מדענים אוסטרלים מבטאים דאגה עמוקה בנוגע לסוג חדש של חיטה מהונדסת, שעלול לגרום לבעיות בריאות קשות לאנשים שצורכים אותה. פרופ' ז'ק היינמן (Jack Heinemann) מאוניברסיטת קנטרברי הכריז במסיבת עיתונאים, על תוצאות מחקר גנטי שנושאו החיטה המהונדסת שפותחה ע”י 'הארגון האוסטרלי למחקר תעשייתי-מדעי-קהילתי' CSIRO.
“מה שמצאנו הוא שמולקולות שנוצרו בחיטה הזו שותקו. גנים של חיטה יכולים להתאים לגנים אנושיים ודרך העיכול, המולקולות האלו עשויות להכנס לגוף האנושי ולשתק את הגנים שלנו. הממצאים מאושרים לחלוטין. אין כלל ספק שההתאמה הגנטית הזו קיימת”
, כך הצהיר היינמן.
פרופ' ג'ודי קרמן (Judy Carman) מאוניברסיטת פלינדרס ויו”ר 'הארגון למזון בטוח' (Safe Food Foundation) סקוט קיניר (Scott Kinnear) מסכימים עם האנליזה של פרופ' היינמן: “אם זה משתק אצלנו את אותם גנים שמושתקים בחיטה – ,ובכן, ילדים שנולדים עם האנזים הלא פעיל הזה, נוטים למות בערך בגיל חמש” אמרה קרמן.
העיתון 'דיגיטל' (Digital Journal) יצר קשר עם היינמן וקיניר על-מנת לקבל אינפורמציה נוספת על מחקרם ועל הצעדים העתידיים שינקטו בעניין זה.
“עד לתאריך זה, טרם שמענו מ-CSIRO וגם איננו מודעים לכל מחקר בטיחות של CSIRO הנוגע לחיטה המהונדסת” כך כתב קיניר במייל תשובה לעיתון. “אנחנו בשלב הסופי לכתיבת מכתב רשמי ל-CSIRO, שיבקש מהם אינפורמציה נוספת וכן יעלה דרישה להעמקת המחקר של הנושא, כפי שמומלץ בדיווחים שלנו”.
לפי החוקרים, יש לערוך בחינות מקיפות לפני שהחיטה תעלה למדפי החנויות “אנחנו איתנים באמונתינו שנדרשות בדיקות ארוכות טווח, שילמדו את כרוניקת הרעלים במזון ואת המשכיות ה-DNA, כפי שביקש היינמן”, כך הצהיר קיניר.
“התעשייה עורכת בדיקות תזונה באופן קבוע, כך שזה לא ירים קשיים מרובים מדי לערוך מחקרים ארוכי טווח הבודקים השפעות ממושכות על תקופת חיים שלמה ויכללו גם בדיקה של השפעת השאיפה. הממצאים יתועלו לדרך בה אנשים יחשפו למוצר” הוסיף היינמן.
החוקרים גם הזהירו צרכנים שמדובר בשלב מוקדם מכדי להתחיל לאכול חיטה מהונדסת, “אני הייתי מייעץ לאזרחים לדרוש שמבחנים אלה יערכו ושיהיה תיאום בין הממצאים לבין סטנדרטים מדעיים קפדניים, אם לבסוף החיטה המהונדסת תאושר לשימוש” אמר היינמן.
אם הדאגה הנוגעת לחיטה המהונדסת של CSIRO לא תיפתר, הנושא עשוי להגיע לבתי המשפט, “אם CSIRO שקלו לוותר על הדרך האנושית המקובלת ולספק מזון ללא ביצוע המחקרים הללו, אנו נחפש באילו דרכים חוקיות אפשר לעצור אותם” אמר קיניר.
מקור: DigitalJournal
דיווח בערוץ של אלכס ג'ונס על המחקרים החדשים בעניין החיטה המהונדסת. צריכתה תוביל להרס הכבד ולשיתוק הגנים האנושיים:
https://www.youtube.com/watch?v=yqylw8B0t8A
עושים עלינו ניסויים מהר ובקלות מידי. אני אפילו איני סומך על החיטה שיש כיום בשוק. רואה איך הסם הלבן (קמח חיטה לבנה) יצר מלא מחלות בגופים של בני משפחה שלי וזוכר איך הסם הזה היה משתק לי את המוח ומכניס אותי לאופוריה בילדותי.
