מכונית פג'ו היברידית חדשה המונעת בעזרת אוויר

  • מאת מנהל הפרויקט | 10 ביולי 2014
  • 1,872 צפיות | 9 תגובות
עודכן לאחרונה: 17 ביולי 2014

מכונית פג'ו היברידית חדשה המונעת בעזרת אוויר, אינה זקוקה לבטריה, וירוקה יותר מכל מכונית אחרת!!!

תרגום: ענת ב.

מכונית פג'ו 2008 הינה היברידית ומונעת על ידי אוויר בלבד.

מכוניות ירוקות עכשוויות משלבות מנועים המונעים על  ידי חשמל  בשילוב עם מנועים רגילים.

למכונית יש מנוע קונבנציונאלי אשר קשור למנוע אוויר הידרולי ומשאבה.

המכונית מסוגלת לספק פליטת אוויר אפסית למטרת נהיגה במהירויות נמוכות בדרך כלל בנסיעות עירוניות.

מכונית הספורט תהיה זמינה בשנת 2016 ומחירה יהיה בסביבות 16,000 אירו.

במשך עשרות שנים, יצרני מכוניות חיפשו דלק שיוכל לא רק להניע מכוניות אלא גם שיהיה ידידותי לסביבה. כעת, חברה אחת מסוגלת לתת מענה לכך: מכונית המונעת על ידי אוויר!  מכונית פג'ו 2008 מבטיחה להיות יותר אקולוגית מאשר כל מכונית אחרת הנחשבת ל"ירוקה".

נהיגה נקייה: פג'ו 2008 הינה מכונית היברידית שיש לה מנוע בנזין רגיל מחובר למנוע אוויר הידרולי ומשאבה, אשר מאפשר למכונית לנוע בעזרת דלק, אוויר או שילוב בין השניים – תלוי בתנאי הנהיגה.

כאשר המכונית מונעת, אוויר זורם לתוך צילינדר – ממש כמו בלון אשר אוויר זורם לתוכו וגורם לו להתנפח – תוך שימוש בעדפי אנרגיה ממנוע הדלק, וגם אנרגיה מהגלגלם ומהחום מהברקסים. האוויר משתחרר ומניע את המנוע ההידרולי וכך המכונית מונעת על ידי אוויר, דלק או שילובם.

כאשר המכונית נוסעת במהירויות נמוכות, מתחת ל-72 קמ"ש, המערכת מופעלת באופן אוטומטי. כאשר המהירות עולה או כאשר המכונית בעלייה, המכונית מונעת על ידי אוויר וגם דלק. כאשר המכונית נוסעת מרחקים ארוכים, המכונית מונעת על ידי דלק.

מכוניות היברידיות עכשוויות כגון טויוטה פריוס מונעות על ידי בטריות שהינן כבדות ויקרות מאוד, ובנוסף גורמות לזיהום סביבתי כאשר אין בהן שימוש יותר. במכוניות חשמליות הבטריות עלולות להשאיר את הנהג "נטוש" ללא יכולת להניע את רכבו. מכונית פג'ו החדשה, בניגוד לכך, איננה זקוקה כלל לבטריות. במקום, המכונית ממלאת ומחדשת את יכולתה לנוע באופן עצמאי, על ידי שימוש באנרגיה "אבודה" כאשר המכונית מאטה או עוצרת.

מכונית זו הינה הראשונה ומייצגת דור חדש של מכוניות המונעות, לפחות באופן חלקי לעת עתה, על ידי אוויר. כעת המכונית מסוגלת לנוע 94 מיילים (159 ק"מ) לגלון  דלק (3.78ליטר) אולם מהנדסים חוזים כי עד שנת 2020, מכוניות פג'ו יצליחו לנוע 117 מיילים (כ 198 ק"מ) על כל גלון דלק.

כמאה מדעני אליטה עבדו על פיתוח מכונית זו במשך שלוש השנים האחרונות, בתנאים סודיים ביותר, במרכז הפיתוח והמחקר של פג'ו אשר בוליזי, דרומית לעיר פריז. דובר חברת פג'ו אמר: " אין אנו מדברים על מכונות משונות. אלו תיהיינה מכוניות יעילות ומעולות לשימוש יום יומי."

