפת של התרבות השכנה.
להוכיח עליונות ביכולת הנדרשת היחסית לתקופה (יכולת מדעית/ צבאית/ תרבותית/ כלכלית).
לפגוע במובילי המחשבה המשותפת (שכתוב ההיסטוריה והסמלים הלאומיים והתרבותיים).
לשלוט על תשתיות הקשר שמאפשרות הולכה ו"תפעול" רציף של המחשבה המשותפת, וכ"ו.
על חשיבותם של מרכיבים אלו בהשלטת תכונות על תכונות, מחשבה על מחשבה, תרבות על תרבות, לא היה ספק מעולם.
ה"תכלית" והשורש לכוחה והשפעתה של המחשבה המשותפת, נזנחו לטובת חקירת ה"מנגנון המפעיל" מכוון שהסיבות ל"החזקה" בידע הנ"ל נבעו רובם ככולם מהנטייה האגואיסטית של האדם: שליטה, כוח, כסף וכ"ו.
ככל שהנטייה האגואיסטית גברה, הצורך בשכלול הידע המפעיל והמשליט את מחשבת האחד על רעהו, הפכה העיקר והבסיס ל"הצלחה"
ה"הצלחה" הפכה, כאמור, לחומר הדלק להוכחת "אמיתותה" של המחשבה המשותפת האחת על האחרת.
מצד אחד:
העדפת ההחזקה בקוד ההפעלה של המחשבה המשותפת, על פני חקירת תכליתה היא אבן הנגף ועקירת המרכיב האלוקי במשוואה. הניכוס של רכיבי ההפעלה והצגתם כתכלית וחזות הכל, היא המקום שבו האנושות אינה מסוגלת לצעד הבא בהתפתחותה.
לעומת זאת:
העיקור בתפיסה המדעית המודרנית של המרכיב האלוקי שהוא חיות החומר וחיות התכלית של תוכנת הפעלתו, היא ההסתרה האלוקית שתכליתה כאמור – קביעת המדתיות המודרגת (התחלה וסוף), המפתח ליכולתו של האדם (הכלל והפרט) להשיג ולהכיל את האלוקות מבלי להעלם באין סופיותה, בנצחיותה, האפשרות לשמירת הגדרת ה"אני" המשיג את האור אין סוף ב"ה, מנגנון הבחירה החופשית שמתקיים בנוכחות שתי המגמות ההפוכות באותה התנועה.
ההשגה.
מכאן שהגילוי וההסתרה הם אחד ! שורשם אלוקי, תכליתם אחת.
והם הכלי וחיותו, כל הדרך במעלה דרגות השגתו, ממדרגה למדרגה ועד למקום שהתכלית ומחשבת הבריאה מתאחדות לאחדות פשוטה, המקום השלם.
המקום השלם – תחילת הדרך למקום הברכה …
לעמיקם,
אוף!
(עייפתי ממכבסת המילים)
שלי.אני.
🙂
מפגש פעילים שני ליצירת כנס מדע ותודעה
ב- 30/9 בשעה 18:00 נפגש בפרדס חנה אצל יאיר כהן בשעה 18:00.
כתובת והכוונה:
רח' דרך למרחב 2 דירה 12, פרדס חנה
פינת רח' המעלה, ליד כיכר בצורת 8.
בחלק מהג'יפיאסים הבניין מסומן כדרך למרחב 53.
על דלת הדירה רשום יסעור כהן.
04-6277277
תיקון טעות:
מפגש פעילים שני ליצירת כנס מדע ותודעה
ב- 28/9 בשעה 18:00 נפגש בפרדס חנה אצל יאיר כהן בשעה 18:00.
כתובת והכוונה:
רח' דרך למרחב 2 דירה 12, פרדס חנה
פינת רח' המעלה, ליד כיכר בצורת 8.
בחלק מהג'יפיאסים הבניין מסומן כדרך למרחב 53.
על דלת הדירה רשום יסעור כהן.
04-6277277
סיכום מפגש פעילים 1 (22.8.13) כנס מדע ותודעה
תודה לכל האנשים שהשתתפו בפגישה ביום חמישי בפרדס חנה.
תודה מיוחדת ליאיר ובת אור על האירוח.
להלן הסיכום, מוזמנים להוסיף למקרה שלא רשמנו.
החלטות:
· שם הכנס – מדע ותודעה Science And Non-Duality (SAND) Israel
· לנסות לערוך את הכנס באחת האוניברסיטאות.
· כול המרצים ירצו בעברית ובהתנדבות.
· כנס יום שלם מ-9:00 עד 17:00 בעלות משוערת של 400-600 ₪ לאדם.
· לוח זמנים להיערכות לכנס בחנוכה הוא לא ראלי, בסביבות פסח זה יותר אפשרי.
· לא ניתן להשיג חברת הפקה ללא תשלום מראש, דרושה הפקה עצמית על ידי מתנדבים.
· דרוש מימון לארגון הכנס, אפשר לפנות למשקיעים.
· מספר רב של הרצאות, מפגשים חווייתיים ופעילות פיזית במספר מוקדים במקביל.
· הקמת קהילה שתגדל (דף פייסבוק וקבוצה בפייסבוק).
· לערוך הרצאות פעם בחודש, ההכנסות ישמשו למימון הכנס.
· להזמין מרצים לקיים הרצאות בהתנדבות לקידום הכנס. ההרצאות שיבחרו יהיו בעזרת חוכמת ההמונים.
