משטרת ישראל התקינה מצלמות מהירות חדשות בכבישי הארץ.
המצלמות מדוייקות ביותר והן מסוגלות לצלם אלפי תמונות דיגיטליות ביום.
הדוחות מופקים אוטומטית וממשלת ישראל תרוויח הרבה מאוד כסף מהמהלך.
קיבלנו ממקור אמין את מיקום המצלמות ואת נקודות הציון שלהן בארץ.
והנה כתבה של ערוץ 2 עם המיקום של מצלמות המהירות החדשות:
כדי לאמת את נכונות המידע, נשמח אם תוכלו לצלם את המצלמות בנקודות הציון ולשלוח לנו את התמונות.
סעו בזהירות.
הטמטום בהתגלמותו -כל כך פשוט להתקין מכמונת מעבר שתמדוד באיזו מהירות עוקף נהג את הניידת המוסוואת – ואז יקבל שתי דוחות האחת על עקיפה מימין אם עשה זאת – ועבירת מהירות – והשניה על עקיפה מסוכנת אם בוצעה משמאל ומהירות מופרזת .
וברעיון הזה השוטרים מחוייבים לנהוג כחוק ! כי במידע התלונה ירשם תרשם גם מהירות רכב המשטרה וגם אם הסירנה והצ'קלקה עבדו – כי רק בתפקיד מותר להם לעבור את המהירות המותרת ….
אפשר להתקין מערכות כאלה על קכבי משטרה גלויים מה שירסן יופי את הנהגים שלא לעקוף אותם וכן את השוטרים לנהוג כחוק !
מה שנעשה היום הוא הפקרות .
אתה צודק בהחלט איש יקר!!! שנה נפלאה
שום דבר לא ירסן את הנהג הישראלי שבדמו זורמים כמויות עצומות של אספרטיים, MSG, כספית, נמהרות וגם מנטאליות אסייתית- תחרותית-מושרשת.
זה שמשטרת ישראל תרוויח מהמצלמות הוא נובע כמובן מהמדיניות הכלכלית של נתניהו, ומי שישלם זה האזרח- כמו תמיד, כמו שהאזרח משלם את הריבית (באמצעות המיסים) של מדינתו (תאגיד פרטי) שלקחה הלוואות מבנקים בינלאומיים.
בנוסף, הרשות הלאומית ל"בטיחות בדרכים" היא עוד שם בשביל הכותרת כמו האגודה ל"מלחמה בסרטן". (ראו דוגמת סירובם לשמוע בחינם את הרצאתו של ד"ר אריה אבני).
ההיפך הוא הנכון, כמה שיש יותר תאונות ככה יותר אנשים מרוויחים (עו"ד, חברות ביטוח, חברות פרסום). למדינה לא אכפת מי משלם למי כשמרחשת תאונת דרכים, הרי בסופו של דבר יהיה שם תזרים מזומנים, כי מישהו יצטרך לשלם למישהו. ועכשיו, בד"כ המישהו הזה אלה חברות ביטוח שעושות את ההתחשבנות ביניהם, וזאת שקיבלה את הפיצוי תשלם מן הסתם מס על ההכנסה הזאת.
חלק מסוים יועבר לנפגע, אבל המס על ההכנסה שיעבור למדינה הוא יותר גבוה משיעור הפיצוי שיקבל הנפגע.
כמה שיותר דרמתית תאונת הדרכים, ככה יש יותר פוטנציאל לרווח לחברות הפרסום. משרד התחבורה ביחד עם חברות הביטוח נמצאת בקנוניה עם חברות הפרסום, שמן הסתם אלה הכספים של האזרחים שמממנים את פרסומות הרדיו, הטלוויזיה ושלטי החוצות.
יש כאן למישהו מושג בכלל כמה עולה שלט חוצות במרכז העיר?
אני משוכנע שזה מגיע לעשרות אלפי שקלים, תכפילו את זה ב-12 חושדים והנה קבילתם פה עסקים שהם למעשה פשע מאורגן באצלה חוקית.
כמובן שמשרדי הפרסום והתקשורת ביחד עם סוללות הפסיכולוגים שלהם יודעים איך לכוון את הפרסום כל שהאזרח ירגיש אשם ויזהה עם תעמולת השקרים וההפחדה.
למעשה מה שיש בפרסומות ל"בטיחות בדרכים" זה גניבת דעת, שחצנות, ומניפולציה פסיכולוגית.
