עיר או יער?
בחריש, ישוב קטן ממזרח לפרדס-חנה וחדרה, על שפת כביש 6 באזור מחלף עירון, מתחוללת דרמה בימים אלו.
הישוב, הכמעט נטוש, ממוקם על שטח נדל"ני גדול ומוקף ב-15,000 דונם של אחד היערות היפים והמגוונים שנותרו בארץ.
מזה כעשור, היישוב בעל המרקם הכפרי, בנוי עם תשתיות ליישוב שתוכנן כעיירה קטנה עוד בסוף שנות התשעים.
בהסתר ובהיחבא, עסקנים חרדיים במשרד השיכון הכשילו במזיד את שיווק העיר לציבור הכללי, ועכשיו אפשר להבין שזה היה על מנת להקים בו עיר ענקית לחרדים בלבד, החורגת בהרבה מהצפיפות ומתחום התכנון המקורי של העיר, בניגוד להנחיות התכנון הארצי ואפילו להמלצות אנשי המקצוע של משרד השיכון עצמו.
תכנון חסר אחריות זה מאיים על היער הנפלא והמגוון וכן על המרקם הכפרי באזור כולו.
למטרת הקמת העיר התגייסו משרדי השיכון הפנים, בראש שניהם עומדים אנשי ש"ס.
מי שאמור לייצג את תושבי האזור הקיימים מול משרדים אלה היא המועצה המקומית קציר-חריש, אבל אנשי ש"ס השתלטו גם עליה ב"הנחתת" מועצה קרואה מטעמם, ללא בחירות דמוקרטיות מזה שנים. אותה מועצה מועלת במוצהר בתפקידה בחוסר ייצוג התושבים ועוסקת בקידום תכנון העיר הענקית בה לא יהיה מקום לתושבים הקיימים.
לאחרונה מנסות קבוצות יזמות נדל"ן חילוניות לחטוף עבור חילונים, חלק מעוגת תקציבי הענק המתוכננים להיות מושקעים במקום מטעם משרד השיכון ומשרד הפנים. על הקונפליקט הזה – עיר חרדית או עיר מעורבת, שמענו.
כמעט אך אחד לא שמע על יער חריש.
יער ועיר – אותיות זהות
מתברר שכאן יש סכנה שהעיר תהרוס, תבוא על חשבון, היער.
מימוש חלום הבית של רבים עלול לעלות בחיי יער חשוב, יער ייחודי וראשוני – לא מקולקל.
האם זה הכרחי?
האם היחס יהיה: יער – רעי, עיר – ירע, או שיש אפשרות לתת ליער לחיות וגם לעזור לאנשים שצריכים בית?
כן – יש יער מקסים, טבעי, ראשוני, שהישראלי המלכלך עדיין לא גילה.
זה קצת חבל. זה בעצם די הרבה חבל, במיוחד שהייתה הצעה להקים את העיר החרדית ליד קריית גת, על קרקעות שחקלאות המונו-קולטורה (החקלאות הרווחת, כל השורות הישרות, הלא טבעיות, של הגידולים המרוססים ומדושנים) כבר הרסה ואין בהן פוריות רבה.
העיר אותה מתכנן משרד השיכון, מאיימת להשמיד יער וחורש טבעי, רגיש, מגוון ואחרון מסוגו.
לפי סקר החברה להגנת הטבע, שטחים נרחבים מתוכו הם בעלי ערכיות נוף גבוהה ביותר.
האזור הינו בעל מאפיינים נדירים, בהיותו קער גיאולוגי ייחודי בין קמרים של הר אמיר (אום אל פאחם) והרי השומרון. מיקומו בתפר שבין אזורי גידול שונים ומגוונים- השרון ממערב ומדרום, העמקים והרי שומרון ממזרח ורמת מנשה מצפון.
בזכות התנאים האלה, חי וצומח במקום מגוון ביולוגי עצום ונדיר ביותר המכיל עצים מוגנים כאלונים ואלוני תבור גדולים, שזהו גבול תפוצתם הדרומי, חלקם בני מאות שנים, חרובים עתיקים, עצי לבנה אלות ארץ ישראליות עתיקות ואשחרים. לצד עצים אלה צומחים ברושים אורנים וזיתים שיוצרים פסיפס של בתי גידול מגוונים. החל מבתות מפותחות, חורשות ויערות נטועי אדם בצד יערות טבעיים מרשימים.
