עוד הצעת חוק חסרת פרופורציות מבית האח הגדול הגלובאלי עושה דרכה אל חיינו,
והפעם ממדינת חסותנו האהובה (כי אחרת עפ"י הפרשנים ניכחד כולנו) ארה"ב.
הצעת החוק שנמצאת כרגע בשלבי ניסוח, תחייב את כל יצרניות הרכב
להתקין "קופסא שחורה" בכל המכוניות החדשות. הקופסא השחורה היא בעצם מחשב
שיאסוף ישמור ואף ישלח מידע אינסופי על הרגלי הנהיגה של אזרחי ארה"ב.
לאן הם נסעו היום? השבוע? החודש? השנה? באיזה שעות ותאריכים?
באיזה דרכים הם בחרו לסוע? באיזו מהירות? האם עצרו בדרך? היכן? וכמה?…
אולי כדאי יהיה לחשוב פעמיים לפני שעוצרים במועדון חשפנות או קזינו,
עכשיו שהאח הגדול נמצא באוטו ומתעד כל הזמן…
אבל כוחה של הממשלה האמריקאית על נהגי ארה"ב לא עומד להעצר רק באיסוף מידע.
הצעת החוק גם מדברת על אפשרויות נוספות של שליטה מרחוק על אלמנטים חיוניים ברכב,
כגון שליטה על מערכת הנעילה של הרכב, דוושת הגז והברקס באמצעות לווין,
וכמובן גם כיבוי טוטאלי של הרכב (והכל כמו תמיד, "לטובתנו").
ציטוט:
The draft contains a wide array of provisions. Some require new safety features,
such as the black boxes — called event data recorders —
and brake override systems that allow a driver to stop a car
even when the throttle is stuck open.
בעונה השישית של הסדרה CSI ניו יורק בפרק "Blacklist",
אפילו יכולנו לראות תרחיש שבו ניתן להשתלט על מכוניות בדרך זו.
http://www.youtube.com/watch?v=v2DgmpCfEJA
לאלו ביננו שחוקרים ומודעים לעולם שבו הם חיים, זה לא חדש כמובן.
החזון הזה כבר הולך אחורה כמה שנים טובות.
למעשה אין כאן משהו חדש, ממשלות רוצות מה שממשלות תמיד רוצות – שליטה.
אלא שהפעם זה על הרכבים של האזרחים הקטנים, וכמה שיותר הרי זה משובח.
המגמה הזו עוד התחילה מזמן, עם יוזמות כגון Onstar בהן הרכב נמצא במעקב תמידי,
ולמוקדני החברה יש את היכולת להאזין (ובקרוב גם לצפות) ברכב,
וכמו כן גם לשלוט על כל מאפייני הנעילה ההתנעה וכיבוי של הרכב.
הצעות אחרות מדברות על מצלמות בתוך הרכבים,
בדומה להצעה איזוטרית אחרת להתקין מצלמות בממירי הכבלים,
כמו גם ליוזמה החולנית באנגליה להתקין מצלמות CCTV
בבתיהם של משפחות שהממשלה מגדירה בעייתיות.
השאיפה הגלובאלית היא לשלוט ולצפות בכל חלק של חיינו,
והיא כנראה מגובה ע"י ההמונים שנותרו נטולי בינה,
או כמו שסקר של ABC חושף, הרוב, מעדיפים להיות במעקב ממשלתי.
אם זה בבית באמצעות שליטה מרחוק על הטמפרטורה, כמו בפרויקט "חשמל חכם",
שלמעשה מאפשר לחברת החשמל להחליט במקומכם איך ומתי להקצות חשמל בבית,
או במכונית, זה כבר לא משנה לנו כנראה… קנינו את הלוקש שעלינו לוותר
על הזכויות הבסיסיות ביותר שלנו כבני אדם חופשיים, לטובת תחושת בטחון מזוייפת.
אנחנו רואים בפנינו סדר עולמי חדש נפרש,
ובידינו הכח לעצור את זה, אם נחליט להתעשת ולהתלכד.
כאן בישראל, אנחנו רק שלוחה קטנה של האימפריה האנגלוסקסית התאגידית,
ותהיו בטוחים שכל החלטה דרקונית מעבר לים, תעשה דרכה אלינו בתוך זמן קצר.
קחו למשל את המצלמות "הצועקות" באנגליה,
מצלמות מעקב בכל פינת רחוב (כמו 3000 מצלמות שמתכננים להציב לנו רק בתל אביב לבד)
אבל עם טוויסט נחמד, הן מחוברות לרמקולים שנובחים עליכם הוראות
ממוקד מרוחק של העיריה או המשטרה, במקרה שאתם מתנהגים שלא בהתאם.
ככה זה נראה כעת ברחובות אנגליה – ובקרוב גם אצלנו בארץ:
אתם בטח חושבים לעצמכם, "רגע, זה נשמע כמו משהו שעושים בבתי כלא לא?… "
עכשיו אתם מתחילים לתפוס את העניין – זה בדיוק מה שאנחנו הופכים את עצמנו להיות, אסירים.
האם זהו עתידנו?
משטר של מעקב עולמי, שבו המשטר יודע הכל עלינו ואנחנו לא יודעים כלום עליו
בו רכבינו ניתנים לכיבוי באמצעות לווינים שנשלטים ע"י מוקדנים ללא צו,
בו בתינו מצולמים, ובתי הספר של ילדינו מצולמים – גם בשירותים ובמקלחות.
