כמה קלה האצבע על ההדק? קלה כנוצה! / מאמר אורח מאת נטע פיטקובסקי
לפני כמה חודשים הגיעו אליי אם ובנה למרפאה. מתשאול ראשוני הסתבר שהם עולים חדשים. הילד בן 11 חיוור וכחוש סובל מחולשה מכיוון שלא נוטה לאכול מי יודע כמה ואם אוכל אז זה רק דברים ספציפיים ביותר, צורת אכילה זו בוודאי לא תורמת לבריאותו באופן כללי.
אך זו איננה הסיבה העיקרית בשלה הגיעו. הסיבה העיקרית שהתגלמה פיזית דרך תחלואים שונים הייתה בפשטות: הילד לא רצה להגיע לבית הספר! הוא אינו בקי בנורמות החברתיות השגורות כאן ומרגיש בודד. לא יודע היטב את השפה ומגמגם, רמתו השכלית והמחשבתית גבוהה אך הוא אינו יכול להביאה לידי ביטוי ובאופן כללי שום דבר לא ממש מסתדר לו מאז שהגיע לכאן.
בבית הספר לא ויתרו, אמנם לא מצאו שפה משותפת עם הילד שכן הוא אינו דובר עברית רהוטה אך מכיוון שחוק חינוך חובה מחייב הליכה לבית הספר, הוחלט לשולחו לייעוץ. מהייעוץ התגלגל לפסיכיאטר שהמליץ – ריספרדל!
לידיעת הקוראים: "ריספרדל היא תרופה לטיפול בחולי סכיזופרניה, השייכת לקבוצת תרופות המכונות נוגדי פסיכוזה אטיפיים, המשמשים בעיקר לטיפול בסכיזופרניה ופסיכוזות אחרות.
כמו תרופות אחרות בקבוצה זו, ריספרדל אינה מרפאת את החולים אלא מקילה את התסמינים. ריספרדל מפחיתה את תדירות ועוצמת ההזיות וההפרעות בחשיבה ומשפרת את התפקוד. ריספרדל גורמת פחות הפרעות בתנועה ופחות השמנה מאשר תרופות אחרות המשמשות לטיפול בחולי סכיזופרניה".
ובכן, הטענה למתן התרופה הייתה שנטילתה תשחרר אותו מהעיקשות ומהחרדה סביב ההליכה לבית הספר. את האם פייסו באמרות שהכדור יינתן במינונים נמוכים על מנת שלא יקבל תופעות לוואי ושאין מה לדאוג "זה עזר להרבה ילדים לפניו ותופעות הלוואי אינן חמורות".
האם, אחרי חקירה אינטרנטית אינטנסיבית החליטה שאין סיבה נראית לעין שבנה יקבל כדור פסיכיאטרי מכיוון שהוא רגיש וחכם ובריא נפשית לחלוטין והסיבות לאי הליכה לבית הספר הן מוצדקות על רקע הרקע שלו ולכן למעשה הגיעה אליי.
לאחר שמיעת הסיפור ולקיחת כל הפרטים הנחוצים לי התאמתי לילד רמדי הומיאופתית מיוחדת ועל פי החוק שעומד בבסיס השיטה, לכל התמונה שקיבלתי על ידי האם והילד.
מה קרה? אז תחילה אגלה לכם מה שאני מגלה בשנתיים האחרונות שבמקביל לזה שהריטלין והקנצרטה הפכו נפוצים עד לאין שיעור ישנה פזילה גם לכיוון תרופות פסיכיאטריות "כבדות" יותר. שליחת ילד לאבחון ואז המלצה למתן תרופה פסיכיאטרית הפכה דבר נפוץ במקום לטפל בילד בצורה שיטתית ומושכלת פותרים את הבעיה או לפחות חושבים שפותרים את הבעיה.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EE83QVwFo68[/youtube]
אז מה הבעיה ?
הבעיה היא שברגע שמתחילים לצרוך כדורים פסיכיאטרים קשה מאוד להפסיק ואם אחד לא עובד אז מקבלים את השני בתור שלא כולל את אותן תופעות לוואי. זוהי ביצה טובענית שרצוי להתרחק ממנה וברדיוס כמה שיותר גדול.
ואיך הומיאופתיה משתלבת כאן?
בדיוק במקומות האפורים שבהם אין לרפואה הקונבנציונאלית הצלחות או פתרונות ראויים, הומיאופתיה יכולה לעשות שינוי משמעותי.