מקור: DailyMail

כדי לשלוח את הפוסט הזה במייל, או לפרסם אותו בפורום, השתמשו בקישור הזה:
http://www.emetaheret.org.il/?p=12569
רוצים לעזור? יודעים איך לכתוב ולהתנסח?
פרויקט אמת אחרת זקוק לעוד מתנדבים בעזרה בכתיבת כתבות.
אז אם אתם אוהבים את מה שאנחנו עושים, מדוע שלא תצטרפו לעשייה?
שלחו לנו מייל עכשיו
הירשמו עכשיו בחינם וקבלו עדכונים על תכנים חדשים ישירות למייל!»

אהבתם? שתפו עם העולם...
הבהרה: התוכן המוצג באתר הינו למטרות לימוד ועיון בלבד.אין לראות במידע המוצג הנחיה או המלצה מכל סוג שהוא, במיוחד בכל הקשור לבריאותכם.בכל מקרה של החלטה הנוגעת לבריאותכם, שינוי תזונה או כל דבר אחר,התייעצו עם רופא מוסמך.כמו כן, אין לראות את המידע המוצג כאמת מוחלטת, אלא יותר כהצגת דברים מתועדת היטב הנשענת על ראיות והצלבת נתונים.זו אחריותכם כבני אנוש עם ראש על הכתפיים להמשיך ולחקור ורק אז להגיע למסקנות, בהתבסס על כל המידע הקיים.
הגבלת אחריות: אתר פרויקט אמת אחרת אינו אחראי לדיוק, שלמות או יעילות המידע או המוצרים המוצגים באתר. דעות כותבי המאמרים הנן של כותבי המאמרים בלבד. המידע המוצג באתר הנו למטרות של חינוך ובידור בלבד והשימוש במידע הנו באחריות קוראי האתר. אתר פרויקט אמת אחרת ומפעיליו לא ישאו בשום אחריות עקב שימוש במידע המתפרסם באתר.

9 תגובות »

  • one

    דרושים תיקונים במאמר:
    קמ"ש – הכוונה ק"מ ולא ק"מ לשעה (מדובר במרחק ולא במהירות)
    פטרול – דלק

    הגב לone
  • passenger

    מציע לתקן את הקמ"ש לק"מ.
    כתבה מצויינת. תודה רבה

    הגב לpassenger
  • אורי

    כתבה שנשמעת קצת כמו פרסומת. בכול מקרה, מציע לפנות למומחה מנועים לשם תגובה כדי למנוע סיפור הדומה לבושות שעשה שר אוצר כשנפל למלכודת הפתאים של נוכל לפני כמה שנים. יש בארץ מומחים לעינייני מנועיםי

    הגב לאורי
  • אורי

    אקדים: פרויקט אמת אחרת עבורי, הוא קרן אור
    של תקווה. במדינתנו, האמת מכוסה באינטרסים ואינטריגות, בגיבוב של שטחיות ודברי רהב, בניכוס עצמי של ידע ומידע לחינם ועוד
    חטאים
    בשבילי פרויקט אמת אחרת הוא חמצן שבהעדרו נהיה מורעלים במידע חסר, שיקרי, שטחי, מוזן מאינטרסנטים. לכן, התאכזבתי כשקראתי את הכתבה כי נראה היה לי, שאינה מעמיקה נחקוש אינה מגובה בידע בדוק ושלא נבחנה בשבע עיניים. איני מבין במנועים, אבל משהו נראה לי לא מספיק טוב. למזלי, במשפחתי, מדען בעל שם עולמי, חוקר, מרצה, אורים ותומים בתחום המנועים, שמשמש לי אבן בוחן למידעים מסוג זה. אחר שכתבתי כאן תגובה אבל לא הייתה התייחסותלתגובתי, פניתי לאותו מדען, עטור שבחים, ופרסים, המשמש יועץ בכיר ומומחה עולמי בתחומו -פרופ' ערן שר מהטכניון-וביקשתי לשמוע דעתו ואת.
    רשותו לשתף את הקוראים של הפרויקט בתובנותיו. להלן דבריו: "הרעיון באמת לא חדש אבל עדיין מעניין. מהכתבה אני מבין שבסופו של דבר לחץ האוויר שדרוש, נבנה בעזרת מנוע בנזין ומדחס אוויר קונבנציונלים. לכן לא ברור לי מדוע נצילותה של יחידת ההנעה המוצעת טובה יותר מזו של המנוע הקונבנציונלי. מאותה הסיבה לא ברור לי מדוע יחידת ההנעה המוצעת תזהם פחות. כנראה שהמפתחים יטענו שהמנוע הקונבנציונלי יעבוד במשך כל הזמו בתנאים אופטימליים ובנוסף, ניתן יהיה לנצל את בלימת הרכב לצורך דחיסת האוויר ובכך לחסוך אנרגיה נוספת. זה נכון, אך סידור זה ידרוש מיכל לחץ גדול מאוד. הוא יתפוס מקום, יהיה כבד ויגדיל את הסיכון לנוסעים בעת תאונה.

