ראשי » בריאות » אתם כאן

עדות מבפנים: חברות התרופות מממנות מחקרים ומוציאות מיליארדים על שיווק

  • מאת מנהל הפרויקט | 28 בדצמבר 2010
  • 1,422 צפיות | 2 תגובות
עודכן לאחרונה: 12 ביוני 2013

קת'לין סלטרי-מושקו עבדה במשך עשר שנים כסוכנת מכירות של חברת תרופות. מדבריה של קת'לין: "זה שיווק יעיל באופן מדהים. אין לזה שום קשר למדע… לתעשיה יש מחויבות לוול סטריט. ערך המניות הוא מעל לכל. הם חייבים לרצות את בעלי המניות בוול סטריט משום שזו תעשייה בבעלות פרטית, וכשזה המצב המטרה מספר 1 היא למקסם רווחים".
.

.

תמליל הסרטון:

"השוק הפסיכיאטרי הוא ענק וכל חברה רוצה נתח קטן ממנו משום שהוא רווחי ביותר.

הפקנו המון ארוחות צהריים וערב והבאנו מרצים וכמובן ששילמנו למרצים בעצמנו. הצגנו בפניהם מחקרים ידועי-שם ממגזינים ידועי-שם אבל כמובן שלא סיפרנו להם שאנחנו שילמנו על המחקרים האלה ושמחבר המחקר הוא סופר-צללים שמומן על ידינו, או שהחברה שלנו מפרסמת המון מודעות במגזין הרפואי המסוים הזה. אף פעם לא סיפרנו את זה.

אפשר בקלות להרחיב את השימוש בתרופות פסיכיאטריות לכל בעיה בחיים.

בשנים האחרונות אנו עדים לכך שהתעשייה מספקת תרופות כמעט לכול מצב בחיים שלנו. אם אתה ביישן, קח כדור. אם אתה קצת חרד, קח כדור. אם אתה סובל מזעם בכביש, יש לנו כדור גם לזה. תעשיית התרופות, באמצעות פירסום ישיר לצרכן של פרסומות מרהיבות ביופיין בטלוויזיה, הצליחה ללחוץ על חוסר הביטחון העמוק ביותר שלנו כבני אדם וזה כל כך יעיל. זהו שיווק. זה שיווק, זה לא מדע. זהו שיווק יעיל להחריד. אין לזה שום קשר למדע. מפציצים אותנו מכל כיוון בפרסומות יפהפיות בטלוויזיה של סגנון חיים מדהים כמו ציור של נורמן רוקוול שהאנשים בו חמודים, חייכניים, מאושרים, סקסיים וכולנו רוצים לקחת חלק קטן מזה. הפקת פרסומת כזו עולה בערך מיליון דולר. ואז שידור הפרסומות, קניית זמן אוויר, שוב, תלוי באיזה שעה הן משודרות ובאיזו תוכנית הן משודרות, יכולים לעלות משהו בין עשרות אלפי דולר לפרסומת של שלושים שניות עד קרוב למיליון דולר.

בקמפיין האחרון של השנה האחרונה, אתה כל הזמן שומע: 'שאל את הרופא שלך' או 'דבר עם הרופא שלך על…' וכשאתה שומע את זה על המסך זה נשמע מאוד חביב. לכאורה באמת אכפת להם ממך והם לכאורה באמת רוצים שתדבר עם הרופא שלך על זה. אבל המחקרים מראים שאם אדם יציין לרופא שלו שם של תרופה, הסיכויים שהרופא ירשום לו את התרופה הזו עולים בהרבה. זו הסיבה שהם עושים את זה. לתעשיה יש מחויבות לוול סטריט. ערך המניות הוא מעל לכול. הם חייבים לרצות את בעלי המניות בוול סטריט משום שזו תעשייה בבעלות פרטית, וכשזה המצב המטרה מספר 1 היא למקסם רווחים. בכול רגע נתון הם מוציאים מליארדי דולרים על שיווק ויחסי ציבור."

באדיבות עמותת מגן לזכויות אנוש

כדי לשלוח את הפוסט הזה במייל, או לפרסם אותו בפורום, השתמשו בקישור הזה:
http://www.emetaheret.org.il/?p=6071
רוצים לעזור? יודעים איך לכתוב ולהתנסח?
פרויקט אמת אחרת זקוק לעוד מתנדבים בעזרה בכתיבת כתבות.
אז אם אתם אוהבים את מה שאנחנו עושים, מדוע שלא תצטרפו לעשייה?
שלחו לנו מייל עכשיו
הירשמו עכשיו בחינם וקבלו עדכונים על תכנים חדשים ישירות למייל!»

