בגלישתכם באתר אתם מסכימים למדיניות הפרטיות ולתנאי השימוש.
קבל
פרויקט אמת אחרתפרויקט אמת אחרת
  • דף הבית
  • בריאות
    • תזונה
    • חיסונים
    • פלואוריד
    • סרטן
    • סכנות קרינה
    • פסיכיאטריה
    • איידס
    • שפעת החזירים
    • הנדסה גנטית
  • כלכלה
  • מדע וטכנולוגיה
  • תרבות
    • השראה והומור
    • אומנות
  • נושאים נוספים
    • סביבה ואקלים
      • התחממות גלובלית
    • אחוות סודיות
    • קונספירציות
    • חוצנים ועב"מים
    • היסטוריה ודת
    • מאבקים ציבוריים
      • זכויות אזרח
    • מיסטיקה
    • חינוך
    • חדשות טובות
  • סרטים
    • מזון ורפואה
      • תזונה
      • הנדסה גנטית
      • תרופות
      • חיסונים
      • פלואוריד
      • מחלת הסרטן
      • תוספי מזון ותחליפי סוכר
      • קודקס אלימנטריוס
      • שפעת החזירים
    • כלכלה ופוליטיקה
    • דת והיסטוריה
    • השראה
    • סדר עולמי חדש
    • נושאים שונים
    • מתורגמים לעברית
    • מרחיבי תודעה
קורא עכשיו: Money as Debt – כסף כחוב – תרגום לעברית
שיתוף
הודעה הראה לי עוד
חדשות אחרונות
ד"ר ג'יימס ת'ורפ: ראיתי לידות שקטות. יותר מדי.
בריאות קורונה
פרופסור סיריל כהן בראיון: חיסנו ילדים שהסיכוי שלהם להגיע לטיפול נמרץ היה 0
בריאות חיסונים קורונה
חובת החיסונים בצבא האמריקני בוטלה
בריאות חיסונים
ככה משחקים עם נתונים ועל הדרך דופקים כותרת מגמתית
בריאות קורונה
משבר אקלים או משבר אמון? ראיון עם פרופסור יוני דובי
סביבה ואקלים
Aa
פרויקט אמת אחרתפרויקט אמת אחרת
Aa
  • נושאים
    • בריאות
    • כלכלה
    • מדע וטכנולוגיה
    • סביבה ואקלים
    • היסטוריה ודת
    • חוצנים ועב"מים
    • חינוך
    • מיסטיקה
    • סרטים
  • על הפרויקט
  • יצירת קשר
  • תרומה לפרויקט
סרטים > סרטים בנושא כלכלה > Money as Debt – כסף כחוב – תרגום לעברית
סרטים

Money as Debt – כסף כחוב – תרגום לעברית

עודכן לאחרונה ב: 07/2022
מאת מנהל הפרויקט לפני 14 שנים 23.6k צפיות
שיתוף
קריאה של 0 דקות
שיתוף

סרט אנימציה קצר המציג בצורה ברורה כיצד עובדת המערכת הפיננסית היום ומה היו המקורות שלה.
כסף כחוב הוא סרטון אנימציה הנותן תמונה מאלפת על מערכת הכספים הגלובלית, תהליך היווצרותה ומגרעותיה הרבות.
הסרטון כולל בחינה קצרה של מספר חלופות טובות יותר.
סרטון חובה לכל אדם שחי בעולם המודרני.

27 אנשים גולשים באתר כרגע
מתויג תחת: כלכלה

הירשמו לניוזלטר של הפרויקט

וקבלו למייל ידיעות חדשות שמתפרסמות
בהרשמתכם אתם מסכימים לקבל מאתנו הודעות תקופתיות למייל. תמיד תוכלו להסיר את כתובת המייל בקלות.
27 תגובות 27 תגובות
  • ELi amit romi הגיב:
    14/08/2009 בשעה 1:59

    מ…..מאיפה יש לך את כל החומר הזה?
    גם קורא גרמנית גם אנגלית שוטפת…

    כל כך הרבה שיטוטים ברשת או שאתה שייך לפורומים שמזניקים מידע חדש מהר עוד לפני שראש הפירמידה יודע עליו ושמע ?
    יחי הצדק !
    ויחי הכוח העולה ביקום!!!