בעזרת תשאול הומיאופתי מקיף אני מקבלת את תמונת המצב של המטופל לאותו רגע בתקופת חייו זאת, גם מבחינה פיזית ועד תכונות אופי אינהרנטיות שלו. על סמך התמונה הזו אני מתאימה רמדי ספציפית שמתאימה לו ורק לו ובהתאם לבעיה העיקרית שאיתה הגיע. וכל זה בהתאם לחוק שעומד בבסיס השיטה "דומה בדומה מרפא" ההכנות ההומיאופתיות בהן אני משתמשת הן טבעיות לחלוטין, לא ממכרות וללא תופעות לוואי. אחרי שאני נותנת את הרמדי תוכנן שאני והאם נהיה בקשר רציף ואינטנסיבי שתכליתו למדוד ולבדוק כמה שיפור מתרחש ועד לקבלת התוצאות המיוחלות שבמקרה הזה היו גם מבחינתי שהילד ירגיש נוח ללכת לבית הספר על אף קשיי השפה וינסה בעצמו, ביוזמתו להשתלב בחברה. כמובן שגם במימד הפיזי הייתי רוצה לראות שיפור: שתאבונו יחזור אליו ובאופן כללי שיתחזק ויעלה במשקל. אילו הם קריטריונים מדידים לחלוטין.
אז מה קרה ? אתם מסתקרנים
מה שקרה וזה לקח חמישה ימים שלמים עד שהילד החליט ללכת לבית הספר ואחרי כמה ימים רצוף אפילו הצטרף מיוזמתו למשחק כדורגל בהפסקה עם שאר הבנים, משחק פיזי שלא צריכים בו הרבה תקשורת מילולית מסובכת שתקשה עליו.
האם התקשרה ובישרה לי בגאווה שהוא הלך לבית הספר וחזר באיחור מזיע וסמוק לחיים אך מרוצה אחרי שהוזמן לשחק בתום יום הלימודים עם הבנים בכיתתו.
מובן שברגע שהמצב התייצב והילד ירגיש לגמרי בטוח אנו נפסיק את מתן הרמדי שאף על פי שאיננה גורמת להתמכרות ו/ואו לתופעות לוואי ובטוחה לשימוש, אין סיבה ששום תרופה ובוודאי לא תרופה פסיכיאטרית תיכנס לפיו של הילד שהדבר היחיד שצריך להיכנס אליו זה אוכל ורצוי כמה שיותר בריא.
אז מי מכם שמכיר הורים על סף ייאוש שקיבלו הנחייה לתרופה פסיכיאטרית והדבר נראה להם חשוד ולא ממש מתקבל על הדעת ואמיצים מספיק כדי לחפש שפיתרון טבעי הפנו אותם אליי. או הורים שכבר נותנים לילד תרופה פסיכיאטרית ומעוניים לשלב או להחליף למשהו טבעי ויעיל הרבה יותר הפנו אותם אליי (לתשומת לב הקוראים אינני מורידה תרופות שכבר נלקחות ללא היוועצות עם הפסיכיאטר שרשם אותן).
חומר נוסף בנושא זה ובכלל הסברים מפורטים על מהי למעשה הומיאופתיה קלאסית? ניתן למצוא באתר הבית שלי המופיע למטה.
הכותבת היא נטע פיטקובסקי
הומאופתית קלאסית מוסמכת RCHom
תודה רבה נטע!
כתבה מתורגמת לעברית של רשת CBS על עניין ריספרדל, התרופה הפסיכיאטרית שגורמת לסכרת ולצמיחת שדיים אצל ילדים:
http://www.youtube.com/watch?v=dW7XlhVxnxI&feature=player_embedded
יעל
צפיתי, תודה רבה, יש שם מידע חשוב
שכולם צריכים לדעת
שיהיה לך שבוע טוב
נטע
נטע יקרה,
בתור מורה ומחנכת בישראל, צר לי לשמוע על מערכת אטומה לצערי שקל לה לתת תרופות במקום להיתמודד בהרבה מקרים. יישר כח שילדים כאלה יגיעו אליך!
תודה חן על הכנות והשיתוף
אני מקווה שהמערכת תעשה רפורמה אמיתית וכך מקרים כאלו לא ישנו
תודה על השיתוף
נטע
מעציב ואפילו מפחיד!
יישר כוח
אייל
כן, וזה גם נהיה נפוץ יותר. כל ילד שלא מתיישר, נשלח לאבחון….
