- פרויקט אמת אחרת - http://www.emetaheret.org.il -

חסרונות כרטיס הרב קו הוסרו מויקיפדיה

האם עורכי הויקפדיה מושפעים מאינטרסים זרים?

בעבר כבר כתבנו פוסט על כך שנראה שעורכי ויקפדיה מנסים לשנות את ההיסטוריה, ושאולי הם מונעים משיקולים זרים.
בפוסט עם הכותרת: היסטוריית האקלים שוכתבה – לפחות זה מה שקרה בויקיפדיה [1].

יותר מ-5,000 ערכים הקשורים להיסטוריית האקלים בויקיפדיה, שוכתבו ע"י עורך בויקיפדיה וכך תרמו להסתרת נתונים המראים על תקופת התחממות קודמת שנקראת: "תקופת ההתחממות בימי הביניים".

ועכשיו, נראה שיש עורכים בויקפדיה שלא מעונינים שתדעו על החסרונות שיש לכרטיס הרב-קו, כרטיס התחבורה החדש בישראל.

כרטיס הרב-קו
מתוך ויקפדיה:

רב-קו הוא כרטיס חכם המשמש לכרטוס משותף בישראל, ואמור להחליף את מרבית הכרטיסים הקיימים כיום במערכת התחבורה הציבורית. כל נוסע יכול לרכוש כרטיס רב-קו אישי ולהטעינו בסכום כסף, ולאחר מכן להשתמש בו בשירותי התחבורה הציבורית ללא צורך במזומנים. הכרטיס נשאר בתוקף במשך שמונה שנים מהנפקתו.

הערך בנוגע לרב קו [2] נפתח בתאריך 8.3.2009 ע"י עורך בשם: Nefzen
הערך המקורי הכיל מעט מאוד אינפורמציה על כרטיס הרב קו.

רק בתאריך 17.1.2010 הוספה פיסקה המתארת חלק מחסרונות הכרטיס [3]:

לא ניתן לקבל את כרטיסי הרב-קו באוטובוס. יש לפנות לאחת מעמדות ההנפקה. נכון לינואר 2010 יש בארץ 10 עמדות כאלה בלבד – שתיים מהן באותו מקום (התחנה המרכזית החדשה בתל-אביב).
לא ניתן לדעת כמה נסיעות נותרו ע"י התבוננות בכרטיס. יש לשמור את את הפתקיות שמודפסות בכל נסיעה.
פגיעה בסביבה – הכרטיס עשוי מפלסטיק שאינו מתכלה ואינו ניתן, מעשית, למחזור. בנוסף לכך, בכל נסיעה מודפסת פתקית נייר. סה"כ 10 פתקיות לכל כרטיסייה.

הפסקה הזו התגלגלה פחות או יותר ללא שינוי עד לתאריך 16.8.2010 ושם נוסף המשפט הבא בנוגע לחסרונות הרב-קו [4]:

כמו כן, בעצם היותו של הרב-קו כרטיס אלקטרוני, כל נסיעה שיעשה הנוסע תהא מתועדת במשרדי החברות, דבר שיגרום לפגיעה בפרטיות הנוסע.

בתאריך 26.10.2010 החליט העורך Gilgamesh [5] שהפסקה בנוגע לחסרונות הרב-קו היא מיותרת. וכך נעלמה כלא היתה הפסקה המתארת את חסרונותיו של הרב קו. [6]

הוא צודק.
מדוע להפריע את מנוחתתם של ההמונים בזוטות כגון חסרונות?
עדיף שלא יהיו מודעים כלל לחסרונות.
אולי העורך החרוץ צריך גם לבטל את הסטאטיסטיקות על מימדי העוני בישראל?
או אולי נתוני זיהום האוויר באזור חיפה?

בשביל מה העם צריך להיות מוטרד?
הכל בסדר בארץ חלם.

שימו לב כיצד העורך החרוץ מתאר את עצמו בדף האישי שלו בויקיפדיה [5]: (כל ההדגשות הן שלי)

אני תומך נלהב בכלכלת השוק החופשי. אני לא רואה בעיה בפערים חברתיים. העניים אשמים בעוניים וחלילה לקחת כסף ממי שיש לו כדי לתת אותו למי שאין לו. שילכו לעבוד. אם אינם מסוגלים לעבוד, שירעבו ואולי אז יצליחו לעבוד. כמו כן, יש להפסיק את מתן התמיכות השונות למובטלים. זה רק מעודד אותם להמשיך במעשיהם הפסולים. יש להכריח אותם לעבוד בכח הזרוע, אם יש צורך.

כמו כן, אני תומך בעונש מוות על פשעים חמורים ומתנגד לשחרור מחבלים בתמורה לחיילים חטופים חיים או מתים. בעיני אין סיבה לשחרר מחבלים חיים תמורת חיילים. חיילים מסתכנים בשירותם ומוות בשירות צבאי הוא אחד הדברים שיכולים לקרות להם. החיילים אינם "בנים" אלא אנשים שיעודם הוא הגנה על האזרחים. בתור אזרח אני דורש מהצבא להגן עלי, גם במחיר חייהם של החיילים.

אני מתנגד למתן מקלט לפליטים בישראל וקורא להמעט את מספר העובדים הזרים ובוודאי שלא להעניק להם אזרחות. בנוסף, אני מעודד את הממשלה בדרישתה לגרש את ילדי העובדים הזרים. אני מצטער שלא רוצים לגרש מפה את כולם.

אז העובדה שכרטיס הרב-קו פוגע בפרטיות האזרחים היא מיותרת, כמו גם הזיהום המוגבר שיגרם מנייר ומפלסטיק שלא ניתן למחזור.
גם העניים מיותרים ועדיף שבכלל ירעבו אם הם לא מסוגלים לעבוד.
ולגבי העובדים הזרים?
צריך לגרש מפה את כולם!

הייל!