    היה אחלה ראיון עם ד"ר (לא אוהב רופאים ולא שם על רופא כלום)חוץ מאריה אבני.
    בס"כ הכל הוא בנאדם עם לב נהדר, באמת.
    ציטוט מספר עתיק
    "ויהיה ניצחון באמת האחרת…."
    מ"התנ"ך" לשקרנים.

    נהניתי מאוד.
    להתראות בנורבגיה…או..שוויץ וכל ארץ אחרת שלא שייכת לאיחוד השטני האירופאי.
    אני מהגר….בגללך! רק בצחוק…לעתה ,

    הגב
  • פינגבאק: השיטה הכלכלית « allislove
  • דוד הגיב:
    29/06/2010 בשעה 1:59

    נתן לי חומר למחשבה!

    הגב
  • st tz הגיב:
    22/11/2010 בשעה 21:07

    זה אחד הסרטים הפשוטים והחכמים שנתקלתי בהם…
    למה אין אפשרות של הורדה ????
    אני ממש אשמח לשמור את הסרט ,האם ישנו אתר שאני יכול למצוא אותו להורדה..?
    תודה מראש

    הגב
    • מנהל הפרוייקט הגיב:
      22/11/2010 בשעה 21:23

      אתה צודק, אני באמת צריך להכניס קישורים להורדה לכל הסרטים.
      אם אתה משתמש בפיירפוקס (אם לא אז כדאי לך) יש לו פלאגינים שמאפשרים הורדת סרטי פלאש מאתרים כמו יו-טיוב.

      הגב
  • st tz הגיב:
    23/11/2010 בשעה 13:39

    אני אבדוק את העניין עם פיירפוקס…
    ו…אני אשמח להתעדכן כשיעלו הקישורים להורדה…
    יש פה כמה סרטים שהם סרטים שחובה שיהיה בבית .
    תודה על העבודה הקשה 🙂

    הגב
    • מנהל הפרוייקט הגיב:
      23/11/2010 בשעה 14:43

      אם אתה רוצה להתעדכן, אתה מוזמן להירשם לעדכונים במייל.
      תודה על המחמאות 🙂

      הגב
  • מיכל הגיב:
    11/07/2011 בשעה 21:28

    עכשיו אחרי שראיתי את הסרט, ונזכרתי שוב שכולנו עבדים של מערכת ככלכלית מושחתת, מה אני יכולה לעשות בחיי הפרטיים חוץ מלפקוח את עיניהם של עוד אנשים???
    כלומר האם יש פעולות יום יומיות או דרך התנהלות מול הבנקים שאם אנשים יפעלו כך המצב ישתנה?

    הגב
    • מאיה הגיב:
      04/08/2011 בשעה 11:22

      הי מיכל
      הבעיה מורכבת בשני מישורים ולכן דרכי הפעולה היומיומית צריכים להיות בשני מישורים – המישור האחד הוא להבין שכולנו חלק מהבעיה, כל עוד אנחנו בחיינו האישיים משתתפים בניצול ומרמה, איך אנחנו יכולים לצפות שמסגרות אחרות כמו הבנקים ינהגו באופן שונה – לכן עלינו "לתקן" את עצמינו ברמה האישית ולחיות את השינוי שאנחנו רוצים לראות בעולם – ברמה פרקטית יש קורס שמציע בדיוק את זה – ואם את מעוניינת ליצור שינוי בחיים שלך שווה לך לבדוק את זה – http://www.desteniiprocess.com
      המישור השני שהוא המרכזי מבחינת הסרט זה המישור הכלכלי פוליטי – יש קבוצה בין לאומית של אנשים שעובדים על פיתוח של מערכת כלכלית שוויונית http://www.equalmoney.org אנחנו מפתחים מערכת כלכלית שתומכת בכולם באופן שווה, ולא מאפשרת איכות חיים גבוהה או נמוכה על בסיס כלכלי – כי לכולנו יש הזכות הבסיסית לחיים שוויוניים, שאלת מה את יכולה לעשות – תיכנסי ותחקרי את העניין, אנחנו זקוקים לכמה שיותר אנשים שיחקרו את הנושא ויקחו חלק בפיתוח שלו, בסופו של דבר ניאלץ להיכנס לפוליטיקה כמו שראית בסרט הפוליטיקה מאפשרת לבנקים לנהוג כך… זה הזוי לגמרי… וכך אנחנו יוצרים שינוי מערכתי מלמעלה לצד שינוי אישי של כל אחד ואחת מאיתנו.
      אם יש לך שאלות בנושא היכנסי לפורומים, יש שם תשובות להכל ותמיד את יכולה לשאול, יש קהילה גדולה והמון תמיכה דרך הפורומים.