במקום להזרים את הכספים לתשתיות הכבישים שיתאימו למאה ה-21, הם מזרימים את רוב התקציב של משרד התחבורה לפרסום. וכל מטומטם שלומד מנהל עסקים שנה א' אמור להבין שהיכן שמוזרם כל כך הרבה כסף לפרסום זה מכיוון שמישהו רוצה מאוד להתעשר ולזכות במוניטין שיגרום לו לתזרים מזומנים והרחבת האג'נדה הכלכלית של מיסוי אוכלוסין טוטאלי (בקרוב כסף אלקרוני, תגידו ביי ביי לחופש…טאל תשכחו להמשיך להשריץ כי האליטה זקוקה למשאבי אנוש, הרי למי יתנו דוחות אם יהיה קיטון אוכלוסין?).
וכאן אני שוב חוזר לראשית דבריי של הריבית הממשלתית שמשולמת לבנקים הבינלאומיים. משרדי הפרסום ל"בטיחות בדרכים"מגלגלות יותר כסף מאשר פיצוי הנפגעים בתאונות לחברות הביטוח, וכמות המס על ההכנסה של משרדי הפרסום מגיע למליוני שקלים, תעשו את החישוב על שנה שלמה ותגלו תמונה דרקונית וקנוניה מפלצתית בין משרד התחבורה, חברות הפרסום, חברות הביטוח.
בחדשות הערב כמובן שהתקשרות-תישקורת גורמת לזה להיראות רשמי כדי להתנות את הצי-בור לקבל את המזימה הזאת וכדי להפחית את המתח האידיאולוגי והרגישות לסבל.
נא לא להגיב לתגובתי- אני לא מעוניין בדעות שלכם.
אתם אמורים להמשיך לראות חדשות.
אני חושב שאתה מגזים.
אין שום קנוניה בין משרד התחבורה, חברות הביטוח והפרסום.
לא צריך קנוניה,
אם הסטטוס קוו מאפשר לכל הרשויות הנ"ל לגזור קופונים יפים אז מדוע לשדרג את קווי הרכבות ולהקים רכבת תחתית בת"א?
הדלק\סולר זה הכנסה למדינה ולמשרד התחבורה,
תאונות הדרכים זו הכנסה לחברות הביטוח ולמוסכים,
דוחות זה הכנסה למשטרה ולעורכי הדין,
זיהום זו הכנסה למשרד התחבורה ולמשרד הבריאות,
שילוט חוצות זה הכנסה לחברות הפרסום וךמועצה למניעת תאונות.
מי צריך קנוניה? רק לשמר ולשפר את המצב הקיים!!
למי שרוצה לדעת עוד קצת על המצלמות החדשות,
מתוך פורום "תפוז":
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=8&MessageId=141823473&r=1
שאלה למנהל הפורום
סליחה על הבורות, אך כנראה שלא הבנתי מהי מטרת פרסום המידע הנ"ל. האם זה כדי להזהיר נהגים שנוהגים במהירות מופרזת ומטורפת? הרי לכל נהג ששומר על החוק כמוני אין צורך במידע זה
אזרחי ישראל משולים לארנקים מהלכים שכל אימת שרוצה השלטון מוצאים דרכים להוציא מהארנק עוד כסף.
החוק המגביל את מהירות הנסיעה לא קיים כדי לשמור על בטיחותך כשאת נוהגת בכביש, למעשה אף חוק לא קיים למטרה זו, החוק נועד כדי שיהיה אפשר לאכוף אותו ולקנוס עליו.
שאלת את עצמך פעם מדוע באיילון מותר לנהוג ב90 קמ"ש בלבד (ולא בפקקים שבהם נוסעים 20 קמ"ש) למרות שיש 5!! נתיבים? מדוע בגרמניה אין הכבלת מהירות ואחוזי תאונות הדרכים לא גבוהים מישראל? מדוע משרד התחבורה מפקיר את אזרחי ישראל בכבישים מסוכנים ולא מנצל את הכסף ממיסוי ואכיפה על תשתיות ראויות?
