הבחירות הקרובות: להסתכל לפחד בעיניים ולשאול, מי הם ניצולי השואה האמיתיים? / מאמר אורח מאת אביחי אבוהב
נדמה כי בבחירות הקרובות עומדות מנגד שאלות כבדות משקל על עתידה של מדינת ישראל בסכסוך עם הפלסטינים ובקונפליקט מול איראן. אבל כמו בכל בחירה שאנו עושים כבני אדם, אין אפשרות אמיתית לבחור, אם אין מודעות עצמית להתניות שמגבילות אותנו בתת-המודע האישי או הקולקטיבי.
לדברים שאומר כאן יש רלוונטיות מיוחדת גם לקוראי "אמת אחרת", אף כי הם נאמרים בהקשר רחב הרבה יותר ואני מקווה שהם יצאו גם בספר בעברית בזמן הקרוב.
אותי לא מעניין אילו מפלגות מציעות את עצמן, ומי מתוכן תזכה ברוב הקולות בבחירות האלה.
לדעתי ה"משחק מכור" מראש.
הוא מכור מראש לא מפני שאני מאמין שיש מישהו שמכוון את התוצאות ובידיו השליטה מאחורי הקלעים, אלא מפני שהפוליטיקאים עצמם, רובם ככולם, אינם אנשים שהתעוררו.
המפה הפוליטית, לצערי, היא של כאלה החפצים בשליטה ובכוח מתוך אמונה שהם יותר טובים מהאחרים, אולם ללא מבט-על או בהירות ביחס לתודעה הקולקטיבית בארץ.
התמונה הזאת היא מורכבת ומחייבת התייחסות רחבה וראיה מחוץ למסגרת החיים הרגילה. היינו, אפשרות להסתכל בתהליך הכולל שמלפני הקמת המדינה, המלחמות, הקונפליקט הנוכחי במזרח התיכון והמצב החברתי והכלכלי שמאפיין אותנו בעשורים האחרונים.
לדידי, הדבר החשוב ביותר הוא ההבנה של שורשי הפחד בתודעה הקולקטיבית, שבלעדיה לא תתכן תפיסה בהירה של המצב, ואף לא פעולה עתידית נכונה.
אין זה סוד שבמרכזו של קוד הקיום של החיים בארץ שני אלמנטים בלתי נפרדים: הישרדות וצרכנות. במאמר הקצר הזה אני רוצה לחבר את האלמנטים האלה לשורשים שלהם, ולהבין מדוע התקיעות הזאת נמשכת כבר כמה עשורים, אף כי לפחות בתחילת הדרך אפיינו את המדינה כישרון, יצירתיות והישגים בכל התחומים ובזמן כה קצר, שקשה להשוותם עם אלו של כל מדינה אחרת בעולם.
כמו תמיד התמונה שלי מתבססת על הניסיון האישי, ואני יודע שבאמצעות הרגשות, המחשבות והעשייה שלנו, אנו לא רק יוצרים מציאות אלא גם מעניקים לה משמעות. אין משמעות לעולם בפני עצמו מחוץ למשמעות שאנו מעניקים לו, אלא כבית ספר אחד גדול שבו באנו ללמוד ולהתנסות בדיוק בכך: ביצירת מציאות משותפת ובהענקת משמעות לקיום.
