רויטרס אסיה דיווחו על המכונית הזו כבר בשנת 2008.
אבל, רוב הסיכויים שלא שמעתם עליה.
למה לא?
שוב, אינטרסים כלכליים מונעים מאזרחי העולם טכנולוגיה זמינה ופשוטה להנעת מכונית באפס זיהום. כל מה שצריך זה בקבוק מים והמכונית מתניעה.
עתיד הטכנולוגיה שבה משקיעות ממשלות העולם היא טכנולוגיה של תאי מימן שבה תדלקו את המכונית העתידית במימן שיופק ממים.
היא עדיין "לא מפותחת מספיק" ועדיין "בשלבי ניסוי" ואולי בעתיד היא תגיע "לבגרות" ולשיווק המוני.
אבל כאשר היא תשווק לבסוף, זה עדיין ישאיר אתכם בעבדות כמובן ועדיין תצטרכו לתדלק ולשלם על המימן.
אבל המכונית הזו מכילה כבר בתוכה את המנוע שמייצר מימן וכל מה שאתם צריכים לעשות זה למזוג מים. כל סוג של מים. אפילו תה.
העובדה שממשלת אובאמה (ולמעשה כל ממשלות העולם) לא קופצות על ההמצאה הזו מעידה כאלף עדים על כמה באמת הם דואגים לסביבה ולבריאותינו וכמה לכיסם ולכיסי התאגידים שהם עומדים בראשותם.
הכוח של תאגידי הנפט הוא כה חזק עד כי כל המצאה שיכולה לערער את ההגמוניה המוחלטת שלהם מושתקת מיד.
אז מה אם עוד מאות אלפים ימותו מזיהום אוויר. כל מה שמעניין אותם זה כמה כסף הם יכולים לעשות מזה.
כרגע, בזמן הזה, יש כמה טכנולוגיות הנעה זמינות ללא תלות בנפט, ללא זיהום והכי חשוב בעלות נמוכה הרבה יותר.
כולנו יודעים מי עוצר אותם, נכון?
מקור: BrasscheckTV
אני לא יודע אם זה מפתיע.. אבל הוידאו לא פועל.
חוזר בי, הוידאו עכשיו עובד.
מצטער להגיד את זה שוב..
לא מאמין להסבר הקונספירטיבי.
אם מישהו יצליח לצאת עם טכנולוגיה נקיה וכלכלית, הוא יצליח בענק, למרות הפגיעה הכלכלית בטכנולוגיות הקיימות.
בשביל שההסברים המוצגים כאן יעבדו, העולם צריך להישלט לחלוטין ע"י קומץ בעלי אינטרסים בעל כוח והשפעה כבירים. אתה באמת מאמין שזה המצב? מי האנשים האלה? איך הגיעו להיות שליטים בלעדיים של כל הפלנטה?
הי אורי.
האם ראית את הסרט: מי הרג את המכונית החשמלית?
תראה אותו, הוא נמצא באתר.
"בשביל שההסברים המוצגים כאן יעבדו, העולם צריך להישלט לחלוטין ע"י קומץ בעלי אינטרסים בעל כוח והשפעה כבירים."
עלית על זה בדיוק.
כתבה זהב
אותו הסיפור הוא עם המכונית החשמלית, שהיום כבר ניתן לנסוע בטעינה
אחת כ-300 ק"מ. אותו הדבר עם טכנולוגיות יצור חשמל נקיות שיהרגו
את הפחם והדלק. בזמן שקברניטי העולם חושבים על מיסי אכות הסביבה
שלהם, כדי להגביל "כביכול" את זיהום האוויר שגורם להתחממות
הגלובלית, שכל מה שצריך זה להגביל את זיהום האוויר מהמפעלים
הגדולים, הפסקת זריקת חומר רעיל ורדיואקטיבים, הוצאה מחוץ לחוק
של כל תחנות הכוח הגרעיניות (גם האזרחיות).
