פלאי הטבע הקלאסיים הם אדירים וקשה לפספס אותם. קניוני ענק, הרים עצומים ועוד…
אך לעתים קשה לראות או למצוא רבים מתצוגות הטבע המופלאות ביותר שישנם.
כמה מהם נדירים ביותר וכמה ממוקמים במקומות שקשה מאוד להגיע אליהם.
מסלעים זזים לענני ענק מרהיבים, מגאות אדומה לקשתות אש, מוצגים בפניכם שבע
מפלאי העולם הטבעי.
סלעים זזים:
המסתורין האופף את הסלעים הזזים ממדבר עמק המוות היו מקור לחילוקי דעות מדעיים במשך עשרות בשנים. ידוע על מקרים שסלעים השוקלים לעתים אף מאות קילוגרמים זזו מאות מטרים בכל פעם. מס' מדענים העלו את הסברה ששילוב של רוחות עזות ומשטח קרח חלקלק אחראים על התופעה המשונה אך הסבר זה אינו מסביר כיצד סלעים במשקל דומה שהתחילו במקום זהה הגיעו למרחקים שונים ואף נעו בכיוונים לגמרי מנוגדים.
גם חישובים פיסיקליים שנערכו שללו את התיאוריה הזו מכיוון שנדרשת רוח במהירות של מאות קילומטרים בשעה כדי להזיז סלעים במשקל כזה, למרחק כזה.
התופעה נשארה עדיין בלתי פתורה.
צוקי הלבה המדהימים:
כאשר שכבה עבה של לבה מתקררת היא מתכווצת בצורה אנכית אך נסדקת בצורה סיבובית לכיוון הזרימה ביוצרה צורות גיאומטריות מופלאות – במרבית המקרים, רשת של צורות הקסגוניות שנראות כמעט עשויות בידי אדם.
אחת מהדוגמאות המפורסמות של מקרה כזה היא הצוק האדיר על חופה של אירלנד. (בצילום למעלה) למרות שהדוגמה הגדולה והמוכרת ביותר היא "מגדל השטן" בוויאומינג, ארה"ב.
חורים כחולים – בלוהול
החורים הכחולים הם ירידות פתאומיות במשטח הימי שמקבלים את שמם מהגוון הכחול עמוק שלהם כאשר מביטים בהם ממבט על בהשוואה למים הסובבים אותם. עומקם יכול להגיע למאות מטרים וחלקם משמשים למקור משיכה לצוללנים. לעתים קרובות החורים הכחולים חסרי דגים או צמחים בגלל היעדר חמצן שנובע מחוסר בזרימת מים.
בכמה מהחורים הכחולים התגלו מאובנים שמורים במצב מצויין בגלל אותה הסיבה בדיוק.
גאות אדומה
גאות אדומה ידועה גם בשם "פריחת האצות" – היווצרות כמות עצומה ופתאומית של אצות צבעוניות שיכולות להפוך משטחי אוקיינוס או חום שלמים לצבע אדום דם.
למרות שחלק מהאצות לא מזיקות, במקרים מסויימים הן רעילות מאוד ויכולות לגרום לתמותת דגים, ציפורים ויונקים ימיים. בכמויות קטנות האצות הללו אינן קטלניות כלל.
מעגלי קרח
למרות שהצורות הללו מהוות מקור לא אכזב לתיאוריות קונספירציה שונות, המדענים מסבירים אותם באדוות שיוצרות תנועה סיבובית כאשר הקרח נוצר.
היו מקרים שבהם נצפו מעגלי קרח בגדלים של עשרות מטרים והם יכולים להיווצר גם בקבוצות כמו בתמונה למעלה.
עננים מפלצתיים
נאמנים לשמם, עננים מפלצתיים לעתים טומנים בחובם סערות ענק או מצבים אטמוספריים קיצוניים. בדר"כ הם מורכבים מקרח, הם יכולים להשתרע למאות קילומטרים בכל כיוון וצורות סטאטיות כגון אלו שבצילום יכולים להישאר עד 15 דקות.
קשתות האש
קשתות האש המדהימות הללו הן תוצאת צירוף מקרים נדיר של זמן מסויים, זווית מסויימת של השמש ועננים מסויימים. קריסטלים בתוך העננים שוברים את קרני האור לספקטרום הצבעים הזה אך רק אם הם מסודרים בצורה מסויימת, יחסית לקרקע.