ברובד האישי, כבר נוכחתי שאנו לא מתים, נזכרתי בחוויות חיים קודמות שלי, טיפלתי בעשרות אנשים בשלוש יבשות וראיתי כיצד מלחמת האזרחים של ספרד, מלה"ע השנייה והכיבוש באמריקה הלטינית נמצאת בזיכרון הפרטי של כל אותם האנשים שעימם עבדתי. שוב, אני מבחין כאן בין ניסיון לאמונה. אני לא מאמין בגלגול נשמות, אני חווה אותו ישירות. אני זוכר את חווית המוות שלי במלה"ע השנייה וזכיתי לראות כיצד בני בן השבע, שנולד עם ברונכיט, חרדת נטישה ורעב כפייתי, נזכר בחוויה של תאי הגזים במסע יצירתי לתוך תת המודע שלו. התבוננתי כיצד סבתי "התגלגלה" בתור בת אחותי, עם אותו השם ואותן האיכויות. למרות שנולדה בארה"ב לתוך מנטאליות והורים שונים לחלוטין, היא התעקשה ללמוד יוונית מסיבה כלשהי, לחזור, לחפש ולמצוא את הקברים של הוריה של סבתי ביוון, מבלי להיות מודעת לכך שזאת היא עצמה, משלימה מעגל ומתקדמת הלאה.
עם הזמן, למדתי לזהות נשמות החוזרות לאותן משפחות, ולעיתים מספיקים לי תאריכים ושמות כדי לדעת זאת כך התברר לי גם שללא ריפוי נשמתי, מרבית בני האדם אינם מסוגלים לחוות את עצמם כמודעות צרופה ולקחת אחריות על המציאות שהם יוצרים. בעקבות החיים בספרד ולאחר הביקורים בפרו, הודו, ברזיל וישראל, הבנתי שמעבר למפה הנשמה הפרטית יש גם מפה של התודעה הקולקטיבית.
וכאן, אני רוצה לחזור לישראל, לשואה ולבחירות הקרובות. כמעט בכל הטיפולים שערכתי בישראל, במוקדם או במאוחר, צפה מתוך תת-המודע הפרטי חווית השואה. זה קרה כמעט כל האנשים שעימם עבדתי בביקורים בשנים האחרונות.
באופן פרדוקסאלי, קוראים לזה תסמונת ה"דור השני" או ה"דור השלישי". למעשה מדובר בדור הראשון: אנו ניצולי השואה בעצמנו. הבנתי שכמעט כל הנשמות שמתו באירופה התגלגלו בישראל בתור ילדים, עם תאוות חיים ויצירתיות, ברוכי כשרון, אבל אבודים בתוך עצמם, וסובלים מפחד קיומי וצורך להיצמד לקיום החומרי. מדובר בשש מליון נשמות שמהוות היום את הדור הבוגר והצעיר או מה שמרכיב את התודעה הקולקטיבית הישראלית. פתאום, התחוור לי למה משרד החינוך מתעקש להביא מורים ואלפי בני נוער למחנות ההשמדה באאושוויץ ובירקנאו, ומדוע זה כל כך חשוב להרגיש ש"ניצחנו, הנה, אנחנו כאן". זה הריפוי הקולקטיבי שלנו, שנעשה עדין באופן לא-מודע, אבל הוא מאוד הכרחי.
אף על המחקרים הרבים של אנשים כמו איאן סטיבנסון (שחקר מעל שלושת אלפים ילדים), של אליזבט קובלר רוס (שהתמחתה בליווי חווית המיתה וחוויות טרום מוות) ובריאן וויס (שמרד בממסד האקדמי ופרץ דרך טיפולית ברגרסיה עם מאות אלפי מקרים), נצחיות התודעה היא עדיין דבר שמחוץ לפרדיגמה של התרבות האנושית.
כשאחותי סיפרה לי, רק לפני חודשיים, כיצד כמה בני נוער, שאותם ליוותה כמורה בפולין, ידעו וזכרו שהם ממש היו שם, בכו והתרגשו, הצטמררתי. ממנה לפחות, הם יכלו לקבל הבנה וחמלה, מפני שהיא כבר נזכרה בכמה חוויות חיים קודמות שלה, ויודעת שזה כך. משאר המורים, הם לא יכלו לצפות להבנה דומה, מפני שזה לא נכלל במערכת האמונה שלהם. מהם, אפשר היה לצפות רק לדואליות האופיינית: הם הנאצים הרעים, אנחנו הטובים, אנו שרדנו, ניצחנו ועלינו להמשיך להיות חזקים מול כל העולם. מיותר אולי לציין, שבמהלך העבודה שלי בשנים האחרונות גם טיפלתי בכמה וכמה "נאצים לשעבר", וגם שם, בגלגול החיים שלהם הנוכחי, נמצאת האשמה, הניכור העצמי, הניתוק והפחד.