בו מכונות שיקוף מפשיטות אותנו מבגדינו ומכבודנו,
ומוסיפות עוד גורם מסרטן למליוני גורמים אחרים שאנו מופגזים בהם מכל עבר.
ובו בעצם, אנחנו הופכים מאזרחים חופשיים ואינדבידואלים לשעבר, לרובוטים
חסרי אישיות, חסרי יחודיות, חסרי יכולת או רצון להלחם על זהותנו.
כל שנותר לנו לקוות הוא, שנתעשת ועכשיו. אנו צועדים משנה לשנה, אל עולם שהוא כבר לא שלנו,
ומיום ליום, הסיכוי שלנו להחזיר אותו לעצמנו, הולך וחומק מבין האצבעות…
פשוט מחריד. איפה נעלם השכל של הדורות הקודמים?? פשוט לקרוא ולבכות
אלו הם הדורות הקודמים שהעמידו את הדורות הבאים. לאור זאת, לא בטוח שהיה להם כ"כ הרבה שכל.
יפה לאנס , כתבה ראשונה?
כמאמר, כן.
אבל העלתי כמה מבזקים לפני כן 🙂
מנוסח בצורה מבריקה.
אני אומר זאת כבר הרבה מאד שנים – כולנו בדרך לסלוסה סקונדי . (חפשו את הערך בספר חולית).
הם עושים הכל ביי-דה-בוק . מגבירים את הלהבה
לאט לאט . כמו שמבשלים צפרדע .
יש צד שבי שקצת שמח שכל אלו הקוראים לדברים
כאלה קונספירציות – יאכלו את הכובע שלהם יום אחד .
better sooner then later
תודה לך קודריוס.
אני לא חושב "שלשמוח" בצדקתנו
יועיל לנו הרבה כשנטבע בים,
צריך להניח את העבר בצד,
ולנצל את הרגעים האחרונים שלנו
כבני חורין, כדי לבלום את הסרטן הזה מלהתפשט.
ורק דרך ידע, ניתן לעשות זאת.
ככל שיותר אנשים ידעו איך המערכות הגדולות עובדות,
ככל שיותר אנשים ידעו ללמוד את ההיסטוריה
של מבצעי False flag ותרמיות אחרות,
ככה הם יהיו מצויידים לזהות בולשיט מקילומטרים.
"אל תתן לאדם רעב דג, תן לו חכה."
אני נוטה להאמין לדברים מפי קריון שאמר שמזימת ההשתלטות על העולם נחשפה ולכן היא לא תקרה.
נכון שיהיה יותר גרוע ויש מאבק אבל היתרון לצידנו
וככל שהמצב מחמיר אנשים יפנו אלינו לעצה.
אתמול היה סרט מדהים ביס דוקו על כל מה שאנחנו מדברים ,סרט של שעה וחצי והועלה גם הנושא של המחנות הריכוז ל 50000000 אמרקיאים,
כל הנושא של שליטה על המכוניות זה יהיה כדאי שאנשים לא יוכלו לברוח ויהיה יותר קל לעצור אותם ולרכז אותם במחנות ריכוז, וכן כדאי לחסל אותם, כי על פי אחד שהיה בתוכם הוא ציין שם נקודה מעניינת, שיש בדואר שהציבור האמרקאי מקבל שתי נקודות :
נקודה כחולה ואדומה,
האדומה, זה מציין שהמשפחה מסוכנת וכוחות האו"ם שבקרוב ייכנסו לאמריקה( כי זה ממשלה עולמית) אז יחסלו אותם
והנקודות הכחולות ישלחו אותם את חלקם למחנות ריכוז
וכדאי להקל על המאמצים יש את השליטה ברכבים, פשוט ידאגו שהרכב ירביץ 100 קמש בשליטה מרחוק למחנה ריכוז.
בא לי לבכות תאמינו לי.
ניב למה אבל אתה תמיד אומר ממשלות הרי אתה יודע שממשלות הם סך הכל בובות על חוט ושאין להם כוח והם לא קובעים מה יקרה ואייך יקרה תגיד העלית אוו תגיד משפחות ההון אוו אוו הועדיה של ה300 ואני מדבר משפחות אני מתכוון ל12 משפחות הם החראות שמאחורי הסדר העולמי והם האלומניטי
רועי, אני לא כתבתי את המאמר.
Lance כתב.
אם הוא יראה את התגובה שלך, אני בטוח שתהיה לו תשובה טובה.
התשובה לרועי מאוד פשוטה:
אם נשווה את העולם למשטרה (כי זה בערך המצב ממילא),
המפכ"ל וצמרת המשטרה קובעים מדיניות,
אבל זה לא מפריע לשוטרים המקומיים ומפקדי התחנות השונים,
להנות מהמדיניות המדוברת.
כלומר, המדיניות לא באה ממשלות, אלא מונחתת עליהן מלמעלה,
זה לא סותר את העובדה שכח אבסולוטי משחית בני אדם,
ושממשלות שטועמות מהכח הזה רואות כי טוב ורוצות עוד,
אחרת, הן לא היו ממשלות מכהנות (ראו דוגמאת קנדי למשל)
הממשלות עובדות עבור בעלי ההון.
ניב המאמרים והכתבות הם באנגלית ואתה פשוט מתרגם אותם לעברית?
ממש לא.
חלק מתורגמים, חלק גדול יותר מבוסס על מאמר באנגלית, וחלק גדול עוד יותר הם מאמרים מקוריים.