      הגב
      • אלדד הגיב:
        04/08/2011 בשעה 23:36

        מאיה ארגון הכסף השווה הוא לא טוב.
        יש שם את הסימן של היד מחזיקה יד שזה סימן של ארגונים
        סוציאליסטים של הסדר העולמי החדש כמו אתר "משנים" למשל.
        הם רוצים כסף אלקטרוני בטענה שיהיה קל יותר להחזיק
        מערכת כסף כזאת ישרה,גם זה לא נכון.
        מערכת כסף אלקטרוני מאפשרת פיקוח יותר טוב – לטוב או
        לרע תלוי מי מפקח.
        הטענה הבסיסית גם לא נכונה – חיים שיויוניים.
        קחי לדוגמה גבר בן 20 וסבתא בת 90 – לאחד צרכים עצומים
        ויכולות עצומות ולשנייה הפוך.
        כמו כן רעיון ה"להכניס פוליטיקאים שלנו פנימה" גם לא נכון.
        הבעיה היא בציבור שלא מבין את הכשלים ולכן לא מסוגל
        לגבש דיעה אחידה פחות או יותר ולא "אנשים שלנו פנימה"
        שזה בעצם דרך קיצור ודרכם של הנוכלים.
        להזכירך 9/11 עבודה פנימית – עבודה של אנשים מבפנים
        שפעם היו "שלנו".
        ברגע שהציבור ידע מה לדרוש מהמנהיגים לא ניתן יהיה לבלבל
        אותו בקלות.

        הגב
        • מאיה הגיב:
          05/08/2011 בשעה 10:56

          אלדד, תודה על תגובתך. בארגון שאני מדברת עליו – אין קשר לארגונים סוציאלים – הסימן יד לוחצת יד אולי מקושר לארגונים סוציאלים אך באותה מידה זה גם סימן לחיבור אנושי ללא קשר לעמדה אידיאולוגית. אז נראה לי שבהקשר הזה אתה סתם קפצת למסקנות על בסיס תמונה שמעלה לך אסוציאציה מסויימת ולא על בסיס הדבר עצמו.

          אחד הלינקים שנתתי בפוסט הקודם http://www.desteniiprocess.com הוא לינק לקורס שמכשיר אנשים לשינוי עצמי ולפעולה מתוך עקרון שתומך בחיים כולם, לעומת תמיכה באינטרסים של בודדים כפי שקורה היום – כשאני אומרת "להכניס את הפוליטיקאים שלנו פנימה" זה נשמע לך כמו דרך של נוכלים – אתה מפריד בינך לבי המנהיגים, או בין העם לבין המנהיגים, במקום להבין שהמנהיגים הם בסך הכל בני אדם שווים לנו שלקחו על עצמם את המשימה, ואתה צודק שרובם עושים את זה כמו נוכלים מתוך נקודת התחלה אינטרסנטית, או שמשרתת אינטרסים של בודדים. אבל אם אני רוצה לשנות, ואם יש לי דרך ושיטה, זאת לא נוכלות להבין שדרך הפוליטיקה יש לי הכי הרבה השפעה – זאת פשוט המציאות.
          לפי מה שאתה כותב אתה לא סומך על ההנהגה, ציינת את 9/11 ואת השימוש לרעה שאפשר לעשות עם כסף אלקטרוני – אני טוענת שכל מה שקיים במציאות משקף כל אחד ואחת מאיתנו – ולכן השינוי צריך לבוא מבפנים – עליך קודם כל לסמוך על עצמך שאפשר להפקיד בידיך את האחריות, עד שלא תסמוך על עצמך לא תוכל לסמוך באמת על אף אחד….