כך, אנו נמצאים לפני בחירות בישראל, שנת 2012, במדינה שיש בה מטפלים ורופאים באופן יחסי לאוכלוסיה יותר מכל ארץ אחרת בעולם, אך היא עדיין לא מבינה את עצמה. וכך, קורה שאנו ניצבים שוב מול ה"איום הקיומי" בדמות איראן ופלסטין ולא יודעים כיצד להשתחרר ממנו.
אין בעולם הזה טוב ואין רע. יש רק ניסיון. אנו מייצרים לא רק את החוויה, אלא גם את המשמעות שלה. לדידי גם אין "רוחניות", שנפרדת מן החיים, יש רק מודעות עצמית צרופה, פשוטה, מקבלת וחומלת. אנו ממשיכים לייצר מציאות מתוך ההתניות שלנו, מבלי לדעת זאת, וחושבים שיש שם "גורל" או "קארמה".
קוד הקיום של מדינת ישראל, הפך להיות הישרדות וצרכנות, מפני שהשואה חיה ונושמת בתודעה הקולקטיבית. החרדה הקיומית לא נרפאה ואנו ממשיכים לייצר מציאות בהתאם. יש לנו שותפים לכך – הפלסטינאים, האיראנים ושאר אומות העולם – וכולנו ממשיכים לשחק באותו המשחק, שנראה לעיתים כטרגדיה ולעיתים כקומדיה. האם נתעורר?
הבחירות קרובות, אבל עדיין אין בחירה כי אין מודעות עצמית. האנושות עושה את צעדים בקצב שלה ועל כל אחד מאיתנו לעשות כמיטב יכולתו ולתרום ככל האפשר. כשתהיה מאסה קריטית בארץ ובעולם של אנשים שחפצים ליצור במשותף מציאות אנושית שהיא אחרת, זה יקרה. לא רגע אחד לפני.
לפני שנים, כתבתי כמה מאמרים על התגליות שלי, ביחס למושג הזהות העצמית שלנו כאומה וכעם באתר ניו אייג' של מעריב (שנסגר מאז). אלו היו מאמרים פורצי דרך, שנגדו את מרבית מע' האמונה הנפוצות לגבי ההיסטוריה של האנושות בכללותה ושל העם היהודי בפרט.
קיבלתי אז התייחסות מקוראי "אמת אחרת", שבעקבותיה עברתי לכתוב כאן באתר – לשמחתי – ללא צנזור או עריכה פופוליסטית. הם דיברו על מנגנוני הפחד שבאמצעותם קל מאוד לשלוט בעולם: משבר כלכלי, מגפות, מלחמות מבוימות ואסונות טבע. במבט לאחור, אני רואה את הדברים קצת אחרת: הפחד הקיומי שלנו נובע מעולם החי, אף כי במהותנו אנו צורת תודעה מורכבת יותר, שאינה נכחדת. נספחים אל הפחד הזה זיכרונות קולקטיביים ופרטיים, שמתעוררים מיד כאשר אנו קוראים את ה"אמת" על העולם, ומגלים את ה"רוע" שיש בו. אבל למעשה ה"אמת" הזאת היא אמת יחסית ושייכת לחשיבה. במציאות הצרופה אין רוע יש בורות. גם אין גורל, יש יצירת מציאות מתוך התניות לא מודעות. ובעיקר, אין פחד, אלא היעדר ידיעה עצמית.