מתוך עמדת משרד השיכון (בלי שום קשר לתכניתו של השר השיכון הנוכחי) לגבי היער הסובב את חריש:
"מדרום לחריש ישנם שטחים בעלי רגישות גבוהה מאוד מבחינת ערכי טבע ונוף: תל זאבים- יער טבעי של אורן ואלון תבור וכן יער נטע אדם של אורנים, שניהם כלולים בתמא 22 והמיועדים לשימור … אין לאפשר פגיעה בתל זאבים וביער שנותר באזור זה לאורך כביש 6".
הפגיעה ביער היא פגיעה בכל הטבע בארץ, לא רק מקומית, כי היער מהווה חלק מפרוזדור היערות הארצי שמוגדר בתמ"מ 6 ופגיעה בו תקטע את הרצף לאורך כל המדינה:
בשנת 2010 ישראל חתמה על אמנת האו"ם שעוסקת במגוון הביולוגי. מתוך הנחיות המשרד להגנת הסביבה בתכנית הלאומית למגוון ביולוגי בישראל, שפורסמה באותה השנה :
"המסדרונות האקולוגיים הם הכלי האחר שימתן את נזקי הקיטוע …וכך הם יקטינו את סיכוני ההכחדה המקומית של מינים."
כל השטח הפתוח הסובב את חריש, כולל אזורים במרחב התכנון, מהווה כאמור מסדרון אקולוגי נדיר שמאפשר הגירה בין המקטעים הירוקים מדרום לצפון וכן מאזורים נמוכים במערב ודרום התכנית, לאזורים גבוהים ממזרח למרחב התכנון.
מתוך עמדת המשרד להגנת הסביבה בנושא: "שטח זה הינו בחלקו מסדרון של שטח פתוח ערכי לאורך כביש 65 אשר צריך להישאר ככזה …האזור רגיש מבחינה הידרולוגית". העיר המתוכננת תקטע, במיוחד בשלבים הבאים של התכנית, שעדיין לא אושרו, רצף נופי באופן שיפגע בטבע ברמה הארצית. הרבה מעבר לתחום השיפוט של העיר חריש.
בפרדס חנה- כרכור יש כבר מפגעי זיהום אוויר שמשפיעים על בריאות הציבור.
גם באום אל קטף, ברטעה ובקיבוץ ברקאי יש זיהום אוויר קשה ממחצבת וורד. במידה והיער ייכרת ותושמד הריאה הירוקה, לא יהיה מסנן והתחלואה תעלה באופן משמעותי.
שנת 2011 הוכרזה ע"י האו"ם כ"שנת היערות". בשנה זו דחתה ועדת הערר המחוזית התנגדויות של גופים ירוקים, שנחלצו להגנת היער, בלי נימוק והסבר.
כאשר יער הכרמל נשרף, ראינו שגם בישראל אובדן יערות משפיעה על חלק נרחב מהציבור. למרות שכיום ערכי הטבע לא נמצאים בחשיבות גבוהה ביותר בוועדת התכנון בישראל, תהליך ההכרה בחשיבתם נמצא בעיצומו ויש לקחת בחשבון איך הדורות הבאים יסתכלו על וועדות התכנון של היום.
מניעים נסתרים, שקרים, שחיתויות
במקור, כאמור, תוכננה בחריש עיר אחרת לחלוטין – עיר שהשטחים הירוקים שלה רבים וגדולים, עיר בה חלק גדול מהיער נשאר בין הרחובות, עיר שהצפיפות הממוצעת בה היא יחידת דיור לדונם בבניינים משותפים בין השטחים הירוקים.
כבר נבנתה תשתית לעיר זו, והוצעו מכרזים, היו קבלנים שזכו והייתה כוונה להתחיל בבניה.
