ריטלין ? אפשר גם אחרת!
עדות אישית על טיפול אלטרנטיבי בילדים שאובחנו ב"הפרעת קשב וריכוז"
לפני 3 שנים הגיעו לקליניקה שלי ברעננה משפחה: אב אם וילד כבן 11 יפהפה אך כעוס.
הבעיה העיקרית שאותה נתבקשתי לפתור בעזרת טיפול בהומיאופתיה קלאסית תוארה על ידי האם כהפרעת קשב וריכוז – ציוניו של הבן יורדים בזמן האחרון והוא מקבל הרבה מאוד הערות במחברת הקשר שלו.
תשאלתי את האב והאם מספר ותוך כדי מזווית העין הבחנתי שככל שהם מדברים על הבן הוא מתכווץ בכורסא יותר ויותר, מסב את מבטו לחלון ומראה להם ולי בכל דרך אפשרית שהוא אומנם יושב איתנו באותו החדר אך הוא לא ממש נמצא בו.
הוצאתי את זוג ההורים מהקליניקה.
התחלתי לתשאל את הנער הצעיר, משימה שלא הייתה קלה מכיוון שהאחרון לא ממש רצה לשתף איתי פעולה, בטח לא אחריי סוללת היועצים והמאבחנים איתם נאלץ להיפגש בזמן האחרון. את רוב התשובות שקיבלתי ממנו סינן בכעס שקט מבין שפתיים קפוצות.
לבסוף הוכנע וסיפר לי שההידרדרות בלימודים החלה מאז שהוריו נפרדו והגברת שראיתי יוצאת מהחדר אינה אימו הביולוגית אלא אימו החורגת וחברתו החדשה של האב!
בנוסף, כחודש לפני המפגש האמור הם מכרו את ביתם ועברו לגור במקום חדש וכעת הוא מנותק מרוב חבריו ולא ממש מצליח להשתלב בשכונה החדשה.
האם ילד כזה צריך לקבל ריטלין ? או אולי צריך לקבל טיפול תומך אחר?
התשובה פה ברורה, והאמת היא שהתשובה הרבה פעמים ברורה וגם במקרים אחרים, ברורה לכל בר דעת אבל לא למערכת החינוך.
מקרה זה היווה מבחינתי את יריית הפתיחה לעשרות מקרים דומים שהגיעו אליי מאז ועד היום, ילד או ילדה צעירים או בשלהי גיל ההתבגרות שמאובחנים בתור כאלו הסובלים "מהפרעת קשב וריכוז" ADD או הפרעת קשב וריכוז משולבת עם היפראקטיביות ADHD ובתור שכאלו ה"חולים" במחלה זו ישנו פיתרון אחד
עבורם – ריטלין ושות' ולא משנה אם בעצם הבעיה שלהם היא בכלל בעיה רגשית – התנהגותית, הרבה מאוד פעמים בגלל פרידה או גירושין או לא עלינו מוות של אחד ההורים.
נוצר מצב טבעי של הידרדרות בלימודים ומכאן הדרך סלולה לפיתרון אחד ויחיד.
ישנם כמובן מקרים נוספים שבהם נתקלתי, דוגמת ילדה רצינית וחמורת סבר, תלמידה מעולה אבל שלא מקובלת בחברה, והרי הדבר הראשון במעלה בגיל ההתבגרות הוא ההשתלבות החברתית ולכן, על- מנת להשתלב בין הילדים ולא להיחשב "ילדה טובה" החלה לדרדר את ציוניה בכוונה, להתחצף בשיעורים ולהתווכח עם כול מורה על כל דבר שלא יהיה. האם הילדה הזו צריכה ריטלין או טיפול ?
יש באמתחתי עשרות מקרים של ילדים שהגיעו כמועמדים לקבלת ריטלין ואחרי תחקור שאני עושה עם ההורים ואיתם בעצם אני מגלה שהבעיה רחוקה מלהיות בעיה לימודית והיא בכלל בעיה התנהגותית או רגשית ולרוב זוהי תגובה לנסיבות חיים משתנות או לקושי בהתמודדות עם סערות מובנות של גיל ההתבגרות.
נכון, שישנם ילדים שאכן נזקקים לעזרה גם לימודית וסובלים מליקויים שונים: דיסלקציות למיניהן , גם לרוב הדברים הללו ישנן פתרונות מהומיאופתיה ועד הוראה מתקנת, העניין הוא שלזה נדרשת תשומת לב של המערכת והשקעה מרובה יותר של ההורים.