כאשר אנו קוראים – על התרופות הפסיכיאטריות הניתנות לילדים, הרעלים במי השתייה, שובלי הריסוס של המטוסים, קנוניות הרצח של מנהיגים, מנגנוני שליטה בהון, ועוד כהנה וכהנה ידיעות – זה יכול אולי לעורר בנו פחד. אבל הפחד הזה יקטן ככל שתהיה יותר התעוררות. התעוררות "מתחילה בקטן", בכל אחד מאיתנו שלומד על בשרו כי הדבר שממנו אנו עשויים אינו נכחד! למרות הכול אנו צומחים!! אנו קולטים לאט שהיקום הזה במהותו הוא משחק של תודעה או "אנרגיה אינטליגנטית". הייעוד שלנו הוא הכרה העצמיות, הגשמה של מאווי הנשמה, ויצירת מציאות באופן מודע ואחראי. הלימוד הזה ייקח עוד זמן, ואין פתרונות קלים ומהירים. לכן גם אין לי המלצה לבחירות הקיקיוניות האלה.
כשאני קורא על המתרחש בישראל, איני יודע אם לצחוק או לבכות. הפוליטיקאים הם שחקנים כה משוכנעים בעצמם, עד שנראה כי הם הלכו לאיבוד במשחק ומאמינים שכל העם שבוי בו ועוקב אחריו. יש בזה משהו קומי להפליא, אם לא היה מדובר בחיים שבני אדם רוצים ליצור יחד בישראל. ואז, עולה בי התובנה המוכרת: מה שחשוב זאת הדרך עצמה ולא אף תחנת הביניים. הבחירות הקרובות הן עוד שלב בדרך. יקרה בהן מה שיקרה, יש לי ביטחון מלא באינטליגנציה של היקום ובכך שכל ישות צומחת על מנת להכיר את העצמיות שלה.
עלינו להמשיך הלאה. כל אחד מאיתנו לומד בקצב שלו – להסתכל לפחד בעיניים, ללמוד לחבק אותו מן הלב – ולפעול מתוך מקום משוחרר ונקי. יגיע רגע שבו זה יהיה נחלת הכלל, הפרדיגמה תשתנה ואנשים יתעוררו.
אביחי מגיע לישראל לסדנה על ריפוי נשמתי בדרך להגשמה עצמית בנהלל בסוף החודש הזה.
"ובריאן וויס (שמרד בממסד האקדמי ופרץ דרך טיפולית ברגרסיה עם מאות אלפי מקרים)" – אני מקווה שזה רק טעות הגהה. אם ניקח רק 100,000 נקבל שהוא היה צריך לטפל ב-0 אנשים ביום, כל יום, רצוף במשך יותר מ-27 שנה.
מתוך ויקיפדיה –
"וייס *טוען* כי מאז 1980 טיפל בכ-4000 מטופלים באמצעות השיטה…מחקריו של וייס בנושא עוררו ביקורת משום שלא נחשפו לביקורת עמיתים ונטען כי לא נערכו לפי סטנדרטים מדעיים.
ראו גם"
והאם מחבר המאמר מוכן לבחון את יכולותיו בתנאים מבוקרים?
*היה צריך לטפל ב-10 אנשים ביום
לב, נראה לי שהמחבר היה חייב להשאיר טעות בטקסט. אם הוא היה נשמע אמין מדי, הוא היה מכריח אותך לשנות את האמונות שלך. מאותה סיבה הוא לא יכנס לניסוי מבוקר, כדי לשמור על חופש הבחירה שלך.
כל טוב.
שלום לך לב (מעניין שבחרת בשם כזה) ותודה על התגובה.
בריאן וויס הכשיר והקים רשת של מטפלים בשיטת הרגרסיה הפועלת בכל העולם ודרכה הוא הוא אוסף תיעוד ונתונים בכמה ארצות במקביל ובמהלך מעל עשור שנים. כמובן שאילו זה היה הוא בלבד זה היה בלתי אפשרי . . . אז פשוט צריך להכפיל את מספר המטפלים בכמה מאות כדי להבין.