          ולבסוף – אמרת ש"חיים שוויוניים" היא טענה בסיסית שאינה נכונה – וכמובן שאני חולקת עליך – היא נכונה מתוך ההבנה שכל אדם צורך מזון ומים, כל אדם צריך קורת גג, חינוך ורפואה, כל אדם נושם, מביע את עצמו – כולנו שווים מעצם היותינו חיים.
          ולכן, נכון שלאדם בין 20 יש צרכים ויכולות שונים מאדם בן 80 – גם לשני אנשים בני 20 יש יכולות וצרכים שונים – אז האם לפי זה מגיע איכות חיים שונה? האם זו סיבה שלאחד יהיה יותר נוח בחייו על חשבון השני?… אם אני חלשה, כי נולדתי עם מעט כוח פיסי, או טיפשה, כי נולדתי עם מעט יכולת מחשבתית, או איטית.. או לא סקרנית ולא יצירתית במיוחד.. או שמנה ומכוערת.. האם זה אומר שפחות מגיע לי לחיות חיים מכובדים ומלאים – האם זה אומר שמגיע לי פחות מאדם אחר? האם הסקלות/הסרגלים שעל ידם אנו מודדים ומעריכים – האם אנחנו יכולים לסמוך עליהם שהם באמת משקפים לנו את המציאות ולא מעוותים אותה לידי המדידה עצמה..?..
          ומצד שני, אם אני מבריקה, ואנרגטית וחזקה, ויפה ומוכשרת ויכולה להמציא מלא דברים לטובת האנושות, ויכולה לנהל אנשים ו…. האם זה אומר שמגיע לי לחיות בבית יותר גדול? או לצאת יותר פעמים לחופשה? או לצאת לפנסיה יותר מוקדמת? או שיהיה לי שקט נפשי כי יש לי בטחון כלכלי כשלאחרים אין? או לשלוח את ילדים שלי לחינוך יותר טוב…..?….

          אם זה באמת מעניין אותך אתה תחקור את זה יותר לעומק כדי להבין על מה הם מדברים, אני מבינה שזה נשמע דומה לכל מיני דברים אחרים שאתה לא מסכים איתם… אבל זה משהו אחר, נקודת ההתחלה של דסטיני וequl money system היא שונה – היא תומכת בכל החיים, אף אחד לא מודר ומנודה – כולם כלולים.

          הגב
  • ישי אברמס הגיב:
    06/08/2011 בשעה 1:31

    אכן כל מילה בסרט – בסלע. המילה הצרפתית למשכנתא – mortgage פירושה "הימור מוות". הדבר נובע מן העובדה שחלק מהלווים חייבים לפשוט רגל, אין מנוס מפשיטות רגל הכרחיות. הבשורה הטובה היא שיש פיתרון פשוט, אלטרנטיבה. יש לזכור שכסף הוא משחק המתנהל על פי חוקים שלא אנחנו קבענו. בידינו ליצור כסף המתנהל על פי חוקים אחרים, חוקים של שפע, לא של חמדנות ומחסור. אשראי חברתי נטול ריבית – כסף נטול ריבית הנוצר בהתבסס על שווי אמיתי של שירותים או טובין המוחלפים בעסקאות אמיתיות בין אנשים או גופים. זאת להבדיל מאשראי הנוצר בהתבסס על חוב.

    הגב
  • ישי אברמס הגיב:
    22/10/2011 בשעה 0:50

    יצאו חלק 2 ו-3 של הסרט – יש מצב להעלות? בייחוד 3 שמדבר על פתרונות.

    כסף שנוצר על ידי המשתמשים בו – אתה ואני – מערכות LETS בנקים של זמן – אלה פתרונות שכול אחד מאיתנו יכול ליצור ברמת הקהילה
    http://www.bankhazman.org.il/
    בנק הזמן הישראלי – עמד הבית

    הגב
    • אלדד הגיב:
      22/10/2011 בשעה 6:10

      נכנסתי לאתר של בנק הזמן זה יוזמות נחמדות אבל לא
      מעשיות בקנה מידה גדול.
      הרי שעה של עו"ד לא שווה לשעה של טיול עם כלב…

      לפתור את הבעיה הכלכלית הרבה יותר קל משאתה חושב.
      אנשים עושים מזה צימס בשביל להתפרנס ובשביל התשומת לב.

      אתה עושה כמות כסף קבועה ואי אפשר להלוות כסף שאין לך.