מתי מגיעים אליי הילדים הללו ?
בקו התפר. הווה אומר, בזמן ששני ההורים עסוקים במאבק גירושין עקוב מדם או באבלות על בן משפחה או בפרידה או במעברי דירות והתמקמות מחודשת במקום חדש, אז זה בדיוק הזמן בו הילד לא זוכה לאותה תשומת לב אליה הוא רגיל ו"מוזנח" מתוקף הנסיבות ואז, נוח יותר למערכת לכופף את ידיי ההורים הטרודים ממילא למתן ריטלין.
שמעתי ואני יודעת את כל התחבולות של המורים לגרום לכך שאם מפוחדת או אב מיואש יגיעו במהירות הבזק לאבחון עם הבן / בת וקיבלו איך לא? מרשם לריטלין והכל לטובת הילד כמובן.
איפה טמון הכלב ?
במערכת החינוך, או אם נודה על האמת העגומה – בתעדוף של מדינת ישראל.
מערכת החינוך, היא מערכת שבנויה בצורה מנדטורית ולא ערוכה להתמודד עם העולם הדיגיטאלי המתקדם.
מערכת שבה מפאת המבנה המסורבל והלא הגיוני של כמעט 40 תלמידים בכיתה, נוצר מצב של רעש תמידי חוסר יכולת להתרכז הן של המורה האומלל/ה והן של התלמידים, מערכת שבה 20% מוקדש באמת ללמידה ו 80% מהזמן מוקדש לבעיות משמעת וזוהי סטטיסטיקה שמורים מודים בה בעצמם.
הרי לא ייתכן הדבר שמורים שמלמדים תלמידים בבית ספר אקסטרני לבגרויות ילמדו תוך 3 חודשים חומר שבתיכון רגיל שבו הוא גם עובד לוקח לו ללמד שנתיים!!! הילדים לא פחות חכמים.
כול ילד שנוטה לצאת מהקווים מקבל – בעבר מכה עם סרגל והיום הערה במחברת בכיתות הנמוכות לא קשה לילד שהוא מעט שובב ושהתקשה להבין את הכללים ליצור לעצמו מוניטין גרוע ומכאן הדרך סלולה, כמעט תמיד הסיכוי היחיד שלו להימלט מגזירת האבחון של הריטלין זוהי אימא עניינית וערנית שמעבירה אותו בית ספר למעשה זוהי כמעט הדרך היחידה שלו לפתוח דף חדש.
מהו האבחון שנעשה לילדים?
כיום ישנם הרבה מכונים שבאופן מפתיע צצו כפטריות אחרי הגשם, הרי ידוע שמדינת ישראל משפחתית וההשקעה של ההורים בילדים היא הדבר היחיד שתמיד יישאר על כנו לא משנה מהו המצב הכלכלי, או בכלל.
הלשכה הסטטיסטית פרסמה נתונים על פיהם במשבר הכלכלי האחרון הדבר היחידי שבו לא קיצצה המשפחה הישראלית הממוצעת זה בסעיף ההוצאות על הילדים.
אז… ההורים המפוחדים מגיעים לאבחון ואני עד היום מתוך עשרות מקרים נתקלתי רק ב 2 מקרים שבהם לא הייתה המלצה על ריטלין.
האם הדור הזה פחות חכם / אינטליגנטי?
ממש לא! להיפך! אני יושבת שעות ומשוחחת עם ילדים שאובחנו כבעלי לקויות ובעזרת מעט עזרה ממני ובתוך כמה שבועות יוצאים מהמכ"ם של המערכת.
למה אני כל כך מתנגדת לריטלין?
ובכן, פה כבר מדובר על החצי השני של הילדים שמגיע אליי, אילו שכבר קיבלו ריטלין, סבלו מתופעות לוואי, הריטלין הופסק וההורים מחפשים אלטרנטיבה נוספת, במקרה הזה אלטרנטיבה הומאופטית.
מאלו תופעות לוואי סובלים הילדים הללו?
הרבה סביב מערכת העיכול, כאביי בטן עזים, שלשולים ועצירויות, מצב שבו התיאבון פשוט נגוז, הרי ריטלין במקור הוא תרופה לדיכוי תיאבון שהומצאה בארה"ב לפי למעלה מ 30 שנה, זה לא משהו חדש אבל השימושים שלו שונו והותאמו למחלה החדשה של המאה
זוהי "הפרעת הקשב והריכוז".
