מכונית שנוסעת על מים בישראל – חשיפה מיוחדת של פרויקט אמת אחרת

באוטו הזה בעצם מותקן מכשיר לחסכון בדלק שמבוסס על טכנולוגיה של הפקת מימן ממים. באמצעות אלקטרוליזה פשוטה, הכנסת חשמל למים, החשמל מפרק את המים למימן וחמצן

  • מאת מנהל הפרויקט | 16 בדצמבר 2010
  • 29,080 צפיות | 408 תגובות
עודכן לאחרונה: 28 במאי 2013

הנעת המכונית בעזרת מימן מועשר בחמצן שמופק ממים – חשיפה מיוחדת של פרויקט אמת אחרת

עדכון 23/12/10 – הכתבה מגיעה לטלוויזיה!
ניב דור-כהן, מייסד פרויקט אמת אחרת, מרואיין בערוץ 10 בתוכניתו של גיא לרר צינור לילה.

עדכון 21/12/10
עדכנו מעט את המאמר כך שיהיה יותר מדויק. עיקר השינוי – לא מדובר בגז מימן אלא בשילוב של גז מימן וגז חמצן.

עדכון 18/12/10
הוספנו עוד כמה פרטים וסרטים הקשורים לנושא, ראו בתחתית העמוד

אייטם בערוץ 10 בתוכניתו של גיא לרר, צינור לילה. הקטע הרלוונטי מתחיל בדקה 3.15

רובכם מכירים את ההרגשה. עומדים מול משאבת הדלק ומביטים איך חשבון הבנק מתרוקן במהירות.
רובנו תלויים במכונית. אנחנו צריכים אותה כדי להגיע לעבודה, להביא את הילדים לבית הספר, ללכת לקניות. היא כלי התחבורה העיקרי במדינת ישראל, ועד שמישהו במגדל השן של הממשלה יבין שצריך ליצור אלטרנטיבה שפויה בדמות תחבורה ציבורית מתקדמת, כולנו נמשיך לשלם את המחיר.

מה אם היינו מספרים לכם שכבר היום, ולמעשה מעל לעשור יש פתרון זמין, פשוט, אפקטיבי ולא מזהם לחסכון של עד 40% מצריכת הדלק של המכונית.
חסכון של 40% בתשלום על הדלק וצמצום משמעותי של זיהום האוויר.

הכירו את רונן.
אם הייתם מתדלקים לידו בתחנת הדלק, לא הייתם יודעים שרונן משלם 40% פחות ממה שאתם משלמים.

באוטו הזה בעצם מותקן מכשיר לחסכון בדלק שמבוסס על טכנולוגיה של הפקת מימן מועשר בחמצן ממים. סימונו הכימי של גז זה הוא: HHO בניגוד לגז מימן רגיל שסימונו הכימי הוא H2.

באמצעות אלקטרוליזה פשוטה, הכנסת חשמל למים, החשמל מפרק את המים למימן וחמצן, המימן המועשר בחמצן מוזרם לחלק של האוויר במנוע ומה שאנו מקבלים זה אוויר מועשר במימן. ואז אומרים למחשב של האוטו: תיקח פחות דלק ויותר אוויר. מגיעים למשהו כמו חסכון של עד 40% לכל תדלוק. זו המערכת שהגיעה לי מחו"ל שהזמנתי באינטרנט. מה שמותקן לי ברכב גדול מזה פי שלוש או פי ארבע.

קיימים אתרי אינטרנט שבהם ניתן להזמין מכשיר דומה לזה שמותקן אצל רונן במכונית.
כל מי שיש לו קצת ידע טכני יכול להתקין אותו לבד.
חשוב לדעת שיש כמה סוגים של מכשירים, לא כולם עובדים.
וכדאי להתייעץ לפני רכישת המכשיר.

נכון להיום, יש רק כמה מתקינים בארץ שעושים זאת.
הסטטוס החוקי של המכשירים הללו עדיין לא ברור.

מבחינת משרד התחבורה, כל התקנת מכשיר שמשנה מהותית את התנהגות הרכב, דורשת אישור מיוחד.