אבל כולנו יודעים שהצעדים האלה יפגעו בבעלי האינטרסים הכלכליים
להמשיך וחסוך כמה פרוטות על ידי זריקת חביות רדיואקטיביות לים.
מדוע מדינות כמו הודו למשל, לא לוקחים את הפתרון הזה ליצור המוני. הרי זה יפתח ויחסוך להם המון..
האם גם שם תאגידי הדלק בוחשים מאחורי הקלעים.
איציק שלום
(ניב אתה תאהב את זה)
דוגמא:
על נושא ההתחממות הגלובלית בוודאי שמעת –
איך אנחנו (בני האדם) גורמים להתחממות כדור הארץ ולכן יש להטיל מס על מוצרים
המייצרים גז המחמם את האטמוספירה.
מעל 31000 !! מדענים חתמו על עצומה שכנגד השקר הזה (מתוכם למעלה מ9000 דוקטורים)
תראה מה תגובת הבית הלבן למסמך זה (34 שניות)
http://www.youtube.com/watch?v=O70oiUCmVa0
דרך אגב
כדור הארץ דווקא נמצא במגמה הפוכה
אנו נמצאים על סף של מיני עידן קרח
http://www.youtube.com/watch?v=-jEE1_0i_rY
אני בטוח שהאינטרנט הוא כלי אדיר וחזק יותר מכל מה שאנחנו אפילו מדמיינים ,אי אפשר לעצור אותו וככל שנחשף ליותר אנשים ככה הכוח שלנו יגדל,אז אם המטרה היא להגדיל את החשיפה,אני איתך ב100%
בעז
הרוכב הדיגיטלי
כל הסיפור איננו הגיוני מכוון שזה נוגד את חוקי הפיסיקה בכלל ואת החוק השני לתרמודינמיקה בפרט.(אנרגיה לא יכולה להיווצר או להיהרס).
פירוק מים למימן וחמצן דורש אנרגיה שצריכה להגיע מאיפה שהוא – ולא רק זה אתם הולכים לקבל פחות אנרגיה מהתהליך מאשר היכנסתם אליו!
"כל הסיפור איננו הגיוני מכוון שזה נוגד את חוקי הפיסיקה בכלל ואת החוק השני לתרמודינמיקה בפרט.(אנרגיה לא יכולה להיווצר או להיהרס"
זה מזכיר לי את מה ששמרני הפיזיקה הישנה אמרו על פיזיקת הקוואנטים.
זה לא הגיוני כי זה נוגד את חוקי הפיזיקה?
ניסים הם פשוט חוקי טבע שעוד לא גילו.
תחקור קצת על טסלה באינטרנט.
טסלה היה אומר את אותו הדבר!
אין לי ספק שמסתירים מאיתנו מידע וטכנולוגיה ולא רק משיקולים גיאו-פוליטים – אבל זה לא אחד מהם!
הטכנולוגיה הכי יעילה והכי זולה ליצור אנרגיה מבוססת על אנרגיה גרעינית שמסביר למה היא כל כך מושמצת בידי התיקשורת.
מים הם לא מקור אנרגיה – הם רק אמצעי שמכיל מימן. אם יש אנרגיה חשמלית אפשר לפרק אותם למימן להפקת אנרגיה לתאי מימן.
כמובן שבגלל החוק השני של התרמודינמיקה כל גלגול של אנרגיה פרושו אובדן אנרגיה. זה לא ניסים וזה לא השתנה בגלל המכניקה הקוונטית, או טסלה.
כיום יש המון השקעה בתחום של מכוניות חשמליות – שי אגאסי לדוגמה והשותפים שלו שגייסו מיליארדים לפרוייקט שלהם – זה מאתגר באותה מידה את חברות הנפט. מהבחינה הזאת אין הבדל בין המיזם הזה למיזם שלהם. בהבדל אחד שהמיזם שלהם מעט יותר הגיוני מבחינה אנרגטית (וגם זה לא בגלל הנשוא הבא)
כל האנרגיה להשקעה במכוניות לא באה מהמים אלא מאותם מקורות אנרגיה – נפט, פחם וגז, אורניום – כלומר אנרגיה מזהמת ומתכלה. יש גם אנרגיה הידרו אלקטרית (שיש לה בעיות משלה) או אנרגיה מתחדשת (רוח, מים, גאותרמית, גלים, גאות).