היזם דאז, שזכה במכרז אך הוכשל בבניית העיר, תבע את המדינה (משרד השיכון), ולפניכם ציטוט מפסק הדין בו הוחלט לשלם פיצויים כבדים ליזם שניסה לבנות בחריש. בפסק הדין הטיח השופט יעקב צבן ביקורת קשה בנוגע להתנהלות משרד השיכון
ש"פעל בחוסר תום לב ובעיכובים שונים כדי לא לקיים את חוזי המדינה… עולה תמונה מצערת ולא מחמיאה על התנהלות הנתבעים בעניין הישוב חריש, התנהלות שפגעה ופגמה ביכולת לקיים את חוזי הבניה"
ראש המועצה האזורית, ניסים דהאן, שלא נבחר בבחירות דמוקרטיות לתפקיד, כזכור, אלא מונה ע"י שר הפנים אלי ישי (ש"ס!), ושר השיכון, מר אריאל אטיאס, שייכים שניהם לתנועת ש"ס ואי אפשר להתעלם מכך בהקשר הזה. ראש המועצה התעלם ומתעלם באופן עקבי מתושבי האזור הנוכחיים, לא רק מתושבי חריש עצמה.
ישנן גם עדויות שנמצאו קברים והועלמו, יחד עם חלקי שלדים, על מנת לא להפריע ליוזמה, באופן לא חוקי בעליל ובניגוד לכללי הדת הנוקשים החלים על חילול קברים, וזאת במקום המיועד לעיר חרדית! כמו כן לא נבדקו כל האזורים המיועדים לבניה, למרות הרמזים לקברים נוספים ובניגוד לתקנות ההלכתיות והארכיאולוגיות.
קיימת כאן גם בעיה דמוגרפית ואף הלכתית: מהכפרים הערביים תוכנן, בשלבים המתקדמים של התכנית, "לקחת" אדמות (מעשה שנחשב "התגרות בעמים"). יש לציין שאזור זה במיוחד ראוי לציון ביחסי שכנות טובה בין העמים ובכפר קרע ישנו בית ספר יהודי ערבי, "גשר על הוואדי", גדל ומשגשג, לשני הלאומים: בבית הספר מלמדים שני מורים (בד"כ מורות, כמובן) – יהודי וערבי, בשתי השפות לילדים משני הלאומים בכל כיתה. גם בגן.
למרות התנגדויות וערערים רבים שהוגשו על התכנית הנוכחית ע"י ארגונים ירוקים, תושבי חריש והאזור, אנשים פרטיים וקבוצות שהתנגדו לאופי החרדי של העיר ולהרס הטבע, אושר שלב א' שלה והתחילו למכור כבר דירות.
עם זאת, לא אושרה עיר של כ – 150000 תושבים, כמו שרצו המתכננים, אלא רק כשליש מגודל הפרויקט (בשלב זה) שתוכנן ובג"צ קבע שלא ניתן למנוע מאזרחים לא חרדיים לרכוש בה דירות.
ועדת התכנון המיוחדת הכחישה בתגובה לערר את כוונתה להקים עיר של 150000 תושבים, עם זאת באתר משרד השיכון הופיעו התכניות של העיר בגודל זה ואף מצגת תלת מימד, למרות ההכחשות. כמו כן אפשר לראות בבירור בתכנית שלב א', שישנם כבישים ראשיים שנגמרים בכלום. בסוף כבישים אלו היו מוצבים שלטים המפרטים לאילו שכונות עתידיות יובילו הכבישים: ועדת הערר הורתה להוריד שלטים אלו. כל אלו מעידים שהכחשה זו של הוועדה המיוחדת הייתה שקרית.
מה אפשר לעשות?
מה שני אנשים פרטיים יכולים לעשות כשהלב רוצה?
טוני בנימין ורוני אקר, הקימו לאחרונה את עמותת "ידידי יער חריש". המאבק שלהם התחיל הרבה לפני הקמת העמותה, שהוקמה רק עכשיו כי רק עכשיו הצליחו השניים להשיג תמיכה בינלאומית המאפשרת להם את פריצת הדרך המיוחלת. מאבקם התחיל לפני כשנתיים: הם לא חיכו למישהו שיעשה משהו, אלא קמו ועשו בעצמם. עדיין לא חזינו בכל התוצאות הטובות של מעשיהם:
"עברנו לגור בחריש לפני כחמש שנים. עברנו לאחר שערכנו טיולים ביער הסובב את חריש והתאהבנו בטבע השופע באזור. אלוני ענק עתיקים עצי חרוב, אשחר, ואלה, פרחים נדירים כצבעוניים, סחלבים, ואירוסים. ביער זה שוכנות חיות בר כצבי ארץ ישראלי, דורבנים, תנים ומיני עופות שונים.