אהבתם? שתפו עם העולם...
הבהרה: התוכן המוצג באתר הינו למטרות לימוד ועיון בלבד.אין לראות במידע המוצג הנחיה או המלצה מכל סוג שהוא, במיוחד בכל הקשור לבריאותכם.בכל מקרה של החלטה הנוגעת לבריאותכם, שינוי תזונה או כל דבר אחר,התייעצו עם רופא מוסמך.כמו כן, אין לראות את המידע המוצג כאמת מוחלטת, אלא יותר כהצגת דברים מתועדת היטב הנשענת על ראיות והצלבת נתונים.זו אחריותכם כבני אנוש עם ראש על הכתפיים להמשיך ולחקור ורק אז להגיע למסקנות, בהתבסס על כל המידע הקיים.
הגבלת אחריות: אתר פרויקט אמת אחרת אינו אחראי לדיוק, שלמות או יעילות המידע או המוצרים המוצגים באתר. דעות כותבי המאמרים הנן של כותבי המאמרים בלבד. המידע המוצג באתר הנו למטרות של חינוך ובידור בלבד והשימוש במידע הנו באחריות קוראי האתר. אתר פרויקט אמת אחרת ומפעיליו לא ישאו בשום אחריות עקב שימוש במידע המתפרסם באתר.

2 תגובות »

  • angelfish

    אתם לא מאמינים היפריקום- st. johns wart
    צמח נגד דיכאון אסור למכירה כבר עשור בארץ.
    יותר יעיל מפרוזאק וכמעט בלי תופעות לוואי.
    היה אפילו בערוץ 8 בתוכנית על צמחי ריפוי גם אותו.

    אם זה לא קנוניה אני לא יודע מה זה קנוניה.

    זהו בלי ספק הצמח המפורסם ביותר נגד דיכאון אז עשו
    עליו לינץ'.

    כמובן שיש גם הרבה צמחים אחרים נגד דיכאון אבל הוא "היה"
    הכי טוב.

    הגב לangelfish
  • הכל עניין של כסף —

הנחיות לכתיבת תגובות:

1. שמרו על שפה נאותה
2. כתבתם טענה או הבעתם דעה הפוכה? צרפו קישורים למידע נוסף שתומך בדעה שלכם. משפט כגון: "זו סתם תיאוריית קונספירציה מטופשת" איננה תגובה מתאימה.
3. גם אם משהו נראה לכם הזוי, אין זה אומר שהוא לא נכון. בכל פוסט יש קישורים למקורות המידע וקישורים למידע נוסף. קודם קראו אותם, עשו קצת מחקר ואז תכתבו תגובה.
4. כתבו את שמכם וגם את שם המשפחה, או בחרו בכינוי ייחודי, או (הכי טוב) הרשמו באתר, כדי שנוכל לדעת מי כותב את התגובה ולהתייחס בהתאם.
5. אם הנכם מגיבים חדשים או שצירפתם לתגובה שלכם יותר מקישור אחד, המתינו בסבלנות עד שתגובתכם תאושר.
6. חובה לקרוא את תנאי השימוש באתר לפני פרסום תגובה.
7. תגובות שכל מטרתן להשמיץ ו-או לזלזל באתר או במי מגולשיו לא יפורסמו
מנהל הפרוייקט שומר לעצמו את הזכות לערוך תגובות שאינן הולמות ו/או לחסום גולש מלהגיב...

השאירו תגובה

קבלו את התגובות ב RSS

שמרו על כללי פרסום התגובות בבקשה

כדי להוסיף תמונתכם לתגובות הרשמו באתר: Gravatar .

קבלו עדכונים בחינם למייל»

הרשמו בחינם וקבלו עדכונים פעם בשבוע על ידיעות חדשות מהאתר. תמיד תוכלו להסיר את כתובתכם בקלות ואנו מתחייבים לא למסור לגורם שלישי את המייל.
  • רגע אחד...
אמת אחרת בפייסבוק
 
כבר עשית לנו לייק בפייסבוק?

בעזרתכם נוכל להגיע ליותר אנשים עם המידע...

אל תציג הודעה זו שנית