שימו לב שילד הנוטל ריטלין לא אוכל רוב היום ורק בערב משפגה השפעת הסם הוא מתחיל לבלוע את כול המקרר הדבר מזיק למערכת העיכול ופוגע בהתפתחות שלו, זו לא הדרך לאכול בצורה בריאה, זו הדרך הבטוחה לקבל כיב בקיבה.
הורים סיפרו לי בעצב שהמחזה שהו הילד מחזיר את הכריך מבית הספר ובערב הופך למוזלמן בולימי הוא פשוט מראה קשה מנשוא.
גם מבחינה רגשית הריטלין ודומיו גורמים נזק , כבר דיווחו לי הורים על עצב ובכי של ילדים לאחר נטילת הסם.
שנייה להיפגע לפחות על פי תצפיותיי האישיות היא מערכת העצבים ילדים מגיעים אליי עם טיקים בפנים, תנועות רפטטיביות הידיים משיכת בגדים אובססיבית פכירת אצבעות חוזרנית ועוד…
נכון שיש הורים שנשבעים לי שלילד שלהם אין תופעות לוואי מהריטלין אך כשאני מתחקרת אותם אני מגלה שהם פשוט לא מודעים לכך שחלק מהדברים שהצאצא שלהם מציג בפניהם הם תופעות של הסם.
עובדה שהרבה הורים אפילו כאלו הדוגלים במתן ריטלין נמנעים מלתת לילידם בחופשות מבית הספר בחגים ובמועדים, למה ? האינטואיציה שלהם כנרה מאותת להם שכל המפחית הרי זה משובח.
למה אני כל כך מתנגדת לריטלין? כי הוא לא פיתרון אמיתי!
זהו טלאי, זה כיבוי שריפות והכי כואב שזה על הגב של ילדים תמימים שאין להם שום יכולת להתנגד וגם על גבם של הורים שלא מודעים לפעמים גם בתמימות לכלל התופעות לוואי ומופחדים ונדחקים על ידי המערכת לכדי נתינת חומר מזיק בטווח הקצר וגם הארוך לילדיהם וכל זה על מנת – שיהיה שקט בכיתה.
רק בגלל שמערכת החינוך לא מסוגלת להתמודד עם האתגרים שמציבים לה האינטרנט, הקדמה, הטכנולוגיה, העתיד ולעשות רפורמה אמיתית, במקום להזדנב ולקנות תוכניות לימוד קלוקלות שלא צלחו במדינות מערב אחרות ומשום מה ישראל בוחרת לאמץ בחום. זה בטח ובטח לא הסיבה לכך שילד / ילדה צעירים יואבסו בריטלין.
ריטלין הוא לא פיתרון מכיוון שאם לילד מסוים יש בעיות למידה עלינו ללמדו למוד הריטלין והוא לא מורה ולא מסוגל לתת לילד כלים הוא רק סותם פיות, בעיקר את הפה של המורה המתלוננת על התנהגותו וחוסר הישגיו הלימודיים של הילד.
ועכשיו לחלק האופטימי, מה כן אפשר לעשות?
אז אני במקרה או לא הומיאופתית קלאסית וזו השיטה בה בחרתי לטפל. אני מאמינה בה וראוה תוצאות מוכחות בשטח.
בואו ניקח דוגמה שכיחה בה מגיעים אליי הורים הם המלצה לריטלין או ילד/ה שהורדו מריטלין כשהם סובלים מבעיה רגשית חברתית התנהגותית ולפעמים שנוספת לה בעיה לימודית אמיתי, איזושהי לקות או רק עניין של הפסד חומר לימודי רב. פיגור בהספק.
מה אני עושה, או איך הומיאופתיה קלאסית עובדת?
העיקרון הבסיס בשיטה הוא "דומה בדומה מרפא" זאת אומרת שחומר (תמיד טבעי) מסוים יכול להביא לאיזון מחודש ולהעלאה של סימפטומים ברמות נפשיות רגשיות או פיזיות כאחת.