מלא אנשים בימינו מכורים לגלוטן והם לא יודעים זאת. רק תציעו להם להגמל מהתית הדביק הזה והם לא יחזיקו יותר מיום.
הצבא הרומי היה מעניש את חייליו על ידי נתינת לחם משעורה ולא מחיטה ומהלחם נטבע המושג "רעב ללחם" – כלומר מכור ללחם.
גלוטן שבלחם פועל על המוח כמו אופיום, משתק ומכהה כאבים רגשיים, זה הסם של ההמונים (מכירים את הריח והחשק שמתעוררים ליד מאפייה ?) והוא מככב בהמון מאכלים ממכרים אחרים (פיצה, המבורגר, עוגות, עוגיות). גלוטן יוצר שינויים בתפיסה ויוצר תחושה של רווחה נפשית מעושה. תיבדקו את זה.
אבל איפה לבדוק את זה? אשמח לקבל קישורים…
הבעיות בחיטה קשורות קשר אולטימטי לעיניין מוכר- פסח, מצות, יציאת מצרים…
האימפריה המצרית "התגלגלה" כידוע, לעוד אימפריות…[שלמה נשא בת פרעה[=חיתון אסור מהתורה] ועל ידי זה נחרבה ירושלים,המקדש,נתפצלו ישראל…ונבנתה רומא…כמו שנבאר]. וגם מלא כיתות מצריות-טמפלריות-רומיות-פרימזוניות-קיבלו יניקה משלמה ו1000 נשיו,וכח להחריבנו.. רומא,לפי הזוהר והקבלה-עומדת על "חמץ". [ראה-פיצה,פסטה,ספגטי,באגט…-הכל איטליה]
חמץ-בכל הספרים שלנו-הוא היצר הרע,וגורם לו-תאוות אכילה זה יצר הרע. העיסה הלחה מסתאבת כשמשהים אותה בחום נמוך.
כל החיטים המהונדסות הם פיתוח כדי שיהיה יצר הרע יותר-רווחים על חשבון תאוות הציבור,וכדי שיתפח יותר.
זה מביא מחלות בחיטה.
על כן-מומלץ לחפש חיטה לא מהונדסת,ולאפות או לבשל אותה-בלי שמרים והשהייה.
הרי מאמר קצת ארוך עם כמה חלקים.
===
גידלתי שנה שעברה בעציץ כמה חיטים. והיו בהם מבנה שונה מאד זה מזה.
היתה החיטה האורגנית שהייתי קונה מ'ניצת'- חיטה קשה,לא חמץ, קליפה עבה,
וכנראה גם חיטה רגילה מהחנויות [כמו זו של חברת 'מיה' שהיא מבוקעת,מחומצת, ומתבשלת בקלות-רכה.]
טעמתי חיטה אחת מהעציץ עם צורה שונה-והיה לה טעם חמץ.
אני לא אוכלת חמץ כל השנה,וממליצה.
שייך לגאולה,קיבוץ גלויות,מקדש ומלחמה ברשע, וביטול יצה'ר.
חיטה מהונדסת היא לרוב פותחה ע"י המערב כדי להגביר החמץ והפיתוי.
הרי מראה מקומות לקט-
מומלץ להפיץ לכל מי שרוצה גאולה,ואפשר ליצר במפעל.
——
ואם תחפוץ,אצרף מאמר ארוך שברשותי על נושא החיטה ונזק ה"גלוטן"[או גלדיאן,מהחיטה המהונדסת,שגורם כל הבעיות] באספקט תורני עתיק. כשיתוף. חמץ בזהר ובספרים נקרא-מוות ויצר הרע,לדעתי הנזקים שיש לאנשים אינה מהחיטה שה' ברא,אלא מעיבודה, הכנתה וכו'. פעם זרעתי חיטים שונות בעציץ וגדלו כמה מינים,ופתחתי אחד והיה לו טעם חמץ,בלי השריה במים,מכאן שמייצרים בכוונה חיטה שתתפח הרבה והיא המזיקה[לעומת חיטה אורגנית קשה]וכן השהיית הקמח ואופי ההכנה.