מכונית באופן כללי היא דבר לא יעיל מבחינה אנרגטית – היא דורשת המון אנרגיה בשלב הייצור שלה, והמון אנרגיה אחר כך. (בהשווה אופניים חשמליים או רכבת הם הרבה יותר יעילים אנרגטית). זה לא משתנה גם במכוניות חשמליות. המאסה של המכונית שדרושה לשם בטיחות בנסיעה מהירות גבוהה ולשם סחיבת המנוע ועד – גורמים לאי יעילות (הנעת מסה של טונה בערך כדי לקחת 70 ק"ג).
עוד בעיות של מכוניות – של תאי מימן או חשמליות באופן ישיר (כלומר מצבר ) – תאונות דרכים, תרומה לפרבור, פקקי תנועה, רעש , זלילת שטחים (כבישים וחניה במקום פארקים, איזורי מגורים, חקלאות ואיזורי טבע פראי) וקיטוע של שטחי גידול. כל הנושאים האלה נשארים בדיוק באותו מצב גם במכוניות של תאי מימן או חשמליות.
המכוניות גורמות לנזקים חברתיים – כאשר היא הופכת את הרחוב העירוני לכביש ואת השכונות למקום שמסוכן ורועש להיות בו – ובנוסף היא גורמת לבעיות של פערים (לעניים אין מכוניות והם סובלים מניידות פחותה).
בגלל כל זה מכוניות בישראל גורמות לנזק של כ58 מילאירד ש"ח בשנה – וזה בהערכה זהירה שלא לוקחת בחשבון את הנזק של פרבור (שגורם לדגומה לכיסוי השטח באספלט ולכן מקשה על חדירת גשם למי התהום)
למעשה – חוסר הפעילות הגופנית הנוצר בין היתר בגלל שימוש במכונית – הוא אחד הגורמים העיקריים לתחלואה עודפת בעולם המערבי (מלבד תזונה ועישון זהו אולי אחד הגורמים המשמעותיים) – בגלל זה שימוש באופניים והליכה רגלית ביומיום הוא דבר טוב מלבד כל הדברים הטובים האחרים שקשורים בזה.
יש פתרון שלא מצריך את שינוי חוקי הפיזיקה- קוראים לזה "עירוניות מתחדשת" וזה מיושם כבר היום בבוגוטה, בקורטיבה ובפורטלנד
– במקום להוציא עוד הון על החלפת צי הרכבים ותחנות הדלק לטכנולוגיה אחרת – אפשר גם אחרת
– אפשר לראות את זה בסרט "אגדה אורבנית"
http://ecowiki.org.il/index.php?title=%D7%90%D7%92%D7%93%D7%94_%D7%90%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%AA
האזרח דרור, תודה על התרומה לדיון.
אתה בהחלט צודק בעניין המכונית ככלי רכב שאינו יעיל אנרגטית (כ-90 אחוז מהדלק שנשרף מתבזבז על חיכוך, המרה של אנרגיה ליניארית לאנרגיה מעגלית וכ"ו) בנוסף לדברים שכתבת על המכונית ככלי תחבורה הרסני.
ולגבי מה שאמרת שמים מכילים מימן, הרשה לי להוסיף משהו, הם מכילים גם חמצן שהוא חומר בערה בעל נצילות אנרגטית גבוהה.
כמובן שהחוק השני של התרמודינמיקה תקף גם כאן, הרי לא מדובר בפרפטום מובילה, המים בשלב מסויים מתכלים ומדובר שם על ליטר מים שמספיקים ל-80 ק"מ, אז יש אובדן אנרגיה.
"מים מכילים מימן… הם מכילים גם חמצן שהוא חומר בערה בעל נצילות אנרגטית גבוהה."