ולכן, אני קודם כול עושה שיחת אבחון ארוכה במהלכה אני שואלת את הילד ואת ההורים שאלות רבות ומגוונות ככל האפשר ומנסה ללמוד את הילד מבחינת איזה טיפוס הוא? מחשבותיו, רצונותיו, קיבעונות שהוא סובל מהם סימפטומים מהם הוא סובל? איך נראית שפת הגוף שלו, איך הוא נושא את עצמו? כמה הוא נוכח? אחר כך אני מתאימה לו הכנה הו מאופטית אינדיבידואלית רק לו וייחודית רק בשבילו והוא מתחיל לטול אותה על בסיס יומיומי ועל פי המינון שקבעתי לו שגם הוא מותאם לו באופן ייחודי, אני עובדת בשיתוף פעולה עם ההורים ובצמידות לילד ורואה כיצד התלונות עליו נחלשות ופוחתות וכיצד הוא מתחיל לקבל פידבקים טובים בבית ובבית הספר. זה המקום לגלות שהרבה פעמים המורים עצמם לא מודעים לכך שהילד הפסיק לקחת ריטלין או שהתחיל לקחת מידי טיפול בהומיאופתיה קלאסית ולכן הפידבקים שהמורים מקבלים מהן אמיתיים.
התוצאות אליהן אפשר להגיע בעזרת הומיאופתיה הן מהממות וזה רק בעזרת הכנות טבעיות ללא תופעות לוואי ללא התמכרות ועל הדרך ההורים מקבלים הרבה מותרות – ילד רגוע ושלוו בכיתה ובחברה, פעיל ותורם עם החזרת המוטיבציה והסקרנות ללימודים ובכלל והשלמה עם השינויים שקרו במשפחה או בבית-הספר, הורדת סף העצבים ואלחוש הכאב.
כל זה מפנה בעצם את האנרגיות הדרושות ללמידה ועושות את הילד פנוי לקליטה.
כמו-כן, השתלבות נכונה בחברה ולא בדרכים שליליות ועל מנת לקבל תשומת לב בכל מחיר.
וכמו שבוודאי דם מהפכות לא קורות בפעם אחת אלא שינויים קטנים שגורפים אחריהם שינויים גדולים לא רק אצל הילד עצמו אלא בכלל אצל כול המשפחה וליצירת בית הרמוני יורת וכינון יחסים בריאים יותר בין ההורים לילד ובכלל.
המאמר נכתב על ידי נטע פיטקובסקי הומיאופתית קלאסית
מייל:[email protected]
אתר: www.nettahome.com
תודה לך.
עוד אפשרות שקראתי עליה פידבקים חיוביים מהארץ,
http://www.teva-hatamar.com/26387/ריטלין
ומחו"ל
(רשימת תוכנית בסיסית ותוכנית מתקדמת)
http://www.nutrimedical.com/conditions.jhtml?method=view&conditions.id=166
תודה לך וחג שמח
נטע
מאמר חשוב ביותר! הומאופתיה קלאסית יכולה לחולל ניסים. שווה לנסות!
תודה רבה
אם את יכולה להפיץ את הבשורה כן ייטב
שיהיה לך חג כשר ואביבי
נטע
כל הכבוד נטע! תמשיכי להוריד ילדים מהסם הזה.
תודה אדם
שיהיה לך חג שמח
נתראה…
נטע
המשך הדיון בפורום:
https://www.emetaheret.org.il/dev/forum/viewtopic.php?f=11&t=529&start=0
היי,
השאלה הראשונה שצריכה לעלות לדעתי,
האם ריטלין היא תרופה שמתאימה לגיל ההתפתחות
גיל שבו מתפתחות מערכות בגוף, המוח מתפתח,
מערכת הנשימה, הלב, כלי הדם, העצמות,
התשובה הכנה שאמור לתת מי שחזק במדעים
ויש לו אילו שהן אמות מוסר, תהיה שלילית,
האם יש פה באמת לשקול את הסכנות אל מול יתרונות? האם בכלל נוסה משהו בריא קודם?
האם כל המערכת הזאת הפכה לכפייתית סביב הכדור הזה וכדורים נוספים?
האם ההשקעה במקום הלא נכון ורדיפת ומחיקת מקצועות שלמים ודחיקה לשוליים של תובנות בנות מאות בשנים לטובת "מדע חדש" יחד עם רדיפות וצייד מכשפות לא הרסה לחלוטין את האופציה של הילדים לקבל מערכת שהיא באמת טובה?
פשוט לא יאומן.