נטע יקרה,
חשוב מאד להביא את הדברים שכתבת לציבור הרחב.
לצערי, היד קלה על ההדק וילדים רבים מקבלים תרופות פסיכיאטריות כדי לפתור בעיות רגשיות שלא מטופלות כראוי.
כתבה נפלאה וחשובה
יעל שדר
אירידיולוגית, דמיון מודרך וNLP
תודה רבה יעל
כן ישנם הרבה ילדים שנופלים בין הכיסאות, בייחוד בשעת משבר בין ההורים אז ניתנת להם פחות תשומת לב..
תודה על התגובה ושיהיה לך שבוע מצויין
נטע
כל מילה בסלע!
פרסמי זאת גם "בביז"
בברכה,
מרדכי.
תודה מרדכי
אני אעשה זאת
שיהיה לך חג שמח
נטע
נטע יקרה,
עבודתך עבודת קודש.
ידם של הורים, מחנכים ורופאים קלה מידי. הכדורים ניתנים לא פעם כדי שאנחנו המבוגרים לא נצטרך להתמודד עם הבעיות של ילדינו..בעיות שאנחנו המבוגרים יצרנו.
לשמחתי פגשתי את תהליך הריפוי שמציע ד"ר אריק פרל ב"התחברות מחדש" אשר תומך בדרך בה את מטפלת "רפואת תדרים" עכשיו הוא מגיע לארץ.
להתראות
ענת
ענת היקרה
תודה רבה על התגובה
בוודאי שישנן עוד שיטות טיפול וכל מי שעוזר הרי זה מבורך!
שיהיה לך ולמשפחתך חג שמח
נטע
כל הכבוד לאמא של הילד, שלמרות היותה עולה חדשה ובודאי עם הרבה בעיות משלה, היתה מספיק ערנית כדי לגלות את הסכנה האורבת לבנה מה"נשמות הטובות" בבית-הספר. חייבים להפיץ את המידע, כדי שהורים נוספים ידעו מה טוב ומה לא טוב לילדיהם
אני משתדלת הילה :-}
כן האימא היא בהחלט מהנלחמות ולא מאומרי ההן
תודה על התגובה
נטע
בס"ד
יישר כוח נטע!
מאוד חשוב ליידע את הציבור אודות התופעה,
למרבה הצער אלו אכן דברים שאנו נתקלים בהם בקליניקה באופן תדיר.
ויש בהחלט אפשרות לעזור, ולעזור טוב – ע"י ההומיאופתיה הקלאסית!!
יהי רצון שכל הילדים יזכו לטיפול טוב, מסור ואוהב כמו שאת יודעת לתת:)
שבוע טוב!
אדר
תודה רבה אדר
אפשר בהחלט לעשות שינויים גדולים בחייו של אדם על ידי הומאופתיה קלאסית
שנזכה!
חג שמח לך ולשירה ותרגשנה טוב
נטע
מצמרר. מערכת החינוך מנסה חהעמיד פה דור של יצורים מתוכנתים.
תודה על התגובה
המערכת לא אשמה באופן אקטיבי, זה פשוט שהיא בנויה באופן כזה שמי שלא מתיישר אין לו מקום
צריך לעשות רפורמה אמיתית ולהצעיד את מערכת החינוך לשנות האלפיים
כי היא עדיין לא שם
נטע
to programm Beings is a simple procedure…and the few desperate to
kontrol the multitudes resort to a formula as a means to an end
all You have to do is pepper whatever paradigm Your selling with a bunch of fear mongering and the alleviation of fear contingent on eternal faith in a concocted deity
יש כזו הסכמה ואמונה כי הפסיכיאטריה היא חלק ממדע הרפואה.האמונה הזו עלתה בבריאותם וחייהם של עשרות אלפים,אם לא יותר של קורבנות.הילד הזה שנטע הצילה הוא אולי פרומיל מכמות בלתי נתפסת של ילדים ומבוגרים שניצודים ע"י חברות תרופות ו"רופאי נפש" בעלי תוארים אקדמאים.ה"תרופות" והמקצוע שלהם יוקעו יום אחד מהרפואה..אך זה תלוי אך ורק בכם,אם ומתי זה יקרה.
תודה רזי על התגובה
שיהיה לך ולמשפחתך חג שמח
נטע
לצערי זה מאוד נפוץ. אני נעצבת לקרא על על עוד ילד שנשלח לאיבחון ומשם הדרך לכדורים (בלשון רבים) קצרה ביותר.