" ניתן להכין מצה בבית.גם לפסח.
חמץ מביא יצר הרע,טומאה,עיוורון רוחני ושעבוד לכוחות זרים-כל השנה.[כמו שמובא במקורות בהמשך],
לכן,כדאי מאד להמנע ממנו.
הוא הסמל של החורבן,ושלטון רומי עלינו,רח"ל.
לא ללמד ילדות להחמיץ עיסה…בגלל שכתוב בספר בישול…להבין נא..זה מזיק לנו..
ללמוד להזהר.
כל השנה אפשר לבשל חיטים,אורז,חיטה טחונה,ולאפות, כמובא בהמשך, כשהכלל בגמרא הוא- שבישול במים רותחים אינו מחמיץ.
לא כדאי ללכת אחרי פסטה,פיצה, וכל החמץ האיטלי…[מרומי הרשעה] וכו'-נותן שפע לרומי הרשעה,ולא מזין…
————————————
מצה ניתן להכין בתנור כשר,אפילו טוסטר אובן[יש חדש ב150 שח,או להכשיר כדת],
בחום הכי גבוה,
לטחון חיטים כשרות[לפסח-יש אורגניות,טבעיות ממש],ובטחינה גסה כזו אפשר לשים בקערית,ולערבב בכף עם מים קרים,
ותוך דקה יש עיסה לתנור.. מצה די דקה מוכנה בכמה דקות..
לא להכין יותר עיסה מכמות שנכנסת בתנור אחד.
לשטוף כל כלים עם תערובת קמח ומים-מיד.
המצה צריכה להיות דקה,אבל אפשר גם כמה ס"מ.
כשאם לא אוכלים מייד-תשמרו במקום קר במקרר שלא יגיע לידי חימוץ..[אם היא עבה,או לחה]
———————————————
מספר מקורות מספרי הקדש,חלקם בארמית.,למי שמבין:
——————–
זהר במדבר פנחס. ———
—————————————
מַצָּה, אֲמַאי (ס"א אתקריאת מצה) {מצה- מדוע נקראת מצה?}?. אֶלָּא הָכִי תָּנֵינָן,שַׁדַּי: בְּגִין דְּאָמַר לְעוֹלָמוֹ דַּי,ֹאמַר לְצָרוֹתֵינוּ דַּי.
{=אלא כך שנינו שד"י- בגלל שאמר לעולמו- די! , יאמר לצרותינו די. }
אוּף הָכִי מַצָּה, בְּגִין דְּקָא מְשַׁדֵּד דְּמַבְרָחַת לְכָל סִטְרִין בִּישִׁין, וְעָבִיד קְטָטָה בְּהוּ, כְּגַוְונָא דְּשַׁדַּי דִּמְזוּזָה, דְּמַבְרִיחַ לְשֵׁדִים וּמַזִּיקִים דְּתַרְעָא,
{=כך מצה, בגלל שמשדדת, שמבריחה את כל ה'צדדים הרעים' ,ועושה 'מלחמה ' בהם, כמו שד"י של המזוזה, שמבריח לשדים והמזיקים של השער}
אוּף הָכִי אִיהִי מַבְרָחַת לוֹן מִכָּל מִשְׁכְּנֵי קְדוּשָּׁה, וְעָבִיד מְרִיבָה וּקְטָטָה בְּהוּ. כְּמָה דְאַתְּ אָמֵר, (שמות יז) מַסָּה וּמְרִיבָה. עַל דָּא כְּתִיב מַצָּה. וְהָא מַסָּה בְּסָמֶךְ אִיהוּ. אֶלָּא תַּרְגּוּמוֹ דְּמַסָּה, אִיהוּ מָצוּתָא.