אחת הדרכים לעשוק את האזרח ו"ללמד אותו לקח" היא עבירת המהירות. אין לה כל סיבה נראית לעין, לנהוג בכביש החוף 90 קמ"ש בלילה או בכביש 6 110 קמ"ש זה לא הגיוני ונועד כדי לחנך את הנהג למרות ושררה. תעשה עבירה שוטר יתפוס אותך ואתה תשלם על זה, חיים בפחד. מדוע עם הטכנולוגיה של היום כשיש שלטים מתחלפים ואלקטרוניים לא מציינים שלטי מהירות שמשתנים בהתאם לכמות כלי הרכב בכביש והשעה? אולי כי הדאגה לאזרח היא לא על סדר היום של מי שהגה את הקנסות. מאותה סיבה בדיוק יש בת"א 80000 מקומות חנייה על 350000 כלי רכב ביום, העירייה עושה קופה מקנסות וגרירות ואין לה ממש אינטרס להקים מגרשי חניה וחניות.
כמו כן המצלמות מהירות הן רק חלק מרישות כל הארץ (והעולם) במצלמות, חלקן גם קולטות קול, שאמורות לתפקד בתור "אח גדול" שיודע על כל אחד הכל כל הזמן. מעקב אחרי כל אדם ואדם, התירוץ עכשיו כדי שאנשים כמוך לא יתנגדו זה שהמצלמות נועדו כדי להילחם בעברייני כביש, מה תעשי כשהת.ז שלך תהיה חכמה ותשדר לכל מצלמה מי בדיוק מצולם בכל זמן נתון? גם אז תגידי ש"אין לי מה להסתיר, אני שומרת חוק"?
גם אני שומר חוק, אבל החוק לא נועד לשמור עלי. החוקים בישראל (ובעולם) נהיו פאשיסטיים יותר ויותר והמדינה פוגעת באופן עקבי בזכויות האזרח והאדם של אזרחיה, כל פעם בצעדים קטנים ומדודים אבל הכיוון ברור וכל מהלך (לדוגמא רישות הכבישים במצלמות מהירות) שלא יתקל בהתנגדות רק יעזור לקידום האג'נדה הפשיסטית.
אני מאחל לך שלא תצטרכי להיתקל באחת מהמצלמות החדשות אבל אם תתקלי אז תחייכי, הדיוק והחדות שלהם מאפשרת לראות את השיניים שלך והאם צחצחת אותן בבוקר 🙂
האמת שאתם די משכנעים שניכם. גמר חתימה טובה!
שלום שני.
מצלמות המהירות החדשות של משטרת ישראל יכניסו כל אדם לקטגוריית של עבריין תנועה.
מי יכול לומר שמעולם לא עבר ב-10 קמ"ש את המהירות המותרת?
פרסום המיקום יאפשר לאנשים להיות יותר זהירים כאשר הם נוסעים בכבישים הללו.
כמובן שכל אדם חייב לנסוע בזהירות, אך לדעתי השקעה בתשתיות ובחינוך לנהיגה נכונה תועיל יותר מהצבת מצלמות מהירות.
מידע נוסף
http://kolker.co.il/?page_id=690&gclid=CPettenWh6QCFQMFZgodkCvOJA
והפעם: על תאונת התורן הקטלנית על גג תחנת משטרת כפר סבא.
משטרת ישראל ממשיכה להסתיר את הנעשה במערך הקשר המשטרתי.
בתאריך 13/07/2010 קרסה אנטנת הקשר על גג מבנה תחנת משטרת כפר סבא. באירוע זה נהרג עובד חברת גילתק התקנות, יוסי גלאם ז"ל בן 51 מיבנה. עובד שני מחברת גילתק התקנות נפצע קשה.
את העבודה על התורן שעל גג תחנת משטרת כפר סבא ביצעה חברת גילתק התקנות, שמרכזה בשדרות, ומקורה בחברת גילתק תקשורת, חברה בורסאית שהתמוטטה ונמחקה מהמסחר בבורסה, ובעל השליטה בה, מנחם קופ, נמלט מישראל למקסיקו ומאז לא שב ארצה. לחברה אתר אינטרנט בלתי מעודכן בעליל (עדכון אחרון בשנת 2000), ובבדיקת הכתובות (מופיע שהחברה ממוקמת בקיבוץ גבעת ברנר עובדה שגם בה אין כל וודאות), הטלפונים והפקסים של החברה בארץ ובעולם לא הניבו כל תגובה, וברוב המקרים הובילו לחברות שאין להן כל זיקה לגילתק.
מדוע בחרה משטרת ישראל דווקא בחברה זו לביצוע העבודה ?, לא ברור.