בגלל הנדירות של צירופי המקרים הללו, קיים תיעוד מצולם מועט של התופעה.
יפיפה 🙂
מדהים
מדהים , לא יאמן..
באמת מדהים!!
ושוב נכחים עד כמה אנו לא יודעים. רצים לירח ולכוכבים אך פה אצלנו עוד הרבה מאוד לא יודעים. שנלמד ונדע יותר לטובה אמן.
אני לא חושב שבעניין הזה צריך לפנות ל-ה'…(מתייחס ל"אמן")
במקרים כאלה צריך לצאת ולשנות,לעשות ולחקור בתעוזה מלאה ואף בחוסר מחשבה…
בהצלחה =]
!Amazing
god is everywhere… nature in its best
This essay has cause lots of waves recently so it was only appropriate that it shall be disseminated
further
Because of the many dangers associated with childbirth when unnecessary interventions are used, many women are opting for natural childbirth instead of conventional, highly medicated measures. This tends to strike a nerve with feminists on both ends of the childbirth-philosophy spectrum:
there are feminists who reject natural birth and support a woman's right to choose medicated childbirth, and there are feminists who believe that a rejection of medicalized childbirth is a key component in advancing feminist values.
Our patriarchal culture tends to medicalize everything about the female body's natural processes. We often see "treatments" for menopause, lists of "symptoms" of pregnancy, and hormonal injections that battle menstruation. Although these processes are normal actions of the female body– not diseases or even clinical conditions– we become accustomed to the idea that our bodies are defective and that normal processes require medical intervention.
While we never see advertisements or medical programs aimed toward healthy male bodily functions ("Do you need treatment for your ejaculation?") we have now become accustomed to the idea that female body functions, including childbirth, are processes that necessarily require the assistance of medical personnel. Because obstetric errors in the past several centuries caused the deaths of thousands of women, we now operate under the false assumption that birth is, and always has been, a dangerous process.
Some branches of feminism wholly support natural childbirth by riling against the belief that childbirth is frightening and dangerous. Many midwives, doulas, and holistic obstetricians enter their professions from the position of feminism. A philosophy that trusts in the power of female body has largely guided the modern natural birth movement; many natural-birth activists view childbirth as an empowering and liberating process of rejecting male-influenced medical intervention. As a result of this movement, knowledge of painless and even orgasmic childbirth have become more commonly known.
Still, some feminists categorically reject natural childbirth because they view it as being as oppressive as a standard medicalized birth. Medicated childbirth, including interventions like epidurals, elective c-sections, and narcotic injections, can give women the feeling of being in
control of the process, even interventions are not necessary or medically indicated. Many feminist mothers believe that they should have a right to choose an elective c-section despite the known risks of doing so.
Feminism aims to give women more control over their bodies and lives, and advocates of electively medicated childbirth feel that they are entitled to choices regarding the birth process. Regardless of whether or not medical interventions are used, birth can be a frightening and traumatic process when women do not feel educated and in-control. The right to choose (or not choose) interventions is an important issue for many feminists mothers and mothers-to-be.
Our feminist foremothers fought long and hard for the right to birth safely in a clinical environment, with comfort-based measures taken even when they were not medically necesssary. After thousands of years of fighting what some women perceive as an eternal battle against the pain of labor, mothers were able to give birth even when completely unconscious by choice. After a swing in that direction, third-wave feminists then fought for a right to give birth without these interventions.
Whatever childbirth route is chosen, the most important aspect is that the mother makes her choice voluntarily and from a position of knowledge. Childbirth can be either the most traumatic or most empowering life event that a woman can experience, and feminism plays a key role in preserving a woman's right to education, understanding, and choice regarding childbirth procedures.
this piece retrieved from another site
מאוד מעניין, תודה רבה.
הפסוק אומר "ואין צור כאלהינו"(שמואל א' פרק ב' פסוק ב')
וחז"ל פירשו את המילה "צור" במשמעות של צייר, כלומר שאין צייר כמו הקדוש ברוך הוא.
אין המחשה יותר מתאימה מתמונות אלו.
מדהים…כתה מעולה!
איזה יופי. אהבתי!