בגלישתכם באתר אתם מסכימים למדיניות הפרטיות ולתנאי השימוש.
קבל
פרויקט אמת אחרתפרויקט אמת אחרת
  • דף הבית
  • בריאות
    • תזונה
    • חיסונים
    • פלואוריד
    • סרטן
    • סכנות קרינה
    • פסיכיאטריה
    • איידס
    • שפעת החזירים
    • הנדסה גנטית
  • כלכלה
  • מדע וטכנולוגיה
  • תרבות
    • השראה והומור
    • אומנות
  • נושאים נוספים
    • סביבה ואקלים
      • התחממות גלובלית
    • אחוות סודיות
    • קונספירציות
    • חוצנים ועב"מים
    • היסטוריה ודת
    • מאבקים ציבוריים
      • זכויות אזרח
    • מיסטיקה
    • חינוך
    • חדשות טובות
  • סרטים
    • מזון ורפואה
      • תזונה
      • הנדסה גנטית
      • תרופות
      • חיסונים
      • פלואוריד
      • מחלת הסרטן
      • תוספי מזון ותחליפי סוכר
      • קודקס אלימנטריוס
      • שפעת החזירים
    • כלכלה ופוליטיקה
    • דת והיסטוריה
    • השראה
    • סדר עולמי חדש
    • נושאים שונים
    • מתורגמים לעברית
    • מרחיבי תודעה
קורא עכשיו: המניפולציות הפסיכולוגיות להוצאת כסף במרכזי קניות
שיתוף
הודעה הראה לי עוד
חדשות אחרונות
ד"ר ג'יימס ת'ורפ: ראיתי לידות שקטות. יותר מדי.
בריאות קורונה
פרופסור סיריל כהן בראיון: חיסנו ילדים שהסיכוי שלהם להגיע לטיפול נמרץ היה 0
בריאות חיסונים קורונה
חובת החיסונים בצבא האמריקני בוטלה
בריאות חיסונים
ככה משחקים עם נתונים ועל הדרך דופקים כותרת מגמתית
בריאות קורונה
משבר אקלים או משבר אמון? ראיון עם פרופסור יוני דובי
סביבה ואקלים
Aa
פרויקט אמת אחרתפרויקט אמת אחרת
Aa
  • נושאים
    • בריאות
    • כלכלה
    • מדע וטכנולוגיה
    • סביבה ואקלים
    • היסטוריה ודת
    • חוצנים ועב"מים
    • חינוך
    • מיסטיקה
    • סרטים
  • על הפרויקט
  • יצירת קשר
  • תרומה לפרויקט
כלכלה תקשורת ופוליטיקה > המניפולציות הפסיכולוגיות להוצאת כסף במרכזי קניות
כלכלה תקשורת ופוליטיקה

המניפולציות הפסיכולוגיות להוצאת כסף במרכזי קניות

עודכן לאחרונה ב: 08/2011
מאת מנהל הפרויקט לפני 12 שנים 9.5k צפיות
שיתוף
קריאה של 3 דקות
שיתוף

אוהבים קניונים?
ניתן להניח שחלק ניכר מגולשי 'אמת אחרת' לא מחבבים טיולי קניות בקניונים, אך בוודאי מדי פעם מבקרים בהם.
פעם, כשהתודעה הצרכנית הסתכמה ב-'לחם, גבינה לבנה וחלב… ואל תשכח להביא את העיתון שמואל!'
מרכז מסחרי היה אוסף של חנויות, או מקסימום איזה סופר שכונתי.
רק באמריקה היו בניני ענק רוחשים קונים ככוורת דבורים.
אח… הדודים מאמריקה היו מספרים לנו, לצברים, על חווית הקניה בקניון, יציאה לסרט עם גלידה.
היינו צופים בשקיקה מזילת ריר בסרטים האמריקניים של שנות ה-80 וחולמים…

היום החלום הפך לסיוט.
גם לאמריקנים, אגב.

קניונים מציפים את העולם המערבי, כל יזם עם כסף (ועם ייחוס משפחתי מתאים, בל נשכח) מקבל זיכיון לבניית מפלצת בטון מוארת ניאונים על איזו חלקת אדמה שפעם היו בה עצי תפוז.

האשמה לא בהם כמובן. הם רק יזמים שמנצלים את החולשות האנושיות, וכאלו יש הרבה ברוך השם.

אפילו בפרדס-חנה מקום מגוריי, מושבה ועדיין לא עיר, הולכים ומוקמים בימים אלו שני מרכזי קניות ענקיים, אחד מהם BIG, הייתם מאמינים?
BIG בפרדס-חנה?!