במשך השנים העמקנו את טיולינו ביער וגם את הידע שלנו לגביו. מסתבר שביער זה חי מגוון ביולוגי מהגבוהים בעולם.
קצרה היריעה מלתאר את החוויה של החיים בצד היער השופע הזה אותו למדנו להכיר כחבר קרוב לפני כשנתיים הגיעו לאוזנינו התכניות להקים עיר ענק חרדית שמאיימת להשמיד את היער, לגרש אותנו מבתינו ולהוריד את רמת החיים של אלה שיישארו, בצורה משמעותית." .
השניים אספו חומר, חקרו והקדישו שעות רבות למען הצלת היער וביחד עם כשישה מתושבי חריש והסביבה הקימו ועד פעולה של תושבים בשם "המטה לעתיד חריש והאזור".
על מטה זה השתלט, לטענתם, חמי בן-אור, אשר הסיט את המאבק, מניסיון להציל את היער, לניסיון להציל את חבריו תושבי חריש ממצב כלכלי שאינו מרשה להם לרכוש דירה משלהם, ואפילו לאפשר להם ולעצמו רווחים נאים מהפרויקט המסובסד להפליא.
רוני וטוני, כמו גם מייסדים אחרים של המטה, הורחקו ממעגל מקבלי ההחלטות, וברשותם מכתב חתום ע"י מייסדי המטה המאשש טענה זו.
בן-אור עומד עכשיו גם בראש חברת "חריש הירוקה", חברת נדל"ן שעוסקת באופציית רווחים מבניית העיר, ומרכזת את כל פעילותה במכירת כמה שיותר דירות לחילונים, בניסיון ליצור שכונה חילונית.
"חריש הירוקה" כמו גם "המטה לעתיד חריש והאזור" השאירו באתרי האינטרנט שלהם את נושא הצלת היער והרצון בישוב קטן וכפרי, כמו שמקימי המטה יצרו אותם, אך לא עושים שום דבר בעניין: כל המשאבים שלהם מושקעים בעניין הנדל"ן ואין הם פנויים כלל לעניין היער, אשר האיום עליו הולך ומחמיר.
אתר "המטה" מכיל חומרים ישנים, בני שנה ויותר ואינו מתפקד כנראה. כל ניסיונותיי ליצור קשר עם "חריש הירוקה" ועם "המטה לעתיד חריש והאזור", נתקלו בקיר אטום, כך שאי אפשר להביא כאן את הצד שלהם בעניין.
לא ברור אם השם "חריש הירוקה" באמת מראה על כיוון אקולוגי או הגנת היער, או שזה פשוט שם אטרקטיבי שימשוך לקוחות רבים יותר.
נראה שבאופן מעשי נוצר פיצול במאבק: "חריש הירוקה" נלחמת לעיר מעורבת ועמותת "ידידי יער חריש" נלחמת להצלת היער.
מאז עזיבתם את ה"מטה" שייסדו ועד היום השניים ממשיכים בפועלם למען היער בדרכים המיוחדות שלהם:
"בעקבות ערר שהגשנו, הגענו לישיבות הוועדה המיוחדת (מיוחדת כי בידיה סמכויות ברמה מחוזית וברמה מקומית ביחד) לתכנון מרחב חריש וגילינו שם אטימות עצומה כלפי תושבי חריש והאזור- כמו ששמענו ציטוטים בישיבת ועדת הערר הקודמת. זלזול מוחלט בערכי הטבע, למשל אדריכל התכנית שביטל כלאחר יד אזור בעל רגישות נוף גבוהה מאוד מהסיבה ש"רואים אותו רק מהכביש ולא בטיחותי להסתכל הצידה". ראינו אפילו זלזול בתושבים החרדיים להם מתוכננת התכנית. ההתנגדות לא התקבלה ע"י הוועדה."
