- פרויקט אמת אחרת - https://www.emetaheret.org.il -

לשלם מע"מ באינטרנט – הסיוט שעובר אזרח

כל הפיאסקו התחיל בכך שנעלם לי פנקס התשלומים למע"מ. טעות מרה.

עדות אישית מאת האזרחית ר'.

ב-14.1 ניסיתי להיכנס לאתר מע"מ ולהירשם לשירות, על מנת שאוכל לשלם את התשלום התקופתי דרך האתר. אוי, כמה שהייתי תמימה.
נכנסתי דרך גוגל כרום. הגעתי למסך המתאים ולחצתי על "המשך". חיכיתי. חיכיתי. לא קרה כלום.
ראיתי שלמטה כתוב שמומלץ לגשת לאתר דרך אינטרנט אקספלורר. קלי קלות, חשבתי לעצמי.
נכנסתי לאקספלורר, אך לא הצלחתי לגשת לאתר. אחרי כמה ניסיונות עקרים, החלטתי שאולי הבעיה בדפדפן שלי, והתקנתי אקספלורר 9.0.
אוקיי. עכשיו זה אמור לעבוד.
מנסה להיכנס לדף…. מת. עולה מסך לבן.
מנסה להיכנס אליו דרך האתר של שער הממשלה… מת.
אוקיי. בעלי אומר שאולי זה בגלל שהיום יום שבת, והאתר חסום לתשלומים. ננסה מחר.

נכנסת למחרת לאתר. מוות.
נכנסת למחרת לאתר. מוות.
כותבת הודעה בדף של כספית בפייסבוק ובעוד דף של מנהלת חשבונות, אולי מישהו יודע איך מתחברים לאתר המהולל.
התשובות הן רק, תנסי מחר, אולי היה היום עומס.

עובר עוד יום, אני שוב לא מצליחה. ה-15 לחודש כבר עבר (בתשלום באינטרנט אפשר לשלם עד ה-19, אבל תנו לי להתחבר קודם…!) ונראה לי שהגיע הזמן להתקשר אליהם.
מתקשרת למע"מ בתל אביב. עונה צ', בחור שצריך ללמוד נימוסים ומהו שירות לקוחות. להלן השיחה החביבה:

אני: "אני מנסה כבר כמה ימים להתחבר לאתר ולא מצליחה. רוצה לשלם את התשלום התקופתי שלי. האתר לא עובד. מה עושים?"
צ': "מה אני יעשה שהאתר לא עובד. לא עובד".
אני: "אז מה עושים? לא לשלם לכם?"
צ': "גברת, אני לא אחראי על האתר".
אני: "אני אמורה לרדוף אחריכם כדי לשלם לכם??"
צ': "מה אני יעשה. את יכולה לבוא למשרד מע"מ ולקחת שובר. אבל אז את תקבלי קנס של כמה מאות שקלים. את צריכה להגיש בקשה לביטול קנס. תסבירי שהאתר לא עבד".
אני: "…"

כן. ככה עובדת המדינה שלנו. מקימה אתר דפוק שאי אפשר להתחבר אליו, ואחרי זה מנסה לגבות קנסות על זה שלא שילמת במועד.

יום שלישי בערב. עוד יומיים למאנייק ומשם זה כבר באמת הסתבכות. אני מנסה להמר על המחשב של בעלי. אולי האתר של מע"מ סימן את המחשב שלי.
מתחברת לאתר, לוחצת על הכפתור המיוחל "המשך", ומחכה בכיליון עיניים….

עובד!! הגעתי לדף הבא.

ממלאת בשקידה את הפרטים; אופס, צריך לרשום מה היה סכום העסקאות האחרון. הולכת לתוכנה, מחשבת את הסכום…
חוזרת לאתר. ממלאת.

לוחצת "המשך"…

כלום לא קורה.

לוחצת שוב "המשך". כלום לא קורה. מתחילה ממש להתעצבן ושולחת להם בקשה דרך האתר שיחזרו אלי.

יום רביעי. קמה בבוקר. מתקשרת לאחותי שתנסה להתחבר בשמי מהמחשב שלה.
התחברה לאתר, מילאנו את כל הפרטים, וגם אצלה כפתור ההמשך תקוע.

התסכול הולך וגובר. מתקשרת לחבר נוסף שאמר שהאתר עובד אצלו. נכנסים לאתר, לא לפני שגם הוא נתקל בשלל בעיות.
ממלאים את הפרטים. לוחצים המשך. כלום לא קורה.
לוחצים המשך שוב, ו-וואו! הפתעה! קיבלנו הודעת "בוצע".

מאושרים מתחושת ההישג, אנחנו מחכים שהאתר יעבור למסך הבא – כל המטרה היא לקבל שם משתמש וסיסמה אומללים…
כלום לא קורה. תקוע לחלוטין.

בדיוק אני מקבלת מייל מהם, שהם ישמחו לסייע לי טלפונית. הידד! יש עם מי לדבר.
מתקשרת למספר שקיבלתי, מנווטת בין תקליטים… ומגיעה בסוף ליעדי. התקליט מבשר לי בשמחה "זמן המתנה ממוצע: 56 דקות".
כן, קראתם נכון, זמן המתנה ממוצע: 56 דקות.

שמה אותם על הספיקר, ממשיכה לעבוד.

אחרי שעה עונה לי בחורה. לאחר תחקור קצר היא משתכנעת שאני אכן אני, ומפקססת לי שם משתמש וסיסמה.

עכשיו אני בשלב שבו הזנתי את פרטי כרטיס האשראי, סוף סוף, אבל כמובן שזה לא יכול להיות קל מדי… הדף הבא מסרב להיטען.

כך, אחרי שהשקעתי שעות רבות בניסיון אומלל לשלם בסה"כ את חשבון המע"מ שלי, עדיין לא הצלחתי. קומדיה שלמה של טעויות בחסות רשויות המס.

מצחיק שהתושבים צריכים לרדוף אחרי המדינה כדי לשלם מסים. לא ייאמן. ועכשיו אמשיך לנסות – הדדליין שקיבלתי מהם הוא עד מחר ב-18:30 בערב, והזמן אוזל.