חברת גילתק פעלה מספר שנים תחת נאמן, רו"ח משה לאון, שמכר חלק מפעילותה לאיתי לביא, כשלתפקיד מנכ"ל החברה מונה יוסי חן, שהתאבד בנסיבות לא ברורות, לאחר שעבר לנהל את חברת התקשורת בטוחה בשנת 2008. את הסיפורים המוזרים סביב חברה זו וקשריה חשף תחקיר דה-מרקר:
http://www.goldmanbarone.co.il/vault/files/themarker-online-3.4.08.pdf
שפורסם כאן:
http://finance.walla.co.il/?w=//1259942/@@/item/printer
וכאן:
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/971456.html
את קץ סיפור הפרשה ניתן למצוא בהודעת רשות המיסים לעיתונות כאן:
(האתר אינו מאפשר להוסיף קישורים נוספים !!!)
*
עקב מגבלות טכניות של אתר זה המונעות עריכה והוספת קישורים, אני נאלץ להפסיק כעת !!
המשך יבוא לאחר ההפסקה !!
תאונת התורן הקטלנית על גג תחנת משטרת כפר סבא, חלק ב'.
*
הודעת רשות המיסים לעיתונות:
http://ozar.mof.gov.il/taxes/hodaa230510.htm
וכאן:
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000561115
*
בכל מקרה, למנהלי חברת גילתק דהיום (שם החברה מלא: גילתק תקשורת פרויקטים 2002) אין כל קשר, ככל שידוע לנו, לפרשה\ות הקודמת\ות של החברה ולעברה, המוזכרים לעיל. אולם, זה לא הפריע לחוקרי תחנת פתח-תקוה (שקיבלו את התיק לחקירה, לפי החלטת מטה מרחב השרון), לעצור את שני מנהליה, יאיר גדיש מהיישוב גבים ומנהל העבודה אלכסנדר פרילין מראשל"צ, בחשד לרשלנות שגרמה למותו של עובד החברה. השניים הובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בפתח תקוה בפני השופטת ניצה מימון שעשוע ביום 14/07/10 כמפורט כאן:
http://www.takdin.co.il/searchg/%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%A0%D7%AA%20%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%20%D7%99%D7%90%D7%99%D7%A8%20%D7%92%D7%93%D7%99%D7%A9_hd_0L38oC30rE5mnE34oE5zvRIunC2veT6ri.html
ומעצרם הוארך ביום אחד בלבד, והם שוחררו בערבות. התיק נותר להמשך חקירה במשטרת פ"ת.
*
המשך יבוא בעוד כמה דקות.
תאונת התורן הקטלנית על גג תחנת משטרת כפר סבא, חלק ג'.
*
עד היום, ככל הידוע לנו, לא הועבר דיווח לפרקליטות המדינה ולמחלקת חקירות שוטרים, כדי לברר מי מקציני המשטרה הזמין ואישר את העבודה, ועל כן נושא לכאורה באחריות אישית או פיקודית, ישירה או עקיפה, לתאונה. גם במשרד העבודה (התמ"ת), המתמחה בחקר תאונות עבודה באופן עצמאי על פי חוק, טוענים שאינם מעורים במקרה. מה שנקרא: "הכול נשאר במשפחה". אין זה מקרה שלא פורסם ע"י המשטרה כל פרט מזהה בעיתונות, או בכל מקום אחר, בכל הפרשה הזו. בפרקליטות ובמחלקת חקירות שוטרים מסוגלים לאתר חשודים, מתלוננים, עדים, או אירועים וכיוצ"ב, לפי מס' ת"ז או שם. אם אין מפרסמים פרטים אלו (ת"ז לא מפרסמים בכל מקרה), לא ניתן לדעת מאומה במערכות הממוחשבות של גופי האכיפה שמחוץ למשטרה, ושאמורים לפקח על פעילותה.
ככל הידוע לנו, הייתה הזמנת עבודה מסודרת של המשטרה לחיזוק התורן המדובר, ולטענת החוקרים בתיק ממשטרת פ"ת, בגלל רשלנות המתקינים, שכנראה ניתקו את אחד העוגנים של התורן, התרחשה קריסת התורן. החוקרים טוענים, כי העצורים \ החשודים לא פעלו לפי נהלי העבודה והבטיחות. בכל אופן, יש הערכה, שהם יאשימו רק את גילתק, מכיוון שלטענתם, העובדים שעבדו על הגג היו ללא ניסיון לביצוע העבודה. כך המשטרה תוכל להכריז שאינה אחראית לאירוע, למרות שיש קצין שאמור היה לבדוק את התאמת הקבלן ואת העבודה עצמה באופן צמוד על הגג. ברור הרי שהעבודה הוזמנה דרך משטרת ישראל \ מחלקת הקשר, לשיפוץ התורן ולחיזוקו במסגרת "פרויקט ניצן". קשה לראות בית משפט ש'יקנה' את הסיפור, שלמשטרה אין יד ורגל באירוע.