    "זה פחות או יותר על קצה המזלג.

    הגב לאורי
    • מומחה בקנוניות

      מומחה כאן לא יעזור כי זה משהו חדש.
      מומחים יכולים להסביר על דברים קיימים.

      הגב למומחה בקנוניות
  • אורי

    האם מדובר בחוקי פיזיקה חדשים, בחוקי מתמתיקה חדשים, או שמא ניתן להסביר הפיתוח החדש, בעזרת הפיזיקה הקיימת? כי אם לא ניתן להסביר באמצעות החוקים הקיימים, גם אז צריך לפנות למומחה, אלא, שצריך שיהיה בתחום הרפואה כנראה. אולי
    רפואת הנפש? ואם כך, קטונתי. איני מבין באלה. במקרה כזה, השאלה היא, אם זוהי הבמה. למעשה, אני מבין עכשיו שאת חברותי בתפוצת "אמת אחרת" ביססתי על ההשערה, כי כאן נגלה מה שמסתירים במקומות אחרים, אך אולי לא הבנתי את העיקר: כאן אגלה כל מה שלא קביל במקומות אחרים? כלומר מדובר באמת מסוג אחר ולא בסוג אחר של גילוי האמת?

    הגב לאורי
    • מומחה בקנוניות

      גם אם נלך לפי ההגיון שלך אז המומחה שלך מול המומחים של פזו'.
      במילים אחרות אתה טוען שהם משקרים.
      יש להם מכונית חדשה שכבר בנו,שהמומחה שלך אומר שבעצם לא חוסכת הרבה אנרגיה יחסית למכוניות קיימות.
      הטענה שלך תקיפה,יתכן שהרצון הפירסומי גדול מהרצון לאמת בהרבה.
      אבל מכאן להגיד שאתה בטוח ב 99 אחוז שאנחנו הוזים ואתה צודק זה היסחפות.
      אני מבין שאתה אוהב את בן משפחתך אבל כבודו לא עומד על הפרק כי הוא לא מצוי בסוד העניין אז הוא לא באמת יכול לדעת רק לשער.

      הגב למומחה בקנוניות
הנחיות לכתיבת תגובות:

1. שמרו על שפה נאותה
2. כתבתם טענה או הבעתם דעה הפוכה? צרפו קישורים למידע נוסף שתומך בדעה שלכם. משפט כגון: "זו סתם תיאוריית קונספירציה מטופשת" איננה תגובה מתאימה.
3. גם אם משהו נראה לכם הזוי, אין זה אומר שהוא לא נכון. בכל פוסט יש קישורים למקורות המידע וקישורים למידע נוסף. קודם קראו אותם, עשו קצת מחקר ואז תכתבו תגובה.
4. כתבו את שמכם וגם את שם המשפחה, או בחרו בכינוי ייחודי, או (הכי טוב) הרשמו באתר, כדי שנוכל לדעת מי כותב את התגובה ולהתייחס בהתאם.
5. אם הנכם מגיבים חדשים או שצירפתם לתגובה שלכם יותר מקישור אחד, המתינו בסבלנות עד שתגובתכם תאושר.
6. חובה לקרוא את תנאי השימוש באתר לפני פרסום תגובה.
7. תגובות שכל מטרתן להשמיץ ו-או לזלזל באתר או במי מגולשיו לא יפורסמו
מנהל הפרוייקט שומר לעצמו את הזכות לערוך תגובות שאינן הולמות ו/או לחסום גולש מלהגיב...

השאירו תגובה

קבלו את התגובות ב RSS

שמרו על כללי פרסום התגובות בבקשה

כדי להוסיף תמונתכם לתגובות הרשמו באתר: Gravatar .

קבלו עדכונים בחינם למייל»

הרשמו בחינם וקבלו עדכונים פעם בשבוע על ידיעות חדשות מהאתר. תמיד תוכלו להסיר את כתובתכם בקלות ואנו מתחייבים לא למסור לגורם שלישי את המייל.
  • רגע אחד...
אמת אחרת בפייסבוק
 
כבר עשית לנו לייק בפייסבוק?

בעזרתכם נוכל להגיע ליותר אנשים עם המידע...

אל תציג הודעה זו שנית