"מעל ועדה זו קיימת רק המועצה הארצית לתכנון. הגשנו ערעור על דחיית הערעור שלנו ע"י הועדה המיוחדת, למועצה הארצית. נכחנו ביומיים של ישיבות ארוכות, הערבים המקומיים דברו מאד יפה על היער, גם אדם טבע ודין הזכירו את היער. דבריו של אחד ממכובדי הכפר הערבי הסמוך (אום-אל-קטף), אדם בא בימים, היו מעוררי השראה במיוחד בדברו על הטבע בו חי כל חייו, "סבא שלי נטע כאן אלונים. יצטרכו להוריד לי את הראש לפני שיורידו כאן אלונים".
"המועצה הארצית דחתה את רוב ההתנגדויות, פרט להוצאת חלקה 32, של אום-אל-קטף, חלק קטן בלבד, וגם זה בגלל שפחדו ממהומות ורעש ציבורי. לא קבלנו אפילו הודעה רשמית על דחיית בקשתנו".
בבג"ץ שהגישו חברי "המטה לעתיד חריש והסביבה", נגד המונופול החרדי על העיר בטענה שגם לחילוניים מגיע לנצל את ההזדמנות לדיור זול ואפשרי, גם בקרב החילוניים קיימת מצוקת דיור קשה, נפסק לא לפסוק; ז"א בג"ץ השאיר את העניין פתוח לשיקול מאוחר יותר. דבר זה לא מבטיח שקבוצות הרכישה שהצליחה "חריש הירוקה" לגייס – אכן יורשו לבנות שם.
טוני, שהוא גם צייר, יצא לצייר את היער בניסיונו להתמודד עם הקושי שהאיום על חיי היער האהוב עורר בו. זו הייתה דרכו לפעול במימוש חזון הצלתו, "בתקווה שציורי לא יהפכו מצבה לזכרו". תערוכה שלו הוצגה לאחרונה במשכן האומניות בהרצליה במסגרת תערוכה קבוצתית "אמנות, טבע, סביבה" והוצגה בגבעת חביבה, זכרון יעקב וברלין, כחלק מהמאבק להצלת היער והעלאת המודעות לקיום האיום עליו. הנה היער באחד מציוריו:
אומנות ככלי ריפוי בעל עוצמה כלכלית
בעקבות התערוכה בברלין, קיבלו ידידי יער חריש דחיפה חזקה מהקהל העולמי.
תורם נדיב מהעולם הגדול שנרתם למאבק, מאפשר התקדמות וסיכוי ליער. חבל שבישראל לא מתגייסים אלי ההון וסתם עשירים לטובת הטבע ושצריך איש בעל אמצעים מהעולם הנאור, בו יש מודעות עמוקה יותר לחשיבותם של יערות טבעיים מעין יערנו. בזכות האיש הנדיב, הציורים היפים, כשרונו של טוני ובעיקר האהבה שבבסיס הפרויקט שלקח על עצמו בציור היער, יש כסף לשכור שירותיה של העו"ד בעלת המוניטין, נעמי וייל המתמחה במאבקים כאלו, ואף לבג"ץ.
תודה לאל שיש עזרה מחוץ לקלחת הרותחת של מאבקים וקטנוניות אישית ומדינית!
מן הראוי לציין גם את התמיכה הנלהבת של קומץ חברים אוהבי היער בישראל, שעזרה ועוזרת לעמותה החדשה להגיש התנגדות לשלב הבא של התכנית, שכבר הופקדה בוועדה המיוחדת בתחילת אוקטובר, ולהמשיך במאבק המתיש והמייאש, שחשף בפני התומכים ביער, שחיתויות ועימת אותם עם תופעות כואבות ומטלטלות.
עכשיו רק "עמותת ידיד יער חריש" באמת נלחמת על חיי היער וזקוקה לעזרת הציבור, זקוקה למתנגדים רבים לתכנית "חריש 2", לשם הכשלתה, וגם לתרומות.
העמותה עובדת במרץ עם משרדה של העו"ד כדי להגיש התנגדות לתוכנית שתוביל אולי (במקרה וההתנגדויות לא יתקבלו ע"י הוועדות השונות הנמצאות בעצם תחת פיקוחו של שר השיכון אלי ישי) להגשת עתירה לבג"צ אשר תסתמך על ההתנגדויות לתכנית.