אבל מי שמחפש ראיות שכנגד תמיד יכול למצוא אותם ואם לא כן, להאחז במדע ש"ידוע" רשמית. אין לי עניין בויכוח עם אנשים בעלי ראיה מדעית, ואף כי אין כל בעיה לעשות רגרסיה במעבדה (אפשר, אגב, לראות ההרצאות שלו ואף רגרסיה ביו-טיוב), מה שמעניין אותי זה השיחרוור מסיוטים, עכבות ורגשות שטמונים שם. כאשר, לדוגמה,אישה צורחת מכאב ובוכה כאילו היא עוברת את האינקויזציה באותו רגע, צריך להאמין כי היא שחקנית טובה בעודה בהרפיה עמוקה או שתת-המודע שלה ממציא סרט וגם מאמין בו, אם מסרבים לקבל מה שהיא חווה כאמת. להוכיח מי היתה לפני חמש מאות שנה קשה מאוד, אבל בעיקר השינויים שלאחר מכן מוכיחים את השיפור בחייה: זה מה שמעניין אותי ובעיקר ברמה הקולקטיבית.
כיוון שבעצמי באתי מעולם המדע, איני מזלזל בו חלילה, לומדים בו לחשוב בצורה מסודרת, לעשות ניסויים ולהסיק מסקנות בהתאם. אבל כאשר מעתיקים את שדה המחקר לעצמיות, כל אדם צריך להתנסות בעצמו, אם הוא שואף לברר את האמת.
העצמיות אינה אובייקט חיצוני, אלא מושא לחקירה וחויה ישירה. המדד למצבי תודעה במדע כיום הוא רק גלי המוח והמכשירים הקיימים רחוקים מלהראות "תמונה" של החוויה. יש רק תיעוד בשפע, אבל זה לא מספיק כדי לשנות את הפרדיגמה המדעית, שמתנהלת לעיתים כמו דת בידי המוסדות. לכן, בוא נניח את הדיון כאן, אין לי צורך בו. אני מציע לך פשוט לבדוק בעצמך. כל טוב ושבוע טוב
נ.ב. אם תרצה מעט תמריצים, ראה כמה מהסרטים הבאים על עדויות ילדים בנידון:
http://www.youtube.com/watch?v=Uk7biSOzr1k
http://www.youtube.com/watch?v=2Wh0OsVtdeE
http://www.youtube.com/watch?v=8BlSTWXh8VU
http://www.youtube.com/watch?v=o-NbLrwgYwo
http://www.youtube.com/watch?v=GCcmr6UeNSY
http://www.youtube.com/watch?v=Y7D7qP2v7Q8 עדות בוגרת, הפעם, הקשורה באנה פרנק
כתבה יפה מאוד, תודה לך.
'לב' הינו גלעד דיאמנט בעל בלוג חשיבה חדה 🙂
מאמר פוקח עניים.
רק הערה קטנה – נא לתקן את הקישור בסוף לסדנאות:
http://www.avihay.net/workshops.htm
נכנסתי וקראתי את המאמר אך לדאבוני יצאתי בלי רווח סגולי כלשהו…
ידידי – לא חידשת במיוחד תחת השמש ומאום לא השתנה…כך היה וכך יהיה…
עזוב גילגולים ונשמות…
אנחנו הווים, נוכחים ושוהים בזמן של כאן ועכשיו בהתניה ישירה באספקת החמצן לריאותינו מתחנת הדלק היקומית.
כשכואב לי באצבע הכאב הוא רק שלי באופן פרטי ואישי ביותר…עזוב אותך מכאב קולקטיבי או מתודעה קולקטיבית ואו מתת-מודע קולקטיבי.
וגם אם נניח ואכן קיימת תופעה שכזו הנקראת קולקטיב או קולקציה חברתית או גלובליזציה מחשבתית ורגשית או כל מינוח אחר תואם – אז מה?