{= כך היא מבריחה אותם מכל משכני הקדושה, ועושה מריבה וקטטה בהם. כמו שכתוב – "מסה ומריבה". על כן -כתוב- מצה. והרי מסה הוא בסמ"ך,.. אלא תרגומו של מסה-הוא מצותא" }
——————–
רעיא מהימנא
– רִבִּי שִׁמְעוֹן פָּתַח וְאָמַר, "גְּעַר חַיַּת קָנֶה עֲדַת אַבִּירִים בְּעֶגְלֵי עַמִּים."
גְּעַר חַיַּת קָנֶה- דָּא קָנֶה
דְּאִתְאֲחָד בֵּיהּ עֵשָׂו, [-שנאחז בו עשיו], דְּאִיהִי קַרְתָּא דְּרוֹמִי רַבְּתָא [, דְּנָעַץ גַּבְרִיאֵל קָנֶה בְּיַמָּא רַבָּא, וּבָנוּ עָלֶיהָ כְּרָךְ גָּדוֹל
דְּרוֹמִי(שהחריבה את בית המקדש-עד היום). קָנֶה דחמץ.
וְכַד יִיתֵי פּוּרְקָנָא לְיִשְׂרָאֵל, יִתְבַּר לֵיהּ.
תרגום: רבי שמעון פתח, על הפסוק בתהילים – "גער חית קנה, עדת אבירים בעגלי עמים"
'גער חית קנה' – זה הקנה שנאחז בו עשיו,.. שהיא העיר הגדולה של רומי שר"י, שנעץ גבריאל קנה בים הגדול, והעלה שרטון, -{כמו שמובא בחז"ל, בעקבות חטא שלמה] , ובנו עליו את הכרך הגדול של רומ… הרשעה[שבהחלט חיזקה את הצורר הנאצי ובראה אותו] – קנה של חמץ…
וכאשר יבוא גאולה לישראל – ישבור אותו
הֲדָא הוּא דִכְתִיב- גְּעַר חַיַּת קָנֶה עֲדַת. וּמִתְעַבָּר מִיַּד חָמֵץ מֵעָלְמָא. מַחְמֶצֶּת דִּילֵיהּ רוֹמִי. וְיִתְגַּלְיָּא מַצָּה בְּעָלְמָא, דְּאִיהִי בֵּי מַקְדְּשָׁא דְּבַיִת רִאשׁוֹן וּבַיִת שֵׁנִי.
{= זהו שכתוב – 'גער חית קנה עדת..' ונעבר מייד חמץ מהעולם, והמחמצת שלו רומי… ותתגלה מצה בעולם…
שהיא בית המקדש של בית ראשון ובית שני !
אָמַר בּוּצִּינָא קַדִּישָׁא (ס"א רעיא מהימנא), דְּאִינּוּן לָקֳבֵל בַּת עַיִן יָמִין, וּבַת עַיִן שְׂמֹאל. וְאִינּוּן לָקֳבֵל (לחם
משנה) רוֹמִי רַבָּתִי, רוֹמִי זְעֵירָא. לָקֳבֵל תְּרֵין עֲנָנִין, דִּמְכַּסְּיָין עַל בַּת עֵינָא יְמִינָא וּשְׂמָאלָא. וְאִינּוּן לָקֳבֵל
שְׂאוֹר וחמץ. וְעַד דְּאִלֵּין יִתְבַּעֲרוּן מֵעָלְמָא בַּל יִרָאֶה וּבַל יִמָּצֵּא חַד מִנַּיְיהוּ, בַּיִת רִאשׁוֹן וְשֵׁנִי לָא יִתְגַּלְיָין
בְּעָלְמָא.
תרגום- אמר הרועה הנאמן/הנר הקדוש[כינוי לתלמיד חכם] – שהם כנגד בת-עין ימין, ובת עין שמאל.
והם כנגד רומי הגדולה {שר"י} ,ורומי הקטנה… כנגד שני עננים שמכסים על בת-העין של ימין ושמאל… והם כנגד שאור וחמץ.
ועד שאלה יתבערו מן העולם, בל יראה ובל יימצא אחד מהם –
בית ראשון ושני לא יתגלה בעולם.