· ארגון שטוח בו לא רק נדבר על Non-Duality, אלא נקיים זאת בתהליך הארגון, במפגשים ובמרחב שביננו.
· מפגש הבא 28/9 בשעה 18:00.
סכום מפגש פעילים 2 לכנס מדע ותודעה (פרדס חנה, 28.9)
======================================
מטרה: יצירת כנס מדע ומודעות
החלטות:
פעילות הקבוצה תמשיך להתנהל בפייסבוק באתר SAND IL. יאיר יכין באתר רשימת משתתפים + פרטים (טל., עיר, אתר וכו').
אורי יפנה לפסטיבלים רוחניים כנציג הקבוצה כדי ליצור בהם מושב כנס מדע ותודעה.
לצורך מטרה זו רועי יכין תוך שבוע דף תמציתי לשיווק הרעיון וישלח לקבוצה להערות.
חגי, יאיר ובת אור יעזרו בניסוח. בת אור תכין תוך שבוע לו"ז לרעיון זה.
המפגשים יערכו בכל רחבי הארץ. תדירות: כפעם בחודש.
הפגישות יכללו גם הרצאה/פעילות לסירוגין. תינתן עדיפות למארחים ולמשתתפים ותיקים בפגישות. בפגישה הבאה יאיר יעביר סדנת חוויה. הפגישות יתנהלו בשיטת co-play אותה הציג חגי. הפגישה הבאה תתקיים באמצע במרכז ההוויה, פ"ת. תאריכים אפשריים:
חמישי 31.10, 18:00 או 19:00
שבת 2.11, 19:00
שבת 7.11, 19:00
עדכון לגבי התאריך בהמשך.
אלון, בבקשה תשמור על תגובות עניניות
לגבי החיבור בין מדע, מודעות ורוחניות מומלץ הספר האינטרנטי החדש "המציאות הנסתרת מאחורי הקלעים". הוצאת "מנדלי מוכר ספרים ברשת". ניתן להורידו באופן חופשי בשלב זה. מומלץ לפתוחים מחשבתית.
גבריאל, תודה על ההפניה. נראה מאוד מעניין.
למנהל הפרוייקט שלום,
תודה על ההערה.
הכתבה הזו נכתבה בראש ובראשונה למטרת יצירת כנסי מדע ותודעה בישראל בדומה לכנסים דומים בעולם שמתקיימים כבר מספר שנים (SAND = SCIENCE AND NON DUALITY).
לדעתנו, יש לכנסים כאלו ביקוש רב. אנחנו מנסים לארגן אירועים כאלו בישראל בעזרת חוכמת ההמונים – כלומר כל אחד יכול לתרום. חשבתי שנכון לעדכן את הקוראים בהתקדמות פרויקט זה, אבל אם אני טועה, אז קבלו התנצלות. אשמח לשמוע מהקוראים אם יש בכל זאת צורך בכך.
הי אלון.
הלנתי רק על הקופי פייסט שעשית כולל שמות של אנשים.
אתה מוזמן לפרסם את הכנס, אבל תעשה את זה קצר, אנשים לא צריכים לקרוא מי אחראי למה בכנס.
למנהל הפרויקט,
בסדר, תודה.
מפגש פעילים שלישי ליצירת כנס מדע ותודעה
ב- 9/11 בשעה 19:00 נפגש במרכז ההוויה, רח' ד"ר שיפר 8א, פתח תקווה.
כל מי שמתעניין בנושא ומוכן לתרום מזמנו ליצירת אירוע מרתק ומדהים מוזמן להגיע. הכנס מאורגן בעזרת חוכמת ההמונים – על ידי כל אחד ואחד ממכם!
המפגש יתחיל בסדנת חוויה שיעביר יאיר כהן בחינם. אח"כ עדכון קצר על מה שהוחלט עד כה והמשך דיון ביצירת הכנס. סיום משוער – 22:00.
שלום לכולם,
למעוניינים, הרצאה של רבע שעה בנושא פיתוחה של פיסיקה חדשה שניתנה במושב מדע ותודעה באירוע החדשנות באוניברסיטת בן גוריון ב-18.6 הועלתה לאינטרנט:
https://www.youtube.com/watch?v=V_Jgb6d-hIk
שלום לכולם,
למעוניינים, מצגות והקלטות הרצאות המכון הבינתחומי למדע ותודעה במושב מדע ותודעה באירוע החדשנות באוניברסיטת בן גוריון ב-18.6 הועלו לאינטרנט:
http://www.hamataraemet.org/%d7%90%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%a2%d7%99%d7%9d/%d7%9e%d7%95%d7%a9%d7%91-%d7%9e%d7%93%d7%a2-%d7%95%d7%aa%d7%95%d7%93%d7%a2%d7%94-18-6-14-%d7%aa%d7%9b%d7%a0%d7%99-%d7%94%d7%94%d7%a8%d7%a6%d7%90%d7%95%d7%aa
שלום לכולם,
המכון הבינתחומי למדע ותודעה מארגן בשיתוף אוניברסיטת ת"א כנס בנושא חקר התודעה באוניברסיטת ת"א ב-18.11.14 במסגרת שבוע היזמות העולמי. לתכנית הכנס ולהרשמה (בחינם):
https://docs.google.com/forms/d/152UlFeoplYznj91gqJ2VMLkEgk5p9R-p3jSJwcLGJW8/viewform?c=0&w=1
בברכה,
אלון רטר