רועי שלום.
המאמר הזה הוא מאמר שאני כתבתי מהתחלה ועד הסוף,
הוא כן שזור בלינקים למקורות שהם הסימוכין (הוכחות)
לדברים שאני מדבר עליהם במאמר, אבל כל המאמר הזה הוא שלי נטו.
יום טוב 🙂
Lance אתה לא צריך להגיד על הוכחות כדי שהסדר העולמי קיים אני חצי שנה היתי רואה הרצאות באטרנט ולמדתי טוב עלייו
שלום רועי.
אני שמח לשמוע שאתה לא מאלו שצריכים הוכחות לאמת.
אין לי ספק שהקוראים הקבועים והנאמנים
של פרויקט אמת אחרת, לא זקוקים להוכחות הללו.
אבל, היות וגם יש הרבה מבקרים חדשים,
חשוב לנו לבסס את הדברים שאנחנו מפרסמים,
וזאת כדי לבסס את האמינות של החדשות והמידע שאנחנו מביאים.
הדלת הראשונה אל האור היא דרך ידע,
כדי שאנשים יקבלו את הידע הזה שקשה לעיכול,
הם צריכים לוודא שהוא אמין, ולכן זה מתפקידנו
להוכיח למבקרים חדשים ולסקפטים וותיקים,
שאמינות המידע שלנו, הוא יסוד העבודה הבסיסי של הפרויקט.
לאנס.
סלח לי על הטרמפ על הפוסט שלך (ובהזדמנות זו ברוך הבא מפרש. אתה הקול היותר שפוי מבחינתי בעולם ובאתר הזה).
אבל כך מתחילות אגדות אורבניות .
ובעוד חודש חודשיים זה ירוץ במיילים … ואח"כ יופיע באיזו תכנית בוקר :
http://emetaheret.org.il/forum/viewtopic.php?f=1&t=889&p=7782&sid=3de12ccfe133ffde6d3fb339eadbb8e3#p7782
אל מול :
http://www.google.com/search?q="דליה+עמנואלוב
בברכה – פרענק הבז לאיוגניקה.
מטורף, פשוט מטורף.
ממליץ לראות את הפרק האחרון של משפחת סימפסון..פשוט גדול.איך שהם מציגים את ה"אח הגדול" שהתחיל רק כ"אחות קטנה".כשלבסוף יוצאים כולם יחד לנפץ את המצלמות.
Lance תראה אני לא בא לרדת עלייך אבל בזה שאתה אומר ממשלות אתה עושה בדיוק מה שהם רוצים כי אכשוו נכנס משיהו חדש אומר הא זה הממשלה עושה את זה אז הממשלה האוויב ואז הוא לא חושב מי מעבר לממשלה מי שמעבר שמושך את החוטים אתה מבין למה אני מתכוון?
זה לא רחוק מהאמת שהממשלות עושות את זה.
זה הפשטה בשביל לא להכביד על הקורא.
תאמין לי שלפחות בשבילי לדעת שהממשלה בגדול
לא הולכת לטובת העם זה מספיק , פחות חשוב
לדעת מי בדיוק מושך בחוטים כי
אנחנו לא יכולים להשפיע על המושכים בחוטים
אבל אנחנו יכולים להשפיע על הנציגים שלנו.
אלדד לממשלות אין כוח והם לא מחליטים מה יקרה הממשלות הם סך כלי של העלית העלית עושה את הכל ותדע שזה נכון חלק בנקודה שאתה אומר אבל תבין שהם בוחרים בנציגים לא האנשים הם כבר בוחרים את הבובות מראש
והכי אבסורדי שהם גורמים לאנשים לאהוב את השעבוד
There are two parties at any given point in time on the world wide stage…
Creators and Creation.
Creators are the Sensitive Ones…that is They Feel intense E-motions which is composed of energy in motion and contrary to what They were led to believe… are Immortal Spirits…not flesh.
The other party is flesh…but a mere piece of meat…and will be grouped as meatologists…for their existence is mythological cause they are without a consciousness and cannot be aware of their predicament.
These serve the box.
As squares…they will be as likely to think outside the box as a barbie doll is to think outside the
package it comes in.
they are the robots You see on a daily basis parading to and fro with a peculiar blank stare.
They are the cattle sent to keep the nonemeat in line.
Meanwhile, The NONEMEAT realize that the meadow and the fresh grass is a conspiracy to fatten them up cause They are valued by pound!!!!