וְאַסְוָותָא דַּעֲנָנָא עֵינָא, דְּאַחֲשִׁיךְ לְבַת עֵינָא יָמִין וּשְׂמֹאל, מַה יְהֵא אַסְוָותָא דִּלְהוֹן. מָרָה דְּעֶגְלָא. וְהַיְינוּ
(ישעיה כז) שָׁם יִרְעֶה עֵגֶל וְשָׁם יִרְבָּץ. שָׁם יִרְעֶה עֵגֶל, דָּא מָשִׁיחַ בֶּן יוֹסֵף, דְּאִתְּמַר בֵּיהּ (דברים לג) בְּכוֹר
שׁוֹרוֹ הָדָר לוֹ. וְשָׁם יִרְבָּץ, דָּא מָשִׁיחַ בֶּן דָּוִד. חַד אַעְבָּר רוֹמִי רַבָּתִי. וְחַד אַעְבָּר רוֹמִי זְעֵירְתָּא. וְגַבְרִיאֵ"ל
דְּמִיכָאֵל לָקֳּבְלַיְיהוּ אִינּוּן.
וּבְגִין דָּא ח', דְּאִיהוּ חוּטָא זְעֵירָא, תָּבַר לָהּ, וְיֵיעוּל ה' בְּאַתְרָהָא. דִּבְקַדְמֵיתָא קָנֶה וָסוּף קָמֵלוּ. קָנֶה שֻׁלְטָנוּתָא
דְּרוֹמִי, וָסוּף לְכָל מַלְכִין, דְּעָתִיד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא לְתַּבְרָא לֵיהּ. גְּעַר חַיַּת קָנֶה, גְּעַר חַיָּה בִּישָׁא, ח' מִן חָמֵץ,
וְאַתְבַּר רַגְלֵיהּ מִן מַחְמֶצֶּת, דְּאִתְּמַר בָּהּ (משלי ה) רַגְלֶיהָ יוֹרְדוֹת מָוְת.
וְעוֹד גְּעַר חַיַּת קָנֶה, יַתְבַּר רֶגֶל קוֹף מִן
קָנֶה, וְיִשְׁתְּאַר הִנֵּה. מִיָּד הִנֵּה יְיָ אֱלֹהִים בְּחָזָק יָבֹא, (ישעיה מא) רִאשׁוֹן לְצִּיּוֹן הִנֵּה הִנָּם וְלִיְרוּשָׁלַם מְבַשֵּׂר
אֶתֵּן. הִנֵּה: ס' בָּתַר אֶלֶף וּמָאתָן.
————————
מתוך מגיד מישרים הקדוש, ספרו של מרן יוסף קארו עליו השלום,שנכתב מפי מלאך מגיד שלימדו רזי התורה ופירושיה,בנבואה:
'כיון שנשא שלמה את בת פרעה,ירד גבריאל ונעץ קנה בים' – כלומר כיון דאתפתה בתר נשים נכריות דהיינו תוקפא דדינא ונעץ קנה- כלומר דמסטרא אחרא אקרי קנה ,ברזא ד"גער חית קנה " ונעץ בים הגדול דהיינו מטרוניתא דאקרי ים , כלומר דבחוב דיליה אתיהיב תוקפא לההוא סטרא למהוי ליה תפיסו דמטרוניתא לאטלא זוהמא בה. {ועל כן כל מיני כיתות בינלאומיות נאחזות לתורתן והשפעתן הרוחנית בבית ראשון ובשלמה, כיוון שהוא זה שבחטאו,בלקיחת נשים שהתורה אסרה עליו, -נתן שפעו וברית קדש שלנו לכל הגוים האלו…}
והיינו
דקאמר והעלה שרטון דהיינו זוהמא כד"א והרשעים כים נגרש וגו'. ומתמן אתמשך תוקפא לכרך גדול של
רומי שאיהי דשלטא על ישראל בתר הכי ואחריבת מקדשא.