ידיעות קשורות

עיתון בראשית – עוד מקור מידע אמין ואלטרנטיבי
ראש ממשלת ניו זילנד מתבוננת באימה במדיניות ההרסנית שהובילה אליה
תנועה חדשה קמה – תנועת אפשר
ממשיכים לצנזר – ערוץ הוימאו של עמותת חיסונים בחירה מושכלת הורד מהאוויר

החוויה בקניון או בכל מרכז קניות ענק, כמו שמכיר זאת על בשרו כל הורה לזאטוטים או למתבגרים היא סוג של אתגר פיזי ומחשבתי.

הילדים מושכים לצד אחד, אתם לצד אחר ובסוף, מתפשרים על גלידה או קרפ.
וזה עוד לפני הקניות הרציניות באמת – הבגדים, הצעצועים, מוצרי החשמל, הספרים, משקפי השמש – ואוכל… הרבה אוכל.

לא שאני איזה מתחסד.
גם אני לעתים עומד פעור פה ולסת ובודק מבצעים.
אבל תמיד אחרי יש מין תחושה של לכלוך.
כאילו בזה הרגע, שוב מכרת את נשמתך לשטן, או שמישהו עשה בך מעשה מגונה.

אז עכשיו, מסתבר שיש לזה גם הסבר פסיכולוגי.
מניפולציה מכוונת שנועדה לגרום לנו להוציא יותר ממה שתכננו.
הרבה יותר.

אנשים לא מודעים לזה, אך הקניונים ומרכזי הקניות הגדולים, הסופרים וגם, איקאה שמגיעה לה קטגוריה נפרדת – מעוצבים בצורה מתוחכמת כדי להשפיע עלינו לצרוך עוד ועוד.




טירוף הקניות איבד כל גבול.
המשווקים והמפרסמים מודעים לחלוטין לחולשות האנושיות הטבועות בנו ועושים ככל שביכולתם כדי ללחוץ על הנקודות הללו ובכך לגרום לנו לרקוד על-פי החליל שלהם.

ילדים נחשפים לפרסומות וסמלילים של חברות מסחריות בגיל צעיר במטרה להפוך אותם לצרכנים לכל החיים של חברה או מוצר מסויים.
וכשזה מגיע למצב של טירוף מוחלט, אנחנו גם הופכים לחיות טרף:




אז בפעם הבאה שאתם בקניון, שימו לב למניפולציות, ספרו לחברים שלכם מדוע אין שם שעונים, מדוע הרצפות מבהיקות ומדוע מכריחים אתכם ללכת במבוך באיקאה.

כי רק לעכברים עושים מבוכים…

29 אנשים גולשים באתר כרגע
מתויג תחת: כלכלה, צרכנות, קניונים, קניות

הירשמו לניוזלטר של הפרויקט

וקבלו למייל ידיעות חדשות שמתפרסמות
בהרשמתכם אתם מסכימים לקבל מאתנו הודעות תקופתיות למייל. תמיד תוכלו להסיר את כתובת המייל בקלות.
9 תגובות 9 תגובות
  • ליאור הגיב:
    15/08/2011 בשעה 17:39

    עדיין לא ראיתי את הסרטונים המצורפים אבל מחוויית המכירות שלי באנגליה אני זוכר כמה מניפולציות: בחנויות הכל-בו שבהן עבדתי לא היו שלטי יציאה בכלל – ממש כמו מבוך. על שעונים בכלל אין על מה לדבר. המוזיקה שם הייתה משתנה לפי השעה: קצבית בבוקר כדי לעורר את האנשים לקנות ובערב רגועה יותר כדי שיישארו. וזה עוד בלי לפרט את פועלם של שליחנו בעגלות.

    הגב
  • אורי הגיב:
    16/08/2011 בשעה 15:44

    סירטון נחמד

    הגב
  • לנה הגיב:
    18/08/2011 בשעה 11:44

    לי אישית זה מאוד מפריע, אני באה לחנות בגדים בישביל ליקנות ובסוף יוצאת מישם בלי כלום כי המוזיקה חזקה מדי ומגעיל לי מדי בתאי המדידה. כך שבעצם יוצא ההפך ממה שהם תיכננו… אני לא יודעת איך האנשים שעובדים שם סובלים את זה לי זה ניראה כמו עינוי לעבוד באחד המקומות האילו.

    הגב
  • אח שלו הגיב:
    19/08/2011 בשעה 5:19

    אפילו סופרמרקטים וחנויות בגדים (רווח שולי עצום להערכתי) משתמשות בטריקים מלוכלכים.
    דוגמא: חנויות בגדים מפיצים ריחות שונים בשביל ליצור אווירה, או שמים בגדים במידות גדולות במדפים העליונים (לקשור את המותג עם גיזרה דקה)
    סופרמרקטים שמים את המוצרים ה"בסיסיים" שכולם קונים וצורכים (חלב, לחם) ממש בסוף של הסוף, וככל שמתקרבים לקופה עולה רמת הפיתויי והרווח והקנייה הלא מתוכננת של המוצרים (גלידות, בקיץ, ממתקים לילדים ליד הקופות, וכו')

    הגב
  • יאיר ישראל חרוץ הגיב:
    19/08/2011 בשעה 12:55

    חתיכת אדיוטים! אני בדר"ך בריון/טרול מופרע שבא רק להגניב מבט ברהיטים שלהם!!! איך איקאה הולכים לגרש אותי מהמבוך שלהם בדיוק אם כל כך מסובך בכלל לצאת ממנו?!