לאנס שלום רב,
אחרי שקראתי את הפוסט שלך ואת התגובות, חשבתי בהתחלה שלא להגיב ופשוט לעזוב את העניין, אך לאחר מייל שקיבלתי מיעל (מהפרויקט 'אמת אחרת') החלטתי בכל זאת להיות הנציג המאזן את התמונה
לדאבוני ניכר כי אינך מכיר את התחום כראוי ולכן אתה שוגה לחשוב שיש כאן אלמנט של 'האח הגדול'. המערכת עליה אתה מספר קיימת בשוק כבר מספר שנים. בישראל משווקת אותה חברת greenroad והיא נקראת 'קופסא ירוקה'. מדובר במחשב המחובר למערכות הרכב ובאופן זה הוא מתעד את התנהגות הנהג בבחינת מהירות, סיבובים, תאוצות ובלימות. המערכת אינה מחוברת לשום 'אח גדול', ונועדה בבסיסה להוות מכשיר אפקטיבי ללימוד ושיפור הנהיגה. כמי שעובד בעמותת אור ירוק, צי הרכב של העמותה צויד במערכת מעין זו והוא משמש את כולנו לבקרה על האופן בו אנו נוהגים. המערכת אינה מחוברת לשום גורם ממשלתי, אלא למשתמש הפרטי ואם מדובר בצי רכב (כמו אצלי למשל), אז גם לקצין הבטיחות של החברה. אתה בוודאי יכול לדמיין לך את התועלת הרבה שמערכת כזו יכולה להביא אם היתה מחוברת לחברת הסעות של תלמידים או אפילו בחברת אגד ודן. כך ניתן לראות האם נהג משתולל בכביש ולטפל בבעיה לפני שיהיה מאוחר מדי. אם אתה רוצה דוגמא מוחשית יותר, ראה תאונת האוטובוס בדצמבר 2008, כאשר נהג של קבוצת תיירים מרוסיה החליט לצאת לעקיפה בכביש מפותל, בירידה מאוד מסוכנת, בפס הפרדה רצוף. את הסוף כולנו מכירים. אומרים שמדובר בנהג מועד. אני מאמין שמערכת מעין זו הייתה מצליחה לאתר את הבעיה מבעוד מועד והייתה חוסכת 25 הרוגים!! אך לא רק לציי רכב הדבר מצוין. אנו ממליצים עליה בחום להורים לנערים שרק הוציאו רישיון נהיגה. לרוב אלו נוסעים בלילה עם חברים למקומות בילוי, נוסעים תחת השפעת אלכוהול, מושפעים מחבריהם ונוסעים במהירות מופרזת. מערכת מעין זו מאפשרת להורים להיכנס למחשב יחד עם בנם, לאתר את חריגות הנהיגה ולמנוע אסון. תשאל את צבי גלין, שאיבד את בנו השנה, אם היה רוצה מערכת כזו ברכב. התשובה ברורה.
לכן, לפני שיוצאים באופן מתלהם כנגד כל דבר שממשלה ממליצה ורוצה להחדיר, כטכנולוגיה תומכת, לא חייבים מיד לצאת נגד, רק בגלל שלצאת נגד גוף סטאטוטורי זה נראה ונשמע מצוין בעיני הבריות..
אני מפנה אותך לאתר של אור ירוק, שם תמצא עוד אינפורמציה על הטכנולוגיה המצוינת הזו
http://www.oryarok.org.il
בברכה,
אלון חן
מנהל מדיה מקומית ומגזרית בעמותת אור ירוק
כן אם זה היה נשאר ככה סבבה.
הבעיה שדברים מתחילים בצורה תמימה ונגמרים בצורה שונה וזאת בהתאם לרוח השלטון;
שלעניות דעתי מחזק את שליטתו לאט
אבל בטוח.
גם האינטרנט התחיל בקבוצות קטנות שמחוברות לשרת ועכשיו הממשל יכול לעקוב אחרי כולם בקלות.
דרך אגב למה דעתם של משפחות הקורבנות חשובה יותר מדעתם של הקורבנות הפוטנציאלים?
חוץ מזה מה עם הלשנות?
אם הנהג שהרג 25 אנשים נסע פרוע באופן קבוע לא חובת האנשים(חובה מוסרית אל תעשו את זה חובה חוקית) שנסעו איתו להלשין עליו?
נ.ב. איך אתם מרגישים בעמותת אור ירוק להיות סוס טרויאני של תעשית הרכב?
http://www.meshanim.com/ratsim/ratsim.htm
מצגת:מפסיקים את תאונות הדרכים.
אלדד,
להבדיל מהאינטרנט, כאן אין כל דרך להתחבר אליך ללא רשותך.
מדובר במערכת סגורה.
לצורך העניין, גם אם עשית תאונה, המשטרה אינה יכולה להשתמש במערכת על מנת ללמוד עליה, אלא על ידי אישור מיוחד של בית המשפט (ולא, הם לא נותנים אישורים אוטומאטיים למשטרה)
המערכת הזו לא משדרת כלום החוצה והיא משמשת את הנהג ומשפחתו או לחילופין, כפי שכתבתי קודם לכן, ציי רכב.
ישנן מערכות נוספות אשר מאפשרות לרכבים לתקשר, אך זו מערכת אחרת ואנו כאן מדברים על ה-'קופסא הירוקה'
לגבי הערתך על אור ירוק כסוס טרויאני, אם זה מה שאתה חושב, שתהיה בריא.
לזכירך, מדובר בעמותה פרטית הממומנת על ידי אדם פרטי (מר אבי נאור) וכל זאת במטרה לעבוד ללא משוא פנים ולבקר כל גוף שלעניות דעתנו אינו עושה עבודתו נאמנה, לרבות משרד התחבורה, בתי משפט, משטרה וכן הלאה.
לדבר עלינו במושגים כאלה זו לצערי בורות וחוסר ידע משווע על העמותה ופעילותה. די עם ההתלהמות, בייחוד כשהיא אינה מבוססת על מציאות ועובדות, אלא על תחושות בלבד.
אני מאחל לך סוף שבוע נפלא ובטוח בכבישים
אלון
בסדר אבי נאור אדם פרטי שהתחיל בגלל שהבן שלו נהרג מתאונת דרכים,אבל אפילו שהיה מנכ"ל אמדוקס הוא עדיין זקוק למימון רחב בשביל לממן את הפעילות העניפה של "אור ירוק".