      הגב
      • ישי אברמס הגיב:
        24/10/2011 בשעה 3:06

        אלדד,כמה תגובות –
        1. למה שעה של עו"ד לא שווה לשעה של טיול עם כלב?
        2. אתה ואני, אסור לנו להלוות כסף שיש לנו. אם נעשה את זה נלך לכלא. אבל הבנקים עושים את זה כיום באופן קבוע. תסתכל שוב בסרט.
        3. אפשר ליצור כסף בדרכים אחרות מאשר הלוואה.
        4. יש מאות מערכות של LETS ובנקים של זמן ברחבי העולם. בחלקן יש עשרות אלפי משתמשים. באוסטרליה, למשל, הן זכו להכרת הפרלמנט בזכות תרומה חברתית. קנה מידה מספיק גדול בשבילך? זה לא צימס אבל כן, עושים את זה בשביל להתפרנס כי המערכת המוניטארית הקיימת לא נועדה אפשר לנו להתפרנס, היא נועדה לחנוק אותנו.
        5. אם יש לך פתרונות קלים אני בטוח שכולם היו שמחים לשמוע…

        הגב
        • אלדד הגיב:
          24/10/2011 בשעה 20:20

          תודה על תשומת הלב.
          1)נו למה אתה חושב? כי יש אנרגיה שדרושה בשביל להגיע להבנה של העו"ד והעידכון בדברים חדשים בתחום שאותה לא
          הבאת בחשבון.
          2)מותר לנו לראייה שוק אפור – שוק אפור בניגוד לבנק
          לא יוצר כסף יש מאין אלא מלווה כסף שיש לו.
          3)אפשר ליצור כסף אם מדפיסים כסף או כל דבר אחר
          שנחשב לכסף,זה כמובן יוצר אינפלציה ולכן תופעה שלילית.
          4)לא,לא גדול מספיק בשבילי עדיין שולי מאוד.
          5)אמרתי כבר זה מאוד קל:
          מדפיסים כמות קבועה של כסף פעם אחת וזהו.
          הכסף הוא לא חוב למישהו.
          ואסור להלוות כסף שאין לך כמו שלבנקים מותר היום.

          הגב
          • ישי אברמס הגיב:
            26/10/2011 בשעה 0:11

            אם בשביל שעה של פגישה עם/בשביל לקוח, עו"ד צריך להתכונן X שעות, הוא צריך ורשאי להוסיף את ה X שעות האלה לחשבון: הוא עבד בשביל הלקוח X שעות ומגיע לו תשלום כמו אדם שעשה X שעות בייביסיטר. שוב, שעה של עו"ד לא שווה יותר משעה של בייבייטר. הוא פשוט השקיע יותר שעות.זו התשובה שלי, בלי להיכנס למורכבויות (שגם הן יכולות לקבל מענה, אם תחשוב על זה).
            לגבי הלוואות שמתי לב עכשיו שעשיתי טעות בכתיבה – לא כסף "שיש" לנו אלא צ"ל "כסף שאין לנו". בנקים מלווים כסף שאין להם כל הזמן – ככה נוצר כסף. לנו אסור.
            מערכות של כסף מקומי היו יכולות להשתלט, לו היו מאפשרים להן. המערכת הבנקאית "סובלנית" כלפיהן כל עוד הן "מספיק" קטנות. אבל מערכות שגדלו "יותר מידי" – דוכאו. דוגמא בולטת שלא מספרים עליה בספרי ההיסטוריה היתה בבuואריה ב-1932. לך תדע, אם היו מאפשרים למערכת לשגשג וליצור שפע בגרמניה באותה תקופה, אולי הנאצים לא היו עולים לשלטון. תחשוב גם על זה. נגזר מכך שעלינו להמשיך להקים ולהרחיב מערכות כאלה – והפעם, לא לתת להם לעצור אותנו.
            הפתרון של הדפסת כסף על ידי המדינה – כסף "פיאט" – הוא פתרון אפשרי אחר. אין ספק שהוא עדיף על המצב הנוכחי בו בנקאים, שמחוייבים רק לרווח ולכוח של עצמם, מדפיסים את הכסף. הבעייה בכסף פיאט היא שהשליטה נמצאת עדיין בידי גורם יחיד, גם אם הוא אמור לפחות להיות מחוייב לטובת הציבור. הממשלה יכולה להדפיס כמה כסף שבא לה – בשביל לממן מלחמה, למשל.
            אלדד אני רואה שיש לך הבנה טובה בנושא ורציתי להזמין אותך להמשך הדיון בקבוצת הפייסבוק occupy bank of israel. וכן אחד הפתרונות שדנים בהם שם הוא fiat.

