- פרויקט אמת אחרת - http://www.emetaheret.org.il -

אאודי והפרסומת הפאשיסטית הירוקה

תסמכו על האמריקאים לקחת נושא חשוב כמו שמירה על איכות הסביבה
ולהפוך אותו לעוד כיבוש כוחני ואלים של זכויות הפרט.

תסמכו גם על הגרמנים שידעו כיצד ליצור חברה טוטליטרית.

ואז תסמכו גם על חברת אאודי שיודעת היטב כיצד לשתף פעולה בדיכוי מאות אלפי אנשים
במחנות עבודה בכפיה.
היא עשתה את זה אז [1], ולפי הפרסומת החדשה שלהם, טעם הכוחניות עדיין קוסם להם.

http://www.youtube.com/watch?v=Wq58zS4_jvM&feature=player_embedded

הפרסומת חסרת הטעם הזו שודרה בסופרבול. הוצאה של 3 מיליון דולר ל-30 שניות.
היא עוררה הרבה מאוד סערה ברשת כשבלוגר אחרי בלוגר [2], אתר אחרי אתר [3], השמיצו את בחירתה של אאודי לקרוא למשטרת הסביבה שמופיעה בפרסומת – "green police"

מה הבעיה בשם הזה?
הבעיה שזה היה הכינוי לפלוגת שוטרים בגרמניה הנאצית – orpo [4], שתפקידם היה להשליט סדר ומשמעת בקרב האזרחים.
לא רק סדר ומשמעת הם השליטו, לפי הספריה היהודית הוירטואלית, פלוגה אחת מהשוטרים הירוקים גם היתה אחראית על שליחתם של יהודים, צוענים ועוד בני אנוש שלא התאימו לראיית העולם הפאשיסטית ו"הנקיה" של הגרמנים.
שמה של המשטרה הירוקה הנאצית אגב נולד בגלל מדיהם הירוקים וללא קשר כמובן לשמירה על איכות הסביבה.

תגובתה של אאודי לסערה היתה שיש הבדל בין שם רשמי לכינוי ושבקבוצות המיקוד שהם ערכו לפני שידור הפרסומת אף לא אחד ראה את הקשר בין "המשטרה הירוקה" של אאודי, לפלוגת השוטרים הנאצית.

האמת, הקשר הזה פחות מפריע לי.
מה שמפריע לי מאוד זה ההתערבות הבוטה בחיי האזרחים במסווה של "שמירה על איכות הסביבה"
זה בדיוק מה שעשו בקופנהגן בוועידת "איכות הסביבה" וזה בדיוק מה שיעשו עם מיסי הפחמן המתוכננים.

והציבור אוכל את זה בלי למצמץ.
למה?
כי נושא הסביבה חשוב, לא?
חייבים לשמור על כדור הארץ, לא?
אז מה אם בדרך רומסים את זכויות הפרט, העשירים הופכים לעשירים יותר ומסים חדשים מוטלים על האזרחים?
העיקר שנחליף את נורות הליבון בפלורסנט.

הפכו את נושא השמירה על איכות הסביבה לעניין דיקטטורי ופאשיסטי.
עוד מעט כבר לא נוכל לקנות נורות ליבון [5] ונוכרח להשתמש בנורות פלורסנט רעילות ומזיקות.
זה כבר לא עניין של בחירה להיות ירוק,
זה עניין של פקודה.