האם הרגל השבורה של החתול שלי מציקה להתנהלותו של החתול שלך?
ברור שלא.
זה מזכיר את הגיבוש בטירונות, איך שסמל המחלקה היה מעניש את כל הקבוצה על חטאו של היחיד (מכאן צמח המושג קולקטיב)
יש שאומרים, כולנו בני אדם…ומי הוא האדם?
מדוע בני אדם ולא כולנו אדם?
מדוע הבנים של…?
האם אדם הוא הסמל לאיכות מושלמת, ואם כן אז מה עם בניו ובנותיו? האם הם פחות ממנו?
מכיר את ההערה הבאה: "תנהג כמו בן אדם"!
כאן טמון שורש הרע…(אבל אתה טוען שאין רע ואין טוב)
אם אין רע ואין טוב אז אין לילה ואין יום ואין חם ואין קר ואין צפון ואין דרום ואין אלוהים ואין שטן ואם אמשיך כך לא אסיים לעולם…
אז יש בהחלט טוב ויש בהחלט רע ויש בהחלט את מה שביניהם.
הצרה היא שאנחנו כיצורי על בינתיים סטינו מהדרך הטבעית האחת והיחידה לטובת אלפי דרכים בטלות נעדרות כל שחר.
אני מתפלא שנמנעת מלגעת באמת הכואבת שלנו כיהודים, כישראלים, כציונים וכמחוללי הארץ ושומריה, הרי בימינו כל ינוקא יודע שכל מלחמה, קטנה כגדולה נובעת מבית היוצר של הטייקון התורן.
אז על איזה ממשלה אתה מדבר ועל אילו בחירות ומה כאן מכור שלא היה מכור כאן הרבה לפני שאתה ואני נולדנו?
המשחק כה מכור ידידי גם אם רק עכשיו התפקחת בכדי להביאו לכאן…
המשחק יהיה מכור גם מחר וגם מחרתיים ואיש אינו יכול לבלום את כדור השלג הזה…
זה או שאתה בחוץ או שאתה בפנים, הבחירה תמיד שלך.
אתמול אמריקה של קנדי ולוטר קינג שלטה בכיפה, היום הכיפה היא של הצהובים..ואלה האחרונים באמת מעניין אותם מהרגל השבורה של החתול שלי.
מילים יפות הן טובות ומיועדות רק לשעות הפנאי על הגזוזטרה אך לא מחוצה לה.
לא אתה משפיע על הבחירות ובטח לא אני..ולמי ששכח הבה נזכיר "בעל המאה הוא בעל הדעה".
מכל זווית שטחית שנביט (כולל 360 אינטיגרלי)נרצה או לא נרצה, יוצא שאנחנו, כולנו; חיים בפוליטישוק…
מי הכיס שלו נפוח על פניו חיוך מרוח…
בשנות השמונים אנשי מדע ערכו ניסוי פשוט.
הם הכניסו שתי פעוטות זרים לחלוטין, האחד שחור והשני לבן לחדר עגול ריק מתוכן למעט ריצפה מרופדת בשטיח נעים.
תכלית ומטרת הניסוי היה לבדוק את תגובות הפעוטות בחלל משותף ריק למשך זמן קצוב.
משהוכנסו השניים, חיש מהר וללא כל עכבות מיותרות החלו הפעוטות לגלות עניין זה בזה, הם התוודעו בנגיעות הדדיות והשמיעו צלילי חיבה ידידותיים.
כך נמשכה ביניהם האינטרקציה…
כעבור זמן מה הוכנסה לחלל המשותף שבחדר העגול, בחשאי, בובה פרוותית נעימה כלשהי…ובאותו הרגע פרצה מלחמה גדולה – שני העוללים הפכו לזו ניצים.
המשחק מכור – תמיד היה
או לכולם בובות או לכולם חדר עגול ריק.