            הגב
            • אלדד הגיב:
              26/10/2011 בשעה 20:17

              אין לי פייסבוק.
              לגבי העו"ד התכוונתי לזמן שהוקדש בשביל להגיע למצב
              הזה לא באותו רגע אלא שנים של לימודים ועידכונים
              שוטפים.
              נראה לי שאין סיכוי להרחיב מערכות כספיות כאלה
              ואז לכפות אותם על השילטון – שזה בעצם מה שאתה רוצה,
              כי היום הנטיה היא ללכת לכיוון אחידות כספית ולא
              גיוון כספי ובכלל הבעיה היא שרוב האנשים לא מבינים את השיטה הכספית לא כל שכן לשנות אותה שזה שלב מתקדם.
              דיברתי על כמות כסף קבועה והמשמעות היא ברורה!
              אם יש מלחמה אסור להדפיס כסף נוסף גם אם מפסידים
              בה בגלל זה!!! – על כל המשמעויות הברורות.
              גם בשיטה שלך אם יש מלחמה חייבים להיכנס לחוב של זמן כי אין מספיק זמן לכל הצרכים.
              אז ככה זה בעצם לא משנה כל מלחמה מרוקנת את כיסי האזרחים בדרך כזאת או אחרת.
              השליטה על הכסף חייבת להיות בידי גורם יחיד.
              אתה רוצה שיהיו לך כמה סוגי כסף במדינה?

              הגב
              • ישי אברמס הגיב:
                28/10/2011 בשעה 23:19

                לגבי תימחור שעה של עו"ד אמרתי שאני לא רוצה להיכנס למורכבויות אבל אם אתה מתעקש… אפשר להביא בחשבון את זמן ההשקעה בלימודים ובהכנה ולחלק אותה על פני הלקוחות.
                האמירה "לכפות על השלטון" היא פרדוקס. מקור הסמכות של השלטון הוא העם וברגע שמערכת כזו מספיק רחבה ומיטיבה עם החברה, היא צריכה להתקבל על ידי השלטון באופן טבעי. כל מה שצריך זה לתת לה לגדול ולא לדכא אותה. הסיבה היחידה לכך שמערכות כאלה לא השתלטו על העולם היא שהן נעצרו ודוכאו על ידי המערכת הבנקאית.

                נחמד שאתה אומר שאסור להדפיס כסף במלחמה, אני תומך בך לחלוטין אבל ממשלות לא מצייתות לחוק הזה- וכל ממשלה תיכנס לכל כמות של חובות על מנת לנצח במלחמה (למשל ראה את החוב של ארה"ב שתפח מ 40 מיליארד ב-1940 ל-200 מיליארד ב – 1950). מלחמה היא יצרנית החובות הכי טובה ובגלל זה אלה ששולטים במערכת הכסף הנוכחית כל כך אוהבים מלחמות.
                לא אמרתי שכסף FIAT זו האופציה הכי טובה אבל היא בכל זאת עדיפה על המערכת הנוכחית, שיש לה 3 מאפיינים אותם יש לבטל:
                1. הבנקים שולטים בלעדית על ייצור הכסף
                2. הם מייצרים אותו "מכלום" ללא שום גיבוי
                3. הם מוסיפים חטא על פשע בכך שהם לוקחים על הכסף הזה ריבית.

                אין מערכת מושלמת – זה בלתי אפשר וגם לא צריך שתהיה מערכת מושלמת – אבל המערכת הכי טובה זו מערכת כסף מייצור עצמי, שבו הממשלה (וגופים אחרים גדולם במשק) הם בסך הכל "עוד חשבון אחד" – אם כי גדול וכבד משקל. השליטה בייצור הכסף צריכה לעבור מ"הם" ל "אנחנו".

                הגב
  • רון הגיב:
    22/10/2011 בשעה 4:37

    הנה כל הסידרה :
    חלק 1 (כמו המתורגם?)
    Money as Debt – Revised Edition (2009)

    http://www.youtube.com/watch?v=6pW9rlOKuhk

    http://www.youtube.com/watch?v=c62p6WFwtH4

    http://www.youtube.com/watch?v=N2aQ9hk5fCE

    http://www.youtube.com/watch?v=qoPsgRwdg6I

    חלק 2
    Money As Debt II-Promises Unleashed
    http://www.youtube.com/watch?v=rCu3fpg83TY

