גל המחאה החברתית ששטף את המדינה לא פסח על הנושא של "חינוך חינם לכולם". הקריאות ל"חינוך חינם" מוצדקות וראויות, אולם מה לגבי איכות החינוך? ישנה ירידה מתמדת ברמת הלימוד והאלימות בכיתות גואה. האם יש קשר לכך שהשימוש בריטלין נעשה נפוץ יותר ויותר?
בעשור האחרון השתכנענו שכדי לקבל חינוך טוב צריך כיתות קטנות. מצד שני הבנו שכיתות קטנות דורשות יותר מורים ולכן גם יותר תקציבים. הסכמנו להשלים עם "מגבלות מערכת החינוך". אולם "מגבלות מערכת החינוך" הביאו בשנים האחרונות לכמה תופעות חמורות, שלא לומר פושעות כלפי ילדינו:
"הילד לא יכול להמשיך כאן אם לא תעשו לו אבחון".
"הילד לא ייכנס לבית הספר אם לא יקבל ריטלין".
"הילד מושעה עד לשיפור בהתנהגותו".
המשותף לכל ההתבטאויות הללו הוא הרעיון הבלתי חינוכי שהילד שלנו הוא הלקוי, ושאין ביכולת המערכת לטפל בו עקב חוסר בכוח אדם ומשאבים, ואם לא יאובחן ויקבל תרופות או טיפולים שונים, הוא לא יוכל ללמוד בבית הספר. כיצד מרגיש ילד כאשר דלת נסגרת בפניו בדיוק כאשר ביקש להיכנס, או יותר גרוע, כאשר כבר נכנס פנימה ולפתע הוא מתבקש להשאיר את חבריו ולעזוב את המקום?
רבע מליון אבחונים בשנה!
מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמעון שושני, אמר עם פתיחת שנת הלימודים הנוכחית: "לא צפינו את הגידול העצום במספר לקויי הלמידה. אם יימשך התהליך הנוכחי, בתוך חמש שנים 70% ממערכת החינוך תהיה חינוך מיוחד. ("קו לחינוך", 1.9.11). במילים אחרות: בתי הספר הממלכתיים לא מצליחים לטפל בעצמם בתלמידים. כרבע מליון תלמידים נשלחים לאבחונים מדי שנה. בתי הספר תלויים בצבא אדיר של יועצים, פסיכולוגים, מורים סייעים, מורים מתקנים, מעצבי התנהגות, קלינאי תקשורת, עובדי רווחה, קציני ביקור סדיר, מאבחנים פסיכודידקטים, נוירולוגים, פסיכיאטרים ותרופות, תרופות, תרופות.
כל מערכת נבונה הייתה מחפשת את הטעות. אולם תקציב החינוך השנתי כבר "מונח בכיס", כיון שהוא מגיע ממילא מכספי משלם המיסים. דווקא מסיבה זו על הציבור להתעורר ולדרוש חקירה והפקת לקחים.
קרוב לשלושה טון כדורי ריטלין או קונצרטה בשנה!
אם ננתח את השינוי שקרה במערכת החינוך, נגלה שכמות האבחונים, התוויות, ההגדרות והתרופות שניתנות לילדינו עלתה למימדים מבהילים. הנחת היסוד שהובילה לאסון הזה היא: "הילד לא מתאים". כדי למצוא את "הבעיה" הוא נשלח לאבחונים וחוזר כמעט תמיד עם תוויות ועם תרופות.
ההנחה היחידה שיכולה לחלץ אותנו מהאסון היא: "שיטת החינוך הקיימת לא בנויה להתחשב בשונות האישית ובקצב ההתפתחות האישי השונה בין תלמידים". כיון שכך, קרוב לחצי טון של החומר הפעיל שבריטלין (כשלושה טון, אם נשקול את הכדורים בשלמותם), סם מסוכן בפקודת הסמים המסוכנים, נרשם מדי שנה לתלמידים בעידוד חברות התרופות ושליחיהן במערכת הבריאות. הגיע הזמן להפסיק את הטירוף הזה! הגיע הזמן לאבחן את שיטת החינוך הממלכתי, ואת התכניות להכשרת מורים ופסיכולוגים חינוכיים, שמבוססות גם הן על מחקרים שתעשיית התרופות בישלה בשלושים השנים האחרונות. הגיע הזמן להפנות גב לרשימת הליקויים, ההגדרות, ההפרעות וההשמצות שהגו הפסיכיאטרים, ושמדביקים אותן היום כמעט לכל ילד. הביטו וראו לאן כל זה הוביל אותנו!