אני לא חושב שמירב התרומות באות מהציבור הרחב…
שוב אתה מדבר מתוך אינטואיציה או הרהורי לב ולא מתוך ידיעה וחבל
אבי נאור לא מקבל שום מימון משום גוף אחר ובוודאי לא משום גוף ממשלתי.
אתה הרי לא מתאר לעצמך שכל הביקורת על משרד התחבורה כולל הקמפיין המטיל את האחריות למצב הבטיחות בדרכים (ובצדק) על ישראל כץ היה קורה אילולא העמותה הייתה נסמכת על כספי ציבור..
אנא, למד את התחום, את הנושא, את הנפשות הפועלות ותכתוב מתוך ידע. לא מתוך מחשבות לא בדוקות..
אלון
http://www.meshanim.com/t.pps#275,8,שקופית 8
תדפדף ותראה.
אבי נאור הוא מבעלי AIG, אחת החברות הגדולות בתחום ביטוח הרכב… יהודה וילק, מנכ"ל כביש "חוצה ישראל" – נגדו התקיים הקמפיין הגדול ביותר בתחום תאונות הדרכים בישראל"
שלום אלון וברוך הבא.
אני חושב שהבעיה שלנו היא לא עם הטכנולוגיה אלא עם השימוש האפשרי שלה:
"הצעת החוק גם מדברת על אפשרויות נוספות של שליטה מרחוק על אלמנטים חיוניים ברכב,
כגון שליטה על מערכת הנעילה של הרכב, דוושת הגז והברקס באמצעות לווין,
וכמובן גם כיבוי טוטאלי של הרכב"
שלום רב,
הפוסט דיבר על 'קופסא שחורה', שאנו בעמותת אור ירוק קוראים לה 'קופסא ירוקה'. לגבי טכנולוגיה זו, אין שום דרך 'להתיישב' עליה מרחוק ללא רשות
אגב, אין סוף למה שאפשר לעשות בזדון באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. האם בשל כך נפסיק להתפתח טכנולוגית? הרי אין בכך כל הגיון.
יתרה מכך, אם משהו מעוניין לכבות רכב בזמן נהיגה, לא יותר פשוט להעיף עליו טיל וזהו? הרי בשני המקרים הנהג והנוסעים ברכב יגמרו לא בין החיים, אז למה כל הטרחה בהשתלטות מרחוק?
העניין הוא שזה לא באמת קורה ולכן גם אם הטכנולוגיה מאפשרת זאת, איש מעולם לא חשב להשבית רכב מרחוק. אגב, זה מסכן לא רק את הנהג והנוסעים ברכב, אלא גם את הנוסעים בסביבת הרכב, כך שברור ששום ממשלה לא תאשר פעולה לא אחראית שכזו.
אם אתה מכיר מקרה בו גוף ממשלתי נהג כך, אנא שלח לי הפניה שאתרשם בעצמי.
בברכה,
אלון חן
תודה אלון שבחרת לכתוב את תגובתך, ואני מצפה, כמוך, לקרוא את תגובתו של לאנס למה שכתבת.
🙂 שמחתי
אגב לא הבנתי איזו כתבה הייתה בערוץ 10 ביום רביעי בחדשות.. על תיאוריות הקונספירציה?
בכל אופן, אם כן, אז כמי שלמד בראשית התואר לתקשורת קצת על תיאוריות קונספירציה, למדתי שתיאוריות אלו הציתו, מציתות ויציתו את דימיון האנשים ולכן הן מסקרנות ומושכות רבים להתעסק בהן.
לעיתים תיאוריות אלו מתגלות כנכונות, אך בעולם חשוף כשלנו (להבדיל מתקופות מוקדמות יותר), אני מאמין שממשלות יתקשו מאוד להסתיר כוונות מהציבור הרחב לאורך זמן.
לכן, צריך להיות עם היד על הדופק, לבחון, להתעניין, ללמוד, אך לא צריך לחשוב שכל פעולה יש בה זדון ורצון להשתלטות. בסופו של יום, כל עוד אנו חיים במשטר דמוקרטי, השליט חוזר אל העם ומבקש ממנו שוב את רשותו להמשיך להנהיג..
אם תחשבי על זה עוד קצת הרי תגלי שאת חיה במדינה שבה לא היססו לשלוח לכלא אפילו שרים (דרעי, הירשזון), לא מהססים למצות את הדין עם ראש ממשלה (אולמרט) ולא מהססים להביא למשפט נשיא מדינה (קצב).
איני אומר שאין שחיתויות ושנוהגים בכולם במידה שווה (אזרח כמנהיג), אלא שהיכולת של היושבים בכנסת לנהוג בנו במניפולציות מבלי שהדבר ייחשף הפך לקשה מאוד.
בברכה,
אלון חן
תמשיך לחיות בארץ החלומות עם התאוריות מהאוניברסיטאות.
קריאה חפוזה באתר תאשר שהקשר בינן לבין המציאות מקרי בהחלט.
אני בטוח שקל להתמיד בחלום עם המשכורת השמנה מ"אור ירוק".
אני מודה שקשה לי להשיג נתונים ברורים על מקורות המימון של אור ירוק אבל ברור לי שזה לא האזרח הקטן ולא הממשלה(מעניין מי נשאר אם אנחנו יודעים שלעסקים הקטנים "אין גרוש על התחת").