על-מנת להצטרף, לחזק את תוקף ההתנגדות לתוכנית ולהגביר את הסיכויים להציל את היער, אפשר להשתתף בהגשת ההתנגדות ע"י הצטרפות לפעילויות החתמה שיפורסמו בקרוב. להתעדכנות בפעילויות אלו אפשר לשלוח מייל לכתובת [email protected] עם בקשה להודיע, או להצטרף לקבוצת הפייסבוק: הצילו את יער חריש.
נכתב על-ידי ריה גינזר
להפסיק את תשלום קצבת הילדים.
זה יוציא להם את פנטזיות הילודה מהראש.
אלדד, תכנון ילודה זה נושא חשוב, ואני גם חושב שזה יכול לסייע לחרדים לצאת ממעגל המצוקה, אבל זה רק סימפטום של הבעייה.
העניין העקרוני הוא רמיסת שלטון החוק והנורמות על ידי גורמי כוח, עסקנים, לוביסטים ויזמים שעושים במשאבי המדינה כבשלהם בכוונה ובזדון. בוחרי ש"ס הם למעשה גם "כתינוקות שנשבו" ומנוצלים על ידי אותם עסקנים ממש..
כאשה חרדית אני רוצה לומר שחשוב לי שארץ ישראל ועם ישראל ימשיכו ללבלב.
קצבאות זה לא העניין שלי (גם אם אי חיסון ילדים יוריד את הקצבה…) אז אל תשמרו על אקולוגיה וסביבה יפה ונקיה אבל תזהמו את הלב בשנאת חינם.
ולעניין עצמו: יש בעיית דיור בקרב רוב הציבור ובכללם הציבור החרדי. צריך לפתור אותה. לא צריך לעשות את זה על חשבון היער כמו שלא צריך לפתור אותה על חשבון החוף (ראו פרוייקטים של דיור ל"חילונים").
העסקנים לא מייצגים את רצון הציבור, גם אם מסיבות מסויימות הם נבחרים על ידו (זה לא נכון לגבי כולנו?).
השאלה היא עד מתי נחכה שפוליטיקאים יעשו בשבילנו?
ומי שמעוניין להקים איתי קהילה דתית חזקה של חוות עצמאיות על בסיס אקולוגי אורגני, בין ירושלים למודיעין ות"א ישאיר כאן מסר – תודה 🙂
כל הכבוד ליוזמתך. אך, כמדומני לא הייתה במאמר "שנאת חינם" . הלב נחמץ והמוח מתקשה לקבל כאשר חבורת בריונים משתלטת על נכסי המדינה .
היותם חרדים אינו רלוונטי, ההתנהלות העבריינית והאלימה היא הכואבת.
חבורת עבריינים? התכוונת לחרדים? הקמת העיר קציר חריש היא עם אישורים ושום הגשת בגץ לא עזרה. יש חוק במדינה.
חבורת עבריינים הכונה כמדומני לכלל האנשים שמשתלטים על עיר תוך כדי התעללות בתושביה. בינייהם קומץ עסקנים נבחרים אבל כוללים גם פקידים במשרדי הממשלה לוחכי פנכה וחמדנים אחרים. האם הכשלת העיר במתכוון כפי שפסק השופט יעקב צבן לפני כעשור והתעללות בתושבים גם היא עם אישורים? אהה כן עם אישורים של כבוד שר הפנים.. העסקנות והחמס (גזל.. לא התנועה ההיא..) הם אשר עומדים כאן לדיון. במדינה הזו בעל המאה הוא בעל הדעה. ובעלי העוצמה מחככים ידייהם בסיפוק למראה העדר שנלחם בינו לבין עצמו בזמן שמנצלים את כולם..חרדים שמאלנים תימנים עולים חדשים וותיקים חיגרים פיסחים אלמנות ויתומים..הכל הולך בארץ החוק, חוץ מקצת צדק.
מבחינתי חשוב לפעול שהארץ תלבלב..עם ישראל יכול לדאוג לעצמו כי יש להם פה. לא כן לעצים ובעלי החיים.
"בעיית הדיור" היא למעשה מחירי דיור מנופחים מעבר לכל פרופורציה. הציבור הדתי נפגע בעיקר בשל המעמד הסוציו-אקונומי הנמוך שלו. בועת הנדלן משרתת אינטרסים של קבוצה מצומצמת של בעלי הון מושחתים(יש גם שלא) ועסקנים פוליטיים.