    חלק 3
    Money as Debt III – Evolution Beyond Money

    http://www.youtube.com/watch?v=_2LjbBfh7Ug

    http://www.youtube.com/watch?v=qlwQJSLPqD0

    http://www.youtube.com/watch?v=QHg0n6r6hzA

    http://www.youtube.com/watch?v=-Z0V6vb_ayw

    http://www.youtube.com/watch?v=NJKYHTkLMS0

    הגב
    • רון הגיב:
      22/10/2011 בשעה 4:56

      טעות שלי,
      בחלק 3 – זה לא כל הסרט
      אלא רק פרקים 1 ו4
      http://paulgrignon.netfirms.com/MoneyasDebt/MAD3chapterlist.htm

      לא מצאתי את הסרט בשלמותו בחינם ברשת

      הגב
      • ישי אברמס הגיב:
        26/10/2011 בשעה 0:12

        תודה הסרט השלישי באמת יוצא מן הכלל! מחכה לשני החלקים האמצעיים…

        הגב
  • ישי אברמס הגיב:
    30/10/2011 בשעה 0:10

    http://alt-money.tribe.net/thread/70e5eb29-853d-44ca-9faa-b789d1757037

    כיצד מערכת מטבע מקומי שהצילה עיירה השקועה במשבר הכלכלי בשנות השלושים, ויכלה להציל את העולם, דוכאה וחוסלה על ידי הבנק האוסטרי – the worgl experiment

    הגב
  • אזרח מודאג הגיב:
    11/05/2012 בשעה 18:45

    יש מספר בעיות שהסרט לא מתייחס אליהן:
    במצב שכמות הכסף בשוק לא משתנה, אין אינפלציה וה10 ש"ח שיש לי בכיס עכשיו ישמרו על ערכם גם עוד 20 שנה. ככה גם המחיר של הארטיק (בהנחה שאין סיבה שמחיר המים או החשמל ישתנו – משאבים שחוזרים לטבע ולא נגמרים). לממשלות הגדולות יהיה אינטרס למשוך אליהם את רוב הכסף בשוק בשביל שבמצב חירום של מלחמה או כל אסון שהוא, שתיהיה להם אפשרות תגובה. מצב כזה שהממשלות שואבות לעצמן את כל הכסף לכספות הקופה הציבורית יגרום לכך שלא יהיה כסף בשוק. לא יהיה כסף פיזי לאזרח הקטן ללכת לעשות קניות.

    אשמח לשמוע פתרון לבעייה או הסבר למה זה לא בעייה.
    תודה, האזרח המודאג.

    הגב
    • אלדד הגיב:
      11/05/2012 בשעה 19:15

      מצב של מלחמה הוא נקודת תורפה לכל מערכת כספית כי
      צריך כמויות כסף עצומות בזמן קצר.
      למזלנו כמעט אין מלחמות אמיתיות על כדור הארץ אז הסר
      דאגה זאת מלבך.

      אבל גם אם נתייחס למצבים בעבר שכן היו מלחמות אמיתיות אז
      אפשר פשוט… מלווה שלום הגליל.
      לתחילת המלחמה אוגרים כלי נשק ותחמושת להמשך צריך כסף
      שאותו מלווים מהאזרחים.
      ובמצב של כמות כסף קבועה יש הרבה כסף לאזרחים מה שמבטיח מלחמה ארוכה.
      את כמות הכסף ההתחלתית למלחמה אפשר לאגור זה לא כ"כ הרבה.

      הגב
    • ישי אברמס הגיב:
      11/05/2012 בשעה 23:32

      "האזרח המודאג"…. זה כמו "האזרח המודאג בנימין נתניהו?" טוב לא משנה…

      אם אתה מחפש על מה לדאוג, יש שפע של סיבות לדאגה במערכת הקיימת. לא צריך להמציא מצבים היפוטתיים. כמו שמארק טווין אמר, "אלה הנוטים לדאוג, יש להם עתה את המבחר הגדול ביותר בהיסטוריה".