נכון, חמצן + פעמיים מימן = מים + אנרגיה, בדיוק כפי שחמצן + עץ = פחמן-דו-חמצני + אנרגיה. זה החוק הראשון של התרמודינמיקה, ולכן פירוק המים למרכיביו, חמצן + פעמיים מימן, אתה צריך להשקיע הרבה אנרגיה. עפ"י החוק השני של התרמודינמיקה, אתה צריך להשקיע יותר אנרגיה לפירוק המים מהאנרגיה הזמינה שתקבל מתא דלק מימני.
"כמובן שהחוק השני של התרמודינמיקה תקף גם כאן… המים בשלב מסויים מתכלים ומדובר שם על ליטר מים שמספיקים ל-80 ק"מ, אז יש אובדן אנרגיה."
אז אתה טוען שהם מצאו דרך להמיר ישירות חומר לאנרגיה? אם כך, הזכיה בפרס נובל בפיזיקה היא רק עניין של זמן, ולאחר מכן המדיה התאגידית לא תוכל עוד להסתיר את האמת.
מה שאתה אומר בעצם שהמכונית שרואים בכתבה + המדען היפני שמתראיין זה בעצם איזהשהוא עוקץ
או הצגה?
אני חושב שיש בלבול מסויים. בעקרון אפשר לבצע היתוך – המרת חומר לאנרגיה – אבל על זה עובדים בצרפת בפרוייקט של מיליארדים, ממש לא מדובר בזה.
אגב – כל אנרגיה למכונית היא גם פתרון לאנרגיה בכלל – עבור יצור חשמל או מפעלים או לחקלאות (הפקת דשנים) – ואם למישהו היה פטנט כזה הוא לא היה צריך ללכת דווקא למכוניות .
העיתונים והטלוויזיה צריכים איטיימים, והם לא תמיד מקפידים על עריכה מדעית.
המים לא מתכלים, הם עוברים הפרדה על ידי אנרגיה חשמלית למימן ולחמצן, את המימן אפשר לרכב חזרה עם חמצן מהאוויר או ממקור אחר ולקבל אנרגיה (זו הטכנולוגיה של תאי מימן), את החמצן בדרך כלל "זורקים" כי התגובה שלו מהירה ודלה יותר באנרגיה , גם אם היו משתמשים בו – בגלל החוק השני – מקבלים פחות אנרגיה מאשר האנרגיה שהושקעה בפירוק הראשוני של מים לחמצן ולמימן.
==============
אם יש כאן "קונספירציה" היא כזו – תאגידי הרכב, ועוד המון גורמים – כמו חברות ביטוח, חברות דלק, חברות זיקוק דלק, חברות נפט, חברות שבונות תשתיות כבישים, ואפילו חברות תחבורה ציבורית (בישראל דן ואגד – מישהו מהתחום אמר לי – לא ממש מנסות להגדיל את מספר הנוסעים כי יש להם הסדרים נוחים מול הממשלה). – כולן דוחפות להמשך המצב הקיים. גם אם יש משבר (שיא תפוקת הנפט או התחממות עולמית) הן ינסו לעבור לטכנולוגיה שתשאיר את המצב ככל האפשר כפי שהוא – ואם לא – אז לתת איזה פתרון טכנולוגי (טכנולוגיה אחרת שהצרכן יכול לקנות) שישאיר את המצב דומה ככל האפשר.
(לדוגמה פרבור אולי גורם יותר נזק מסתם מכוניות+נפט. כמות האנשים בארץ שמודעים לנזק של פרבור היא בטלה בשישים מול המודעות לנושא מכוניות. )
פתרונות הם לא תמיד טכנולוגיים – לפחות לא טכנולוגיה לצרכן – לפמים זה שינוי טכנולוגי שהצרכן הבודד לא יכול לקבל לגביו החלטה (האם לבנות רכבת לבת ים או לא) ולפעמים זה שילוב של שינוי טכנולוגי, "טכנולוגיה" חברתית ושינויים בתרבות, בפוליטיקה.