פתרונות לימודיים טובים יותר
בתי הספר צריכים לדעת להתאים את חומרי הלימוד להתקדמותו האישית ולרמתו העכשווית של כל תלמיד, כמו לדוגמא לעבוד לבד בעזרת חוברת עבודה או תכנת מחשב מתאימה.
הם צריכים לעודד יותר למידה אישית בקצב אישי (אין מורה אחד. כל אחד מורה לעצמו, ומחויב להיבחן על החומר). תלמידים שעברו את המבחן יכולים לבחון תלמידים שטרם עברו. אין גבול לאפשרויות השיפור! יש לתגמל בתי ספר שלא שולחים תלמידים לאבחונים, ושמתנגדים להוראה תחת השפעת ריטלין, כיון שזו ההוכחה שיש להם פיתרונות לימודיים טובים יותר.
בתי ספר עצמאיים – תחרות בריאה לחינוך הממלכתי
יש לעודד הקמת בתי ספר עצמאיים כדי ליצור תחרות וחדשנות חינוכית מקורית. שר החינוך מתקן תקנות שמערימות קשיים על הקמת בתי ספר עצמאיים, ואף תקנות שמונעות הזרמת תקציבים לבתי ספר עצמאיים. זאת למרות שהורי התלמידים אמורים להיות זכאים כמו כל אזרח, לפחות לסבסוד המינימלי שמשרד החינוך אמור להעביר על פי חוק חינוך חובה. בדרך זו שומר השר על המונופול של החינוך הממלכתי. בתירוץ של למנוע "חינוך לעשירים" המערכת מספקת "בינוניות לכול". אין שום תחרות חינוכית, ולכן אין תמריץ למערכת לשפר את עצמה. הקריאה לצדק חברתי קוראת לפיזור מונופולים – יש לטפל גם במונופול הענק והנכשל הזה של מערכת החינוך הממלכתית.
כיון שלא מאפשרים לציבור להקים אלטרנטיבה הוא אינו יודע שאלטרנטיבה היא אפשרית. הוא נוטה להאמין שלבעיות אלה אין פיתרון ומשלים איתן.
אילן סלומון
רוקח ומטפל
מקור: עמותת מגן לזכויות אנוש
מע' החינוך כפי שהיא כיום, אינה מתאימה לרוב ילדינו, למעשה היתה בעיה גם בדורות קודמים רק שלא ממש ידעו איך לאבחן זאת, המערכת כפי שהיא מתנהלת כיום- מעודדת רובוטיקה, כלומר: התאמת הילדים למערכת במקום התאמת המערכת לילדים.
יש ילדים שילמדו יותר טוב בחיק הטבע ויש ילדים שילמדו יותר טוב תוך כדי פעילות ויש ילדים שחייבים לעכל את כל כמות המידע המטורפת הזו- קצת יותר לאט.
בקיצור, צריך להקשיב לילדינו, להבין מהם הצרכים שלהם ולהעניק להם מה שהם באמת צריכים, לא לאנוס להם את המוח ואת האישיות…
בדרך זו אני מאמין, שכמות האלימות תרד- ככל שנעניק יותר הקשבה ואמפתיה לילדינו, כך הם יפתחו יותר ויהיו מתוסכלים פחות והעתיד יראה טוב יותר.
בעיות קשב וריכוז, האם אנחנו סובלים מבעיה אמיתית?
קשיי קשב וריכוז, הסיפור שעומד מאחורי הילדים שהובחנו כסובלים מבעיה נוירולוגית. בעיית הקשב הקשה, ילדי האדרנלין, מדובר בילדים עם אינטילגנציה ריגשית גבוהה, כתלמיד בבית ספר התיכון, ואחד שהובחן כסובל מבעיית הקשב וריכוז, אני מדבר ופותח את הנושא במאמר שישב במוחי כבר מעל כמה שנים, הגיע הזמן לדבר על נושא שאני חוקר כבר מעל כמה שנים.
מניסיון חיי והתנסות בתרופה (ריטלין) השאלה אשר עולה היא בד"כ, למה אנחנו מוגבלים? והאם בעייתנו אמיתית? או שהמציאו בעיה שנקראת (קשב וריכוז) לצורך שליטה ללא מאמץ של המורה בכיתה.
איך קבעו שאנחנו מוגבלים?
אמרו לנו שיש לנו בעיית קשב וריכוז שקשה לנו להתרכז בשיעור ולהתמקד בנושאי הלימוד בכיתה!
נתנו לנו תרופות כי הובחנו "מוגבלים" בשכל, ילדים היפרקטיבים עם בעיה נוירולוגית קשה, איך מייחסים בכלל בעיות נוירולגיות לאנשים רגישים? אין לנו שום בעיה נוירולוגית! אנחנו מפותחים ויש לנו אינטילגנציה ריגשית גבוהה.
