קיבלנו במייל…
שימו לב, מחירי הדלק עומדים להתייקר שוב – ב-1 בינואר 2011. הם צפויים לזנק למחיר של 7.20 ש"ח לליטר!
מדובר בעלייה חדה של כ-40- אגורות (כ-7%), כל זאת כאשר מחירי הדלק לא רק שאינם יורדים,
אלא עלו בארבעת החודשים האחרונים בקרוב לשקל אחד לליטר!
למה זה קורה?
חשוב להבין שמשרדי האוצר והתמ"ת לא מחכים לאישור ועדת הכספים של הכנסת. הם מסבירים זאת כמובן בעלייה כלל עולמית של מחירי הנפט. בפועל, הם פשוט מעשירים את קופת המדינה על חשבוננו.
מה אפשר לעשות?
אפשר להמשיך ולהתלונן, כמובן. אבל נראה שעד כה הפתרון הזה לא עבד.
ודאי תשאלו, מה כבר האזרח "הקטן" יכול לעשות?
אז ככה, בואו ננסה כולנו יחד:
ב-2.1.2011, יום ראשון, כולנו בשביתה- לא מתדלקים בכלל.
ב-2.1.2011 אנחנו לא נכנסים לתחנות הדלק.
רכבים פרטיים, משאיות, אופנועים, מוניות, כולם!
הפיצו זאת לכל חבריכם, גם מי שמקום העבודה משלם את הדלק עבורו (כולל אנשי משרד האוצר)
הצטרפו למאבק שישפיע על כולנו. מדובר ביום אחד בלבד, אך דמיינו איזו השפעה תהיה לכך!
האמינו שבתור אזרחים יש לנו את הכוח – אנחנו אלה שמחליטים אם לתדלק או לא, אנחנו הרוב, אנחנו הכוח.
הפיצו זאת לכל מי שאתם מכירים.
מי שלא מאמין, זה לא פלא- המידע הזה כמעט ולא מפורסם בתקשורת, וזה לא סתם…
תודה לכולם
מטה מאבק עמותת אפשר
עלייה של 4 אגורות או 40 אגורות?
צודקת תיקנתי…
גם תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית מתייקרים החל מ-01/01/2011
באזור השרון צפויים שינויים רבים עם העברת חלק מהקווים של קואופרטיב אגד לחברת מטרופולין.
גם באשכולות יקנעם, קרית טבעון, וקו חיפה מרכזית המפרץ – עפולה, צפויים שינויים רבים עם העברת כל הקווים באזור לחברת אומני אקספרס. חברת אומני אקספרס היא חברה בבעלות קבוצת עפיפי ומשפחת ג'ורג'יה מנצרת.
כל קווי האוטובוסים מחיפה מרכזית המפרץ ליקנעם, קרית טבעון, ועפולה ולהפך לרבות קו 302 שנוסע דרך צומת מגידו, יועברו בקרוב לאומני אקספרס.
המחאה הזו לא ממש יעילה לדעתי
גם ככה כולם יתדלקו לפני עליית המחירים והתדלוק הבא יתבצע לפחות כמה ימים אחרי,כך שאם רוצים מחאה יעילה שמשפיעה ובעלת תוצאות אמיתיות התאריך צריך להיות באמצע החודש.
יש בעיה בחשבון – 40 אגורות זה לא 7%
קיבלתי את זה במייל…
אז כמה זה עליה של 7%?
לא הבנתי משהו… במה המנעות מתדלוק ליום אחד תעזור במשהו, חוץ מאשר יצירת תורים יום קודם ויום אחרי?
לפי דעתי האישית צריך להיות מכשיר שיהפוך כל אותו לרכב חשמלי עי צבירת אנרגיה מ4 גלגלים, זה לא נראה לי הגיוני שעד היום לא המציאו דבר כזה ובמיוחיוחד הישראלים, צריך לברר מי יכל להרכיב דבר כזה על כל אותו וכך נחסוך 1000 ש"ח כל חודש.