אפשר להגיד כל מי שמרוויח סכומים משמעותיים מהמכוניות הפרטיות נחלץ לעזרת הציבור,עושה את המעשה הנכון ועוזר להפחית את תאונות הדרכים.
אבל מי אמר שחייבים כל כך הרבה מכוניות פרטיות מלכתחילה?
דרך אגב בדירקטוריון ידוע מי נמצא וזה לא הציבור אלא מי שמרוויח הכי הרבה מהמכוניות הפרטיות.
אלדד,
הבוטות וגסות הרוח שלך הופכים את הדיון ללא נעים.
אל תיכנס לי לכיס ולשכר, לא לקחתי כלום ממך ובטח לא גנבתי.
אשמח אם תימנע מתגובה
שבוע טוב
אתה לא באמת מצפה שאני לא יגיד כלום אחרי זה.
תראו לאן הגענו בעולם שאנשים לא מוכנים לגלות כמה הם מרוויחים.
לכאורה זה בשביל לשמור על פרטיות.
למעשה בעידן של היום שקל לברר פרטים רבים בצורה חוקית על כל אחד ושהשאלה הראשונה כמעט ששואלים אדם שרוצים להכיר זה במה אתה עוסק – עיניין השכר נשאר
קופסה שחורה(למעט בחברות בורסאיות מכח חוק).
הסיבה היא כמובן פה קבור הכלב.
הרעיון שתעשיית הרכב, הכבישים והדלק מקדמת את האינטרסים הכלכליים שלה בדרך כלשהי, למשל בדרך עמותה שתשלוט בשיח הציבורי על תאונות דרכים כדי להוציא ממנו את הדיון בפתרון הבסיסי של תחבורה ציבורית – הוא רעיון שמעלה אפשרות של קונספירציה, ולכן הוא הזוי ומגוחך. בכלל, סלילת כביש או בניית רכב או הפקת דלק דורשת קשירת קשר, קונספירציה בין פוליטיקאים, מהנדסים, חברות פרטיות ועובדים זוטרים, ולכן בלתי אפשרי לעשות דברים כאלה. אין קונספירציות, אין כבישים, אין מכוניות, גם אנחנו בכלל לא כותבים כאן, זו הזיה קולקטיבית, כי כדי שנכתוב כאן צריך תשתית אינטרנט שדורשת קונספירציה בין הרבה גורמים, ובכלל שיחה בין כמה אנשים היא סוג של קשירת קשר לדון בנושא מסוים, קונספירציה.
אתה מרגיש טוב ?
מר אלון חן,
" כמי שלמד בראשית התואר לתקשורת קצת על תיאוריות קונספירציה, למדתי שתיאוריות אלו הציתו, מציתות ויציתו את דימיון האנשים ולכן הן מסקרנות ומושכות רבים להתעסק בהן. "
לא כל תיאוריית קונספירציה מבשילה לכדי אמת מוכחת, כמו שלא כל תיק חקירה מבשיל לכדי הרשעה בבית משפט. ולא בכדי אני משווה, כי זה בדיוק אותו דבר: "תיאוריית קונספירציה" היא תיק בחקירה. וחלק מאותן קונספירציות, אכן מוכח, והנה דוגמה משובחת לאחת כזו: http://tiny.cc/5s1e9
.
ומתוקף הוכחה זו, ניתן להשליך על עוד כמה. למשל, גם לנו, היהודים הצדיקים היתה גרסה משלנו: http://tiny.cc/v8ifd
.
וכל זה עוד לפני שדיברתי על אחת הקונספירציות האולטימטיביות שהניחו את היסודות לז'אנר: http://tiny.cc/vk5jh
.
אני מקווה שהבהרתי את הטענה שלי לגבי הקשר בין "תיאוריות הקונספירציה" לבין המציאות הריאלית, ממשית, שאתה ואני מתהלכים בה מדי יום ביומו. ונחזור לענייננו התחבורתיים:
.
אחד מעמיתי העלה באוב את המאמר של קבוצת האקטיביסטים "משנים", את מה שאני מכנה "תחקיר העמותות":
החבורה החוצפנית הזו טוענת בעקשות, שעלול להיות מצב, היפותטי לחלוטין, שבמקרה ועמותה מסויימת מקבלת מימון מתורמים מסויימים, ושבראשה מכהנים בעלי תפקידים מסויימים שבמקרה קשורים לגופים עסקיים מסויימים, כך גם יראו המטרות שהיא תקדם. בכוונה אני לא נוקב בשמות, ע"מ לא להוציא דיבתו של אף אחד רעה, אני רק מעלה אפשרות היפותטית לחלוטין.
.
ולגבי עמותת "אור ירוק", עולה התהיה שמא במקום להתעסק עם מני קמפיינים מופרכים "לשיפור תרבות הנהיגה", אולי היה כדאי שהיתה מגייסת את תקציבה ומיטב המוחות ואנשי המקצוע אשר בראשה, לטובת קידום מדיניות של צמצום כמות כלי הרכב אשר נעים בכבישים, לטובת מערכת יעילה להסעה המונית, שעל הדרך גם תחסוך בזיהום אוויר.
.
עוד התייחסות קונספירטיבית שלך צדה את עיני:
.
" ששום ממשלה לא תאשר פעולה לא אחראית שכזו. אם אתה מכיר מקרה בו גוף ממשלתי נהג כך, אנא שלח לי הפניה שאתרשם בעצמי. "
.