    אל תחשבו שזה לא חוזר, הסיבה שאני לא נכנס לשם היא שלפי ההלכה במסכת עירובין, אסור לי לגנוב דעתו של אדם, כל שכן של מוכר בחנות… אם אתה לא נכנס, אז אתה גם לא קונה!

    אתה לא יכול ואסור לך על פי היהדות להכנס למקום כזה אם לא באת מראש להוציא את כספך על מוצר שלהם, וכן… גם אם זה נראה כאילו הם מרמים אותך, ברגע שאני יודע שזו לא פרסומת, אסור לי… בדיוק כמו שאסור לי לגשת לדוכן טעימות כדי לטעום סתם… ואנחנו הרי יודעים שזה לא מנומס… לא ידעתם שזו ממש הלכה למעשה! אבל זו בעייה שלי ולא שלהם, מפני שהם שוגגים ואני מזיד…

    ועוד משהו, אם אדם נכנס לקניון הזה ולא מאמין למניפולציות, אז בד"כ מאשפזים אותו… בדיוק, תאמינו לי… האנשים שיש שם לא כולם טפשים… בשביל הטפשים יש את השומר בכניסה שיכול לגרש אותם כי אין להם מספיק כסף והם גם לא תואמים את צביון המקום… בקניון הזה זו לפעמים עברה חמורה לקנות בגלל שאתה רוצה להיות טוב, ומה שאתה קונה לא תוכל לתת לאדם אחר מפני שאתה הורס אותו כך!!! אלוהים, לפעמים יש לי הרגשה שאני מתעב אותך.

    הגב
  • יאיר ישראל חרוץ הגיב:
    19/08/2011 בשעה 12:58

    ז"א, זו לא חולשה אנושית! חולשה אנושית אמיתית מטופלת בתרופות פסיכיאטריות, באשפוז כפוי ובשומר בכל כניסה לאתר כזה! לאדם עם חולשות לא יתנו להכנס, וצרכן אחראי כן יוצא את כל הכסף שלו על כל האוכל הזה… הרי זה מה שאתם עושים… ואני מצדיק אתכם, רק שאני מטומטם מספיק להתלונן ולא לעשות זאת, ותזכרו! אל תהיו כמוני! כל מה שאתם מציעים אמור להראות חכם ויש לכך סיבה, אבל אתם לא כמוני ולא עושים זאת מתוך צביעות ורוע לב כמו שאני עושה… לעזאזל איך שאני מתעב את החברה הזו!!! וכולכם בסדר, באמת!

    הגב
  • יאיר ישראל חרוץ הגיב:
    19/08/2011 בשעה 14:52

    ז"א, משוגע וחולה נפש כמוני היה קורא לספר הזה: "איזו גבינה הם בדיוק הזיזו לי?"

    הגב
  • מיכולה הגיב:
    21/08/2011 בשעה 11:49

    כנראה שבקניון ערד לא שמעו על המניפולציות האלה… הרצפה מטונפת ולא מחזירה אור, הסופר קפוא כך שאני מגיע ממוקדת כדי לצאת משם כמה שיותר מהר, יש חלון ענק בתקרה ותמיד נכנס אור ואפשר לראות את מזג האוויר בחוץ… אני מתחילה להעריך את הקניון 😉

    הגב
  • קורמורן הגיב:
    22/08/2011 בשעה 10:51

    המניפולציה הפסיכולוגית העיקרית בתחום הקניות נמצאת בדיוק בין האזניים של כל אחד מאיתנו.
    כמו סנאים שאוגרים אגוזים, כך מרבית בני האדם אוגרים חפצים ומזון מתוך תחושה שכנראה מחר לא יהיה יותר, אז עדיף לחטוף עוד היום.
    מי שמתגבר על הנטיה הזו בתוך עצמו, יהיה קשה "לעבוד" עליו עם הטריקים של מיזוג אוויר, עגלות קניה גדולות, תאורה בצבעים מתאימים לבשר ולירקות ומוסיקת מעליות.
    לפני שנכנסים לקנות משהו, חייבים להגדיר מה אנחנו באמת צריכים ולא לרכוש שום דבר אחר.

    הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

זרקור על

בריאות

תחקיר על הפלרה כפי ששודר בתוכנית טלוויזיה באירלנד

מנהל הפרויקט 13.1k צפיות

11 שנים לפיגועי התאומים – סרט חדש ונפיץ!