אם נעבור לשיטות הנעה חלופיות כמו על חשמל, ואפילו אם נייצר אותו בעצמנו (אנרגיה מתחדשת) המדינה תדרוש מיסים גם על זה. מה הפיתרון היותר שורשי ?
ה"מדינה" זה אנחנו. וההבנה הזו, היא היא הפתרן השורשי ביותר.
לא עדיף להפסיק להשתמש בתחבורה מזהמדת ריאות אדם לתמיד? ולא רק ליומיים?
אכן, זהו הפתרון המיטבי.
.
אך צעד כזה לא יכול להתממש ע"י האדם הפרטי בלבד – וכי איך הוא ינהל את חייו? לא כל אחד יכול לנטוש את הרכב המונע בנזין (או סולר) ולעבור לאופניים.
.
כאן, יש צורך במהלך של המדינה, שזה אגב בדיוק תפקידה – להניע תהליכים רחבים שהאדם הבודד אינו יכול לבד, כמו להקים תשתיות תחבורה חלופיות.
להפסיק לתדלק זה לא הפתרון.
הפתרון הוא להפגין מול משרדי האוצר. הפגנה של מאות אלפים מול משרד האוצר, זה הפתרון.
מי שמעוניין ייצור קשר עם salmanofer@gmail.com
עופר, אני מוכן לבוא להפגין, אם המפגינים יבואו להפגין (או לדבר) גם בשביל מטרות אחרות שורשיות יותר !
חברים הגיע הזמן לצאת לרחובות ולהפגין משרד האוצר מטיל מס על הדלק כי להם זה לא משנה בכספי המיסים שלנו הם מתדלקים את המכוניות ואילו האזרח הקטן סופג את העליות שלהם בואו נארגן קבוצה לצורך הפגנה מול משרד אוצר כמו בחו"ל שכל מה שמתייקר מפגינים ויש תוצאות בואו נפסיק להיות שאננים תפיצו את זה לכל מי שאתה מכירים ונפגש
הציבור הישראלי עדיין לא הבשיל כמו בטוניס ומצרים. אך זה קרוב, משבר האשראי הבא הוא כן מבשיל לעומתו, וכשהוא יפול מהעץ, אז יהיה כאן רוק'נ'רול.
מכיוון שאני מאמין שהשלטון לא יוריד את מחיר המס על הדלק ובגלל שמחירו של הדלק ימשיך לעלות (בגלל התייקרותו בעולם) לכן המחירים יעלו עוד הרבה מעל מחירם כעת (7.26 ש"ח לליטר).
הדרך היחידה האמיתית להמנע מרוע הגזירה זה דרך המנעות מתדלוק עד כמה שניתן, מספר עצות מועילות לכך אפשר למצוא כאן: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4021045,00.html
אם הייתה לנו גם תחבורה ציבורית יעילה בישראל הייתי ממליץ לכולם לעבור לנסיעה ברכבות ואוטובוסים אבל מפני שאני קצת מכיר את מערכת התחבורה הציבורית אני לא יכול להמליץ על כך בפה מלא אבל לפחות כדאי למי שעוד לא התנסה בנסיעה בתחבורה ציבורית (ויש הרבה מאד כאלו) לנסות לפחות פעם בשבוע לעשות את נסיעותיהם בתחבורה הציבורית.
תשובה ליניב.
במציאות האינטרנט ניתן לעלות פתרונות למשאל עם. כלומר אם זה מה שהציבור רוצה זה מה שהוא מקבל.
מחיר הדלק לדוגמה : האם מקובל ?
מעבר לאנרגיה שאינה מכלה את כדור הארץ .( גם כדיי לחסוך התמודדות עם נזקי סביבה).
. במקום מדיניות ההווה הקיימת היום בכנסת. , מעטה אין יותר מסים על הדלק , עוברים לאנרגיות חלופיות.
ממש פותחים מפעל ציבורי חדש ליצור מנועים, מטענים וממירים אשר פועלים מאנרגיה חלופית.