אופן פעולת המכשיר המותקן הוא פשוט: מיכל קטן של מים רגילים מותקן בתא המנוע.
לתוכו מוכנסות שתי אלקטרודות שמעבירות ביניהן זרם חשמלי שמקורו מהמצבר במכונית.
החשמל שעובר בין שתי האלקטרודות יוצר מימן מועשר בחמצן – HHO.
מימן הוא גז נפיץ ביותר.
המימן שהופק עובר בתוך צינורית המחוברת לפילטר האוויר ומתערבב עם האוויר המוכנס למנוע.
מאחר והאוויר המועשר במימן הרבה יותר דליק, דרושה כמות קטנה בהרבה של דלק כדי ליצור את הפיצוץ שמניע את הבוכנות.
משנים את הגדרות הזרימה של הדלק למנוע ומפחיתים את כמות הדלק שהמנוע צורך.

אז מדוע המכשיר הזה לא מותקן בכל המכוניות בעולם?

התשובה פשוטה:
חסכון שלנו בעלות הדלק יבוא על חשבון מזקקות הדלק שרווחיהן יצנחו בצורה דרמטית.

אבל גורם נוסף במשוואה הוא הממשלה.

ממשלות העולם מרוויחות סכומי עתק על הדלק שאותו אתם רוכשים.
בישראל, מדובר בכמעט 10 מיליארד ש"ח בשנה.

נכון להיום, המס המוטל בישראל על בנזין הוא כ-40%.
המשמעות היא שעל כל שקל שאתם מוציאים על דלק, הממשלה מקבלת 40 אג'.

למעשה מחיר הדלק האמיתי נמוך בכ-40 אחוזים מהמחיר הנקוב על המשאבה.

נכון לזמן כתיבת המאמר, ליטר בנזין עולה 6.40 ש"ח לליטר.
ללא המס, מחירו האמיתי הוא 3.84 ש"ח לליטר.

ואם אתם חושבים שממשלות אינן מושפעות מלחץ של תאגידים וחברות חזקות, חשבו שנית.
בשנות ה-90, הרבה לפני שי אגסי וחזון המכונית החשמלית שלו, יוצרה מדהימה, מהירה וחסכונית.
קראו לה EV-1.

יצרנית הרכב, ג'נרל מוטורס, החכירה את המכונית לאלפי לקוחות אמריקניים.
כולם היו מרוצים.
העתיד נראה ורוד.

ואז החל לחץ מאסיבי על הקונגרס. תאגידי הנפט במדינה הפעילו לוביסטים ובצעד דרמטי הוחזרו כל המכוניות החשמליות שנמכרו
ונמעכו במגרשי הגרוטאות.

מחאות הציבור לא עזרו.
הממשלה האמריקנית נכנעה לתכתיבי תאגידי הדלק.

כמו בהרבה מקרים אחרים, טובתו של הציבור הרחב, בריאותו וכספו,
אינם נמצאים בראש מעיניהם של המושכים בחוטים, אלה שמרוויחים מההפסד של כולנו.

סטנלי מאייר – הממציא המבריק שנרצח?

סטאן מאייר היה ממציא אמריקני שטען כי המציא מכונית שנוסעת 500 ק"מ על שני ליטר מים, כל סוג של מים. הוא טען כי איימו על חייו פעמים רבות ושחברת נפט סעודית אף הציעה לו מיליארד דולר כדי שיגנוז את ההמצאה. סטאן מאייר נחשב כאבי המנועים הפועלים על מימן המופק ממים. אחיו טוען כי הורעל ומת אחרי שביקר במסעדה. דוח הנתיחה שבוצעה על מאייר אינו מאמת זאת וקובע שהמוות נגרם ממפרצת מוחית. באתר האינטרנט שהוקם לזכרו מצוין ששבוע לאחר מכן, נגנבה המכונית שהמציא וכל המסמכים שהיו בביתו. לעומת זאת בכתבה הזאת על מאייר טוענים שחבר של מאייר, שאינו מוכן להזדהות, החביא את המכונית במחסן.