תמיד חשבתי שאני דפוק שאני לא כמו כולם! איך אני אוכל לחשוב אחרת שכבר בכיתה ח, אובחנתי כילד שסובל מבעיית הקשב, בתור ילד לא הבנתי מה היא בעיית הקשב, רק ידעתי שזה משהו שקשור להתנהלות שלי בבית ספר.
אמרו לי שאני צריך לעבור איבחון ורק לאחר האיבחון אני אדע לאיזה קבוצה אני שייך "קשב וריכוז" או לקבוצת הילדים "הנורמאלים", כמובן לאחר אבחון קבעו שאני שייך לקבוצה של ילדים עם הפרעת קשב חמורה, והחליטו לתת לי ריטלין כתרופה "לבעיה"(קוקאין בגרסה חוקית) התופעות לוואי של הכדור נוראיות!, אני מכיר היום אנשים שדוחפים את הכדור בתור סם מרץ, חלקם מכורים ולא מודעים להתמכרות, וחלקם דוחפים אותו ללימודי הכיתה, או לפני מבחנים, השפעות הכדור: מיקוד סתמי בנושא הנלמד תוך כדי היותך זומבי, חוסר רגשות, חוסר פעלתנות, חוסר תיאבון.. השפעות הכדור היו לטווח של כ8 שעות, כל אחד והמינון שהוא מקבל. כעבור
לוקח ריטלין בבוקר שלפני הלימודים, לאחר חצי שעה מרגישים את השפעות הכדור. בהתחלה זה היה נירא כיאלו באמת הכדור יכול לעזור לי, זה מנע ממני להפריע בשיעורים הנלמדים. הייתי ממוקד בדברים מסויימים ופחות מוסח בדעה, זאת אומרת, הריטלין ביטל לי את הפעלתנות, את הרגשות, ואת האנרגיות שהיו לי בתור ילד, זה עזר למורה ללמד אבל, השאיר אותי זומבי במהלך כל השעות בבית הספר. לפעמיים הייתי מפוקס על משהו אחד יותר מכמה דקות מבלי להבין שאין שם שום תוכן. מספר חודשים עברו מלקיחת הכדור הראשון והבנתי שמשהו לא בסדר בגוף שלי ירדתי במשקל 3 קילו והייתי די חלש, הייתי סוג של בן אדם כבוי. מן דאון שהתרחש בגופי וגמר עלי לתקופה של כמה חודשים, העיקר שהמורות ומשרד החינוך שמחים, הילד לא פעלתן יותר אפשר להתחיל ללמד את תוכניות השיעבוד!
רטלין הוא סם של דאונים כמו כל ממריץ אחר, ולכן הוא כיבה אותי כמו ללחוץ אל כפתור off on רק שהפעם זה היה על off
חוסר רגשות, חוסר פעלתנות, וכל הדברים שהצגתי כאן, אמרתי לאמא שלי בתור ילד שמודע לעצמו, שמשהו השתנה ואני רוצה להפסיק את הריטלין, אמרתי לה שהכדור לא עושה לי טוב ואני חייב להפסיק אותו, כמובן שהיא אמרה להמשיך לצרוך מתוך חוסר מודעות ובורות, אבל מייד למחרת הפסקתי את צריכתו מתוך מודעות עצמית על השפעות הכדור, רטיילין עושה אותנו יותר מפוקסים, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכים לצרוך סם בשביל שליטת המורה בכיתה, החברה התרגלה לרטילין כאל סם שמפקס אותנו לפני הלימודים, הורים היום נותנים לילדים קטנים קוק עם תופעות לוואי.
האם יש לנו בעיה אמיתית?
אז מזה ילדים עם קשי קשב וריכוז, בעיה נוירולוגית? בעיה במוח, קצר? נולדנו ככה? מה זה בעצם?
היום כל ילד שני מהובחן כסובל מבעיית קשב וריכוז, לפי מערכות החינוך והבריאות חצי מהילדים היום סובלים מבעיה נוירולוגית, נניח הבעיה היא נוירולוגית, האם חצי מאוכלוסיה בעולם נולדו עם פגם במוח?, הרי כל מי שמאבחנים אותו כסובל מקשב וריכוז צריך לצרוך את התרופות השונות שרצות היום בשוק.