בתור סטודנטית להוראה זה אחד הדברים שאני הולכת להילחם בהם. זו פשוט אוזלת יד ופשע נתעב כלפי הילדים שלנו שבסה"כ רוצים שמישהו יבין אותם ובמקום מואבסים בתרופות.
כל הכבוד לאמא שלא קיבלה את ה"איבחונים" והשתמשה בדעתה.
אני מאמינה מאוד בהומאופטיה אך חושבת שהומאופטיה היא דרך אחת מני רבות לעזור לאותם הילדים.
כמובן כל מקרה לגופו.
אין שום סיבה שבעולם שילד יהיה על תרופות פסיכיאטריות. שום סיבה שבעולם.
יש פתרונות אחרים שאומנם דורשים יותר עבודה ולקיחת אחריות, אבל תמיד יש אלטרנטיבה.
תודה על התגובה
שמחה שאת כבר מתוכננת להצטרף לצד שנלחם ובועט ולא מקבל עליו נורמות לא מתאימות ולא ראויות
יש הרבה עבודה!
בהצלחות!
נטע
אולי אחת מבעיות היסוד היא עצם הלגיטימציה שהצליחה לבנות לעצמה הפסיכיאטריה. תחום המחקר הזה, שהוא בעצם שלוחה של חברות לייצור תרופות, הצליח לבסס בקרב הציבור את הדיעה שזה אך הגיוני לפתור קשיים רגשיים באמצעות כימיקלים מסונתזים משבשי-תודעה.
.
מה שנותר הוא רק לתהות על שמערכת החינוך הולכת ככה שולל אחרי המניפולציה הזו. מה אנו יכולים להסיק מכך לגבי אותה מערכת חינוך, לאור אוזלת-יד זו, שמא אף שיתוף-פעולה מכוון? האם זו מערכת שאנו יכולים למסור לה את ילדנו? איפה ההגיון שלנו, שכך אנו נותנים לכאלו דברים להתרחש?
תודה על התגובה
אני חושבת שיותר מזה שזה שת"פ מכוון זו אוזלת יד
מערכת החינוך שלנו ארכאית ולא משכילה ובכוונה השתמשתי במילה הזו, להתאים את עצמה למאה טכנולוגית ודינמית ומנסה עדיין בכל הכוח ליישר את הילדים לימין ובכוח אם לא מתיישר
במצב כזה אחריותם של ההורים לשמש מפקחים על המערכת ואחריותנו אנו להתריע ולהגביר את המודעות
וכך שנינו עושים…
תודה ושבוע טוב
נטע
אני מעריך שמעטים יכחישו שמערכת החינוך שלנו ארכאית, לא רלוונטית ואף דכאנית.
.
אך אני ממשיך עוד צעד אם אותו הגיון: הכיצד? איך נתנו לדבר הזה להתרחש? אין זה מפליא, בישראל 2010, מעצמת הייטק, וכך מערכת הביניים שלה תקועה בימי הביניים?
דנטון, הניתוח שלך חד ומדוייק.
הבעיה האמיתית היא המציאות שהפסיכיאטריה השכילה ליצור, וההסכמה שהיא הצליחה לייצר בחברה שהיא מתבססת על מדע אמיתי ומבוסס.
אני לא מופתעת שכזאת הסכמה הושגה בחברה, אחרי הכל הפסיכיאטרים הם אנשי השיווק המרכזיים של חברות התרופות העשירות. תעשיית התרופות היא התעשיה העשירה ביותר בעולם. עם כאלה מנגנוני שיווק, זה לא מפתיע שהפסיכיאטריה קנתה לעצמה אחיזה בחברה.
הנה קישור שמאשש את דבריי לגבי היות תעשיית התרופות התעשייה העשירה ביותר בעולם:
(כתבה מעולה של ערוץ 10 על ריטלין והונאת חברת התרופות)
http://www.youtube.com/watch?v=guw6NUBc5eA&feature=related
המטרה העיקרית שלנו במלחמה נגד פסיכיאטריה היא שינוי התפישה הרווחת לגבי פסיכיאטריה והוצאת הצידוק המדעי מתוך המשוואה. הדרך היא לגרום לאנשים להבין שפסיכיאטריה היא לא מדע כלל, ושהם לא מציעים אבחון תקף וגם לא ריפוי.
דבריך חשובים, וראוי שיזכו לחשיפה רחבה. אז הנה, ניתנה כאן הבמה לכך! מי ייתן ורבים ייזכו להחשף לידע זה.