      הגב
  • רועי הגיב:
    28/05/2012 בשעה 11:38

    בעקבות סרט זה מומלץ לראות גם את סרטי zeitgeist ביוטיוב.
    http://www.youtube.com/watch?v=EewGMBOB4Gg
    יש כתוביות בעברית

    הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

זרקור על

תרבות / השראה

שירת הסירנה: בידור, טירוף ומוזיקה מגויסת ב"אלחנדרו" של ליידי גאגא

ראם 23.5k צפיות

Money as Debt – כסף כחוב – תרגום לעברית

הפגנות ומחאות ענק ברחבי העולם – התקשורת איננה מדווחת

מעגלי תבואה – המסתורין הגדול

דלק מצואה – יונדאי ייצרה רכב מונע במימן המיוצר מצואת בני אדם

חדשות קורונה

ד"ר ג'יימס ת'ורפ: ראיתי לידות שקטות. יותר מדי.
לפני 4 חודשים
פרופסור סיריל כהן בראיון: חיסנו ילדים שהסיכוי שלהם להגיע לטיפול נמרץ היה 0
לפני 4 חודשים
ככה משחקים עם נתונים ועל הדרך דופקים כותרת מגמתית
לפני 4 חודשים
הקודם הבא

אולי גם זה יעניין אתכם

בריאות

פרופסור זוכה פרס נובל לרפואה: נגיף הקiרונה הונדס במעבדה

מנהל הפרויקט לפני 6 חודשים
בריאות

מחקר מוכיח שחיסון הקורונה של פייזר משנה את ה-DNA

מנהל הפרויקט לפני 8 חודשים
בריאות

הסרט "רופאים מדברים על חיסונים" לצפיה ישירה כאן

מנהל הפרויקט לפני 5 שנים
בריאות

Vaxxed – הסרט המדובר על טיוח הקשר בין חיסונים לאוטיזם

מנהל הפרויקט לפני 7 שנים
בריאות

ריטלין זה הדבר הכי גרוע שקרה לילדים מאז מייקל ג'קסון – סטנדאפ קורע

מנהל הפרויקט לפני 7 שנים
מדע וטכנולוגיה

מסתבר שיש מצב צבירה רביעי למים

כותב אורח לפני 7 שנים
מדע וטכנולוגיה

הונאת המונים חכמים – הסרט Take back your power

מנהל הפרויקט לפני 7 שנים
בריאות

ראיון חדש וחשוב עם דוקטור אנדרו וויקפילד

מנהל הפרויקט לפני 8 שנים
בריאות

מיקרוגל מדע ושקרים – סרט חדש על סכנות הקרינה האלקטרומגנטית

מנהל הפרויקט לפני 8 שנים
סרטים

תקרית ליברטי – האם תקיפת צה"ל היתה False Flag?

כותב אורח לפני 8 שנים
בריאות

זרעי המוות: סרט דוקומנטרי כולל כתוביות בעברית

כותב אורח לפני 8 שנים
בריאות

סרטן: המחלה היא רק חצי המלחמה – סרט מתורגם לעברית

מנהל הפרויקט לפני 9 שנים

הבהרה: התוכן המוצג באתר הינו למטרות לימוד ועיון בלבד. אין לראות במידע המוצג הנחיה או המלצה מכל סוג שהוא, במיוחד בכל הקשור לבריאותכם. בכל מקרה של החלטה הנוגעת לבריאותכם, שינוי תזונה או כל דבר אחר, התייעצו עם רופא מוסמך. כמו כן, אין לראות את המידע המוצג כאמת מוחלטת, אלא יותר כהצגת דברים מתועדת היטב הנשענת על ראיות והצלבת נתונים. זו אחריותכם כבני אנוש עם ראש על הכתפיים להמשיך ולחקור ורק אז להגיע למסקנות, בהתבסס על כל המידע הקיים.

הגבלת אחריות: אתר פרויקט אמת אחרת אינו אחראי לדיוק, שלמות או יעילות המידע או המוצרים המוצגים באתר. דעות כותבי המאמרים הנן של כותבי המאמרים בלבד. המידע המוצג באתר הנו למטרות של חינוך ובידור בלבד והשימוש במידע הנו באחריות קוראי האתר. אתר פרויקט אמת אחרת ומפעיליו לא ישאו בשום אחריות עקב שימוש במידע המתפרסם באתר.

פרויקט אמת אחרתפרויקט אמת אחרת

פרויקט אמת אחרת Ⓒ כל הזכויות שמורות

  • על הפרויקט
  • יצירת קשר
  • מדיניות פרטיות
  • תנאי שימוש
  • הצהרת נגישות

דיווח על תוכן שבור במאמר:
Money as Debt – כסף כחוב – תרגום לעברית

מה שבור במאמר? *

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

לא מוצא את הסיסמא?