ושלמה משום דחב האי חובא אתענש הוא
גופיה ואתתרך ממלכותיה
[וגרם גם לגלות עשרת השבטים,כמו שמבואר במקום אחר במגיד מישרים,ולחטיאהם,רחמנא ליצלן,,לחורבן הבית,ישראל,המקדש ועיר דוד
*עוד מעט באריכות, ממגיד מישרים,למביני ארמית- בסוף הפתק}
——————————————————
"..וְהָא אוֹקִימְנָא מִלָּה דָא, עַל מָה אַתְיָיא מַצָּה בְּפֶסַח, וְהָא דִינָא הוּא, דִּינָא דְמַלְכוּתָא דִינָא, וְדָא שֵׁירוּתָא
דְּשָׁרִיאוּ יִשְׂרָאֵל לְמֵיעַל בְּחוּלָקָא קַדִּישָׁא דְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא, וּלְבַעֲרָא מִנַּיְיהוּ חָמֵץ, דְּאִיהוּ טַעֲוָון אָחֳרָנִין דִּי
מְמַנָּן עַל עַמִּין עוֹבְדֵי עֲבוֹדַת כּוֹכָבִים וּמַזָּלוֹת דְּאִקְרוּן אֱלֹהִים אֲחֵרִים, אֱלהֵי נִכָר.
{=וזו התחלה שהחלו ישראל להכנס בחלקו הקדוש של הקדוש, ברוך הוא,
ולבער מהם חמץ, שהוא טעוות אחרות,אלהים אחרים, שממונים על עמים עובדי כוכבים ומזלות, שנקראו 'אלהים אחרים',א-להי נכר, ונקראו – חמץ, יצר ה… [לא עלינו..], ולהכנס במצה, חלקו הקדוש של הקדוש ברוך הוא]
וְאִקְרוּן חָמֵץ, יֵצֶר הָרָע,
וּלְמֵיעַל בְּמַצָּה, חוּלָקָא קַדִּישָׁא דְקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא "
זהר בראשית רכו
——————-
לגבי השאלה-"מדוע לא אסרה התורה חמץ כל השנה" ויש אפילו חושבים שזה 'מצוה'..
–
מתוך מגיד מישרים הקדוש, -, פרשת צו-
והא מבערינן חמץ בודאי דאיהו[=שהוא] יצר הרע, ומש"ה[ומשום כך] פקיד[ציווה] קב"ה לבערא ליה כד נפקו מארץ מצרים, -לבער אותו כאשר יצאו מארץ מצרים,ולאכול מצה-שרומזת לחירות,-ולמיכל
מצה דרמיזא לחירו דאיהי בינה, דבהכי הוכנו למיכל לחם אבירים שמלאכי השרת ניזונים ממנו.
דע"י כך הוכנו לקבל התורה.
והשתא[וכעת] כיון דחבו ישראל[=כיוון שחטאו ישראל], והא עלמא מתנהגא בחמץ- דוגמת ימות החול דמתנהג בהנהו דרגין דחול- ואפילו בשבתות וימים טובים מתנהג בדרגא דחמץ, ומשום הכי[משום כך] לא מזדהרי מחמץ אלא הנהו שבעה יומין דרמיזי להנך ז' יומי דיציאת מצרים"
———————————
מַצָּה אִיהִי שְׁמוּרָה לְבַעְלָהּ, דְּאִיהוּ ו'. וּבֵיהּ אִתְעָבִיד מִצְּוָה. . …. ).
"מַחְמֶצֶת מַאי טַעְמָא?[מה הטעם]?. בְּגִין דְּרֵיחָא דְּמוֹתָא אִית תַּמָּן. חָמֵץ, דְּכַר. מַחְמֶצֶת, נוּקְבָּא. (משלי ה) רַגְלֶיהָ יוֹרְדוֹת מָוְת, בְּרֵישָׁא וְסֵיפָא דְּתֵיבָה, תִּשְׁכַּח לָהּ.
וּבְגִין דָּא מַאן דְּאָכִיל חָמֵץ בַּפֶּסַח, אִיהוּ אַקְדִּימַת לֵיהּ מוֹתָא [=מי שאוכל חמץ בפסח-היא מקדינה לו מוות], וְלִינְדַע דְּמִית הוּא
בְּעָלְמָא דֵּין, וּבְעָלְמָא דְּאָתֵי [ולידע שמת הוא בעולם הזה,ובעולם הבא], כְּתִיב (שמות יב) וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִיא.