מחר, ביום חמישי, 6 לדצמבר, משעה 09:00 "הועדה המיוחדת" שמתכננת את חריש הגדולה דנה בהתנגדויות לתכנית ח|2. התכנית הזו הופקדה לבנייה על ידי "הועדה המיוחדת" עוד לפני שהחלו העבודות על תכנית ח|1. באזור התכנית יש אלונים עתיקים ויער מדהים ביופיו שהתכנון עלול להשמיד.
מי שיכול להגיע ומעוניין לסייע במניעת הרס ערכי טבע נדירים מוזמן להגיע לדיון.
לפרטים נוספים ניתן להתקשר לטלפון מספר 0547226140
או להיכנס לקבוצת הפייגבוק בלינק הבא : http://www.facebook.com/groups/431619973563443/
אולי כדאי לפנות לאוואז? הם עוזרים לחשוף קונפליקטים מהסוג הזה לעולם. אם יהיה לחץ ציבורי גלובאלי, יהיה הרבה יותר קשה לעסקונה החרדית לגזול את מה ששיך לכולנו.
רעיון טוב. יש לך קשר אליהם?
When I hear and see this kind of stuff, I pray the Gods so they will depopulate human race by 90%.
"Unrestrained growth of population holds the philosophy of a cancer cell".
Now, if the site owner will contradict me or disagree with me about what I've written above, then he as much cancer cell as those orthodox- Talmud-religious psychos. But I hope he isn't.
Sooner or later, some higher force must interfere and implement depopulation agenda in Israel, otherwise there will be no nature left.
The policy of no more than one child seems pretty good deal.
Later in future, the birth of humans will take place in laboratory for bio-engineered genes to make Alphas, Betas, etc.
The problem is that more and more secular naive Israelis fall into the creepy-greedy hands of the Talmud brainwash machine.
You must understand that beneath all the "kindness" and fake smiles of these black and white costumed maniacs, there is no real human. They just hold the form of human. Matter of fact, they are unbalanced quantum energy that must be evaporated from the face of the Earth.
Amen my wish will be fulfilled one day. You should hope too for the sake of this unique planet.
this unique planet is resonating along with human kind. the size is not the matter
only consciousness. it is wiser to deal with the root of evil than trying to dilute it. and at any rate, there are just few people who make a lot of damage. the majoity of people just follow as sheeps.
הערבים מתנגדים, גם השמאלנים. ברור למה, כי זו עיר שמיועדת לציבור החרדי והדתי. לשוחרי איכות הסביבה מעולם לא הפריע שערבים ובדויים לא מתחשבים בשטחים הפתוחים ובונים בצורה הרסנית לסביבה. דמגוגיה זולה.
שלום דניאל,
ההתנגדות אינה נגד החרדים או הדתיים אלא בעד היער. כל השטחים שערבים או בדואים אולי מזיקים להם מעט, הם כלום לעומת הדונמים הרבים של היער החשוב הזה. גם באזורים אחרים בארץ השמידו לצערי שטחים נרחבים בגלל בניה, חבל שלא עוצרים את זה. גם בחופי הים ההתנגדויות לבניה ולהרס היו גדולות ולשמחתי עזרו. זה לא קשור לדת, זה קשור לשחיתויות ורדיפת בצע של אנשים בעמדת כוח, דתיים או חילוניים – לא משנה. לצערי גם אלו, גם אלו חולים במחלה זו.