בשולי הדברים יצויין, שלאחרונה מונה מפקד חדש למחלקת הקשר במשטרת ישראל, נצ"מ יעקב לזר, המוביל זה מספר שנים את "פרויקט ניצן" להחלפת מערכות הקשר של משטרת ישראל, מדובר בפרויקט הדגל של משטרת ישראל.
שאלנו את מ"י, הפרקליטות ומשרד העבודה את השאלות כדלהלן:
"בעניין תאונת העבודה שהייתה על גג בניין משטרת כפר-סבא ביום 13/7/10 בו נהרג עובד חברת גילתק (יוסי גלאם ז"ל) ועובד אחר נפצע קשה, אבקש לשאול:
1. האם הוחלט כבר ע"י המשטרה \ פרקליטות להגיש כתב אישום כנגד מנהלי החברה (יאיר גדיש מהיישוב גבים ומנהל העבודה אלכסנדר פרילין מראשל"צ)?
2. מדוע קציני המשטרה שמעורבים בנושא לא יועמדו אף הם לדין?
3. מדוע היה צורך לבצע בדחיפות את העבודה שבוצעה באותו יום ע"י אותם שני טכנאים של חברת גילתק?"
תגובת משרד המשפטים ופרקליטות המדינה: "מהנתונים שמסרת, בחיפוש לפי שמות פרטיים של החשודים, התיק לא נמצא בפרקליטות. אנא תבדוק במשטרה אם התיק הועבר לפרקליטות. גם בעניין השאלה מס' 3 עליך לפנות למשטרת ישראל. לשאלתך בעניין קציני המשטרה, תעביר אלינו את שמותיהם על מנת שנוכל לבדוק את העניין".
תגובת משרד העבודה: "בהמשך פנייתך אלינו לגבי תאונה על גג בנין משטרת כפר סבא.
חקירת תאונות מוות נמצאת בסמכות הבלעדית של משטרת ישראל. אגף פיקוח על העבודה במשרד התמ"ת מהווה אך ורק זרוע ארוכה של המשטרה לצורך חקירה מקצועית. כל חומר חקירה מועבר למשטרה. כל שאלה על פרטי התאונה ופרטי החקירה יש להפנות למשטרת ישראל – משטרת כפר סבא".
תגובת משטרת ישראל, כפי שנמסרה לנו ע"י סנ"צ שלומי שגיא, דובר מחוז מרכז: "מתנהלת חקירה בשת"פ משרד העבודה בסיומה יתקבלו החלטות ע"י הפרקליטות".
את תגובת חברת גילתק לא הצלחנו לקבל.
עריכה: יוסי גורקה
כתב: אבי וייס
פורסם הערב (רביעי) באתר thecom:
http://www.thecom.co.il/article.php?id=13716
*
המשך יבוא…
תודה על התחקיר, יוסי. אך מה שחסר לי מתוך כל ים הנתונים הזה, היא איזושהי מסקנה הרלוונטית לעיסוקינו כאן בפרוייקט. הנתונים צריכים לשמש כבסיס לטענה כלשהי, אין להם הרבה ערך בפני עצמם. זה רק עוד מבול של אינפורמציה מבלבלת. מרוב תרנים השוטרים לא רואים את החוק… למשל 🙂
איזה ערך בדיוק יש למידע בשפה האנגלית שעוסק בארצות הברית בלבד! ובמקרה הטוב נכון לארצות הברית בלבד! ???
אנחנו חיים במדינת ישראל, החוקים והפרוצדורות בישראל שונים מהחוקים והפרוצדורות בארצות הברית.
מידע בשפה האנגלית שנלקח מארצות הברית ועבר גיור לישראל (כלומר, תורגם לשפה העברית), ברובו אינו תקף כלל למדינת ישראל שבה החוקים, הפרוצדורות וגם התקנים שונים מארצות הברית.
תשובה כנראה אני לא אקבל לעולם, אבל לפחות ניסיתי !!