זה המוצר שנדרש- לצורך מעבר לאנרגיה חלופית, ועלותו בגלל שמדובר במיזם ציבורי תשקף רק העלות שנדרשה בשביל לייצר אותו . ללא הפקת רווחים
דרך התנהלות המפעל: כל מועסק במפעל הציבורי החדש יעשה עבודתו בהתאם לנוהל עבודה שעבר בחקיקה
כך שהמחיר אחד פעמי של ההמרה יהיה שווה את המשכורות של המועסקים במפעל ואת עלות חומרי הגלם ליצור. ללא צורך בעלות של מנגנון הנהלה
שמים על הנקודה הזאת דגש. כי היום מחיר שירות ציבורי משכלל בתוכו, מעבר לעלות היצור, גם רווח למנהלים.
פה עולה שאלה אם זה מה שאנחנו בתור ציבור רוצים ? לשלם תגמולים למנהלים על שירותיים ציבוריים.
או מעדיפים צורת עבודה: קצת יותר מסודרת, לכל מועסק במנגנון הציבורי יש נוהל עבודה שמגדיר כיצד עליו לעשות את מלאכתו..
זה מה שדורש כבר היום החוק,, פשוט פעם נותנים על כך דגש, ופעם פחות:
כמו שוטר, אדם פונה עליו: "תראה לי, למה מותר לך לעצור אותי על מהירות" והוא מראה את החוק/ הנוהל שמסיך אותו כך לפעול. ופעם פחות נותנים על זה דגש כמו הגבייה העודפת של מיליארד שקלים מן העירייה פקידים גבו מהורים לחינוך. מעל המותר בחוק.
בכדיי שדבר זה יוכל לתפקד, ניהול תקין של המנגנון הציבורי. צריך פשוט לשים דגש שמעתה דברים ציבוריים מתנהלים רק על פי חוק נוהל בכול התחומיים. ואז לפתה עלות שירותיים ציבוריים תשקף רק את מחיר היצור עצמו.
נכון בכול התחומיים. מנהל מקרקעי ישראל לדוגמה מנהלים שם יפסיקו לעשות רווח מקרקע.
כלומר, מחיר הקרקע הנו אחיד כשאר התשלומים למנגנון 'כפי דרישת החוק. המנהל הינו זרוע מהרשות המבצעת- חלק ממנגנון ציבורי מכאן שגם הוא כפוף לנהליי עבודה- חוק.
בהתנהלות כזאת ירד פלאים מחיר החכרת הקרקעות, כך יישאר המימון הראשוני שנעשה לתרופות, לפנסיות, לחינוך, לתחבורה הציבורית.. תקציבים יגיעו במלואם לייעודם.,ואם כל הכבוד לא להטבות של מנהלים ( מנהלים שמנהלים את הנהלים) . בשביל זה קיימת משטרה , פרקליטות ובתי משפט. גם בשביל לאכוף,האם העבודה מתבצעת בהתאם לנהלים. גם את הנוהל נדרש לאכוף לא רק חוק על אזרחים. ..
נניח כן אני רוצה שדברים במנגנון הציבורי יתחילו להתנהל על פי חוק, ובכך יופסק הפרשת רווחים מהקופה הציבורית לידיים פרטיות.
מה אפשר לעשות ?
אולי לעשות לזה לייק, אני אוהב, כי ככה אני רוצה או לשתף עוד חבר…
בכדיי שנתחיל בצורה מסודרת לראות מי בעד לעבור לאנרגיה מתחדשת לדוגמה.
ומי בעד להפסיק לממן מהכיס שלו תפאורת הנהלה הלוקחת מסים גם לאחזקתה.
למי השיקוף של המציאות מנושא זה כבר בלהגיד די מספיק. מחיר הדלק לדוגמה, בנוסף על עלות החבית, הובלה מהנמל לתחנות הדלק, תחזוק התחנה ועלות המתדלקים במשמרת, בנוסף למה יש עוד מס
כדי לעשות אם זה כדי שיפסיק.
זה באהבה, פשוט להגיד: " די, מספיק." לא רוצים שפקידים יעשו עלינו רווח
מותר לנו להגן על עצמנו .ואפילו לבקש שכך יהיה