או שזה תרמית של אנשי האופל שרוצים להשיג עוד כמה מיליארדי שקלים? להמציא בעיה חדשה שנקראת קשב וריכוז, כיבוי פעלתנות אצל ילדים רגישים עם אינטילגנציה רגישית גבוהה,זה לא מעניין איזה אירגון מרוויח פה, ולמה, אני בה לדבר איתכם על נושא בעייתי שחייב להבין אותו.
היום אני מבין שאין לנו שום בעיה, מתוך מחקר שעשיתי על הנושא גיליתי שרכשתי את בעיית הקשב מאבא שלי, גם הוא לא הצליח ללמוד בבית ספר, הוא טען שהמורות מדברות שטיות, וחצי מהדברים שלהם לא מועילים לנו, היום הוא עצמאי שדואג לפרנסת הבית בכוחות עצמו ללא שום לימודים אקדמיים, או תארים וציונים.
הרגילו אותנו לחשוב שציונים גבוהים זה המתכון להצלחה, זה אחד השקרים הגדולים שמסתובבים היום בחברה.
אנשים איפרקטיבים זה האנשים שהיום מובילים בתחום העסקים, הם מרימים אימפריות בכוחות עצמם ללא שום ציונים ותארים, ואלא שלא נהפכים לפושעים מדרגה ראשונה, אני אשאל אותכם שאלה מעניינת, תנסו לחשוב לפני שאתם עונים, לאיזה אדם יש יותר סיכוי להצלחה? פעלתן שמחפש את התשובות בכוחות עצמו?, או איש לוגיקה שרדף אחרי ציונים בבית ספר? פרפקציוניסט? או אדם שיכול להתפשר ולהתחיל מנקודת אפס, נקודה שהוא צריך לנסות בעצמו לראות מה נכון, ומה לא נכון.
האגו שאנחנו רוכשים בחברה שלנו הוא הרסני, הציונים והתחרותיות של בית הספר מכניסים לנו לתודעה עולם של תחרותיות, לוגיקה, ציונים גבוהים, ומספרים, אנשים רודפים אחרי תרופות הרסניות בשביל להוציא ציון גבוה בבית ספר, ולבסוף מתמכרים וצורכים את התרופה מידי שבוע סתם כי זה כיף, אני שואל לאן הגענו? מה מניע את כל האינפנטיליות הזאת?, ולאן עוד השפעותיו של הכסף יגיעו.
קשי קשב וריכוז זאת לא בעיה נורולוגית, החברה הרסנית שלנו יצרה לנו בעיה חדשה והחליטה להתפרנס מזה, הבורות של אנשים הגיע עד כדי כך שנראה כאילו לפעמיים אנחנו הולכים ברחוב עם כיסוי עיניים, אנשים אימפרקטיבים, אלה אותם ילדי אדרנלין שמחפשים ריגושים חדשים, ותוך כדי מפריעים למורה שמנסה ללמד עוד שיעור שלא יועיל לנו בעתיד.
בעיית קשב זאת לא בעייה זה אדרנלין שמתנגש בשעמום וגורם לנו לחוסר פיקוס, ותזוזה, מה לעשות טבע האדם זה ליצור, בבית ספר יוצרים מאתנו רובוטים שסופרים נוסחאות, מחכים לציון עובר, ואחרי זה אנחנו שואלים למה למדנו את כל זה, אם שחכנו את כל מה שלמדנו לאחר קבלת הציון?
אה נו טוב יש לנו את (הרייטלין) שיעזור לנו לפני כל בחינה.
מה עם ריטלין טיבעי כגון רטלקס?
כמובן שריטלין טבעי טוב לאין שיעור מריטלין כימי אך הבעיה היא ההתמכרות לשינוי מצבי רוח והתנהגות באמצעות תרופות (טכעיות ככל שיהיו).
ילדים הם ילדים, גם אנחנו היינו כאלו, היום אנחנו בוגרים ואנחנו סיגלנו לעצמינו ערכים ואופי, סובייקטיבים לחלוטין. כיום האינדיבידואליות נחשבת כמחלה ורק קונסרבטיביות והליכה עם העדר נחשבת לדבר הרצוי. אני מאמין שכל ילד צריך למצוא את הדרך שלו להתפתח בחיים וכל שעלינו לעשות בתור הורים\מחנכים\מבוגרים זה רק להתוות את הגבולות גיזרה ולתמוך בכל דרך בה יבחר הילד להתפתח. הפרדוקס הוא שדווקא בעולם בו יש כמעט אינסוף אופציות להתפתחות (מה שלא היה קיים לפני 20 שנה אפילו) הממסד רוצה שכל הילדים יתפתחו בדרך אחת וכל מי שסוטה ממנה מוגדר מייד כבעל הפרעה.