חג שמח שימשיך…
מאמר ניפלא …ממליץ.
במה לא לבחור בגלל הסיבות הנ"ל:
ראה בסרטון(12 דקות)
http://youtu.be/ip-3JwQpdsg
תקציר: שולחן ערוך פוסק שאסור להחזיר שטחים לגוים מטעם פיקוח נפש. הגר"ע יוסף פוסק רח"ל הפוך, מה שגורם לשפיכות דמים. הגר"ע יוסף הצטרף לממשלת רבין, תמך בהסכם אוסלו, ורק בהסכמתו שוחררו אלף רוצחי חמאס. בנו, הרב יעקב יוסף, עזב את חברותו בש"ס והצטרף לעמותת הרבנים פיקוח נפש. הוראת הרבי שליט"א מלך המשיח שאסור לתמוך במפלגה שמנהלת משא ומתן עם ערבים על שטחים, ורואים את התוצאות למה זה מביא. למרות זאת, הגר"ע יוסף מסרב לחזור בו מעמדתו הבסיסית נגד השולחן ערוך.
תודה רבה, מאד אהבתי את הכתבה
אז תפיצי בפייסבוק כו'. כולם מפחדים מהגר"ע יוסף. הדתיים פוחדים ממנו בגלל הפירסום והכח שלו, למרות שיש הרבה מאד שחולקים עליו, לא מעיזים לצאת נגדו בגלוי, וזה לא רק בעניין פיקוח נפש, אלא בעוד הרבה ענינים, כי הוא תמיד מציג את הדברים באור של מחלוקת הלכה בין ספרדים אשכנזים, וזה לא נכון, כי הוא עצמו עיראקי, וכל השנים נלחם ב"בן איש חי" (הרב הקדוש יוסף חיים מבגדד) שכתב ספרי הלכה ברוח הקבלה, והגר"ע יוסף הוציא כבר שמונה ספרים נגדו. הרב אליהו ז"ל שגם הוא היה רב ראשי, וגם הוא מוצאו מעיראק, דווקא כן התנהג לפי פסקי ה"בן איש חי", אבל הוא לא רצה להבעיר את אש המחלוקת בין רבנים, הפוך הוא הגר"ע יוסף, שזכור לא לטוב מתקופת רבנותו הראשית בת"א, שכל הזמן עורר שערוריות בנוגע לאספרדים-אשכנזים, ואותו דבר מזמן היותו רב ראשי ספרדי ביחד עם הרב גורן, והמריבות ביניהם עלו לטונים גבוהים עד שהם לא יכלו לשבת ביחד. אבל היום, כל הרבנים הדתיים פוחדים ממנו, בלי כל סיבה אמיתית, אולי בגלל שהנציגים שלו נמצאים בכל מועצה דתית וברבנות הראשית ובמשרד הדתות, ואי אפשר להתקדם לשום מקום ברבנות בלי האישור שלו. היחיד שהעז לצאת נגדו בשנים האחרונות, זה הבן שלו, הרב יעקב יוסף, אבל הוא לא יוצא בגלוי, רק עושה מה שהוא חושב, ולא מדבר נגד אבא, בגלל כיבוד אב.
הלא דתיים חושבים שהם לא יודעים תורה, ולכן אינם יכולים להתערב בעניני הלכה.
הגר"ע יוסף הוא אמנם יהודי מיוחד שלא שוכח שום דבר ממה שקרא או שמע, אבל זה לא אומר שהשיקול ההלכתי שלו נכון. יכול להיות לפעמים ש"מרוב עצים לא רואים את היער".
ממליץ להצביע לארץ חדשה סימנה ז'.
http://www.youtube.com/watch?v=z0lAUOHrrgE&list=UUX0iiJ4YWXxMz8qJUrme4jQ&index=1
גם אם לא עובר את אחוז החסימה אפשר לישון בשקט שנעשה דבר טוב.
אהבתי