מדבריך אלו משתמע שממשלות לא עושות דברים לא אחראיים. אוקיי, אי אפשר להתווכח עם טענה כזו. אני מעריך שכל הרצף ההיסטורי המתועד של האנושות מוכיח שממשלות תמיד פעלו באופן האחראי והמיטבי עבור אזרחיהן. כולם, לא רק המובחרים והמורמים מעם.
.
אך גם כאן, נחזור לעניין לשמו התכנסנו כאן: אחד הישומים האפשריים וההיפותטיים לניטור ובקרה מרחוק של אותה תיבת שליטה ובקרה הוא לנטרל למשל את רכבו של אדם החשוד בפשע, או טרור. ולאור האישור של חוק ה"פטריוט" בארה"ב, אנו נוכחים לדעת שההגדרה של "פשע" ו"טרור" הינה מאוווד רחבה… ועלולה לעשות את דרכה אף למדינתנו הקטנה והמוקפת אויבים, שכידוע הינה גם מוכת פשע וטרור. והנה, כך נסגר המעגל, בין הטכנולוגיה, לבין ההיתר לעשות בה שימוש "חריג".
.
ואני ממש מתאפק לא להזכיר את הנוהג שפשה במחוזותנו לעצור אנשים ולהחזיק אותם במעצר תוך הפרה בוטה של חוקים ואמנות שונות הקשורות בזכויות אדם. ולזה כמובן אין שום קשר עם קופסאות ירוקות, ושיפור תרבות הנהיגה בארץ, ובטח לא לשום "קונספירציה", תיאורטית או ממשית. סתם קפץ לי לראש ברצף של אסוציאציה חופשית… עד שיעצרו אותה, ע"י השבתת הרכב בהוראת צו בית משפט, שגם יורה על איסור פרסום ומניעת פגישה עם עורך דין, בשם חשד מבוסס לפגיעה בבטחון המדינה, ובשיפור תרבות הנהיגה בה.
מעולם לא היה שום סוג של קשר, שיח, אימייל, פקס או אחר בין גורם כלשהו בשירות הציבורי לבין גורם פרטי מסחרי כלשהו. מיש טוען שהתקיימה קשירה קשר כזו, לדון בנושא מסוים או לבצע פרויקט מסוים, כלומר טוען שהיתה קונספירציה, הוא ודאי הזוי, הזיה, לא קיים בעצמו.
😀
אנחנו באמת לא, קיימים, אנו לא יותר מעוד תיאוריית קונספירציה הזויה… אני עצמי, פיקציה וירטואלית, פיברוק קיברנטי מופרך לחלוטין, משולל כל יסוד מוצק. רצף ביטים אקראי במרחב האינטרנטי, פלשבק פראי של טריפ דיגיטלי.
"מעולם לא היה שום סוג של קשר, שיח, אימייל, פקס או אחר בין גורם כלשהו בשירות הציבורי לבין גורם פרטי מסחרי כלשהו"
אתה בוודאי צוחק.
ואם לא, אתה הוא ההזוי.
אני חושב שמר אבי מנחם נקט בלשון סרקסטית למדי. הוא לוקח את טיעוני "מתנגדי תיאוריות הקונספירציה" עד אבסורד. שזו טכניקה שחביבה גם עלי 🙂
שלום רב,
אני די משועשע מהשיח והאמת שגם אני מתקשה לעקוב אם אבי מגיב בסרקזם או ברצינות
דנטון, נהניתי מאוד לקרוא את דבריך ויש בהם המון טעם.
איני טוען שאין קונספירציות שהתגלו כנכונות (והיו גם שלא)
הדיון נסב סביב הקופסא הירוקה ומאחר ואני מכיר מקרוב את הטכנולוגיה ואת המכשיר, שמחתי לחלוק עמכם את הידע
בנוסף, איני טוען לרגע שממשלות לא פעלו בעבר ובהווה בחוסר אחריות כלפי אזרחיהן, אך אני מתעקש שאף ממשלה לא תעז להשבית רכב נוסע מרחוק (לפחות לא על הכביש)
אפילו מחבלים עוצרים בדרך אחרת
אני מאד מסכים שתחת 'חוק הפטריוט' האמריקאי, האמריקאים קצת איבדו את הראש ופתחו פתח לרמיסה של זכויות הפרט (גם אם על פי היתר מיוחד), אך נושא הטרור שונה והם בפוסט טראומה (אם כי איני מצדיק מכלל)
יחד עם זאת, אין לזה באמת קשר לקופסא השחורה (בארה"ב) או הירוקה (בישראל) או לטכנולוגיה הזו. את זה גם אתה מבין.
כל שאר הדברים שכתבת נכונים, אך אינם נוגדים את רוח אור ירוק, ובכך טעית.
אור ירוק מקדמת מאוד את נושא התחבורה הציבורית ואני אישית פרסמתי מספר כתבות בנושא, בהסתמך על מחקרים וסקרים שערכנו בעמותה. איני יודע מאין שאבת את הרעיון שאור ירוק בעד תחבורה פרטית? אנו מחזיקים בדיעה שיש להוריד את הנסועה ובכך את הסיכויים לתאונות דרכים. גם פקקי התנועה הם נטל כלכלי כבד מאוד על המשק הישראלי. ובכן, אין כל שחר לטענה זו וההיפך הוא הנכון.
