- פרויקט אמת אחרת - http://www.emetaheret.org.il -

תיוג מוצרי קלוגס כ'טבעיים' מעורר כעס צרכנים

חברת קלוגס העולמית מתמודדת בימים אלו עם כעס צרכני בעקבות תלונות שמותג הקורנפלקס הפופולרי שלה, 'קאשי', לא ממש 'טבעי' כפי שהוא מתיימר להיות.

הסערה הצרכנית החלה להתפשט ברשתות החברתיות לאחר שמוכר חנות מכולת תלה פתק על מדפי המוצרים ובו הסביר שהוא לא מתכוון להמשיך למכור את המוצר אחרי שהתגלה לו שהוא מכיל רכיבים לא אורגניים המהונדסים גנטית.

תמונות של הפתק החלו לצוץ ברחבי הרשתות החברתיות ועד מהרה שותפו על-ידי אלפי אנשים שהביעו כעס רב ותחושת רמיה על כך שחברת קלוגס מטעה את צרכניה להאמין שהמוצר 'טבעי' בעוד שהוא מכיל רכיבים שהונדסו גנטית.

[1]

מזכיר לכם משהו?
לפני כשבוע פרסמנו כתבה על חברת אסם [2] שמוכרת מוצרים מזון שבהם רכיבים מהונדסים גנטית.
על האריזות של המוצרים בארץ לא תמצאו עדות לכך, רק על המוצרים במדינות מסויימות באירופה שמחייבות את היצרנים לציין זאת במפורש על אריזות המזון.

ההדים מהכתבה ומהפרסום בפייסבוק הגיעו רחוק…

בדומה כנראה לחברת אסם, גם חברת קלוגס משתמשת בפולי סויה שהוכנס לתוכם גן שנועד להגן על הסויה מחומר ההדברה קוטל העשבים והפופולרי – ראונדאפ.

השימוש במילים המעוררות תחושה של מוצר טבעי לחלוטין למרות שזה לא המצב, אינו נדיר.
חברות רבות משתמשות בכיתוב כזה כדי ליצור אצלנו, הצרכנים, תחושה שהמוצר טבעי.
חלק מהצרכנים אמרו שהם הרגישו מרומים בגלל השימוש התכוף של החברה במילה 'טבעי' על המוצרים שלה כאשר במציאות היא השתמשה ברכיבים שפותחו במעבדה ואשר איש אינו יודע מה השפעתם ארוכת הטווח על הבריאות.

הצרכנים הכועסים הציפו את עמוד הפייסבוק של חברת קלוגס בתלונות.

למעשה, את האצבע המאשימה צריך להפנות לא רק לחברות ותאגידי המזון שלעתים קרובות מדי רואות את טובת בעלי המניות מעל לטובת הצרכנים של המוצרים שלהם, אלא גם ואולי בעיקר אל הממשלות שמונעות את חיוב החברות לציין בפירוש שהמוצר מכיל רכיבים מהונדסים גנטית, וכך לאפשר לצרכן לבחור אם לקנות אותו או לא.

היום במדינות רבות מאוד במערב, ובראשן ארה"ב, לא ניתן לדעת אם המוצר שאתם קונים מכיל רכיבים מהונדסים גנטית בגלל לחץ תאגידי המזון שלא לאפשר חוק כזה.
גם בישראל אגב, אין חובה על החברות לציין על האריזה אם המוצר מכיל רכיבים מהונדסים גנטית או לא.

צרכן אחד כתב שברגע שממתגים מוצר כ'מלא' ו-'בריא', אך בוחרים להוסיף לו מרכיבים מהונדסים גנטית, זה גורם לאבדן אמון של הצרכנים בחברת המזון.

חברת קלוגס הכניסה את עצמה לתוך הביצה הזו ברגע שלא היתה שקופה לגמרי עם הצרכנים שלה.
חברת אסם וחברות מזון רבות אחרות בישראל מסתכנות בכעס צרכנים דומה בגלל שאינן שקופות מול הציבור, דבר שגורם לנו לחשוב, האם הן מסתירות את זה כי הן יודעות שלא נקנה את המוצרים אם נדע מה יש בהם…?

מקור: USAtoday [3]