מהריטלין זה יהפוך לעוד תופעות לוואי לעוד משברים וייתכן עוד תרופות – כגון רספרידל
אלו האקמולים החדשים של כמה מהצמתים הראשיים במערכת הטיפולית הישראלית,
שאם נעשה מזה ראשי תיבות יצא מזה טפי"ל
הנה וידאו שפורסם לאחרונה, למרות שלא אישרתי אם המידע אמין, לא אתפלא אם הוא נכון, אני יכול לפרסם פה רשימה ארוכה של נזקים של הסם רספרידל, בעיקר להרוס לילדים את החיים בגיל צעיר וסתם!
http://www.youtube.com/watch?v=dW7XlhVxnxI&feature=player_embedded
אז ריטלין לא מתאים לגיל ההתפתחות וההתבגרות כמובן, הוא באופן ישיר פוגע בהנפקה של הורמון הגדילה וגורם לכך שפוטנציאל הצמיחה לגובה לא ימוצה
תודה על ההתייחסות
נטע
ובאותן המחלקות היו סגורים האנשים שהחברה רצתה לעשות משוגעים בשביל להשאיר את היתר – שפויים, בהדחקת אין קץ של האמת שנקברה אי שם בלילה אכזרי אחד שבו מערכת העצבים הראשית לא עמדה בעומס והחולה נפטר.
תודה רבה וכל הכבוד על המאמר על הגישה ועל העזרה לאנושות.
למדתי מספר דברים חדשים מהכתבה, ויש הרבה ערך בלפני שלומדים איך אפשר לשפר דברים, פשוט להפסיק לעשות את כל מה שמזיק לנו.
תודה יואב, כן אנחנו צריכים לבדוק כל מה שמגישים לנו ולהיות בררנים במיוחד…
שיהיה לך ולמשפחתך חג שמח
נטע
יש לי ארבעה ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז ( לפחות על פי הגדרה קלינית של יותר מפסיכיאטר אחד וכנראה שזה תורשתי)הילדים טופלו בריטלין וככל שנוקף הזמן מינון השימוש עלה בכדי להשפיע בצורה הרצויה, וכל זאת לצד תופעות לוואי קשות כמו עוויתות, רעידות בגפיים, שלשולים והקאות תכופים ועוד מיגרנות לאין קץ. כל אלה היו ללא ספק פועל יוצא של שימוש בריטלין מאז שהמקרים החמירו פניתי אני ורעייתי להומאופתיה ומאז את השינוי לטובה לא ניתן לתאר במילים. ההומאופתית שטיפלה בנו עזבה לחו"ל.
נטע !! שמעתי רבות אודותייך אשמח לקבל טלפון או כתובת אתר למען עריכת מפגשי ביקורת. לי לאשתי ולארבעת ילדיי.
בתודה מראש אייל.
שלום אייל.
כתובת האתר של נטע נמצא בתחתית המאמר שלה.
בכתה אילדתנו עברה חקירות מתמשכות עד כתה ג נמסר שיש לה בעיות למידה והפנו אותנו לרופא שרשם ריטלין בתקופה שלקחה 10 מ"ג לא היה שינוי הופסק לאחר 4 חודשים תלונות מביה"ס הוחרפו ואנחנו היינו חסרי אונים מה שלא ידענו שביתנו עוברת תחקיר יום יום ולחץ ואיומים יום אחד ביתנו נשברה והתחילה לספר ששואלים אותה שאלות מה אמא עושה בבית מה אבא עושה בבית על סמך דברי הילדה הגישו תלונה שלא ידענו עליה כלום עוד פעם פנינו לרופא קיבלה ריטלין 20 מ"ג חצי שנה התנהגותה השתנתנה ,דיכאון ועצבנית ואפילו חטפנו מכות מבת8 סירבה ללכת לבית הספר
אחרי מספר חודשים הוצאה הילדה מהבית בצו בית משפט פקידת הסעד הודתה אחרי שנתיים שנותקנו מביתנו שהכל על סמך מכתבים שנכתבו עלידי מזכיר קיבוץ וחקירתה ילדה על ידי מנהלת בית הספר אחרי שנתיים שהילדה סיפרה מה קורה בפנימיות רווחה הוחזרה ביתנו ואנו נלחמים לעזור לה להשתקם אחרי שמדינת ישראל רוששה אותנו
זה נשמע סיפור מורכב וקשה
אשמח לעזור בכל דרך שאוכל
פנו אליי דרך האתר
המופיע בתחתית העמוד
נשתמע
נטע
תודה על המאמר המחזק, חשוב להפיץ לכמה שיותר הורים שנכנעים ללחץ מערכת החינוך וחושבים שאין פיתרון אחר מלבד רטלין.
וכל זאת על חשבון בריאותם הנפשית של הילדים
מאוד עצוב.
רונה תודה רבה על התגובה
כן, חשוב לחזק גם את ההורים ולתת להם את כל החומר שצריך על מנת שהם יעשו החלטות שקולות ולא ייכנעו ללחצים
נטע