תוכניות מפורטות לבניית מנוע המונע במים אפשר למצוא כאן (לא בנינו בעצמנו ונשמח אם תבנו ותספרו לנו איך הלך…)

וזה חלק ראשון של סרט בשם: It runs on water – סרט דוקומנטרי שנעשה על סטנלי מאייר והמצאתו

מי שרוצה לראות את הסרט המלא יכול לראות אותו כאן…

האם זו היתה הונאה?
בערך הוויקפדי על סטנלי מאייר מצויין שבית משפט באוהיו פסק שטענותיו של מאייר לגבי מכוניתו המונעת במים וסוללת המים שהמציא הם הונאה.
המקור שוויקיפדיה נותן לטענה הזאת הם שני מאמרים, שפורסמו בעיתון הסאנדיי טיימס והדיספאצ'.
במאמרים מצויין שבית המשפט פסק שמדובר בהונאה וש-3 "מומחים מטעם בית המשפט" טענו שמדובר בלא יותר מאשר תהליך אלקטרוליזה פשוט, ושהמכונית שנבדקה על ידי אחד מהם כלל לא עבדה בזמן הבדיקה.
לא מצאתי מקורות נוספים לסיפור בית המשפט. יתכן שאכן באמת היה מדובר בהונאה. אך כשלוקחים בחשבון את השנים הארוכות שבהם מאייר עבד על המצאתו, המדענים שבדקו אותה, עדים שאמרו שגורמי ממשל שונים ביקרו בביתו, מספרם הרב של הפטנטים שנרשמו על שמו ולבסוף מותו של מאייר והעלמותה של המכונית עליה עבד, מצביעים שייתכן שהסיפור מעט שונה ממה שוויקיפדיה מתארת.
בערך בוויקיפדיה מציינים שמעולם לא בוצע מחקר מדעי שהוכיח את טענותיו של מאייר ולעומת זאת במספר מגזיני מדע שללו את המצאתו מכל וכל. הקישור היחידי של וויקיפדיה "למספר מגזיני המדע" הללו הוא אתר אינטרנט בשם: natureNews ומאמר שנכתב על-ידי מדען עצמאי בשם פיליפ בל. המאמר נכתב ב-2007, שנים רבות אחרי מותו של מאייר והוא לא מבוסס כלל על בדיקה של המצאתו.

האם וויקיפדיה היא מקור אמין למידע?
כבר כתבנו שני פוסטים על האמינות של וויקיפדיה ועל הקלות שבה אמת היסטורית נעלמת בקוד הבינארי של "האינציקלופדיה החופשית".
בנוסף לזה, מסתבר שכבר ב-2007 (בדיוק השנים שבהם פורסמו הידיעות על סטנלי מאייר בעיתונות – מקרה?) התגלה שערכים מסויימים בוויקפדיה שונו על-ידי אנשים שהשתמשו במחשבים של ה-FBI וה-CIA.
אילו ערכים שונו?
הערכים הנוגעים למלחמת המפרץ השניה וכלא גוואטנאמו…
האם עוד ערכים בוויקיפדיה נערכים על ידי סוכנויות ביון כדי להתאימם להשקפה הרצויה מבחינתם אך השונה מהותית היסטורית?

אז האם יש ממש בטענותיו של מאייר? האם הוא היה נוכל מתוחכם או ממציא אמיתי שמצא תגלית פורצת דרך ובגינה נרצח?
נשאיר זאת לכם להחליט…

סרטים נוספים הקשורים לנושא:

כתבת חדשות על ממציא אמריקני בשם דניס קליין שמדגים מבער מהפכני שפועל על מימן מופק ממים וגם מראה מכונית שבנה הנוסעת על מים:

הסרט מי הרג את המכונית החשמלית – חובה לראות כדי להבין בדיוק עד כמה השפעה יש לחברות ולתאגידים על הממשלות. למעשה אפשר לומר במידה רבה של דיוק שכבר אין הבדל בין תאגידים לממשלות…
הסרט: מי הרג את המכונית החשמלית

איננו קשורים בשום צורה לחברה או לאדם כלשהם המייצרים או מתקינים את המערכת להנעה במים.
מידע נוסף ומס' קישורים הקשורים בנושא, יפורסמו בימים הקרובים.

הכתבה הופקה, צולמה ונערכה בעזרת מתנדבים של פרויקט אמת אחרת.
הפרויקט קיים בזכותכם, אנא תמכו בו. כל תרומה תעזור לנו להמשיך ולקדם את חופש המידע והביטוי בישראל.