—————————————-
(לשים לב שכל הפיצ"—ה.ספגטי וכו' הכ-ל רח"ל מאיטליה-רומי כנל. אפשר לבשל חיטים בורגול ודבר
טוב.בשמן זית.ולאפות מצה) .
לעיון- חיטה מבושלת ברותחין אף על פי שמתבקעת איננה חמצ .זו רק
חומרא בגמרא בבישול,שמא חיטה תכנס בציר חברתה{מבואר בקיר שלי},[ולכן מחמירים בפסח הרבה] וכן בסלת,אף על פי שהסלת שבשוק היא
מוחמצת,ולראיה-פניה מכסיפים כשעושים ממנה כעין מצה.[משנה פסחים,ג,ה].
חיטה אורגנית היא שמורה.
אפשר לטחון חיטים ולבשל/לאפות מצה .כמו שכתוב בבית המקדש ולחם הפנים [שהיה במקדש משבת לשבת,והיה מצה.]
.מה המקור לסעודה שלנו?
"לא תשחט על חמצ דם זבחי".מכאן שזה מביא לעבודת הקדש.
אפשר מטחנה ב100 ש"ח של תבלינים/קפה או אחרת לטחון חיטים וב 5 דקות מצה.כל הימים
זה גם טהור,ואפשר לשמרו בטהרה,ולהכינו כגון בכף,ללא מגע יד.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
–
– מראה מקום לגבי בישול–
על המשנה במסכת פסחים ל"ט, ב' – "אין שורין את המורסן לתרנגולים אבל חולטין" , אומרת הגמרא- " תנו רבנן: אלו דברים שאין באין לידי חימוץ- האפוי, והמבושל, וחלוט שחלטו ברותחין.,
מבושל -אדמבשל ליה מחמע? אמר רב פפא האפוי שבישלו קאמר".
ורש"י הקדוש – " למשנה – מתני'- חולטין- ברותחין {=במים רותחים} שאין מניחין אותו להחמיץ: ועל הגמרא– גמ': האפוי. לחם משנאפה כל מה ששוריהו במים אינו מחמיץ: אדמבשל ליה מחמע. בעוד שהמים פושרים קודם שירתיחו הוא מחמיץ .ובדשדי ליה לתוך רותחין ליכא לאוקומה [=ואי אפשר לפרש את מאמר הגמרא שמחמיץ כשמבשלו , אם הוא מכניס את התבואה לתוף מים רותחים, אלא-אם מכניסו לפושרים;] דהא בהדיא תני לה וחלוט שחלטו ברותחין {-שהרי בפירוש שנינו- וחלוט שחלטו ברותחין}: אפוי שבשלו. כלומר אפוי אפילו הוא מבשלו לאחר אפייה אינו מחמיץ:
"אמר רב יוסף: לא ליחלוט {ברותחין- רש"י} איניש תרי חיטי בהדי הדדי [=איש,לא לחלוט שתי חיטים זו עם זו], דילמא אזלא חדא ויתבה בציריא דחברתה ולא סליק להו דיקולא דמיא מארבע רוחתא ואתי לידי חימוץ [=שמא תלך אחת, ותשב ב'ציר של חברתה, ולא יעלה להן רתיחת המים מארבע רוחותיה, ותבוא לידי חימוץ]" רש"י ז"ל – תרתי חיטי. גרעיני חיטין אלא חדא חדא חיטתא: דילמא אתיא חדא ויתבה בציריא דחברתה. בסדק של חברתה: דיקולא דמיא. רתיחת המים: ציריא – סדק " כך שזה 'חשש' כבד שמחמירים בפסח בלבד;
–
-*מגיד מישרים, מקץ-
…
ושלמה משום דאתפתה בתר נשים נכריות איענש כיון דחובי' הוה ביסוד דאיהו ברית מילה דדמי ליה נטלו ממנו י' שבטים {=נטלו ממנו עשרה שבטים, ואלו העשרה שבטים, כיוון שנמשכו אחר חובו [של שלמה]- אתגבר עליהם הטומאה..}, ואינון י' השבטים כיון דאתמשכו בתר חוביה אתגבר עלייהו מסאבותא ומשו"ה לא מלך עלייהו תדיר מחד שבטא אלא זמנין מהאי וזמנין מהאי לאחזאה דלא מלה דקביעו איהו ובגין דהוו כל מלכיהון רשיעי גלו בקדמיתא .