עצם התיוג של הילדים כבעלי הפרעה נפשית מזיק להם הרבה יותר מ"ההפרעה" עצמה, הביטחון העצמי שלהם נשחק ומתמסמס כשבכל בוקר הם צריכים לקחת כדור (בין אם טבעי ובין אם לאו) כדי להיות "כמו כולם" ובלעדיו הם נחשבים מופרעים נפשית. זו פגיעה בהתפתחות הנפשית (ובמקרה שהכדור כימי גם בהתפתחות הפיזית) של הילד וכשהיא נעשית על ידי הוריו, שמהם הוא צריך לחוש את ההגנה הגדולה ביותר, זה לא פחות מבגידה באמון של הילד להוריו, פגיעה שלא בטוח תתאחה מתי שהוא.
לכן, אין זה משנה אם הכדור הוא כימי או לא, עצם נטילת כדור לשינוי התנהגותי הוא פסול מין היסוד ויכול רק להזיק יותר מלהועיל. הבעיה היא שבימינו אנחנו לא מספיק קשובים לצרכיו של הילד ואנו מפקידים את חינוכו בידי אחרים ומקבלים את נקודת מבטם כאמת המוחלטת ולא כך היא. הלוואי ויותר הורים יבחרו להעביר את ילדם לבי"ס אחר אם ידרשו לתת לו ריטלין כתנאי להמשך לימודיו, ובמקום להרוס ליקר להם מכל את העתיד הם יפתחו בפניו אפשרויות נוספות להמשיך ולהיות ילד. ילדות היא לא מחלה ואיננה מצריכה תרופה.
עמותת "מגן" לא מקושרת תמיד עם נושא הכתות?
מישהו מוכן להבהיר זאת אחת ולתמיד?
עמותת מגן היא עמותת בת של הסיינטלוגיה,
אך העיסוק שלהם הוא בעיקר בעניין הפסיכאטריה, התרופות הפסיכאטריות ובהם הריטאלין.
מדי פעם יש להם מאמרים מענינים בנושא, שאת חלקם
אנו רואים לנכון לפרסם.
עמותת מגן מספקת מידע חשוב שמשום מה לא מתפרסם אף פעם בתקשורת הכללית. כל אדם החושב לתת לילדיו ו/או לעצמו "תרופות" פסיכיאטריות חייב לדעתי להיכנס לאתר הזה ע"מ לקבל החלטה נכונה.
בקשר לסיינטלוגיה, מדובר בנושא השנוי במחלוקת, ואני לא מדבר על מה שהם מאמינים אלא על הדרכים להוציא כסף ע"י תרומות לכאורה לכל אותם אנשים הרוצים להתקדם בסולם התודעה הרוחנית.
ע"מ להגיע לדרגת OT8 צריך להוציא לפחות חצי מיליון שקל.
לפחות בעיניי הקשר בין עמותת מגן לכת הסיינטלוגיה צורם, אך עדיין מדובר בעמותה שהמידע שהיא מספקת חשוב לכלל הציבור המצוי באפילה תמידית.
יש עוד דרכים ללמוד
http://www.youtube.com/watch?v=1vSZ0P6yVYM
כל עוד בתי הספר העצמאים הם בתי ספר לעשרים, אל למדינה לתמוך בהם, רוצים תמיכה? שיקבלו כל תלמיד לבית הספר בשכר לימוד ממשלתי בלבד.
*עשירים
the grotesque violation of Huemane liberties can only happen when One human is deemed subordinate to another.
at the mental health system on 3D Psyches are shackled, strapped to beds and locked in padded rooms…while white coated personnel restrain themselves from taking advantage of the situation should they adhere to moral guidelines.
unfortunately, Individuals who lived to tell the tale…recount gross violations of civil liberties…such as rape, coerced ingestion of pills and the tresspassing of Their mental, physical and Emotional sanctity.
It is obvious that the mental health curriculum needs an upheaval if the stated agenda of the latter is to liberate, not incarcerate immortal Psyches.
there needs to be equality between the caretaker and the one who is being taken care of.
neither is to be deemed superior to the other, nor inferior. the free will of all parties involved with regards to Their emotional and physical privacy must be honored and anybody who should tresspass this basic tenet, should be isolated…in a remote institution until deemed by the consensus of the masses as a constructive member of society.
the pharmacuitical drug cartel should be outlawed and dealers should be labeled a threat to themselves and others.
a land free of drugs and propaganda designed to market the latter in favorable light would reestablish haven on earth
ביום שני ומוצעי שבת בערוץ 98 בשעה 23:00 תוכינת שעוסקת ברטלין מומלץ מאוד!
מסכימה עם כול מילה