"עירוניות מתחדשת" היא דוגמה לשינוי כזה – היא מאפשרת לנו להוציא פחות כסף על תחבורה, אינה דורשת טכנולוגיה יקרה לפיתוח או להטמעה, ואפשר ליישם אותה בתוך כ3-6 חודשים בעיר כמו תל אביב לדוגמה. לא רק שהיא תחסוך לנו כסף היא גם תוריד בצורה דרסטית את פליטות גזי החממה, את צריכת הדלק (הבנזן בדלק הוא חומר מסרטן, וזיקו הדלק פרושו בין היתר גם תחלואה מטורפת באיזור מפרץ חיפה), את זמן הנסיעה, את הוצאות התחבורה שלנו, את הזמן שאנו מבלים בפקקים, את רמות הפשיעה (אולי) ועוד .
יש לה גם יתרונות נוספים – היא יכולה להוריד את מחירי הדיור (פחות שטח לחניונים ויותר לפארקים ולמגורים), להקטין את הפרבור ועוד.
הסיבות שזה לא מתרחש הן גלויות – לא סודיות. יש חומרים גלויים על נזקי הפרבור והמכוניות, ועל היתרונות של עירוניות מתחדשת. זה אולי לא סקסי כמו תאוריית קונספירציה טובה, אבל זה באסה באותה מידה.
ניב,
מכוון שלא אישרת את תגובתי השניה נראה לי שעלית לך את הטורים…..
נחמד שלפחות הפעם תגובתי קיבלה גיבוי – בדרך כלל ישראלים נכנסים לשוק אחרי קריאתם!
אני יודע שתגובותי קשות לעיקול, במיוחד למוצרים שעברו שטיפת מוח ממשרד החינוך והטלויזיה, – אך זה לא אשמתי שהמציאות הזויה מדימיון! כל מה שטענתי בתגובותי ניתן לימצוא במספר מקורות – תאמין לי שאיבדתי מספר חודשי שינה בלחקור את "אמת" !
http://www.youtube.com/watch?v=UXoNE14U_zM
הי מישהוא.
יכול להיות שהתגובה שלך הגיעה לאזור ה"ספאם",
אני אבדוק את זה.
בכל מקרה קח בחשבון שכאשר אתה מפרסם תגובה עם קישורים
היא לא מאושרת אוטומטית…
ולעתים זה לוקח זמן עד שהיא מתפרסמת.
ולא, לא עלית לי על הטורים…
*** עדכון ***
אכן התגובה שלך נכנסה לאזור ה"ספאם" (אין לי מושג למה כי אין בה קישורים…)
בכל מקרה, אני ממליץ לך להרשם כחבר בפרוייקט ואז התגובות שלך יאושרו ביתר קלות.
אמרו שהזיהום במכונית הפועלת על מים זה במפעלים שמיצרים את המימן.
טענו ש הזיהום ממפעלים אלה יהיה אדיר. (אלוהים יודע אם זה נכון).
או שהתבלבלתי עם המכונית המונעת על גז והמפעלים האלה.
מישהו יודע?
הנה משהוא שעזר לי בנושא
http://www.progassaver.com/
shimon1987shalev@gmail.com צרו איתי קשר בקשר למערכת הזאת
רוצה להבין דבר אחד זה גורם לחלודה במנוע או לא ?
אם לא אז למה לא להניע את האוטו על מימן בלבד בלי קשר לדלק שאפשר לערבב אותו עם המימן
פשוט לעשות מכונית על מימן בלבד למלא 50 ליטר מים לעשות אלקטרוליזה להזרים מימן לתא בעירה במקום בנזין או סולר שהיו עד היום ופשוט לנסוע על מים
יש מציאות כזאת או שזה רק דימיון ?
Stan Meyer עשה זאת עוד בשנות ה80, ההבדל הוא שאז היה ניתן לרצוח בקלות והיום קצת יותר קשה להסתיר
https://www.youtube.com/watch?v=a74uarqap2E