למעבר לדף התרומות, לחצו כאן

כדי לשלוח את המאמר לחברים, לחצו על הקישור: "שלחו לחבר".
המליצו על הכתבה בדף הפייסבוק שלכם, לחצו על "like"

כדי לשלוח את הפוסט הזה במייל, או לפרסם אותו בפורום, השתמשו בקישור הזה:
http://www.emetaheret.org.il/?p=6015
רוצים לעזור? יודעים איך לכתוב ולהתנסח?
פרויקט אמת אחרת זקוק לעוד מתנדבים בעזרה בכתיבת כתבות.
אז אם אתם אוהבים את מה שאנחנו עושים, מדוע שלא תצטרפו לעשייה?
שלחו לנו מייל עכשיו
הירשמו עכשיו בחינם וקבלו עדכונים על תכנים חדשים ישירות למייל! »

אהבתם? שתפו עם העולם...
הבהרה: התוכן המוצג באתר הינו למטרות לימוד ועיון בלבד. אין לראות במידע המוצג הנחיה או המלצה מכל סוג שהוא, במיוחד בכל הקשור לבריאותכם. בכל מקרה של החלטה הנוגעת לבריאותכם, שינוי תזונה או כל דבר אחר, התייעצו עם רופא מוסמך. כמו כן, אין לראות את המידע המוצג כאמת מוחלטת, אלא יותר כהצגת דברים מתועדת היטב הנשענת על ראיות והצלבת נתונים. זו אחריותכם כבני אנוש עם ראש על הכתפיים להמשיך ולחקור ורק אז להגיע למסקנות, בהתבסס על כל המידע הקיים.
הגבלת אחריות: אתר פרויקט אמת אחרת אינו אחראי לדיוק, שלמות או יעילות המידע או המוצרים המוצגים באתר. דעות כותבי המאמרים הנן של כותבי המאמרים בלבד. המידע המוצג באתר הנו למטרות של חינוך ובידור בלבד והשימוש במידע הנו באחריות קוראי האתר. אתר פרויקט אמת אחרת ומפעיליו לא ישאו בשום אחריות עקב שימוש במידע המתפרסם באתר.

408 תגובות »

הנחיות לכתיבת תגובות:

1. שמרו על שפה נאותה
2. כתבתם טענה או הבעתם דעה הפוכה? צרפו קישורים למידע נוסף שתומך בדעה שלכם. משפט כגון: "זו סתם תיאוריית קונספירציה מטופשת" איננה תגובה מתאימה.
3. גם אם משהו נראה לכם הזוי, אין זה אומר שהוא לא נכון. בכל פוסט יש קישורים למקורות המידע וקישורים למידע נוסף. קודם קראו אותם, עשו קצת מחקר ואז תכתבו תגובה.
4. כתבו את שמכם וגם את שם המשפחה, או בחרו בכינוי ייחודי, או (הכי טוב) הרשמו באתר, כדי שנוכל לדעת מי כותב את התגובה ולהתייחס בהתאם.
5. אם הנכם מגיבים חדשים או שצירפתם לתגובה שלכם יותר מקישור אחד, המתינו בסבלנות עד שתגובתכם תאושר.
6. חובה לקרוא את תנאי השימוש באתר לפני פרסום תגובה.
7. תגובות שכל מטרתן להשמיץ ו-או לזלזל באתר או במי מגולשיו לא יפורסמו
מנהל הפרוייקט שומר לעצמו את הזכות לערוך תגובות שאינן הולמות ו/או לחסום גולש מלהגיב...

השאירו תגובה

קבלו את התגובות ב RSS

שמרו על כללי פרסום התגובות בבקשה

כדי להוסיף תמונתכם לתגובות הרשמו באתר: Gravatar .

הודע לי על תגובות חדשות במייל. אפשר גם להירשם מבלי להגיב.

קבלו עדכונים בחינם למייל »

הרשמו בחינם וקבלו עדכונים פעם בשבוע על ידיעות חדשות מהאתר. תמיד תוכלו להסיר את כתובתכם בקלות ואנו מתחייבים לא למסור לגורם שלישי את המייל.
  • רגע אחד...
אמת אחרת בפייסבוק
 
X
כבר עשית לנו לייק בפייסבוק?

בעזרתכם נוכל להגיע ליותר אנשים עם המידע...

אל תציג הודעה זו שנית