פיגועי התאומים 911 – מסמך המידע הגדול / חלק 1

שני עורכי דין: ממשלת ארה"ב אחראית לנסיון הפיגוע בטיסה 253

מקרה חמישי של מוות בשבדיה מחיסון הפנדרמיקס נגד שפעת החזירים

חדשות קורונה

ד"ר ג'יימס ת'ורפ: ראיתי לידות שקטות. יותר מדי.
לפני 3 חודשים
פרופסור סיריל כהן בראיון: חיסנו ילדים שהסיכוי שלהם להגיע לטיפול נמרץ היה 0
לפני 3 חודשים
ככה משחקים עם נתונים ועל הדרך דופקים כותרת מגמתית
לפני 3 חודשים
הקודם הבא

אולי גם זה יעניין אתכם

כלכלה תקשורת ופוליטיקה

עיתון בראשית – עוד מקור מידע אמין ואלטרנטיבי

מנהל הפרויקט לפני 8 חודשים
כלכלה תקשורת ופוליטיקה

ראש ממשלת ניו זילנד מתבוננת באימה במדיניות ההרסנית שהובילה אליה

מנהל הפרויקט לפני 8 חודשים
חדשות טובות

תנועה חדשה קמה – תנועת אפשר

כותב אורח לפני 8 חודשים
בריאות

ממשיכים לצנזר – ערוץ הוימאו של עמותת חיסונים בחירה מושכלת הורד מהאוויר

מנהל הפרויקט לפני 8 חודשים
כלכלה תקשורת ופוליטיקה

קונספיל – conspil אתר הקונספירציות הראשון בישראל

מנהל הפרויקט לפני 8 חודשים
כלכלה תקשורת ופוליטיקה

מעלים את התדר אהבה 528 – שי דנון

מנהל הפרויקט לפני 8 חודשים
חדשות טובות

מח"צ לקורונה – מועצת החרום הציבורית למשבר הקורונה

מנהל הפרויקט לפני 8 חודשים
חדשות טובות

מגזין חדשות זמן אמת – אתר חדשות אלטרנטיביות חדש נולד

מנהל הפרויקט לפני 8 חודשים
כלכלה תקשורת ופוליטיקה

ג'ף ברוויק מייסד אתר Dollar Vigilante בראיון על כלכלת קריפטו, ביטקוין ועוד

מנהל הפרויקט לפני 5 שנים
כלכלה תקשורת ופוליטיקה

יוצרת האשליות – ארה"ב הפיקה סרטוני תעמולה מזוייפים בזמן המלחמה בעיראק

מנהל הפרויקט לפני 6 שנים
כלכלה תקשורת ופוליטיקה

המלחמה בחופש המידע עולה מדרגה – פייסבוק וטוויטר יצנזרו ידיעות "לא מאומתות"

מנהל הפרויקט לפני 7 שנים
חדשות טובות

חדשות טובות – אלטרנטיבה ל Ynet

מנהל הפרויקט לפני 7 שנים

הבהרה: התוכן המוצג באתר הינו למטרות לימוד ועיון בלבד. אין לראות במידע המוצג הנחיה או המלצה מכל סוג שהוא, במיוחד בכל הקשור לבריאותכם. בכל מקרה של החלטה הנוגעת לבריאותכם, שינוי תזונה או כל דבר אחר, התייעצו עם רופא מוסמך. כמו כן, אין לראות את המידע המוצג כאמת מוחלטת, אלא יותר כהצגת דברים מתועדת היטב הנשענת על ראיות והצלבת נתונים. זו אחריותכם כבני אנוש עם ראש על הכתפיים להמשיך ולחקור ורק אז להגיע למסקנות, בהתבסס על כל המידע הקיים.

הגבלת אחריות: אתר פרויקט אמת אחרת אינו אחראי לדיוק, שלמות או יעילות המידע או המוצרים המוצגים באתר. דעות כותבי המאמרים הנן של כותבי המאמרים בלבד. המידע המוצג באתר הנו למטרות של חינוך ובידור בלבד והשימוש במידע הנו באחריות קוראי האתר. אתר פרויקט אמת אחרת ומפעיליו לא ישאו בשום אחריות עקב שימוש במידע המתפרסם באתר.

פרויקט אמת אחרתפרויקט אמת אחרת

פרויקט אמת אחרת Ⓒ כל הזכויות שמורות

  • על הפרויקט
  • יצירת קשר
  • מדיניות פרטיות
  • תנאי שימוש
  • הצהרת נגישות

דיווח על תוכן שבור במאמר:
המניפולציות הפסיכולוגיות להוצאת כסף במרכזי קניות

מה שבור במאמר? *

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

לא מוצא את הסיסמא?