ושלמה בגין חובין דיליה אתרבי מסאבותא בעלמא ,[= ושלמה, בגלל חטאיו-התרבה טומאה בעולם..]
והיינו דאמור רבנן כיון שנשא שלמה וכו' נעץ קנה בים כלומר כיון דאתפתה בתר נשים נכריות דהיינו תוקפא דדינא ונעץ קנה כלומר דמסטרא אחרא אקרי קנה ברזא דגער חית קנה, ונעץ בים הגדול דהיינו מטרוניתא דאקרי ים כלומר דבחוב דיליה אתיהיב תוקפא לההוא סטרא למהוי ליה תפיסו דמטרוניתא לאטלא זוהמא בה.
{- בחוב שלו ניתן כח לצד השני[הטמא] שתהיה לו תפיסה בשכינה, בבת המלך, להטיל בה זוהמה
והיינו דקאמר והעלה שרטון דהיינו זוהמא כד"א והרשעים כים נגרש וגו' ומתמן אתמשך תוקפא לכרך גדול של רומי שאיהי דשלטא על ישראל בתר הכי ואחריבת מקדשא {= ומשם, נמשך תוקף לכרך גדול של רומי ימ"ש, ששלטה על ישראל לאחר מכן והחריבה המקדש}
חיטה.אורגנית-היא לא חמץ..זו שבתמונה-נראית טובה. מי שמכיר-לומד לראות, פסים דקים בהירים על החיטה [על קליפתה,כסדקים אנכיים]מסמנים חיטה ש'נתבקעה' במים. חיטה זה לא חמץ!! אם היא לא מבוקעת,וחיטה אורגנית..לא צריך 'לבער אותה',כמובן…
מטחנה כזו,יש הרבה חברות,עולה כ100 ש'ח,וניתן לטחון בה חיטה. לשמרה לפסח להידור -אל תכניסו בה חיטים מחומצות[כמו הרגילות בחנות,לפעמים 'מבוקעות'],או מים. איאפשר לרחוץ את המטחנה.
איך אפשר לאכול 'כשר לפסח' כל השנה?? לא דוקא לקנות מצות יבשות אפויות… אפשר לטחון חיטים ולאפות לחם טרי, בכל תנור… לבשל-חיטים,שעורים,אורז, בורגול[לא ממש 'כשר לפסח'..],ועוד- במים רותחים. מי שאין אפשרות לטחון חיטה- אפילו יקנה קמח… ורק יעשה כל צרכו ומאכלו בלא להשהות את העיסה לידי חימוץ… ולא חסר כלום… ומה זוכים?? טובה גדולה, קודש, קיבוץ גלויות, ביעור היצר הרע, גאולה , שיבת ציון, שמירה מעולה, ומזון טוב…. לא שעבוד מלכות רשעה…
להוסיף – שבכל השנה גם חיטה רגילה זה עדיין יותר טוב, ומקובל לעיניין. מה עוד שלא מומלץ ! לבשל חיטה שלמה 'אורגנית' בסיר, כי היא לא מתעכלת… וחיטה רגילה היא רכה.
חיטה – רעל כרוני מושלם
http://www.cbsnews.com/8301-505269_162-57505149/modern-wheat-a-perfect-chronic-poison-doctor-says/
הם בסה"כ מבקשים את הרצף של הRNA שמבצע את ההשתקה.
גם אם תאכל RNA כזה, לא יקרה לך כלום. RNA יתפרק בתהליך יצירת הקמח, או יצירת הלחם, או בקיבה(סביר להניח שבכל השלבים). ההנחה המגעית הבסיסית גורסת שלא שנשאר RNA לאחר העיבוד הראשוני של החיטה.
אני מסכים עם הטיעון שצריך לעשות מבחני האכלה של החיטה.
דבר זה יתמוך בטיעון שהחיטה בטוחה.