בכלל, לאור ירוק אין אינטרס כלכלי ומי שאינו מאמין או שלם עם האמירה הזו, מוזמן אלי למשרד לביקור מעמיק עם כל אנשי העמותה ובעלי התפקידים.
אני לא מצליח להבין מדוע אנשים מתקשים להאמין שהעמותה פועלת ללא משוא פנים והיא אינה משרתת אף אינטרס של גוף מסחרי או ממשלתי?
להוציא שיתופי פעולה כאלה ואחרים, העמותה ממומנת אך ורק על ידי אבי נאור, מכספו הפרטי. אין מימון ציבורי ואין תרומות בכלל.
העמותה מאמינה שבעיית הבטיחות בדרכים בארץ פתירה וכי על האזרחים לקחת חלק פעיל במלחמה כנגד תאונות הדרכים ולפעול, איש איש על פי יכולתו וזמנו, למען כלל הציבור (בתחום הנ"ל).
אנו לא מקדמים שום אינטרס, לא של כביש 6 ולא של ייבואני רכב או כל חברה אחרת, לרבות חברות המשווקות טכנולוגיות בטיחות. אנחנו כן בעד כל דבר שיקדם בטיחות בדרכים!
מי שעוקב אחרינו בתקשורת יודע שאיננו חוששים לצאת כנגד כל גוף שלדעתנו אינו פועל כשורה או כמצופה, לרבות בתי משפט, משטרה, ממשלה, כנסת ואחרים.
כן קונספירציה, לא קונספירציה, כשאני קורא מה כותבים אנשים על העמותה, דווקא מתוך הבנת הפער בין מציאות לדימיון, אני מבין עד כמה צרכים לקחת בערבון מוגבל אמירות הנכתבות כאן על קונספירציות כאלו ואחרות.. (ולאו דווקא שלך, דנטון)
שיהיה שבוע טוב
(אלדד, תרגיש חופשי לא להגיב לדבריי. תודה)
אלון
אלון,
תודה על דבריך.
.
אני לא מתכוון לשקוע בעימות קטנוני, בו אצטרך להשקיע שעות בנבירה אחרי מני פרטי מידע "מפלילים" לכאורה, לכן לקראת סיום ברצוני לחדד רק נקודה אחת שלדעתי לא הובנה מתוך סך הדיון כאן:
.
כאשר דובר על שליטה ובקרה ברכב דרך אותה קופסה, הכוונה לא היתה בהכרח שישביתו רכב בעיצומה של נסיעה מהירה, בעומקו של סיבוב על-פי תהום בכביש ללא מעקה, כאשר שני תינוקות קשורים בכיסאות במושב האחורי, אלא על מניעת שליטה מהנהג, כגון בעת ניסיון להתניע חזרה את הרכב לאחר חניה, וזאת עקב שיקולים "מוצדקים" כגון היותו "חשוד" לפי חוקי בטחון גמישים למדי, או אף פחות מזה סתם חוב כספי פרוזאי כלשהו (כמו שמנתקים קו טלפון עקב חוב). בהקשר זה, עלי לציין שכבר לפני כעשרים שנה כמדומני אושרו בישראל תקנות לגביית חוב של קנסות חניה ישירות דרך חשבון הבנק, ואי-חידוש רישיון נהיגה.
.
כך שלא מדובר במחשבה "קונספירטיבית", תלושה ומופרכת, אלא בהסקת מסקנות לוגית לחלוטין לאור מה שכבר מתקיים לנגד עיננו.
.
ולגבי סוגיית האחריות – אני חייב לתקן את דברי: זה פחות עניין של אחריות כמו השאלה את מי משרתתים חוקים ותקנות מסויימים. האם את כלל הציבור הרחב, או קומץ של מקורבים לצלחת? וכאסמכתא, אני מפנה ל"שיטת השקשוקה", ושוב לפרשת הולילנד. גם התחקיר האחרון של מיקי רוזנטל על נוחי דנקר מטיל אור יקרות על הדרך בה ענייני המדינה מתנהלים, בעיקר בהקשר של בעלי הון, בין היתר על חשבון שאר הציבור.
"מנהל הפרויקט" כמובן שהייתי ציני. כמוב שאני לא באמת חושב שמעולם לא התקיים שום שיח בין איש עסקים לפוליטיקאי. השיח הזה גלוי, למשל ועידת ישראל לעסקים, כנס קיסריה, כנס הרצליה, קיומם המוסדר של לוביסטים וכו'.
אלון מ"אור ירוק", אם אתה טוען שיהודה וילק מנכ"ל כביש 6, שהוא ממנהלי "אור ירוק", אין לו קשר לקידום אינטרסים של כביש 6, כנראה שאתה מתייחס לכל אל הקוראי כאן כחבורה של מפגרים.
דיברתי עם אנשים שעובדים בעמותת "אור ירוק", כולם חיזקו את הטענות שהעמותה קיימת כדי למנוע קידום של תחבורה ציבורית (שזה, לפי כל מומחי התחבורה, הבסיס לצמצום תאונות הדרכים. המאבקים הגדולים בעולם נגד תאונות דרכים היו מאבקים נגד סלילת כבישים, והמאבק הגדול ביותר בארץ נגד תאונות דרכים היה המאבק נגד כביש 6), ואף אחד מהם לא טען אחרת. אז תתביישו לכם. לעשות כסף על חשבון חיים של אנשים, שמע…
שלום,
אשמח לקבל קישור/שם לגבי הצעת החוק
תודה
lianjustme@hotmail.com