כתבה דמגוגית ומניפולטיבית שנודף ממנה ריח של הסתה נגד חרדים. לא מתאים לאתר שמתיימר להיות חלק מ-'תנועת האמת'. החרדים הורסים את היערות והערבים חיים בדו קיום כמו ילדים טובים. ממש כמו לקרוא כתבות ב-'הארץ'…
…אין קשר בין הריסת היערות לסוג האוכלוסייה של העיר. למעשה האמת היא הפוכה, בהתחלה הייתה שם משפחה ערבית מחיפה, שהיא אחת ממשפחות הפשע הידועות בארץ. החילונים הלפלפים פחדו להתקרב לשם, אבל הדתיים לא פחדו ויישבו את המקום. בין החלוצים הראשונים הייתה קהילת ברסלב הצעירה האיכותית 'מעמקים' של הרב מנחם בורגר שליט"א…
…אולי לא צריך להרוס את היער הזה אם הוא כל כך חשוב, אבל אתם משתמשים בנושא הזה כבסיס להפצת דעות פוליטיות חילוניות-שמלניות, אנטי יהודיות ודתיות שאין להן כל קשר לנושא עצמו…
…מי "הגאון הגדול" שפסק שסיפוח שטחים של כפרים ערבים זה 'התגרות בעמים' ? מה זה השטויות האלה ?!?! הערבים הם אלה ש'לוקחים' שטחים – בנגב הם גם לוקחים דמי חסות מקבלנים יהודים. ליד צריפין יש כבר עיר לא חוקית קטנה של ערבים, ויש עוד הרבה דוגמאות. למה שלא תכתבו גם על זה…?
…חבל שאתר איכותי ועשיר, שהתחיל בתור אתר חדשות אלטרנטיבי, מיישר קו אם השמאל הקיצוני ויהיר לפיד, ומנסה לטפטף לגולשים שנאת חרדים ואהבת ערבים (שמצביעים לשמאל בדרך כלל), במסווה של כתבה על אקולוגיה.
אמת אחרת ? אולי 'אחרת' – אבל את 'האמת' פספסתם הפעם…
הכתבה אינה נגד חרדים. מצד שני לא רק בעולם החילוני קיימת שחיתות ורדיפת כוח וכסף על חשבון הטבע. עיר חרדית או עיר חילונית – עיר בטון אטומה לטבע עדיף להקים על שטח חקלאי שחקלאות הריסוסים והדשנים הכימיים כבר מצצה כל שביב של חיות מאדמתה ממילא. למה להרוס יער עתיק?
ואם כבר דמגוגיה, למה אתה מכפיש את האתר והכתבה? תסתכל היטב במראה, אף אחד לא תקף את העולם החרדי, מלבד אולי כמה מגיבים שצריכים ללמוד תקשורת טובה יותר ולהסתכל לעצמם עמוק בעיניים במראה.
אגב, העיר חלוצה המתוכננת ע"י לא חרדים… צריך לבדוק אם נחוצה עוד עיר "חלוצה" (תרתי משמע) על חשבון השטחים הפתוחים האחרונים שנשארו לחיות הבר. עמלו כל כך קשה להשיב חיות בר שנכחדו כגון ראמים ופראים, ועכשיו החליטו כמה לא חרדים להקים שם עיר…
המשל והנמשל.
אם האמת חשובה לך, אז כמה פרטים.."הגאון הגדול" הוא אכן גאון הדור כבוד הרב קוק, קודם כל.
על פי מחקר שהתפרסם , האוכלוסייה הערבית בכר לא "מתפשטת" כמעט שני עשורים בגלל חוקי תכנון גזעניים.
בתחילת יישוב חריש לא הייתה משפחת קראגה שמקורה במרכז ולא בחיפה. אלה לא החילונים הלפלפים שפחדו להגיע אלא גורמים במשרד השיכון, ביחד עם ביטחוניסטים מהחלונות הגבוהים שהחליטו להשתלט על חריש ולהשתמש בחרדים "רפורמים" מבית ש"ס על מנת "לעצור את התפשטות הערבים"(רעיון מגוחך לאור המחקר שהזכרתי קודם). כפי שפורט בכתבה יש פסק דין חמור שמצביע על ניצול פושע של כוחם של גורמים פוליטיים וממשלתיים.
הכתבה לא מתייחסת לחרדים או ימנים או דו מיניים. הכתבה מתייחסת לעסקנות באשר היא.
הברסלבים שיצא לי להכיר הם אחלה אבל עם כל הכבוד הם לא היו כאן מההתחלה, אז הם לא ממש קשורים לכתבה.
חבל שמישהו שנראה שמחשיב את האמת נטפל לעניינים אידאולוגיים תוך סילוף האמת. כמו שנאמר, הפוסל במומו פוסל.
כעת איבדתי את האמון במערכת אמת אחרת
מבחינתי מערכת אמת אחרת קנתה את אמוני..
כנראה שהאמת מאוד סובייקטיבית לאנשים מסויימים.